Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

Bara så att du vet så består USA av 52 olika stater och det skiljer sig lite beroende på vad du är ute efter??

Oj, ja fel av mig, Usa och Sverige är helt jämförbara.

/Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Igår USD - SEK 2015-03-13 8.645760

Ett år sedan 2014-03-17 6.361950 En ökning med 36 %

 

Igår € - SEK 2015-03-13 9.157111

Ett år sedan 2014-03-17 8.852308 En ökning med 3,5 %

 

Igår € - USD  2015-03-13 0.944158

Ett år sedan 2014-03-17 0.718677 En ökning med 31,3 %

 

Igår SEK - THB 2015-03-13 3.803413

Ett år sedan 2014-03-17 5.067393 en försämring på 33,2 %

 

http://www.ratesfx.com/

 

Så den har nog THB följt mest USD som ökat i värde. ECB vill sänka värdet på € och ha den paralell med $ och det blir den inom två veckor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så den har nog THB följt mest USD som ökat i värde. ECB vill sänka värdet på € och ha den paralell med $ och det blir den inom två veckor.

 

Var hittar du den uppgiften, det som jag fetlagt alltså ? 

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Var hittar du den uppgiften, det som jag fetlagt alltså ?
Det är en ren gissning, men Du får se, till hösten ligger € ca 0,80 $
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu jobbar ju regeringen, både gamla och nya, med att sänka kronkursen för att försöka rädda jobb och exportindustrin kvar i Sverige och inte i första hand att gynna turistindustrin i Thailand. /Martin

Hur räddar man jobben genom att säga upp ett exportavtal och reta kunderna i arabvärlden till att sluta köpa svenska kunder? Att det sänker kronkursen det förstår jag. Men hur räddar det jobben? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ska man stödja diktaturer som Saudiarabien, så lever jag hellre på bidrag.

och vad ska du få bidraget ifrån lånade pengar??

Link to comment
Dela på andra sajter

och vad ska du få bidraget ifrån lånade pengar??

Jag gör ett snitt i kudden bara...

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja man kan lätt tro att USA och Sverige är helt jämförbara länder, men tittar man lite närmare så ser man att USA är lite större, och med deras inre marknad inte riktigt lika beroende av exporten.

/Martin

 

USA är dessutom mycket protektionistiskt mot omvärlden så man har mycket höga tullar på en hel del produkter som man har från den inhemska marknaden tex järn.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick ett mejl från en polare som just varit på ett möte arrangerat av Aktiespararnas förening eller nåt sånt. Där gissade expertisen på att Sverige skulle sänka räntan ytterligare samt att USA höja sin. Inte så bra för oss som vill ha mera battingar för våra SEK.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick ett mejl från en polare som just varit på ett möte arrangerat av Aktiespararnas förening eller nåt sånt. Där gissade expertisen på att Sverige skulle sänka räntan ytterligare samt att USA höja sin. Inte så bra för oss som vill ha mera battingar för våra SEK.

 

Fritz..

Precis, det lär bli -0.20 redan i April. Att vi ska ner till 3,50 är helt garanterat. Frågan är om det blir lika illa som på 90 talet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis, det lär bli -0.20 redan i April. Att vi ska ner till 3,50 är helt garanterat. Frågan är om det blir lika illa som på 90 talet?

Jag tror på snabb nedgång från början och sedan en lång utdragen nedförsbacke under resten av 2000-talet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Fick ett mejl från en polare som just varit på ett möte arrangerat av Aktiespararnas förening eller nåt sånt. Där gissade expertisen på att Sverige skulle sänka räntan ytterligare samt att USA höja sin. Inte så bra för oss som vill ha mera battingar för våra SEK.

 

Fritz..

 

 

blir nog att ta med tält och matlådor nästa gång man åker till Thailand på semester

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror på snabb nedgång från början och sedan en lång utdragen nedförsbacke under resten av 2000-talet.

Det tror jag med och jag pratade med en ekonom I eftermiddags och han talade om Sveriges utveckling kontra Thailands. Thailand har ju en så kallad tigerekonomi medans i Sveriges ekonomi är på väg mot kollaps.

Faktum är att den mannen förutspådde att kronan och bahten kommer vara jämbördiga om ett antal år. Vilka priser det skulle bli, en liter bensin 30 kr, en pizza 400 kr, taxi Pattaya-bkk 1500 kr.

Riktigt så illa har jag svårt att tro men 2 baht för en krona innan 2020. Det härliga Reinfeldska 2020 som han gillar att tjata om.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Ingves sänker räntan. Varför då?. Vi har inflation I sverige. Usa höjer aldrig sin ränta. Finns inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood

500 kr för en barfine gud förglömde :wacko:

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tror jag med och jag pratade med en ekonom I eftermiddags och han talade om Sveriges utveckling kontra Thailands. Thailand har ju en så kallad tigerekonomi medans i Sveriges ekonomi är på väg mot kollaps.

Faktum är att den mannen förutspådde att kronan och bahten kommer vara jämbördiga om ett antal år. Vilka priser det skulle bli, en liter bensin 30 kr, en pizza 400 kr, taxi Pattaya-bkk 1500 kr.

Riktigt så illa har jag svårt att tro men 2 baht för en krona innan 2020. Det härliga Reinfeldska 2020 som han gillar att tjata om.

Vem fan åker till Thailand för att äta pizza?  Mycket godare hemma.

 

Nu är det väl en oduglig fd. svetsare som fixar vår valutakurs.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Undrar vad för hållhake MP har på S?Detta lilla skitparti styr ju fullkomligt svensk politik numera.

 

Dom är mest PK och dom har media på sin sida.

Det är alltså dom som dikterar vad som är PK.

Link to comment
Dela på andra sajter

tur man inte är beroende av kursen

Vill hoppas detsamma i framtiden gubben.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingves sänker räntan. Varför då?. Vi har inflation I sverige. Usa höjer aldrig sin ränta. Finns inte.

Ingves sänkte räntan för att vi har deflation i Sverige och han vill att vi har inflation på upp till 2%

Link to comment
Dela på andra sajter

Att planera persionen i Thailand med svenska pengar kan man nog glömma. Om 20 år får man knappast 4baht per krona. Såvida inte alla raketforskare på våra flyktingboenden sätter igång och bevisar att de är en vinst för sverige.....

Link to comment
Dela på andra sajter

tur man inte är beroende av kursen

Nä den drabbar ju inte dem som aldrig åker hit
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...