Jump to content
IGNORERAD

Kim Eriksson Sirawan igen


gst

Recommended Posts

11 minuter sedan, skrev Baa:

Sämsta sortens försvar....ja men titta på dom andra...blir då förbannad på sånt jävla pladder

Ja sanningen kan göra ont att höra. Bara för att du kanske kan hantera alkohol och inte har drabbats illa av att folk super så finns det ju miljontals människor som fått sina liv förstörda av alkohol. Förbjud allt som är skadligt för folk istället, fattar inte varför det ska vara så svårt. Även om det är en utopi att hela världen kan förbjuda all skadlig skit så borde väl Sverige kunna föregå med gott exempel. Om det är ett jävla pladder så får det ju stå för dig, jag tycker det är ett jävla hyckleri när man gnäller i högan sky om att folk knarkar att det är så hemskt och folk dör i överdoser mm men hur många dör eller skadas inte varje år bara i lilla Sverige pga att folk super? Förbjud alkohol precis som man gjort narkotika olagligt då så slipper vi en massa tragik. 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Soengsang:

Och jag gissar han började med  marijuana, som så många säger är så harmlöst?

Vanliga Marlboro faktiskt på 70 talet, samma jag rökte men sedan tog idrotten över! Cigg är en drog åxå, det tänker inte så många på, och bolagen lägger tydligen in skit som gör att vissa blir beroende och vissa inte. 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Soengsang:

Och jag gissar han började med  marijuana, som så många säger är så harmlöst?

Nej han började förmodligen med alkohol, som så många säger är så harmlöst...

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Swippe:

Nej han började förmodligen med alkohol, som så många säger är så harmlöst...

Det är ingen narkotisk drog, han dog ju uppenbarligen av narkotisk drog.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Swippe:

Nej han började förmodligen med alkohol, som så många säger är så harmlöst...

Snackade med en kille som varit tung på det mesta, men framförallt heroin på slutet. Han lyckades bli ren men det som var svårast att avstå för honom var alkoholen. Halvkänner en hel del folk som partydrogar, börjar alltid med öl/sprit innan de får det dåliga omdömet att köpa cola. Så jag håller nog med om att alkohol är en inkörsport.

 

Alkoholen är ju ett gigantiskt problem, men att försöka slå in det o huvudet på gamla stofiler😉är lönlöst.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev hamnoi:

Alkoholen är ju ett gigantiskt problem,

Absolut det är, men en utopi att det kommer att försvinna.

Men att använda alkohol som en ursäkt för narkotiska droger är en väldigt dålig ursäkt.....men vanligt bland de drogliberala.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
20 minutes ago, Swippe said:

Nej han började förmodligen med alkohol, som så många säger är så harmlöst...


Sitter hellre med grabbarna på krogen och delar en flaska whisky än jag sitter med pundarna på en toalett och delar en spruta, för det är så det kommer att sluta. 

Link to comment
Dela på andra sajter

.

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Soengsang:

Absolut det är, men en utopi att det kommer att försvinna.

Men att använda alkohol som en ursäkt för narkotiska droger är en väldigt dålig ursäkt.....men vanligt bland de drogliberala.

 

Likaså med tyngre droger tyvärr, flödar som aldrig förr trots alla förbud

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev hamnoi:

”Absolut det är, men en utopi att det kommer att försvinna”.

 

Likaså med tyngre droger tyvärr, flödar som aldrig förr trots alla förbud.

Där det finns pengar att tjäna finns.......................

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GGJvGQ/stockholms-avloppsvatten-avslojar-knarkhandeln

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Soengsang:

Det är ingen narkotisk drog, han dog ju uppenbarligen av narkotisk drog.

Öhhh, ja, har inte hävdat nåt annat. Men de flesta som testar narkotika första gången är påverkade av alkohol, hade inte alkohol funnits med i bilden så hade inte lika många testat narkotika.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Som ett nästa steg i Thailands drogliberalisering så föreslås nu att Cannabis och Kratom ska strykas helt från listan över narkotikapreparat. Det låter ju som om det kommer att innebära att man kan röka på även om det inte är i medicinskt syfte, men vi får väl avvakta tills förslaget gått igenom.


En legalisering av innehav av alla sorts droger för personligt bruk, likt Portugal och Tjeckien har gjort, vore ett bra nästa steg, som kanske inte sker i Thailand i morgon direkt men inte behöver vara så långt borta. Det har varit uppe för diskussion.  Om inte annat skulle det ju underlätta situationen på landets fängelser som är överfulla av folk som sitter för mindre (ringa) drogbrott. Pundare och småhandlare. Såhär såg det ut på en nyligt läckt bild från ett thailändskt fängelse. Jag tror inte man blir bättre av en sådan miljö. Dessutom ska det visst vara lätt att få tag i droger innanför murarna, och ärligt talat, hur fan skulle man överleva i sådan miljö om man inte kan vara hög?

 

c1_1824054.jpg.cd5aee47099a2bdc1cc51ead2ac0b5c0.jpg

 

Bland kvinnor är 87 % av de som sitter inne dömda för brott som är relaterad till metaamfetamin. Unga tjejer som missbrukar ”ice” kan man ana. 


War on Drugs…hårt mot hårt för att komma att de i toppen av pyramiden…., jo det har provats i Thailand det med under åren med Thaksin som stark man. Gick väl sådär kan man säga. Nu är det Duterte som kör samma stil i Filippinerna, han gick till val 2016 på att utrota droghandlarna på sex månader. Snart fyra år senare och mellan 6000–20 000 döda senare (beroende på vem man frågar) pågår kriget fortfarande. Han är fortsatt poppis hos befolkningen för bland annat sin hårdförhet, men såhär säger han själv om resultatet och problemen:


"It is a neverending war ... (When I came to power) I expected everybody was working well," he said. "I did not know when I arrived, when I got to look into the records of drug cases, then I realized that I was fighting against my own government, because of the police, the customs, and everyone else were dipping their dirty fingers into it."


Och däri ligger väl problemet i länder såsom Thailand och Filippinerna. De som är med och tjänar pengar på den kriminella droghandeln är militärer, poliser, domare, statstjänstemän, maffiapolitiker, mfl. Hårt mot hårt, hur attraktivt det än kan låta för vissa, funkar inte. 

 

Legalise it!, säger jag. Verkar vara bästa lösningen.
 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev hamnoi:

Snackade med en kille som varit tung på det mesta, men framförallt heroin på slutet. Han lyckades bli ren men det som var svårast att avstå för honom var alkoholen. Halvkänner en hel del folk som partydrogar, börjar alltid med öl/sprit innan de får det dåliga omdömet att köpa cola. Så jag håller nog med om att alkohol är en inkörsport.

 

Alkoholen är ju ett gigantiskt problem, men att försöka slå in det o huvudet på gamla stofiler😉är lönlöst.

Ja inte så konstigt, alkohol är ju socialt accepterat, folk tycker du är konstig om du kommer nykter till en fest eller en pub och sitter och dricker läsk hela kvällen. Om inte annat så är det svårt att umgås i samma sällskap som fulla människor om man själv är nykter så lätt att man tar några öl för att åtminstone komma i samma stämning. Fortfarande så är det ju i de flesta sällskap INTE ok att vara påtänd eller åtminstone öppet sitta och knarka, men med alkohol så behöver du ingen ursäkt när du vill få ditt rus. Alkohol och människor som själva nyttjar alkohol finns överallt, när som helst och i stort sett var som helst.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Captain Morgan:


Sitter hellre med grabbarna på krogen och delar en flaska whisky än jag sitter med pundarna på en toalett och delar en spruta, för det är så det kommer att sluta. 

 

Njae, de flesta som delar en flaska Whiskey på krogen kommer inte sluta som hemlösa A-lagare på en parkbänk precis som de flesta som röker lite Majja då och då inte kommer sluta med med en spruta i armen på en toalett.

 

För övrigt så tycker jag många människor blir gapiga och hetsiga när de dricker alkohol, något jag inte upplevt bland de som sitter och röker Majja. Så det beror nog på sällskapet om jag måste välja vem jag umgås med i så fall.

 

 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Soengsang:

men en utopi att det kommer att försvinna.

Utopi!!! I helvete heller. Det idealesamhället får du drömma dig själv till, blanda icke in mig i det. 

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev Soengsang:

Och jag gissar han började med  marijuana, som så många säger är så harmlöst?

Tror allt att det började med alkohol..

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Soengsang:

Absolut det är, men en utopi att det kommer att försvinna.

Men att använda alkohol som en ursäkt för narkotiska droger är en väldigt dålig ursäkt.....men vanligt bland de drogliberala.

Men den uppfattningen blir ju vanligare och vanligare ju mer pålästa folk blir, eller främst beroende på att yngre människor i större grad verkar avstå alkohol men istället testar lättare narkotiska preparat. Jag ser mig verkligen inte som drogliberal, men jag tycker folk har enormt svårt att skilja på olika droger. Det är väl inget som helst snack om att heroin t ex är jävulens påfund, livsfarligt och finns inga ursäker för att det skulle vara lagligt. Men Mariujana, vad är skillnaden på det och alkohol, man blir social och avslappnad, för vissa med vissa sjukdomar/åkommor så lindrar det deras besvär till och med. Då tycker jag att det är helt ok att det legaliseras. Då skulle dessutom polisen slippa lägga resurser på att jaga harmlösa folk som röker majja och istället kunna lägga de resurserna på att stoppa tyngre och skadligare droger.

 

Men då upprepas det ett slags mantra "många som testar narkotika börjar med Mariujana och sen går de över till tyngre droger". Mmmm, men började de inte med alkohol först då och det är ju lagligt?

 

Har druckit alkohol två gånger i år, kanske blir en tredje om jag festar imorgon så för mig kvittar det om alkohol förbjuds i Sverige, skulle jag bli sugen på det så kan jag ta mig till ett land där det är lagligt i så fall. Och när det gäller narkotiska prepparat så var det 7 år sen senast, då åt jag en "Happy Pizza" i Kambodja som det var några skumma svampar på. Det var mitt livs värsta upplevelse och har aldrig haft sån dödsångest i hela mitt liv, de timmarna de tog innan jag var normal igen var de värsta i hela mitt liv. Kan skratta åt det idag och vem vet, kanske testar en sån pizza igen, men nöjer mig med en halv i så fall 😛 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev M33:

Bilder av den bästa fotografen på mpr. Han har säkert en hel del att berätta om detta, om han vill.

M33. Gott slut! Vet inte om du menar mig, men jag träffade honom tre gånger. Två gånger i finkan och en gång vid rättegången (då inget prat dock). När man träffas i finkan så är det rätt livligt, och journalisten som var med lyssnade på Kim nog menas jag fokuserade mest på intryck i miljön etc. Men texten angiven i Café är ju ett mycket bra dokument så som Kim beskrev för oss. Journalisten hade väldigt tät kontakt med Kims hangarounds för detaljer och andra dokument. Journalisten som nu tyvärr avlidit är väldigt nogrann. Om Kim blivit framed eller inte låter jag vara osagt så får vi se om det dyker fram nått nytt när Kim kommer ut.

 

Dock vill jag gärna påminna om om Diplomatdottern som satt inne för försök till knarksmuggling. Hennes story är jag mycket tveksam till. En annan journalist jag känner intervjuade henne i finkan. Sen när hon kom ut var det andra stories....Jag tror hon är skyldig till 100%. Om jag minns rätt så sa hon att hon bodde på Silom när hon träffadd de som gav henne paketet etc...Hon bodde dock på Khao San Road...

 

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Swippe:

Absolut! Och när vi ändå håller på så ska vi givetvis sopa bort alla som tillhandahåller alkohol och gör det möjligt att spela för pengar också så har vi hjälpt många människor som hamnat i fördärvet och gör så att inga fler hamnar i fördärvet. Att ingen kommit på detta tidigare bara??? För tyvärr är det ju som så att människor som har en förmåga att fastna i skiten de fastnar i skiten, oavsett om det är narkotika, alkohol, spelberoende eller vad det nu må vara.

Om man tittar på dom som under lång tid överkonsumerat alkohol, så tycker jag att man kan se en stor skillnad på dom som druckit starksprit o svagsprit ( öl ).

Gubbar som dricker starksprit förstör sin kropp betydligt mer än öl-gubbarna. Starkspritarna blir mer aggresiva och otrevligare jemfört med ölgubbarna som är mer fryntliga.

Själv har jag valt bort starksprit och vin för att jag sett för mycket elände. En och annan öl blir det vid festliga tillfällen ( t.ex. mysa med en dam i baren 😎)

 

en liten historia.

En söndagskollärarina var ute och dansade en kväll. Hon träffade en mycket trevlig man som hon följde med hem.

På morgonen när hon gick, så vände hon sej om i dörren och sa:

Jag brukar säga till mina söndagsskolebarn att man kan ha mycket roligt utan sprit och cigaretter.

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev born41:

Om man tittar på dom som under lång tid överkonsumerat alkohol, så tycker jag att man kan se en stor skillnad på dom som druckit starksprit o svagsprit ( öl ).

Gubbar som dricker starksprit förstör sin kropp betydligt mer än öl-gubbarna. Starkspritarna blir mer aggresiva och otrevligare jemfört med ölgubbarna som är mer fryntliga.

Själv har jag valt bort starksprit och vin för att jag sett för mycket elände. En och annan öl blir det vid festliga tillfällen ( t.ex. mysa med en dam i baren 😎)

 

en liten historia.

En söndagskollärarina var ute och dansade en kväll. Hon träffade en mycket trevlig man som hon följde med hem.

På morgonen när hon gick, så vände hon sej om i dörren och sa:

Jag brukar säga till mina söndagsskolebarn att man kan ha mycket roligt utan sprit och cigaretter.

Born41

Ja det låter som en sund inställning. Om valmöjligheten finns så brukar jag hålla mig till Cider, är inte så förtjust i öl. Och starksprit på krogen är lika dyrt som jag är snål så några såna blir det aldrig heller. Det jobbiga blir när man är bortbjuden till generösa polare som ska bjuda på grogg, dom snålar inte på spriten så att säga. Man vill ju inte verka fin i kanten och tacka nej liksom... 😛 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev HighWai:

Utopi!!! I helvete heller. Det idealesamhället får du drömma dig själv till, blanda icke in mig i det. 

Förtydligande verkar krävas. Nå dåså utopi betyder idealsamhälle och ett samhälle  utan alkohol är och kan inte vara ett idealsamhälle, tycker jag då alltså tillskillnad mot tydligen soengsang. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Swippe said:

Ja sanningen kan göra ont att höra. Bara för att du kanske kan hantera alkohol och inte har drabbats illa av att folk super så finns det ju miljontals människor som fått sina liv förstörda av alkohol. Förbjud allt som är skadligt för folk istället, fattar inte varför det ska vara så svårt. Även om det är en utopi att hela världen kan förbjuda all skadlig skit så borde väl Sverige kunna föregå med gott exempel. Om det är ett jävla pladder så får det ju stå för dig, jag tycker det är ett jävla hyckleri när man gnäller i högan sky om att folk knarkar att det är så hemskt och folk dör i överdoser mm men hur många dör eller skadas inte varje år bara i lilla Sverige pga att folk super? Förbjud alkohol precis som man gjort narkotika olagligt då så slipper vi en massa tragik. 

Men va fan.

Har för mig att du va en hyfsat klarsynt person, men dina argument om alkoholen ger inte ett uns lindring av det som knarklangande  gangsters sysslar med, 

Lika korkat som att tro att du inte kan drunkna för att din granne redan gjort det...

Eller att du kan köra hur fort du vill eftersom alla F1 förare klarar krasher i 200..

Att alkohol är skadligt skriver jag under på. Men det gör inte din skyddsling till mindre skyldig.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Swippe:

Nej han började förmodligen med alkohol, som så många säger är så harmlöst...

Han använde alkohol redan som 12 åring men det räckte inte för den mannen! Kan tillägga att hans pappa jobbade som riksdags man och var aldrig hemma! Så föräldrar som tar hand om sina barn kan (obs) få lite bättre barn!!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...