Jump to content
IGNORERAD

Det går utför med Svenska språket


MaiChai

Recommended Posts

...och förfallet började redan innan 1976 som den legendariske Sten Broman påpekar i Gäst hos Hagge..

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. en man med principer, och hatar nymodigheter i det Svenska språket Han vänder sig väl i graven idag skulle jag tro, som språkets utveckling är idag.Men han var intressant o hade bra humor + att han var enormt kunnig i den klassiska musiken denne Sten Brorman.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sten var en unik figur som hanterade svenska språket ypperligt, trots sin skånska dialekt.

Ta bara konsten att hantera de och dem på rätt sätt!

Är dagens totala avsaknad av den kunskapen en utvecklingen eller nymodighet?

Eller rent av okunskap trots de många år, som tillbringas inom skolväsendet?

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sten Broman var en legend, han designade sina egna kostymer har jag också för mig? En så pass udda karaktär är det ju lätt att göra en parodi på och jag tror den gode Sten hade skrattat högt och ljudligt åt Robert Gustafssons "Sten Broman"

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...