Jump to content
IGNORERAD

Kritiserar thailändare farang på forumen?


Herr Chang

Recommended Posts

Vi har ju sett ett antal tänkvärda inlägg från Magrood angående kritik av Thailand från oss faranger. Det är förvisso sant att det gnälls en hel del om Thailand på många farangforum.

Jag kan inte låta bli att fundera på i hur stor utsträckning faranger och deras land kritiseras på thaispråkiga forum. Då jag inte behärskar thailändska språket kan jag inte kolla upp detta själv, och fru Chang är ointresserad av att plöja igenom en massa inlägg (faktum är att hon inte fattar hur jag orkar ;-).

Är det någon som vet? Någon som hänger mycket på thaispråkiga forum?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vi har ju sett ett antal tänkvärda inlägg från Magrood angående kritik av Thailand från oss faranger. Det är förvisso sant att det gnälls en hel del om Thailand på många farangforum.

Jag kan inte låta bli att fundera på i hur stor utsträckning faranger och deras land kritiseras på thaispråkiga forum. Då jag inte behärskar thailändska språket kan jag inte kolla upp detta själv, och fru Chang är ointresserad av att plöja igenom en massa inlägg (faktum är att hon inte fattar hur jag orkar ;-).

Är det någon som vet? Någon som hänger mycket på thaispråkiga forum?

Herr Chang har talat.

Vilken bra fråga HC!

Det blir kul om du får något svar. Förrutom Magrood finns några andra tjejer som tillhör Baan Thai som brukar kikar in här lite då och då.

Efter en snabb utfrågning av Magrood gnäller de tydligen inte så mycket på Baan Thai. Det gnäll som förekommer handlar mest om sjukvården och ibland om de svenska styvbarnen.

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

hej

tjejen hävdar att det nästa inte klagas något alls på Banthai. mest trevliga foton på olika svenska företelser, visumsnack och gratulationer till tjejer som har fått barn osv.

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Är ganska ovanligt att thailändare negativt kritiserar något överhuvudtaget så jag skulle inte tro att det är så vanligt förekommande på forum heller. Det vi svenskar tycker är diskussion uppfattar thailändare ofta som bråk bara för att vi livligt argumenterar mot varandra och om jag tar min fru som exempel så säger hon aldrig emot någon annan utan lyssnar snällt hur lite hon än håller med personen ifråga. Inte förrän efteråt kan hon argt ta upp hur id**tiskt människan uttryckte sig genom att berätta det åt mig eller någon kompis. Att säga emot personen direkt finns inte på hennes världskarta, på både gott och ont naturligtvis.

Och ett konfliktundvikande beteende är nog något som man utan att överdriva kan påstå är vanligt förekommande bland thailändare generellt. Så den eventuella negativa kritik man skulle kunna skriva om på ett forum hållar man nog i betydligt större utsträckning inne med för gruppsämjans skull.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant fråga HerrChang

Jag försöker komma på vilka gnäll som har varit uppe.

Det gnälls sällan på svenska killar faktiskt.

Nyligen kom det en tråd om "vad önskar du ska förändras hos din kille" - men det handlar inte om svenskar i allmänhet utan om sin egen partner som individ.

Och det var oftast små saker som att sluta röka, sluta snusa, kamma håret bättre, klippa håret oftare, att han ska äta lite mer osv.

Det som gnälls mest är om sjukvården.

Men då försöker vi som har annan information att förklara att det inte handlar om sämre vård/ att läkarna bryr sig mindre, utan det handlar om olika principer. Men en del som har råd och möjlighet väljer att åka hem och få vård där mot en slant. När vi inte vet hur vi ska göra då avsluta vi med "försök att hålla dig frisk". Sen är det bra.

Sen är det som Svarten skrev om olika syn på barnuppfostran. En del blir frustrerade över att svenska män skämmer bort barnen.

Sen finns det en del tjejer som hämtar tröst och råd.

Sen gnäller en del på hur dåligt bemötande man fått från thailändska ambassaden.  Men då rekommenderas man att skriva brev till beslutfattande personer om man vill förändra någonting.

Sen gnäller en del på hur illa man tycker om en del tjejer som beter sig dåligt och svärtar ned eller skapar ännu mer fördomar om thailändska tjejer.

---

Så - sammanfattningsvis så gnälls det väldigt väldigt lite om svenska män och Sverige.

---

Vi är mest där för att hjälpa varandra både med visum, livet i Sverige, skolan, språk, lagar och regler, körkort, hur man går till väga med olika saker osv.

En del är jätteflitiga på att skickar upp platsannonser för lediga jobb.

En del skriver om hur de gjort för att få jobb.

En del skriver om hur de gjort för att få den utbildningen de fått i Sverige.

En del frågar om hur man gör med olika saker när det gäller graviditet och osv osv...

Vi träffas live och umgås.

Vi uppmuntrar varandra att kämpa med studier och livet här.

Min bästa thailändska vännerna här i Sverige har jag fått via BaanThai.

Stort tack till Chabar och alla medlemmar där som gör att vi har ett varmt hem i det kalla Sverige...

---

Vi har ett möte varje år. Mycket givande, har ni tid så är ni hjärtligt välkomna att delta!

---

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, tack för alla svar!

Jag misstänkte faktiskt att det var så. Visst vill thailändare undvika konflikt, jag tänkte bara att man möjligen blev lite mer ohämmade vad gäller kritik om den kan framföras anonymt.

Vi ser ju inte minst på detta forum hur en del svenskar kan vräka ur sig det mesta. Som man aldrig skulle sagt om det var öga mot öga... fast vi ska väl kanske inte underskatta alkoholens betydelse i detta sammanhang.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Quote

OK, tack för alla svar!

Jag misstänkte faktiskt att det var så. Visst vill thailändare undvika konflikt, jag tänkte bara att man möjligen blev lite mer ohämmade vad gäller kritik om den kan framföras anonymt.

Vi ser ju inte minst på detta forum hur en del svenskar kan vräka ur sig det mesta. Som man aldrig skulle sagt om det var öga mot öga... fast vi ska väl kanske inte underskatta alkoholens betydelse i detta sammanhang.

Herr Chang har talat.

Och finnar...  :glasses:

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Fridens!

Citat från: Herr Chang skrivet idag kl. 00:26

Quote

Vi ser ju inte minst på detta forum hur en del svenskar kan vräka ur sig det mesta. Som man aldrig skulle sagt om det var öga mot öga... fast vi ska väl kanske inte underskatta alkoholens betydelse i detta sammanhang.

Quote

Och finnar...  :glasses:

/jfk

Och ännu mer Finnar..  :glasses:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vanligt tycks Kim leva i en annan värld. Att Thailändare inte klagar och kritiserar något. Hemma hör jag klagomål varenda vecka på och om olika saker. Det är arbetet, Chefen och rutiner. Det är A-kassan, Försäkringskassan och läkare m.m. För ett par veckor sedan kom en kompis till min fru tillbaka från LOS. Hon bjöd en del kompisar på mat. När de satt där så hörde jag samma gnäll. Nu var det också på Arbetsförmedlingen och dess handlägggare, på fackombud och avgifter, på Komvux och spelande kompisar. De andra fyllde på så gott de kunde. En hade fått sin bil uppeldad. Vad hade polisen gjort? Ingenting? Nästa kontrade med sina klagomål. I söndags kom frugans bror på besök. Han satt nästan en timme och beklagade sig över olika saker. Varför måste han jobba så mycket jämfört med de andra. Så här mycket hade han inte fått jobba i Thailand. Kanske bättre att åka tillbaka. Eländet tar aldrig slut.

Däremot så är det inte så ofta jag hör gnäll på de svenska männen, även om de förekommer.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Får nog hålla med Rospigg här.

Visst gnälls det av thailändare om hur konstigt det är i Sverige. Fast det är väl oftast ur individuell synpunkt, dvs hur det drabbar en själv.

Enligt min erfarenhet är det mer sällan man kritiserar systemet i sig självt. Jo, det skulle då vara att flyktingar (speciellt muslimer tycks vara upprörande) får en massa bidrag som thaidamerna inte får.

Det är i och för sig skrattretande att thailändare gnäller över sociala förmåner i Sverige. I Thailand hade dom inte fått mycket i samma situation... A-kassa i Thailand? Tillåt mig småle...

I rättvisans namn ska dock sägas att det är mycket högre skatt i Sverige, så förväntningarna ska givetvis vara högre. För den som betalar skatt.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Som vanligt tycks Kim leva i en annan värld. Att Thailändare inte klagar och kritiserar något. Hemma hör jag klagomål varenda vecka på och om olika saker. Det är arbetet, Chefen och rutiner. Det är A-kassan, Försäkringskassan och läkare m.m. För ett par veckor sedan kom en kompis till min fru tillbaka från LOS. Hon bjöd en del kompisar på mat. När de satt där så hörde jag samma gnäll. Nu var det också på Arbetsförmedlingen och dess handlägggare, på fackombud och avgifter, på Komvux och spelande kompisar. De andra fyllde på så gott de kunde. En hade fått sin bil uppeldad. Vad hade polisen gjort? Ingenting? Nästa kontrade med sina klagomål. I söndags kom frugans bror på besök. Han satt nästan en timme och beklagade sig över olika saker. Varför måste han jobba så mycket jämfört med de andra. Så här mycket hade han inte fått jobba i Thailand. Kanske bättre att åka tillbaka. Eländet tar aldrig slut.

Däremot så är det inte så ofta jag hör gnäll på de svenska männen, även om de förekommer.

Herr Rospigg känner tydligen inte till den generella motvilja till konfliktskapande diskussioner som jag nämner thailändare besitter. Visst klagas det ändå men då i en grupp där alla håller med varandra, alternativt bakom ryggen på den som är målet med kritiken.

Finns det en risk att någon tar illa vid sig av kritiken så håller man hellre inne med den som thailändare till skillnad från oss svenskar som formligen vräker ur oss oförskämdheter mot varandra över internetforum utan att känna oss desto mer obekväm för den sakens skull.

Och det är förstås det jag menar.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag haller med Kim om thailandares generella motvilja mot "onodiga" konflikter och skulle ocksa vilja lagga till Thailandares, atminstonde

thailandskors, vilja att framstalla sig och sitt liv i en battre dager an vad som egentligen ar fallet. Min fru var tidigare admin pa

en brollopssajt dar det fanns en underavdelning for thailandskor som gift sig med utlanningar (inte bara faranger). Det var

mest fragor rorande visum och sota berattelser om brollop, barn och semestrar, alla verkade ha fantastiska liv. Numera ar frugan

med i en "community" som kom fran denna site men dar det ar betydligt farre medlemmar (som alla traffat varandra) och som inte

ar oppen for allmanheten. Det ar mestadels Bkk-tjejer med medelklassbakgrund och javlar vad det gnalls  ;) Hur dyrt det ar med

nannys och stadhjalp, hur svart det ar att hitta jobb som motsvarar deras utbildningsniva, daliga sjukhus, daliga restauranger mm

i all evighet. Det kan vara ganska bekvamt att vara thailandsk medelklass tydligen  :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bulls eye Kim.Det disskuteras aldrig om en närvarande person(läs skitsnack)men man hör ofta avundsjuka om olika personers livssituationer,speciellt till mig,om hur bra de andra thaitjerna har det,det behöver inte jobba lika mycket som en själv,dom får hur mycket pengar som helst,dom får shoppa obegränsat på sin farangs bekostnad,andra skickar minsann 5ooo kr.till familjen i Thailand utan problem och så går det på.Själv så sparar dom sina löningar ograverat och sätter in på sitt konto i banken förvisso lovvärt.Har tur iaf som har en arbetande fru som inte spelar men detta tjatande om pengar dygnets alla timmar tär på förhållandet och detta har pågått i 16 år puuuh.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Som Kim skriver,

Herr Rospigg känner tydligen inte till den generella motvilja till konfliktskapande diskussioner som jag nämner thailändare besitter.,

så känner jag inte igen mig i den situationen, om Kim inte tydligt menar " onödiga " konflikter, vad nu en Thailändare kan tänkas mena med det.

Efter att frugans bror hade åkt i söndags så fick jag höra att det tidvis hade varit så infekterat på arbetsplatsen - ingen brist på konflikter där inte - att chefen var tvungen att gå in och ta ställning för och emot vissa. Det slutade med att en sade upp sig i förväg.

Förra sommaren gick mina barn på en gångväg som tillhörde en bostadsrättsförening. De blev tillsaggda av en kvinna, att om de inte bodde i föreningen så skulle de ge sig iväg. Det retade upp min fru så vansinnigt att hon tänkte gå och leta efter kvinnan med ett tillhygge och säga vad hon tänkte om sådana uttalanden. Jag var tvungen att stoppa henne och säga att polisen kunde komma. Det struntade frugan i. Jag var tvungen att låsa dörren.

Några bekanta anser sig lurade på förväntade pengar i samband med kortspel. Det har tagit sig uttryck i rena handgripligheter.

Jag orkar inte höra på allt tjat och gnäll från de okonflikträdda thailändarna. Kan man exportera dem till Norrland?

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Klippt från Sverige är fantastiskt av kharess.

Ju närmre huvudstaden vi kom, desto tydligare framstod detta fenomen som jag valt att kalla Yäck. Folk blev allt mer stressade, kallare och otrevligare ju närmare vi kom.Undrar om inte det gäller Thailändare också?

Norrland som jag besökte första gången för tre år sedan, på väg till Norge, hade en klart avstressande miljö.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Frågan löd väl "Kritiserar thailändare farang på forumen?"

Inte vad kritiserar thailändare i allmännhet utanför forumen.

Enligt min fru är det som diskuteras mest på forumen, familj, barn, studier, jobb och naturligtvis lite skvaller.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Quote

Bulls eye Kim.Det disskuteras aldrig om en närvarande person(läs skitsnack)men man hör ofta avundsjuka om olika personers livssituationer,speciellt till mig,om hur bra de andra thaitjerna har det,det behöver inte jobba lika mycket som en själv,dom får hur mycket pengar som helst,dom får shoppa obegränsat på sin farangs bekostnad,andra skickar minsann 5ooo kr.till familjen i Thailand utan problem och så går det på.Själv så sparar dom sina löningar ograverat och sätter in på sitt konto i banken förvisso lovvärt.Har tur iaf som har en arbetande fru som inte spelar men detta tjatande om pengar dygnets alla timmar tär på förhållandet och detta har pågått i 16 år puuuh.Mvh Måne

:great: Tummen upp för dig måne...att du bara pallar med..du måste säkert vara en stark j..el :yipi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

Frågan löd väl "Kritiserar thailändare farang på forumen?"

Inte vad kritiserar thailändare i allmännhet utanför forumen.

Enligt min fru är det som diskuteras mest på forumen, familj, barn, studier, jobb och naturligtvis lite skvaller.

Mvh Isan Lover

Håller med...

---

Alla har rätt - men man tar upp olika saker bara.

Jag tror inte Kim lever i sin egen värld som ingen annan upplevt.

Det är bara att han fokuserade på frågan...

---

Jag håller helt med Kim om att thailändare i allmänhet undviker direkta konfrontationer.

Men frustrationen finns kvar där - vart tog den då vägen?

Jo - man klagar och klagar fast till sin man eller sina likasinnade vänner.

Det kan uppfattas som skitsnack och det är en del skitsnack också - men det kommer nog mycket från rädsla att konfrontera.

Sen finns det en del (vi är trots allt över 60 miljoner) som utagerar starkt.

Det brukar uppfattas som "แม้ค้าปากตลาด" kvinnlig försäljare på billig marknad. Det är ingen dygd direkt. Man uppfattas som ouppfostrad, som billig försäljare på billig marknad som inte kan behärska sig.

Att kunna behärska sig utåt är en dygd. Men det betyder inte att alla kan leva upp till det.

Sen om det är bra eller ej - det är upp till var och en att bedöma.

Själv har jag med mina år i Sverige(mest pga skilsmässan) lärt mig att agera i tid och till rätt person.

Det är inte alltid jag lyckas.

Samtidigt så försöker jag påminna mig själv att inte glömma bort att "det sagda eller skrivna ordet sitter kvar länge länge - det sårar länge. Det sätter djupa spår. Så tänk noga innan du säger något som kan såra någon".

---

Måne

Det är tråkigt att lyssna på sånt pengarprat hela tiden. Jag tycker det är skittråkigt.

Träffar jag någon ny person som börjar snacka och pengar, land och förmögenhet - ja, då placerar jag henne/honom i ytlig bekant-kategori. Orkar inte med fler sådana.

Det räcker att ha en mor som gärna pratar om lån och pengar.

Uchhh.

Jag har sagt till henne ett par gånger nu att "Uchh vad jag är trött på att prata med en thailändare, alltid är det lån hit och dit". Det var elakt sagt av mig. Jag är ju thai och är dotter. Men hon måste nog få veta hur tråkigt jag tycker den typen av samtalet är.

Följden blir att jag lät bli att ringa henne en lång period.

---

När det gäller konflikter på fofum.

Jag diskuterar och har mer konflikt med farang än med thai.

På BaanThai har jag bara hamnat/valt att gå in i konflikt ett par gånger.

En gång var det om "hets mot folkgrupp". Jag tycker inte om det och kan inte hålla mig tyst och låta det vara.

En annan gång var det med en thai äldre man som idi*tförklarade(som jag uppfattade det) oss tjejer som inte bryr oss om politik.

Det är lite svårare där eftersom det inte bara är fakta och argument man ska tänka på utan även "respekt och artighet"...

---

Atom

Jag minns en gång när jag mådde dåligt och behövde skriva av mig om mitt olyckliga förhållande innan skilsmässan. När man mår så dåligt vill man inte dela sin sorg med någon man känner...

Jag hittade till en thai blogg.

Började skriva.

Och jag blev det svarta fåret - bland de de lyckligt gifta tjejerna.

De blev jättearga på mig och otrevliga mot mig.

Jag blev chockad. Det var nog den enda gången jag upplevde otrevligheter från internet från thailändare mot mig personligen.

Men jag förstår varför de reagerade så.

Man ska inte sticka ut.

Man ska följa strömmen.

Ungefär som den svenska Jantelagen i det verkliga livet. Fast svenskarna som skriver anonymt på internet verkar ha mindre hämningsspärr än thailändare, tycker jag.

---

Mvh

Magrood

- uchh det blev långt igen -  :bag:

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, jag kan förstå att det är inte är så mycket kritik mot faranger på de forum som riktar sig mot thailändare som lever med en farang alternativt lever i farangland.

Men finns det inte Thailandsbaserade forum där thailändare utan någon koppling till farang uttrycker sitt missnöje med farang?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Men finns det inte Thailandsbaserade forum där thailändare utan någon koppling till farang uttrycker sitt missnöje med farang?

Herr Chang har talat.

Ummm

Inte vad jag vet na ka.

Att det ska finnas forum där man uttrycker sitt missnöje mot ett land eller en folkgrupp på samma sätt som det ibland råder på MPR och TT . det har jag aldrig sett. Men det innebär förstås inte att det inte finns.

Sen kan vi också säga elaka saker om och till farang på internet t.ex. på YouTube om det känsliga materialet. Många kan vräka ur sig massa skit av frustration om "varför respekterar de inte oss och vårt sätt att tänka och saker som vi respekterar", typ.

Det blir öst mot väst-ilska.

Det blir yttrandefrihet mot respekt på andras sätt att tänka.

En del kan verkligen inte förstå hur någon kan göra något så hemskt...

precis på samma sätt som många farang inte kan förstå hur thai-are kan bete sig så när det gäller kungafamiljen.

Ibland är det skönt att förstå båda delarna... Då stångar man inte ihjäl sig bara för att säga det ena är rätt och det andra är fel - utan bara förstår hur den ena och den andra tänker och resonerar.

---

Sen diskuterar thailändare på t.ex. Pantip.com om olika saker som upprör oss t.ex. om det känsliga materialet, om boken The King Never smiles.

En del tycker det är fel med censur, en del tycker det borde inte vara censur.

En del blev besvikna på farang som trampar på oss och vår värderingar.

En del tycker man kan ha kvar kungahuset men att man borde kunna röra på dem också osv osv...

En del diskuterar "att vara eller icke vara" gällande kungahuset.

Det är ganska öppet där, tycker jag. Men inte lika öppet som på farangsidor förstås.

---

Men jag tycker att man diskuterar eller klagar på farang först när de gjort något upprörande för oss.

Inte att man bara börjar klaga utan någon anledning för att man tycker att de är sämre.

Det är mest svar på det som upprör oss.

Sen klagas folk som följer farangs rumpa för mycket. Ungefär som i Sverige att en del klagar på svenskar som ser upp till USA och tvärtom, typ.

---

Det är nog som någon här nämnt att vi reagerar när det berör oss personligen.

---

Sen dyker diskussion om södra Thailand upp lite då och då.

---

En en sak till när någon hittat något upprörande om buddismen t.ex. en bar som kallar sig Buddha Bar och har olämplig marknadsföring som sårar buddister - då tar man också upp och blir upprörda, arga, svära och undra hur man skulle kunna göra...

---

Jag tycker en rad i nationalsången stämmer bra i allmänhet:

ไทยนี้รักสงบ แต่ถึงรบไม่ขลาด เอกราชจะมิให้ใครข่่มขี่

Thai älskar fred, men vi räds inte för att kämpa/kriga.

Vi kommer inte att låta någon ta ifrån/trampa på vår självständighet.

---

Det var nog det jag kommer på just nu.

Mvh

Magrood

- men jag är ju bara en av 60 miljoner -

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Atom

Jag minns en gång när jag mådde dåligt och behövde skriva av mig om mitt olyckliga förhållande innan skilsmässan. När man mår så dåligt vill man inte dela sin sorg med någon man känner...

Jag hittade till en thai blogg.

Började skriva.

Och jag blev det svarta fåret - bland de de lyckligt gifta tjejerna.

De blev jättearga på mig och otrevliga mot mig.

Jag blev chockad. Det var nog den enda gången jag upplevde otrevligheter från internet från thailändare mot mig personligen.

Men jag förstår varför de reagerade så.

Man ska inte sticka ut.

Man ska följa strömmen.

Ungefär som den svenska Jantelagen i det verkliga livet. Fast svenskarna som skriver anonymt på internet verkar ha mindre hämningsspärr än thailändare, tycker jag.

Hej Magrood,

Frugan har en kompis som bor i England som ocksa fick en hel del skit nar hon berattade om hur tufft det var att cykla med

barnet till dagis, cykla vidare till det trakiga jobbet osv. Flera av tjejerna som ocksa bor i Farangland menade pa att det ar

onodigt att ta upp problem medans manga av tjejerna som bor i Thailand, gifta med Thai, var mer an lovligt "somnamnaa". Numera

ar det populart att ha sina egna bloggar, eller "diaries" som de kallas har, och det ar markligt vilka dromliv manga thaitjejer i

Farangland drommer ihop. For de tjejer som inte insett att de flesta andra tjejer mestadels hittar pa kan det nog bli ganska

stressande nar man sjalv sitter i en etta och jobbar som stadare. Pa manga satt har nog tjejerna som kommer fran thailandsk

medelklass det betydligt tuffare an tjejerna fran enklare forhallanden efter flytten till farangland. Manga av frugans "forumkompisar"

vagar inte beratta for sina foraldrar och kompisar i Thailand om hur tufft det ar av radsla att framsta som losers. Detta ar sakert

ocksa en anledning till att man inte ser sa mycket klagan angaende livet i farangland pa oppna forum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...