Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

Jerker, on 29 Mar 2015 - 14:38, said:Jerker, on 29 Mar 2015 - 14:38, said:

3.63 i går Thailand ica kort :fie:  

 

 

Riktigt röten kurs. jag ska åka inom 2 veckor och har aldrig haft så dålig kurs som nu..

 

Tur att jag har resurser. Men det suger I snåltarmen ändå.  :fie:

Ändrades av BanFang
Link to comment
Dela på andra sajter

3.63 baht på kort, 3.74 kontanter kan väl inte stämma, man har ju alltid fått mer baht på överföring, så man bör väl få runt 3.90 baht på kort.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

3.63 baht på kort, 3.74 kontanter kan väl inte stämma, man har ju alltid fått mer baht på överföring, så man bör väl få runt 3.90 baht på kort.

 

Nja han använde Icakort så ingen överföring till thaibank och thaikort

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja han använde Icakort så ingen överföring till thaibank och thaikort

Men man får väl alltid mer baht om man tar ut på kort än att växla kontanter, så var det for 10-15 år sedan.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men man får väl alltid mer baht om man tar ut på kort än att växla kontanter, så var det for 10-15 år sedan.

Superrich har oftast samma kontantkurs som TT kursen är för övriga!

ICA följer Master Card och just nu är den 3,778. Eller rättare sagt va så i fredags,

Superrich har just nu 3,74 och övriga runt 3,62 i kontantvxl, TT kursen 3, 76 i snitt!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

3.63 i går Thailand ica kort :fie:

Det låter som en blåsning av Thaibank.

I ATMen, dom är fula och man måste var på sin vakt.

Låt aldrig Thai banken växla åt dig!

Tacka alltid nej till detta erbjudande eller byt ATM!

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick 3.65 härom dagen när jag får frågan hos visa Banker o jag tackar nej till deras erbjudande så avbryts uttaget

 

Vilken Bank har bästa kursen inbilar mig att det skiljer en del

Ändrades av Janne
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick 3.65 härom dagen när jag får frågan hos visa Banker o jag tackar nej till deras erbjudande så avbryts uttaget

 

Vilken Bank har bästa kursen inbilar mig att det skiljer en del

Nja, du får ju två alternativa frågor, först om du accepterar 180 THB i uttagsavgift, tackar du nej till det avbryts uttaget, sedan erbjuds du en växelkurs som även anges i SEK varpå frågan kommer om du accepterar detta eller vill fortsätta utan, Contignue without conversion skall man trycka på!

Fick du kursen på en gång har du nog tryckt på Contignue with conversion!  Annars brukar man bara få en preliminär kurs som efter två tre dagar faställs, under tiden ligger summan under "reserverat belopp"!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu rasar kronan, snabbt, nu nere på 3,750 bara på ett par minuter!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, du får ju två alternativa frågor, först om du accepterar 180 THB i uttagsavgift, tackar du nej till det avbryts uttaget, sedan erbjuds du en växelkurs som även anges i SEK varpå frågan kommer om du accepterar detta eller vill fortsätta utan, Contignue without conversion skall man trycka på!

Fick du kursen på en gång har du nog tryckt på Contignue with conversion!  Annars brukar man bara få en preliminär kurs som efter två tre dagar faställs, under tiden ligger summan under "reserverat belopp"!

 

Nu är det inte forsta gången jag tar ut i en ATM

Att man ska acceptera uttagningsavgift har ju varit att par år nu så det känner jag väl till

 

Jag vet att man ska trycka på Contignue without conversio for det har varit uppe i tråden tidigare

likfobannat avbryts uttaget

 

När jag fick 3,65 var det AEON Bank  den  och dom har inte frågan

Ändrades av Janne
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det inte forsta gången jag tar ut i en ATM

Att man ska acceptera uttagningsavgift har ju varit att par år nu så det känner jag väl till

 

Jag vet att man ska trycka på Contignue without conversio for det har varit uppe i tråden tidigare

likfobannat avbryts uttaget

 

När jag fick 3,65 var det AEON Bank  den  och dom har inte frågan

 

 

Min valuta omvandlare jag har i mobilen visar 3,77 nu i skrivande stund och den visat det samma som vid Ica kort uttagen i Thailand och Kasikorn ATM av tjejen

Link to comment
Dela på andra sajter

Min valuta omvandlare jag har i mobilen visar 3,77 nu i skrivande stund och den visat det samma som vid Ica kort uttagen i Thailand och Kasikorn ATM av tjejen

 

SCB har TT-3,75 nu, så 3,77 är ju bra för uttag med ICA-kort.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kronan kommer säkert att stärkas när riksbanken höjer räntan igen. När detta sker står skrivet i stjärnorna, men troligtvis inte förrän nästa år.

 

Under tiden är det bara att bita ihop när det gäller valutan och samtidigt njuta av börsutvecklingen istället...

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kronan kommer säkert att stärkas när riksbanken höjer räntan igen. När detta sker står skrivet i stjärnorna, men troligtvis inte förrän nästa år.

 

Under tiden är det bara att bita ihop när det gäller valutan och samtidigt njuta av börsutvecklingen istället...

 

  / Joe

Visst är det att bita ihop.

Min pensionsutbetalning var 68.000baht för ett år sedan och nu är den 51.000baht per månad.

 

Ett tapp på 17.000baht som skulle räckt till mycket i Thailand.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kronan kommer säkert att stärkas när riksbanken höjer räntan igen. När detta sker står skrivet i stjärnorna, men troligtvis inte förrän nästa år.

 

Under tiden är det bara att bita ihop när det gäller valutan och samtidigt njuta av börsutvecklingen istället...

 

  / Joe

Visst är det att bita ihop.

Min pensionsutbetalning var 68.000baht för ett år sedan och nu är den 51.000baht per månad.

 

Ett tapp på 17.000baht som skulle räckt till mycket i Thailand.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Men man får väl alltid mer baht om man tar ut på kort än att växla kontanter, så var det for 10-15 år sedan.

nej det är intë så längre cash ligger ca 4-5 baht under överföringskursen och med avgifterna med kort så vinner cash har själv växlat det mesta med cash senaste 2 åren och fått bättre än med ica kortet

i pattay har du en växlingsfirma som heter TT och har bra kurs dom har massor av kontor i Pattaya sedan finns det yenjit tror jag det stavas har bra kurs också

i bkk är det vasu exhange eller superich som gäller

Link to comment
Dela på andra sajter

nej det är intë så längre cash ligger ca 4-5 baht under överföringskursen och med avgifterna med kort så vinner cash har själv växlat det mesta med cash senaste 2 åren och fått bättre än med ica kortet

i pattay har du en växlingsfirma som heter TT och har bra kurs dom har massor av kontor i Pattaya sedan finns det yenjit tror jag det stavas har bra kurs också

i bkk är det vasu exhange eller superich som gäller

For mig blir det mycket bättre kurs och ekonomi med kort i obygden än att åka cirka 180 mil tur/retur till Pattaya eller Bangkok och växla pengar. :wink:  :)

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...