Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

2 timmar sedan, skrev Dolle:

Vilka avg är det ?

Betalo tar 5:- per tusing skr. man skickar

83.27 kr är avgiften då man skickar från bankkonto, dyrare om man ska skicka via bankkort. Men det intressanta är väl vad man får ut i slutändan. Betalos valuta kurs är nu stax under 3,27 (enligt min tjej som har appen)och Transferwise drygt 3,3.

 

Snabb uträkning

Betalo 10000 kr - 50 kr = 9950 kr x 3,27 = 32 536,50 THB

TW 10000 kr - 83,27 kr = 9 916,73 x 3,3 = 32 725,21 THB

 

Alltså fördel TW med 190 THB. Sedan tillkommer väl Thaibankens avgifter med Betalo på ett antal hundra THB om jag inte fattat saken fel. Så enligt min helt ovetenskapliga undersökning borde man tjäna både tid och pengar med TW.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
6 timmar sedan, skrev Baa:

3,30 passerades för en kort stund sedan, ingen garanti på varaktighet eftersom det är sek sim stärkts. Räcker med att Ingves nyser så åker väl sek ner i kälkaren igen

 

jag brukar inte jubla eller skratta åt dina inlägg men här för en gångs skull visar du ju en viss komisk talang.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
14 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

jag brukar inte jubla eller skratta åt dina inlägg men här för en gångs skull visar du ju en viss komisk talang.

 

BTT

nyvunna kompisar kan bli riktigt goda vänner :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

83.27 kr är avgiften då man skickar från bankkonto, dyrare om man ska skicka via bankkort. Men det intressanta är väl vad man får ut i slutändan. Betalos valuta kurs är nu stax under 3,27 (enligt min tjej som har appen)och Transferwise drygt 3,3.

 

Snabb uträkning

Betalo 10000 kr - 50 kr = 9950 kr x 3,27 = 32 536,50 THB

TW 10000 kr - 83,27 kr = 9 916,73 x 3,3 = 32 725,21 THB

 

Alltså fördel TW med 190 THB. Sedan tillkommer väl Thaibankens avgifter med Betalo på ett antal hundra THB om jag inte fattat saken fel. Så enligt min helt ovetenskapliga undersökning borde man tjäna både tid och pengar med TW.

Jag provade nu för första gången med TW använde en direktöverföring som var några kronor dyrare kostade 89,72 kr kostade kalaset. Ska man använda 83,27 alternativet måste man tydligen skicka pengarna via bankgiro. Men jag är som sagt nybörjare med TW så jag får väl föröka läsa på lite.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Mankan:

Jag provade nu för första gången med TW använde en direktöverföring som var några kronor dyrare kostade 89,72 kr kostade kalaset. Ska man använda 83,27 alternativet måste man tydligen skicka pengarna via bankgiro. Men jag är som sagt nybörjare med TW så jag får väl föröka läsa på lite.

Nej inte bankgiro. Du för över pengar från ditt bankkonto till deras på SEB och använder en kod du får för att identifiera pengarna.

 

Här är en länk för dom som vill prova. En gratis överföring på upp till $500 och jag får en lite bonus med :)

 

https://transferwise.com/invite/u/stigp4 

Ändrades av Esspe

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Esspe:

Nej inte bankgiro. Du för över pengar från ditt bankkonto till deras på SEB och använder en kod du får för att identifiera pengarna.

 

Här är en länk för dom som vill prova. En gratis överföring på upp till $500 och jag får en lite bonus med :)

 

https://transferwise.com/invite/u/stigp4 

Jag möttes av följande alternativ när jag provade igår. Jag provade övre alternativet först men gick vilse. I nästa steg får man välja eget konto eller gemensamt sedan ser det ut som man måste göra en överföring till utlandet med BBAN så jag gick på alternativet Easy transfer.

image.png.e75309e1a1dd6636faba3a789d96e2f0.png

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Mankan:

83.27 kr är avgiften då man skickar från bankkonto, dyrare om man ska skicka via bankkort. Men det intressanta är väl vad man får ut i slutändan. Betalos valuta kurs är nu stax under 3,27 (enligt min tjej som har appen)och Transferwise drygt 3,3.

 

Snabb uträkning

Betalo 10000 kr - 50 kr = 9950 kr x 3,27 = 32 536,50 THB

TW 10000 kr - 83,27 kr = 9 916,73 x 3,3 = 32 725,21 THB

 

Alltså fördel TW med 190 THB. Sedan tillkommer väl Thaibankens avgifter med Betalo på ett antal hundra THB om jag inte fattat saken fel. Så enligt min helt ovetenskapliga undersökning borde man tjäna både tid och pengar med TW.

Ok tack för svaret,

 

Mvh. Dollemon

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag möttes av följande alternativ när jag provade igår. Jag provade övre alternativet först men gick vilse. I nästa steg får man välja eget konto eller gemensamt sedan ser det ut som man måste göra en överföring till utlandet med BBAN så jag gick på alternativet Easy transfer.

image.png.e75309e1a1dd6636faba3a789d96e2f0.png

Ok visste inte att det fanns ett by alternativ. Jag använder den första.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
51 minutes ago, Mankan said:

Jag möttes av följande alternativ när jag provade igår. Jag provade övre alternativet först men gick vilse. I nästa steg får man välja eget konto eller gemensamt sedan ser det ut som man måste göra en överföring till utlandet med BBAN så jag gick på alternativet Easy transfer.

image.png.e75309e1a1dd6636faba3a789d96e2f0.png

Jag har konton på Transferwise i SEK, THB och EUR.

 

Till mitt SEK konto har fört pengar i SEK från mitt Nordeakonto, via Transferwise alternativ att använda internetbanken (Trustly). Tar 5 minuter och kostar 5-6 kronor.Gratis vid traditionell banköverföring eller bankgiro men kan då ta någon dag.

 

Sen kan pengarna vila där på kontot (räntefritt antar jag) eller föras vidare direkt. Till Bangkok Bank i THB tar det oftast mellan 5 min-60min, med samma kurser och avgifter som redogjorts för ovan.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Idag tog det tid med TW. Förde över vid 12-tiden, och fick beskedet att det skulle ta 22 timmar och att jag skulle ha pengarna i morgon :(

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

Jag har konton på Transferwise i SEK, THB och EUR.

 

Till mitt SEK konto har fört pengar i SEK från mitt Nordeakonto, via Transferwise alternativ att använda internetbanken (Trustly). Tar 5 minuter och kostar 5-6 kronor.Gratis vid traditionell banköverföring eller bankgiro men kan då ta någon dag.

 

Sen kan pengarna vila där på kontot (räntefritt antar jag) eller föras vidare direkt. Till Bangkok Bank i THB tar det oftast mellan 5 min-60min, med samma kurser och avgifter som redogjorts för ovan.

Har ingen riktig koll, kan man skicka till annan kontohavare med eller bara till sina egna konton ?

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
2 minutes ago, Dolle said:

Har ingen riktig koll, kan man skicka till annan kontohavare med eller bara till sina egna konton ?

Du kan skicka till annan kontohavare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Just nu TW. 3,328

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev spooncreek:

Du kan skicka till annan kontohavare.

Tack så mycket för snabbt svar

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
41 minutes ago, Kenneth4618 said:

Just nu TW. 3,328

 

Det var som fan. Har Löfvet  fått sparken?
 

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
22 minuter sedan, skrev Captain Morgan:

 

Det var som fan. Har Löfvet  fått sparken?
 

Han har nog tagit sitt förnuft till fånga och ska säga upp sig själv läste jag i någon tidning och att det ska  vara sossar som vill ha bort honom😀

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev stefan5300:

Han har nog tagit sitt förnuft till fånga och ska säga upp sig själv läste jag i någon tidning och att det ska  vara sossar som vill ha bort honom😀

Inte bara sossar.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Captain Morgan:

 

Det var som fan. Har Löfvet  fått sparken?
 

Jag har fått för mig att det mer är bahten som tappat än kronan som stärkts men det spelar väl ingen roll säng länge det baht jag vill köpa. 

 

Min strålar ramlade i alla fall in 14:09 thaitid

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-03-03 at 16:27, skrev Captain Morgan:

 

Det var som fan. Har Löfvet  fått sparken?
 

 

Nä jag hoppas han hänger kvar, han är ju SDs bästa valarbetare :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang
On 2020-03-03 at 08:19, skrev gst:

Idag tog det tid med TW. Förde över vid 12-tiden, och fick beskedet att det skulle ta 22 timmar och att jag skulle ha pengarna i morgon :(

12 svensk tid? Då kommer de nästa dag för Thaibanken har stängt,dock så kommer de oftast innan de öppnar tidigt på morgontimmarna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Moipenyang:

12 svensk tid? Då kommer de nästa dag för Thaibanken har stängt,dock så kommer de oftast innan de öppnar tidigt på morgontimmarna. 

12 thailändsk tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fasligt vad det går.

Snart kan man kanske hoppas på, 1:3,5 SEK/THB och 1:37 EUR:THB?

Risken är väl räntesänkningar i Sverige och ECB nu?

Så passa på och växla före nästa möte vid riksbanken.

CD79A395-9CE7-4FF9-90C0-BA512FC133FE.thumb.jpeg.6cb7138d330ba7dd62a036cb1bc9ad29.jpeg4B5BC618-14F0-4458-B154-291324AC280C.thumb.jpeg.25558f4a7bee22823e96f5953ce937f5.jpeg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Soengsang:

Fasligt vad det går.

Snart kan man kanske hoppas på, 1:3,5 SEK/THB och 1:37 EUR:THB?

Risken är väl räntesänkningar i Sverige och ECB nu?

Så passa på och växla före nästa möte vid riksbanken.

CD79A395-9CE7-4FF9-90C0-BA512FC133FE.thumb.jpeg.6cb7138d330ba7dd62a036cb1bc9ad29.jpeg4B5BC618-14F0-4458-B154-291324AC280C.thumb.jpeg.25558f4a7bee22823e96f5953ce937f5.jpeg

Tror inte ev räntesänkningar kommer att påverka speciellt mycket. Trenden verkar vara bruten för bahten. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Thaibath.thumb.JPG.5b313a0a3305c7529b7ed07798a33581.JPG

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
22 hours ago, SatanG said:

 

Nä jag hoppas han hänger kvar, han är ju SDs bästa valarbetare :-)

 

/ SatanG

 

Löfvet är fantastisk, lika aktiv som statyerna på Påskön.

 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...