Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

En stilla undran, i  den här och andra trådar även på FB diskuterar man hur snabbt en överföring mellan Sverige o Thailand går. Är ni

oroliga för att pengarna skall bli borta i cyberrymden ,varför måste det gå så snabbt ? För mej tar det 2dar från bank till bank och vill jag ha stålar på ett

bestämt datum  så skickar jag 2-3 dar innan.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Khemmarat:

En stilla undran, i  den här och andra trådar även på FB diskuterar man hur snabbt en överföring mellan Sverige o Thailand går. Är ni

oroliga för att pengarna skall bli borta i cyberrymden ,varför måste det gå så snabbt ? För mej tar det 2dar från bank till bank och vill jag ha stålar på ett

bestämt datum  så skickar jag 2-3 dar innan.

Det är mpr, för de flesta "går" det inte alls, så de är glada då något går snabbt...

 

För övrigt så instämmer jag med dina funderingar, varför är det så viktigt att skicka pengar så snabbt?

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Khemmarat:

En stilla undran, i  den här och andra trådar även på FB diskuterar man hur snabbt en överföring mellan Sverige o Thailand går. Är ni

oroliga för att pengarna skall bli borta i cyberrymden ,varför måste det gå så snabbt ? För mej tar det 2dar från bank till bank och vill jag ha stålar på ett

bestämt datum  så skickar jag 2-3 dar innan.

Håller med dig helt och hållet, och orsaken att jag börjat med TW är inte tiden det tar, utan att det är billigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Khemmarat:

En stilla undran, i  den här och andra trådar även på FB diskuterar man hur snabbt en överföring mellan Sverige o Thailand går. Är ni

oroliga för att pengarna skall bli borta i cyberrymden ,varför måste det gå så snabbt ? För mej tar det 2dar från bank till bank och vill jag ha stålar på ett

bestämt datum  så skickar jag 2-3 dar innan.

 

Kanske måste man vänta på att lönen skall komma? Alternativt har man en liten gulhyad förbrukare i Thai som inte kan planera längre än 5min och står i affären med varorna när hon ringer sin Boyfriend/ATM och kräver pengar omgående. 

 

Har i många år funderat på dem som använder t.ex. Western Union osv... 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev samet:

 

Kanske måste man vänta på att lönen skall komma? Alternativt har man en liten gulhyad förbrukare i Thai som inte kan planera längre än 5min och står i affären med varorna när hon ringer sin Boyfriend/ATM och kräver pengar omgående. 

 

Har i många år funderat på dem som använder t.ex. Western Union osv... 

 

Händer oftare än jag vill att jag använder WU. 100% av gångerna pga av "en liten gulhyad förbrukare" som som planerar thaistajl..... Lite dyrare, men har räddat mig många gånger. Men är ju självklart inte mitt förstaval vid planerade överföringar.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev samet:

 

Kanske måste man vänta på att lönen skall komma? Alternativt har man en liten gulhyad förbrukare i Thai som inte kan planera längre än 5min och står i affären med varorna när hon ringer sin Boyfriend/ATM och kräver pengar omgående. 

 

Har i många år funderat på dem som använder t.ex. Western Union osv... 

 

WU har jag använt många ggr särskilt när den lille gulhyade är i Thailand :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inget med tiden att göra alls. Bara kul att jämföra mellan olika aktörer.

Man undrar ju varför det tar en minut för en del och flera dagar för andra år 2020

 

Förövrigt var kursen 3,28 igår

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Thailand
LÄTTAR PÅ VALUTA-REGLER FÖR MINSKA TRYCK MOT BAHT (Direkt)
2020-02-28 09:48

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Thailands centralbank har tillsammans med landets finansdepartement beslutet att lätta på vissa valutaregleringar för att lätta på trycket mot baht.

Det rapporterar Bloomberg News.

Baht handlades till nivå under 30 mot dollar vid årsskiftet och har försvagats upp mot 32-strecket.

Värden upp till 1 miljon dollar, från tidigare 0,2 miljoner dollar, kräver nu inte en återföring till Thailand. Detta gäller exportförfaranden samt andra intäkter.

"De med exportförfaranden över eller lika med den nya brytpunkten på 1 miljon dollar kommer tillåtas använda intäkterna som motvikt till utgifter i utländska valutor utan att återinföra medlen", heter det vidare enligt nyhetsbyrån.


Makroredaktionen +46 8 51917931 https://twitter.com/makroredaktion

Nyhetsbyrån Direkt

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
2 hours ago, samet said:

 

Kanske måste man vänta på att lönen skall komma? Alternativt har man en liten gulhyad förbrukare i Thai som inte kan planera längre än 5min och står i affären med varorna när hon ringer sin Boyfriend/ATM och kräver pengar omgående. 

 

Har i många år funderat på dem som använder t.ex. Western Union osv... 

 

 

- Adam, jag har en god och en dålig nyhet, sa gud.

- Ge mig den goda först, sa Adam.
- Jag har gett dig två huvud, ett där uppe och ett där nere.

- Kanon, och den dåliga?
- Du har bara blod till ett i taget.
 

 

Ändrades av Captain Morgan
Link to comment
Dela på andra sajter

Kör med betalo tar typ 1 vecka, så är man typen som int har bråttom som man skickar pengar innan man är på plats.

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
19 minutes ago, rolba said:

Min lilla gulhyade vill skicka pengar till Sverige. Funkar det med TW?

 

Skicka pengar från Thailand till Sverige är nog obruten mark.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Coronafrossan slår nu också mot drivmedelpriserna.  Oron pressar priserna nedåt.

I morse märktes det tydligt vid bensinmackarna.

 

Den ekonomiska oron har slagit direkt mot oljepriset vilket också fått inverkan på bensinpriserna. Bilisterna kan glädja sig åt nedgång på literpriset.

Circle K och alla andra stora kedjor sänkte bensinpriset på fredagen med 30 öre litern till 15.08 kronor vid bemannade stationer. Dieseln blev 25 öre billigare och kostar nu 15.53 kronor.

Bensinprisraset

Dagens priser betyder en rejäl nedgång sedan första januari då en liten 95-oktanig bensin kostade 16.03 vid bemannade mackar och en liter diesel 16.58.  

Redan under förra månaden började en nedgång. Men då var det inte coronaskräcken utan svaga statistiksiffror från både amerikansk och kinesisk industri som tydde på en ekonomisk nedgång. Men med coronavirusets framfart så har oljepriset fortsatt att pressas nedåt.

I början av året låg ett fat brentolja på drygt 70 dollar, i torsdagsmorse 52.54 dollar per fat och i dag noterades den till 50.60 dollar per fat. Brentolja är det engelska namnet för Nordsjöolja och är viktig för produktion av bensin.

Sedan årsskiftet har bensinpriset och dieseln blivit ungefär en krona lägre.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Att bränslepriset sjunker innebär väl bara att Miljöpartisterna ser en möjlighet att höja skatten på bränslet.

För alla som behöver bilen ska ju skattas till döds.......

 

 

mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

TW just nu

Screenshot_2020-03-02-12-00-47-036.jpeg.70a3455b1688505aa3d63ca80079783e.jpeg

Tog långsam överföring så ingen blir kränkt 😉😉😉😉

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

TW just nu

Screenshot_2020-03-02-12-00-47-036.jpeg.70a3455b1688505aa3d63ca80079783e.jpeg

Tog långsam överföring så ingen blir kränkt 😉😉😉😉

Själv har jag nog långsammaste TW överföringen. Kom idag och tog sju dagar 😆.

Hade lyckats att fylla i fel och helg på det 🙃

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3,30 passerades för en kort stund sedan, ingen garanti på varaktighet eftersom det är sek sim stärkts. Räcker med att Ingves nyser så åker väl sek ner i kälkaren igen

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Baa:

3,30 passerades för en kort stund sedan, ingen garanti på varaktighet eftersom det är sek sim stärkts. Räcker med att Ingves nyser så åker väl sek ner i kälkaren igen

Nyser? Har han fått Corona? Då borde det väl gå uppåt i stället?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
2 timmar sedan, skrev Baa:

3,30 passerades för en kort stund sedan, ingen garanti på varaktighet eftersom det är sek sim stärkts. Räcker med att Ingves nyser så åker väl sek ner i kälkaren igen

3,28 nu!

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang
On 2020-02-28 at 03:59, skrev Khemmarat:

En stilla undran, i  den här och andra trådar även på FB diskuterar man hur snabbt en överföring mellan Sverige o Thailand går. Är ni

oroliga för att pengarna skall bli borta i cyberrymden ,varför måste det gå så snabbt ? För mej tar det 2dar från bank till bank och vill jag ha stålar på ett

bestämt datum  så skickar jag 2-3 dar innan.

Att det går snabbt är bara en liten bonus på billiga TW😁

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

TW just nu

Screenshot_2020-03-02-12-00-47-036.jpeg.70a3455b1688505aa3d63ca80079783e.jpeg

Tog långsam överföring så ingen blir kränkt 😉😉😉😉

Är avg. 83,27 att skicka 10000:- skr 

 

Mvh. Dollemon

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
3 minuter sedan, skrev Dolle:

Är avg. 83,27 att skicka 10000:- skr 

 

Mvh. Dollemon

ja, men det finns 3 olika avgifter att välja på

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

ja, men det finns 3 olika avgifter att välja på

Vilka avg är det ?

Betalo tar 5:- per tusing skr. man skickar

Ändrades av Dolle
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm ska resa om drygt 3 veckor så nu kommer tiotusenkronorsfrågan. Ska man göra över nu eller vänta :)😀

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
25 minuter sedan, skrev Mankan:

Hmm ska resa om drygt 3 veckor så nu kommer tiotusenkronorsfrågan. Ska man göra över nu eller vänta :)😀

Up to you 😀

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...