Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

Kronan har hämtat sig lite.

 

THB avslutar veckan på 4,68.

Inte lysande men iaf bättre än 4,62 som gällde häromdan.

 

post-10507-0-05777700-1406960546_thumb.j

 

Link to comment
Dela på andra sajter

I går fredag föll de flesta asiatiska valutorna gent emot dollarn.

 

Så det är nog inte den svenska kronan som stärkts utan bhten som har fallit tillbaka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas man får 45 åter igen för euron.

9adumybe.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Chrille Columbus

Lite djävulens advokat (då jag vet om att vissa tar 50kr för att växla, andra luringar 100kr) men för att växla en hundring till battingar så blir det ju ganska roliga siffror:

 

attachicon.gifväxla20140730.JPG

 

Intressant upplägg av bankerna, om dom nu vill hantera kontanter öht. "Mitt" närmaste bankkontor gör det inte, snart är det väl ingen som gör det.

Om ni undrar var kitungmakmak fått sin grafik ifrån så är det från http://vaxla.nu jag undrade men hittade den efter lite letande . Gjorde först en kalkyl och fick fram att det skulle krävas inväxling av ca: 2000 SEK till THB för att SEB avgiften på 40 kronor inte längre skulle spela nån roll och det stämde ju.

Både SEB och FOREX finns på arlanda smidigt när man behöver lite pengar till att börja med i Thailand. (till öl, telefonkort deodorant, taxi öl och sånt) Visst kan man använda kontanterna i THB man får över från tidigare resor bara man hittar dom.

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om ni undrar var kitungmakmak fått sin grafik ifrån så är det från http://vaxla.nu jag undrade men hittade den efter lite letande . Gjorde först en kalkyl och fick fram att det skulle krävas inväxling av ca: 2000 SEK till THB för att SEB avgiften på 40 kronor inte längre skulle spela nån roll och det stämde ju.

Både SEB och FOREX finns på arlanda smidigt när man behöver lite pengar till att börja med i Thailand. (till öl, telefonkort deodorant, taxi öl och sånt) Visst kan man använda kontanterna i THB man får över från tidigare resor bara man hittar dom.

Bra snokat, jag glömde visst källan. Sorry.

 

Jag tar nog hellre ut i ATM på suvvan ändå. Och battingarna har jag i halsväskan me passet så jag behöver inte leta, tja det finns lite dollar och euro åxå i den, men jag behöver inte leta länge i alla fall.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Vad händer med kronan? Är det osäkerhet inför kommande val som sänker värdet, eller? Nu har SEK tappat 10% mot THB sedan mitten av mars.

Historiskt brukar det ju vända uppåt nu på höstkanten..förutom 2008 förstås.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad händer med kronan? Är det osäkerhet inför kommande val som sänker värdet, eller? Nu har SEK tappat 10% mot THB sedan mitten av mars.

Historiskt brukar det ju vända uppåt nu på höstkanten..förutom 2008 förstås.

 

Min högst personliga teori är en kombination av stabilt politisk läge i Thailand och

 

stundande val i Sverige. Åtminstone hoppas jag att det är orsaken och att kronan stärks

 

efter valet. 

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får nog också väga in kronan vs dollar och euro för se om den försvagats eller bara bathen stärkts.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får nog också väga in kronan vs dollar och euro för se om den försvagats eller bara bathen stärkts.

På tre månader är nedåtgående kurvan SEK-THB och SEK-USD identiska.

 

Gentemot Euron föll kronan nästan lika mycket för två månader sedan, pendlat sedan dess, just nu jobbat upp sig halva vägen.

 

THB har stigit jämfört både med USD och Euro.  

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

På tre månader är nedåtgående kurvan SEK-THB och SEK-USD identiska.

 

Gentemot Euron föll kronan nästan lika mycket för två månader sedan, pendlat sedan dess, just nu jobbat upp sig halva vägen.

 

THB har stigit jämfört både med USD och Euro.  

vänder egter nyår då blir bahten svagare mot kronan

Link to comment
Dela på andra sajter

vänder egter nyår då blir bahten svagare mot kronan

Hoppas du har rätt. Karma iallafall för positiv inställning :-)

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom bath har fast kurs till dollarn så är det dollarn som styr kursen mot Skr. Går dollarn Upp stiger bathen och tvärt om.

Ändrades av guran1
Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom bath har fast kurs till dollarn så är det dollarn som styr kursen mot Skr. Går dollarn Upp stiger bathen och tvärt om.

Stämmer inte alls.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom bath har fast kurs till dollarn

 

Nej så är det inte.

 

 

Liiiite stämmer det, tendensen är ju ändå något så, även om inte bathen har någon fast kurs mot dollarn.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom bath har fast kurs till dollarn så är det dollarn som styr kursen mot Skr. Går dollarn Upp stiger bathen och tvärt om.

 

Det var väl 1992 eller liknande som bahten inte längre knöts till fast kurs mot dollarn !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väl 1992 eller liknande som bahten inte längre knöts till fast kurs mot dollarn !

Krisen 98 tror jag
Link to comment
Dela på andra sajter

Krisen 98 tror jag

Resan ner 95 var den knuten till $ i alla fall. Men sen har jag inte kollat.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Resan ner 95 var den knuten till $ i alla fall. Men sen har jag inte kollat.

 

Har hänt en del på 19 år !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Stämmer

 

1992 var man ju glad att man hade Svenska Kronor, när man reste i Asien...eller inte... :whoco5:

( Snart är vi väl där igen...)

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hänt en del på 19 år !

Jo, men 95 är väl efter 92 i alla fall... Eller det var så jag tänkte. Men jag förstår att det inte är lätt att veta hur jag tänker - för det mesta förstår jag det inte ens själv.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, men 95 är väl efter 92 i alla fall... Eller det var så jag tänkte. Men jag förstår att det inte är lätt att veta hur jag tänker - för det mesta förstår jag det inte ens själv.

 

Det förstår jag :whistle:

 

Men 33:an konstaterade att knytningen släppte 98 och inte 92 som jag trodde

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

From 1956 until 1973, the baht was pegged to the U.S. dollar at an exchange rate of 20.8 baht = one dollar and at 20 baht = 1 dollar until 1978. A strengthening US economy caused Thailand to re-peg its currency at 25 to the dollar from 1984 until July 2, 1997, when the country was stung by the Asian financial crisis. The baht was floated and halved in value, reaching its lowest rate of 56 to the dollar in January 1998. It has since risen to about 30 per dollar

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...