Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

2 timmar sedan, skrev hobbe:

Varför ? Det har väl aldrig varit så förut .

Parametrar för avstängning har bland annat varit längd på medlemskap,vänskap med forumägare/moderatorer eller antal inlägg osv.

Det har väl förklarats tidigare att nyare medlemmar har en annan gräns än vad äldre har .

Man kan tycka vad man vill men ska konsekvens råda är det helt i linje med vad som varit.

 

 

mvh Hobbe 

Märkligt i mitt tycke!! Har man 2000 inlägg så är det ok att kasta skit och kalla folk för det ena och det andra. Men med 200 inlägg så ska man med mössan i hand tacka och ta emot för att man får lite skit...

 

Bara för att följa trådens rubrik = 1 THB kostar 0,3116 SEK

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev fiskarn:

Märkligt i mitt tycke!! Har man 2000 inlägg så är det ok att kasta skit och kalla folk för det ena och det andra. Men med 200 inlägg så ska man med mössan i hand tacka och ta emot för att man får lite skit...

 

Bara för att följa trådens rubrik = 1 THB kostar 0,3116 SEK

Nu har jag inte sagt att det är rättvis eller så utan det är vad forumägare och moderatorer har sagt .

Sen kan man tycka vad man vill om det men det är dom som bestämmer.

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

22 hours ago, Mankan said:

Luktar lite hyckleri kan jag tycka. Handen på hjärtat så läggs väl den där typen av politisk satir in för att håna och skratta åt sina politiska motståndare inte för att skratta med dem.  Men då tycker jag också man kan tåla en ganska oskyldig kommentar angående budskapet i bilden utan att börja tjafsa om att vederbörande ska skrolla vidare.

Den kommentaren tog tydligen.

Jag provar igen:

Kommentera vad du vill, givetvis. Som du vet så har vare sig jag du eller jag något bestämmande i den frågan.

Sen kan jag för min del tycka att man kan praktisera ett visst mått av "nettikett" vilket innebär att sådana som du och jag som gillar att debattera, kan försöka ge fan i det i en tråd som "Dagens humorbild". Håller du inte med om det, inga problem eller kommentarer om det från mig från nu och framåt.

Kör så det ryker.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

On 8/4/2019 at 3:25 AM, JJC said:

Hamnade i Tjeckiska Ostrava idag.

Det är andra gången i år. 

Enormt mycket dyrare på ett halvt år.

Bara ett exempel öl ca 20 % dyrare i svenska kronor trots att i samma pris i tjeckisk krona då och nu. Liksom med andra saker. Mat ca 100  sek då 130 sek idag Allt är mycket dyrare i kronor. Värde på kronan verkligen rasade.

Angående Ica kort så kör jag med Klarnas kort.

Bra växel kurs både vid uttag an cash och betalning med kortet. Ingen avgift.

På bilden utsikt från City hal Tower i Ostrava. 

20190803_145135.jpg.6a3a84e0daf0886607bdeb70d2ae794a.jpg

 

On 8/6/2019 at 5:12 PM, JJC said:

Är just i Berlin. Ville växla svenska kronor till Euro på Deutsche Bank. Till min stora förvåningville de inte ha svenska kronor. Den faller för snabbt. De hänvisade till någon turkisk växlingskontor på Potsdamer strasse. Nej tack.

Tack Löfven.

Svenskan kronan är låg men jag förstår inte vitsen med att överdriva. Den har sjunkit 2-3% mot tjeckiska Koruna senaste halvåret; inte 30%.

 

Svenska kronan är nästan på pricken lika mycket/lite värd mot Euron som den var i slutet av augusti 2018 och faktiskt något mer värd än för 3 månader sedan. Att Deutsche Bank skulle hävda att svenska kronan faller för snabbt och vägra växla låter därför helt osannolikt.

 

Förra helgen skrev du dessutom att thailändska statsobligationer ger 7% ränta då de i själva verket ligger på 2-3%.

 

Varför denna vilja att ständigt överdriva och trashtalka allt som har med Sverige att göra? Jag utgår, med tanke på ditt hanterande av svenska språket, att du är invandrare men ändå; är allting som har med Sverige att göra verkligen så pissigt att du är beredd att hitta på, för att visa ditt förakt?

Ändrades av Atom

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Atom:

 

Svenskan kronan är låg men jag förstår inte vitsen med att överdriva. Den har sjunkit 2-3% mot tjeckiska Koruna senaste halvåret; inte 30%.

 

Svenska kronan är nästan på pricken lika mycket/lite värd mot Euron som den var i slutet av augusti 2018 och faktiskt något mer värd än för 3 månader sedan. Att Deutsche Bank skulle hävda att svenska kronan faller för snabbt och vägra växla låter därför helt osannolikt.

 

Förra helgen skrev du dessutom att thailändska statsobligationer ger 7% ränta då de i själva verket ligger på 2-3%.

 

Varför denna vilja att ständigt överdriva och trashtalka allt som har med Sverige att göra? Jag utgår, med tanke på ditt hanterande av svenska språket, att du är invandrare men ändå; är allting som har med Sverige att göra verkligen så pissigt att du är beredd att hitta på, för att visa ditt förakt?

Varför skall han ljuga om Deutsche Bank? Kan väl vara sant.

Sedan när det gäller Koruna så har väl dom lärt sig av oss Svenskar, en Öl i Sverige 65kr på krogen och på systemet 15kr, normal prisökning, inget med värdet att göra 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon här med ekonomiska kunskaper som kan utvärdera det här sceniarots inverkan på Thailands ekonomi, om det ratifieras.

Tycker deficiten är väldigt hög...eller är alltihop snömos....

 

https://www.nationthailand.com/business/30374553

 

Föresten sänktes räntan överraskandes med 0,25% till 1,5% i onsdags, om det förbigått någon.

 

https://www.nationthailand.com/noname/30374490

 

Ändrades av JohanB

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev ItaMar:

Varför skall han ljuga om Deutsche Bank? Kan väl vara sant.

 

Vore det sant skulle det väl vara en nyhet som tagits upp stort i media eller?

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev ItaMar:

Varför skall han ljuga om Deutsche Bank? Kan väl vara sant.

Sedan när det gäller Koruna så har väl dom lärt sig av oss Svenskar, en Öl i Sverige 65kr på krogen och på systemet 15kr, normal prisökning, inget med värdet att göra 😉

 

Att inte alla bankkontor vill agera växlingskontor kan säkert stämma.

 

Att de inte ville växla svenska kronor för att de faller för snabbt känns dock lika sannolikt som att BTT dyker upp på en av sina egna forumträffar 😉

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Krille:

 

Att inte alla bankkontor vill agera växlingskontor kan säkert stämma.

 

Att de inte ville växla svenska kronor för att de faller för snabbt känns dock lika sannolikt som att BTT dyker upp på en av sina egna forumträffar 😉

 

/Krille

Håller med dig, han har nog missuppfattat varför.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Fritz:

Vore det sant skulle det väl vara en nyhet som tagits upp stort i media eller?

Klart det hade, nog en missuppfattning från hans sida tror jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev ItaMar:

Håller med dig, han har nog missuppfattat varför.

Byt ut "missuppfattat" med "hittat på" så är vi helt överens 🙂

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Atom:

 

Svenskan kronan är låg men jag förstår inte vitsen med att överdriva. Den har sjunkit 2-3% mot tjeckiska Koruna senaste halvåret; inte 30%.

 

Svenska kronan är nästan på pricken lika mycket/lite värd mot Euron som den var i slutet av augusti 2018 och faktiskt något mer värd än för 3 månader sedan. Att Deutsche Bank skulle hävda att svenska kronan faller för snabbt och vägra växla låter därför helt osannolikt.

 

Förra helgen skrev du dessutom att thailändska statsobligationer ger 7% ränta då de i själva verket ligger på 2-3%.

 

Varför denna vilja att ständigt överdriva och trashtalka allt som har med Sverige att göra? Jag utgår, med tanke på ditt hanterande av svenska språket, att du är invandrare men ändå; är allting som har med Sverige att göra verkligen så pissigt att du är beredd att hitta på, för att visa ditt förakt?

Den lappen fick jag på bankens kontor.

Överdrift? Om du tycker det så. Trots att förr kunde jag växla där.20190807_085005.jpg.73e1bc19602347b9ce6a154577ec690b.jpg

Var i Ostrava två gånger i år med halv år mellan. Har något att jämföra med.

Japp jag är tysk-österrikare det har jag skrivit om tidigare.

Ändrades av JJC
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
2 timmar sedan, skrev ItaMar:

Varför skall han ljuga om Deutsche Bank? Kan väl vara sant.

Sedan när det gäller Koruna så har väl dom lärt sig av oss Svenskar, en Öl i Sverige 65kr på krogen och på systemet 15kr, normal prisökning, inget med värdet att göra 😉

Jag kan iofs skriva samma om Swedbank om jag vill växla Euro till Sek

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, JJC said:

Den lappen fick jag på bankens kontor.

Överdrift? Om du tycker det så. Trots att förr kunde jag växla där.20190807_085005.jpg.73e1bc19602347b9ce6a154577ec690b.jpg

Var i Ostrava två gånger i år med halv år mellan. Har något att jämföra med.

Japp jag är tysk-österrikare det har jag skrivit om tidigare.

Som tysk-österrikare borde du ju kunna läsa tyska; vad på den lappen säger att du inte kan växla SEK pga kraftigt kursfall? Antingen så har du missuppfattat något, vilket jag hoppas, eller så ljuger du.

 

Att kolla SEK vs Koruna senaste halvåret är bara en snabb googling bort. Inte någon gång under det senaste halvåret har SEK varit mer än 2% starkare än vad den är idag och inte mer än 3% starkare än då du skrev den 4:e augusti. Igen; antingen har du dåligt minne eller har räknat fel; vilket jag hoppas på, eller så ljuger du. SEK har inte fallit 20-30% som du påstår.

 

Jag har full förståelse för att man är allmänt missnöjd med svensk politik men att överdriva, hitta på och ljuga eldar bara på de redan frälsta; alla andra blir istället bara anti och kommer i fortsättningen misstro allt du skriver, även när/om det är sant.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Atom:

Som tysk-österrikare borde du ju kunna läsa tyska; vad på den lappen säger att du inte kan växla SEK pga kraftigt kursfall? Antingen så har du missuppfattat något, vilket jag hoppas, eller så ljuger du.

 

Att kolla SEK vs Koruna senaste halvåret är bara en snabb googling bort. Inte någon gång under det senaste halvåret har SEK varit mer än 2% starkare än vad den är idag och inte mer än 3% starkare än då du skrev den 4:e augusti. Igen; antingen har du dåligt minne eller har räknat fel; vilket jag hoppas på, eller så ljuger du. SEK har inte fallit 20-30% som du påstår.

 

Jag har full förståelse för att man är allmänt missnöjd med svensk politik men att överdriva, hitta på och ljuga eldar bara på de redan frälsta; alla andra blir istället bara anti och kommer i fortsättningen misstro allt du skriver, även när/om det är sant.

Du år gärna tro vad du vill. Mina upplevelser är mina oavsett vad du vill tro eller inte,

Du får gärna ha dina åsikter och upplevelser och jag mina.

Angående politik tycker du att beskattning 32 till 34 % på det arbetsgivaravgift 30,48% och sedan mervärdeskatt på  12- 25 % och över 350 tusen fattigpensionärer, köer till sjukvård, sjunkande nivåer i utbildning, ökad kriminalitet är bra för svenska folket. Behöver svenska folket acceptera det?

Jag tycket synd om folk som jobbar hård hela livet och sedan lever på allmosor från staten. 

Ändrades av JJC
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
8 minuter sedan, skrev JJC:

Du år gärna tro vad du vill. Mina upplevelser är mina oavsett vad du vill tro eller inte,

Du får gärna ha dina åsikter och upplevelser och jag mina.

Angående politik tycker du att beskattning 32 till 34 % på det arbetsgivaravgift 30,48% och sedan mervärdeskatt på  12- 25 % och över 350 tusen fattigpensionärer, köer till sjukvård, sjunkande nivåer i utbildning, ökad kriminalitet är bra för svenska folket. Behöver svenska folket acceptera det?

Jag tycket synd om folk som jobbar hård hela livet och sedan lever på allmosor från staten. 

Upplevelser och känslor är fullständigt subjektiva saker. 

Mom jag känner att någon har ont i foten så behöver det inte betyda att den personen verkligen har ont i foten. 

Min känsla är dock riktig. Ingen kan påstå att mina känslor är fel. Om mina känslor harmonierar med fakta är dock en annan femma. 

Man kan känna guds närvaro. Känner man så känner man. Om han är där är dock tveksamt. 

Sedan kan man ha ont i ett amputerat ben. Att man har ont behöver inte betyda att man har ett ben. 

 

Ja, så din känsla var vad den var. 

Alla banker tar inte alla valutor oavsett ”styrkan” på valutan. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev andrejsdenruskige:

Upplevelser och känslor är fullständigt subjektiva saker. 

Mom jag känner att någon har ont i foten så behöver det inte betyda att den personen verkligen har ont i foten. 

Min känsla är dock riktig. Ingen kan påstå att mina känslor är fel. Om mina känslor harmonierar med fakta är dock en annan femma. 

Man kan känna guds närvaro. Känner man så känner man. Om han är där är dock tveksamt. 

Sedan kan man ha ont i ett amputerat ben. Att man har ont behöver inte betyda att man har ett ben. 

 

Ja, så din känsla var vad den var. 

Alla banker tar inte alla valutor oavsett ”styrkan” på valutan. 

I samma bank växlade jag tidigare, 

I samma bank växlade jag tjeckiska kronor till Euro i måndags.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minutes ago, JJC said:

Du år gärna tro vad du vill. Mina upplevelser är mina oavsett vad du vill tro eller inte,

Du får gärna ha dina åsikter och upplevelser och jag mina.

Angående politik tycker du att beskattning 32 till 34 % på det arbetsgivaravgift 30,48% och sedan mervärdeskatt på  12- 25 % och över 350 tusen fattigpensionärer, köer till sjukvård, sjunkande nivåer i utbildning, ökad kriminalitet är bra för svenska folket. Behöver svenska folket acceptera det?

Jag tycket synd om folk som jobbar hård hela livet och sedan lever på allmosor från staten. 

Du ljög med andra ord, och har blivit rätt avklädd avseende den lögnen. Kul och tråkigt på samma gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev spooncreek:

Du ljög med andra ord, och har blivit rätt avklädd avseende den lögnen. Kul och tråkigt på samma gång.

Om vad?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
5 minuter sedan, skrev JJC:

I samma bank växlade jag tidigare, 

I samma bank växlade jag tjeckiska kronor till Euro i måndags.

Mmm. Det kan bero på att dom kanske har fler besökare som växlar till/från tjeckisk valuta. 

 

Nu vet jag inte hur valutorna ligger. 

Men kanske Malaysisk ringgit är enormt stark jämfört med tjeckisk krona. 

Jag tvivlar på att banken vill handskas med Ringgit. 

 

För övrigt så undrar jag vem som reser med svenska pengar. Har du inget kort som du kan ta ut pengar med?

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minutes ago, JJC said:

Du år gärna tro vad du vill. Mina upplevelser är mina oavsett vad du vill tro eller inte,

Du får gärna ha dina åsikter och upplevelser och jag mina.

Angående politik tycker du att beskattning 32 till 34 % på det arbetsgivaravgift 30,48% och sedan mervärdeskatt på  12- 25 % och över 350 tusen fattigpensionärer, köer till sjukvård, sjunkande nivåer i utbildning, ökad kriminalitet är bra för svenska folket. Behöver svenska folket acceptera det?

Jag tycket synd om folk som jobbar hård hela livet och sedan lever på allmosor från staten. 

Jag röstade inte för dagens regering och jag tycker överlag att deras politik är undermålig och att flera av deras ministrar helt enkelt inte är smarta nog. Det är helt subjektiva tankar dock.

 

Ditt påstående att SEK på ett halvår sjunkit 20-30% mot Koruna är inte en subjektiv ”upplevelse” du har som jag kan ”tro på eller inte”. I det fallet finns det ett facit och du har fel; antingen omedvetet eller så är det en ren lögn.

 

Ditt påstående att Deutsche Bank skulle vägrat att växla in dina SEK pga en kraftigt fallande SEK är heller inte en fråga om ”upplevelser”. SEK har inte fallit kraftigt mot Euro varken på kort eller medellång sikt så det är helt omöjligt att de skulle sagt det. När du då försöker lägga in ett ”bevis” så går det från misstänksamhet till direkt uppenbart. Hade du inte varit tysk-österrikare så kunde du skyllt på språkförbistring men nu blir det uppenbart att du faktiskt ljög.

 

Du kan givetvis fortsätta föröka slingra dig men vore du en man så skulle du erkänna att du slirade rejält på sanningen för att bygga upp ett politiskt case. Inget större fel i det men man bör nog vara lite smartare än du är om man ska ljuga så man inte väljer lögner som är så enkla att avslöja.

 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Mmm. Det kan bero på att dom kanske har fler besökare som växlar till/från tjeckisk valuta. 

 

Nu vet jag inte hur valutorna ligger. 

Men kanske Malaysisk ringgit är enormt stark jämfört med tjeckisk krona. 

Jag tvivlar på att banken vill handskas med Ringgit. 

 

För övrigt så undrar jag vem som reser med svenska pengar. Har du inget kort som du kan ta ut pengar med?

Jag har alltid cash och kort. Klarna kort plus privat kort och firma kort.

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev spooncreek:

Du ljög med andra ord, och har blivit rätt avklädd avseende den lögnen. Kul och tråkigt på samma gång.

Nja, nu för tiden kallas det väl för "alternativa fakta" har jag för mig. ;)

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Benriach:

Hahaha, så det var Fredman som var Wwwebster eller vad fan han kallade sig.
Men det var iallafall en av de roligaste forumkvällar jag haft framför datorn när han gick från vanlig medlem via mod till avreggad på ett par timmar...



 

Ja det var en magisk afton, en annan var när Ivan Drago drog ner byxorna på Boddie + co :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...