Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

2 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Smugglade du in 125,000sek till Thailand? 😉

Nä, man får ta in motsvarande 20000 usd i Thailand :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen
2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Nä, man får ta in motsvarande 20000 usd i Thailand :)

Hade du åkt till Pattaya och växlat svart med kineserna med guldshop på South Rd så hade vinsten räckt till 41st leo+damsällskap under tiden du dricker upp dom :D

 

ps. de ger bra kurs som fan, eller gav iallafall för några år sedan. 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Hade du åkt till Pattaya och växlat svart med kineserna med guldshop på South Rd så hade vinsten räckt till 41st leo+damsällskap under tiden du dricker upp dom :D

 

ps. de ger bra kurs som fan, eller gav iallafall för några år sedan. 

Mmm....men vilken, gamlade lite o sparde en del sek cash för senare växling och tänkte åka till pattis i midsommar...

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen
1 minut sedan, skrev Soengsang:

Mmm....men vilken, gamlade lite o sparde en del ske cash för senare växling och tänkte åka till pattis i midsommar...

Det ligger några stycken på rad, det är bara kliva in och fråga om de växlar in sek, jag minns inte vilken av dem jag var in i.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har omvärlden till slut bestämt sig för att radera seken?

 

Störtdyk mot USD/EUR/THB idag. Det blir "roligare" för varje dag för oss som växlar sek mot thb.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
13 minuter sedan, skrev frogfish:

Har omvärlden till slut bestämt sig för att radera seken?

 

Störtdyk mot USD/EUR/THB idag. Det blir "roligare" för varje dag för oss som växlar sek mot thb.

Skickade en hel del stålar vid 4kr, så bara på den kursen så har man gjort sig 10%.

Om svenskarna klagar så kan man ju bara tänka på de stackars baggarna och även mig som jobbar i Norge. Tappade 25% av lönen mot Sek, vilket är ett rejält hack.

Så nu har jag garderat mig med inkomster från Norge och Thailand (nåja, damen står för Thb)

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Skickade en hel del stålar vid 4kr, så bara på den kursen så har man gjort sig 10%.

Om svenskarna klagar så kan man ju bara tänka på de stackars baggarna och även mig som jobbar i Norge. Tappade 25% av lönen mot Sek, vilket är ett rejält hack.

Så nu har jag garderat mig med inkomster från Norge och Thailand (nåja, damen står för Thb)

Bara för att nån har det sämre, så behöver man ju inte tycka att allt är toppen. Ungefär på samma sätt som att om nån har det bättre så är inte allt skit...

 

För egen del tycker jag det är tråkigare med svag sek än stark.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Bara för att nån har det sämre, så behöver man ju inte tycka att allt är toppen. Ungefär på samma sätt som att om nån har det bättre så är inte allt skit...
 
För egen del tycker jag det är tråkigare med svag sek än stark.


Ja, med tanke på att några få tusen svenskar gottat sig åt en svag Thb, så har thailändarna haft det enormt dålig ekonomi på sina semestrar.
Med dagens Thb så är det långt många fler thailändare som har råd med semester.
Det är ju inte direkt så att hela universums existens baserar sig på svenska turister i Thailand.
Det hade ju varit på lik linje med miljöpartiets tro på att svindyr bensin i Sverige räddar hela jordens klimat.

Nu gläds vi åt att thailändarna blir mer köpstarka.
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

 


Ja, med tanke på att några få tusen svenskar gottat sig åt en svag Thb, så har thailändarna haft det enormt dålig ekonomi på sina semestrar.
Med dagens Thb så är det långt många fler thailändare som har råd med semester.
Det är ju inte direkt så att hela universums existens baserar sig på svenska turister i Thailand.
Det hade ju varit på lik linje med miljöpartiets tro på att svindyr bensin i Sverige räddar hela jordens klimat.

Nu gläds vi åt att thailändarna blir mer köpstarka.

 

Nu baserar jag ju inte mina krav i livet på att hela universum (förutom jag) ska få det bättre. Jag skriver ju om sånt som påverkar mig.

Dessutom har jag inte skrivit nåt om en svag THB, det är kronans svaghet jag retar mig på (iom att den påverkar mig).

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Äsch 3,59 är väll inte så illa

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
38 minuter sedan, skrev frogfish:

Nu baserar jag ju inte mina krav i livet på att hela universum (förutom jag) ska få det bättre. Jag skriver ju om sånt som påverkar mig.

Dessutom har jag inte skrivit nåt om en svag THB, det är kronans svaghet jag retar mig på (iom att den påverkar mig).

Men en svag krona hjälper ju till så att thailändare kan ta semester i Sverige.

Även jag får det bättre med svag Sek, så du får väl glädjas med mig. 

Får jag höra ett grattis?

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Men en svag krona hjälper ju till så att thailändare kan ta semester i Sverige.

Även jag får det bättre med svag Sek, så du får väl glädjas med mig. 

Får jag höra ett grattis?

Nja, men du kan få läsa ett, Grattis!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Äsch 3,59 är väll inte så illa

Jo, den borde vara på 3,00

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jo, den borde vara på 3,00

Tyvärr är det nog risk att den hamnar där, dock tror jag inte enbart pga kronans försvagning utan mer på att tbh stärks.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Tyvärr är det nog risk att den hamnar där, dock tror jag inte enbart pga kronans försvagning utan mer på att tbh stärks.


Ja, det är nog en dubbeleffekt som kan ordna det.
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-05-27 at 11:07, skrev Kenneth4618:

Ja det är denna enorma kursskillnad som avgör om resan blir en fest eller pest  ;)

Eller hur frugan uppträtt under frånvaron, hehe.

Ändrades av Wanchai
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
3 minuter sedan, skrev Wanchai:

Eller hur frugan uppträtt under frånvaron.

Intressant. Berätta mer om hur din  fru brukar göra.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Intressant. Berätta mer om hur din  fru brukar göra.

Pruttens fru har telefon problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie

Dagens kurs på TT Exchange i Pattaya. Bilden från annat forum.

kurd.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
1 timme sedan, skrev Abercrombie:

Kronan kryper sakta åt rätt håll. Dagsfärsk bild från annat forum.

DSC09578TTT_zpskpe6puxn.jpg

Lika spännande varje dag med din bild. 🙂

Verkade dock som det gick nedåt på eftermiddan idag. Hoppas på minst 3,85 inom en månad så vi kan sända iväg lite. Dock ligger Bangkok Banks kurs lite lägre. Det här företaget verkar följa den internationella kursen lite mer. Jag brukar kolla http://www.xe.com

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie
33 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

Lika spännande varje dag med din bild. 🙂

Verkade dock som det gick nedåt på eftermiddan idag. Hoppas på minst 3,85 inom en månad så vi kan sända iväg lite. Dock ligger Bangkok Banks kurs lite lägre. Det här företaget verkar följa den internationella kursen lite mer. Jag brukar kolla http://www.xe.com

Kul att det uppskattas. 

Bilderna kommer från en snubbe som fotar valutakurserna på samma växlingskontor i Pattaya ett par gånger i veckan. Därmed ser man tydligt hur kurserna förändras.

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som vet vad som hände igår eftermiddag då kronan dök från 3.74 till 3.68? 

 

Alltid intressant att veta vad som påverkar kursen, det brukar för det mesta finnas någon som vet. 

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, sarne said:

Någon som vet vad som hände igår eftermiddag då kronan dök från 3.74 till 3.68? 

 

Alltid intressant att veta vad som påverkar kursen, det brukar för det mesta finnas någon som vet. 

Ovetenskapligt men ofta förekommande, Fredagar har valutan ofta varit nere på låg nivå, det spekuleras om att säkra mot valutaförlust unde weekend då bankerna är stängda, må o tisdag har det likaså varit en uppåtgående kurva såvida det inte skett något anmärkningsvärt under weekenden.

 

Annars kan man ju spekulera i om det är valutaväxlare som driver upp kursen och kasserar in lite växelpengar på vår bekostnad och sedan går kursen ner till status quo igen.

 

Spekulera är kul, forska jobbigt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...