Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

Är det nån som i runda slängar kan upplysa om skillnaden mellan uttag automat och växling med kontanta medel på växlingskontor.

Vintern 2014 fick man över 5  bath per krona på vissa kontor men i ATM maskinerna låg kursen runt 4,6-4,8.

 

Kanske en färsk dagsrapport?   :hi:

 

Många ATM har sedan några år tillbaka föreslagit en dålig "växlingskurs" men om man läser noga på skärmen så kan man tacka nej till denna och göra ett uttag från sitt konto istället till en bättre kurs.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blandar in kreditkort för jag har två sådana, ett SAS Eurobonus/Mastercard och ett Statoil/Mastercard utöver mitt Swedbank/Mastercard.

 

Tror att många fler än mig har sådana och jag vet att många som turistar utomlands använder kreditkorten. 

 

Har vänner som bara använder kreditkort med köpgräns på semestern för rädslan att få sitt kort bankkort skimmat eller stulet och ett tömt konto.

Kan finnas sådana som läser på MPR också.

 

 

Jag köper alla mina flygbiljetter, betalar hotell ibland med kreditkort men tar inte ut i ATM då jag har "thaikort"

 

Vi får väl prata om olika saker på ett forum anser jag eller har du annan uppfattning?

 

Att handla mot faktura är det klart bästa, mycket enklare att bestrida felaktigheter än att bli av med sina egna pengar och krångla för att få tillbaka.

Har fått SAS Mastercard skimmat och fick då ett samtal från SEB Fraud någonting där de frågade om några inköp som var gjorda, när jag nekade till dessa fick jag en ifylld blankett hemma att skriva under och saken var ur världen. 

Förbannat smidigt.

Min förra chef hade betydligt svårare att få tillbaka sina pengar när hennes kontokopplade kort blev skimmat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Betala  med. 

Det gör ju frugan :wink:

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Många ATM har sedan några år tillbaka föreslagit en dålig "växlingskurs" men om man läser noga på skärmen så kan man tacka nej till denna och göra ett uttag från sitt konto istället till en bättre kurs.

Det brukar stå "continue without conversion" och det är det alternativet man ska välja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Försökte idag ta ut pengar med ica kort.

Fick besked "limit 2500 b "

Försökte då med mitt Handelsbankkort med liknande resultat?

Fattar inget

Link to comment
Dela på andra sajter

Försökte idag ta ut pengar med ica kort.

Fick besked "limit 2500 b "

Försökte då med mitt Handelsbankkort med liknande resultat?

Fattar inget

ICA har ju limit på SEK 5000, men så jävla lågt har det väl inte fallit, fick prel 3,88 (skitkurs) i dag!

 

Kan det vara så att dom inte vill ha svensk skräpvaluta överhuvudtaget?

 

Edit: kollade nu, 3.87 i snittkurs!

 

Edit 2 ; BKK ger 3,89 i TT, Superrich 3,87 cash, övriga runt 3,78

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Försökte idag ta ut pengar med ica kort.

Fick besked "limit 2500 b "

Försökte då med mitt Handelsbankkort med liknande resultat?

Fattar inget

 

Betyder normalt att det är slut på större sedlar i ATM'en och den inte ger ut mer än 25 sedlar, t.ex. 25 X 100 per kort. Normal 'limit' är 25 x 1000 per uttag.

 

 

Oscar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Igår på Suvan 3,32 Sek Norge 3.49 T-Rat idag Eu 48 bath 1  eu

Offe

Snittkursen just nu på ATM är 3,885, cash 3,72, utom på superrich 3,89

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Snittkursen just nu på ATM är 3,885, cash 3,72, utom på superrich 3,89

Vasu exhange 3;88. [emoji1]

Växlingskontoren i Pattaya i går 3,85[emoji1]

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Igår på Suvan 3,32 Sek Norge 3.49 T-Rat idag Eu 48 bath 1  eu

Offe

Växlingskontor på flygplatser ger alltid oförskämt dålig växlingskurs. Skall undvikas!

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vasu exhange 3;88. [emoji1]

Växlingskontoren i Pattaya i går 3,85[emoji1]

Tur att man pallrade sig iväg i december då och fick 50 mer för kronan. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Snittkursen just nu på ATM är 3,885, cash 3,72, utom på superrich 3,89

Jag glömde det  var  över disk

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Igår på Suvan 3,32 Sek Norge 3.49 T-Rat idag Eu 48 bath 1 eu

Offe

Euro 48bth är nog tyvärr bara en dröm, men gärna 40 igen.

För övrigt så här det ju sakta gått åt rätt håll idag.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Slänger in en newbie-fråga angående ATM-kurs. Är det sämre ATM-kurs på Suvvan än inne i Bkk (generellt)? Eller ska den vara densamma överallt på samma banks ATM?

Link to comment
Dela på andra sajter

Slänger in en newbie-fråga angående ATM-kurs. Är det sämre ATM-kurs på Suvvan än inne i Bkk (generellt)? Eller ska den vara densamma överallt på samma banks ATM?

Borde ju i anständighetens namn vara samma, men dom utnyttjar nyanlända å det grövsta. Bättre kurs inne i stan!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Euro 48bth är nog tyvärr bara en dröm, men gärna 40 igen.

För övrigt så här det ju sakta gått åt rätt håll idag.

Vad var det för v som stod i 48 Den stod överst sedan Kom 32 dollarn? Eller lästa jag fel tabell

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad var det för v som stod i 48 Den stod överst sedan Kom 32 dollarn? Eller lästa jag fel tabell

Offe

Tyvärr fel tabell, stod i nära 45 som bäst för 7-8 månader sedan, under 37 idag, suger verkligen.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Slänger in en newbie-fråga angående ATM-kurs. Är det sämre ATM-kurs på Suvvan än inne i Bkk (generellt)? Eller ska den vara densamma överallt på samma banks ATM?

 

Har du casch med dej och ska in till BKK ett par dagar så har du tre vettiga kontor här:

 

http://www.vasuexchange.com/

 

http://www.superrich.co.th/

 

http://www.k79exchange.com/

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Slänger in en newbie-fråga angående ATM-kurs. Är det sämre ATM-kurs på Suvvan än inne i Bkk (generellt)? Eller ska den vara densamma överallt på samma banks ATM?

Jag  fick 4,15 på Suvvan precis innan årskiftet, och två dagar senare fick jag 4,12 inne i Bangkok. Så det verkar inte skilja så mycket. Båda gångerna var det Thai farmers

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

K79 hade inge bra kurs, 3,75.

Super Rich 3,89

Vasu 3,88

 

Om du jämför dessa tre över lite tid så kommer du att se att K79 är snabba på kursändringarna, både upp och ner vilket är positivt när SEK stiger/THB sjunker.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...