Jump to content
IGNORERAD

Kim Eriksson Sirawan igen


gst

Recommended Posts

Guest Forden34

Ursäkta att man lägger sig i,,men herr ford,,kan du läsa o tyda??

Var säger Tomurdoc att det är ok o va massmördare???..

Finns faktiskt en hel del människor i världen som tvingas ta droger,dvs människor som utnjyttas i den situation som dom befinner sig i..

Visst har alla ett val,,men vad händer när alla val tar slut,,då gör människan det val dom trodde var uteslutet för dom..

Förstår att du skiter i mensa...

Läs om ingen och förstå rätt!

Jog tolkade det som att skribenten i det inlägg jag citerade ansåg att det var respektive individs val om de skulle bruka droger eller inte.

De som säljer, tillvekar eller på annat sätt befattar sig med droger anser jag vara värre än massmördare.

De som på något sätt försvarar droger..ser jag gärna pannbenet inslaget på!

Mvh

Göken :)

Kan läsa å tyda

Så om jag skulle ta en holk så är jag värre än en massmördare??? Nu röker jag bara LM Röd men jag sa OM

Jag tycker att det är upp till var å en om man knarkar för man väljer själv, det var inte på tal om man var tvingad eller inte som du sa, jag tycker det är för jävligt att folk blir utnyttjade när det gäller droger

Förstå mig rätt nu, är inte så hyvens på å skriva som vissa andra

Jag ger mig då jag blir missförstådd hela tiden

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan läsa å tyda

Så om jag skulle ta en holk så är jag värre än en massmördare??? Nu röker jag bara LM Röd men jag sa OM

Jag tycker att det är upp till var å en om man knarkar för man väljer själv, det var inte på tal om man var tvingad eller inte som du sa, jag tycker det är för jävligt att folk blir utnyttjade när det gäller droger

Förstå mig rätt nu, är inte så hyvens på å skriva som vissa andra

Men är väl ingen som påstår att du skulle va en massmördare om du tar en holk,,läs igen..

Klart det är upp till var o en o 99% går inte den vägen men 1% tar den vägen vilken är en för mycket,,men jag kan ändå förstå att vissa tar den utvägen när allt blir becksvart och en del blir utnjyttjade..

Och säger som som en annan,,tillverkarna är värre än massmördare.

Ändrades av Rogigoal

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Men är väl ingen som påstår att du skulle va en massmördare om du tar en holk,,läs igen..

Klart det är upp till var o en o 99% går inte den vägen men 1% tar den vägen vilken är en för mycket,,men jag kan ändå förstå att vissa tar den utvägen när allt blir becksvart och en del blir utnjyttjade..

Och säger som som en annan,,tillverkarna är värre än massmördare.

Nu hänger jag inte med Men är väl ingen som påstår att du skulle va en massmördare om du tar en holk,,läs igen..en holk är en drog oavsett det är farligt eller inte men det är inkörsporten till allt ont i många fall

Vad skrev jag att nån anklagade mig för det???

Jag skrev ;;;;;;;;;;;;;;Så om jag skulle ta en holk så är jag värre än en massmördare???

Vi släpper det där med att bli utnyttjad å går till dom som hamnar i skiten av fri vilja, hade dom inte ett val att göra när dom började???

Jag hade ett val att göra när jag började dricka, röka, arbeta vill man så vill man å vill man itne så vill man inte

Ingen tvingar mig att röka men gör det ändå

Fatta mig rätt nu denna gång

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

har läst lite om fallet Kim. Jag vet inte vem människan är och vet kanske egentligen alldeles för lite för att lägga ett inlägg i denna tråd.Men om jag har fattat saken rätt så var /är Kim ihop med en tjej som har en bror som är polis? Han kör sin grej och använder pengar till att bygga fina hus och köpa lyxbilar.Antagligen står allt i tjejens namn.en dag tröttnar tjejen och hennes bror på att han själv använder droger och nu när hus och bilar är köpta/byggda så bestämmer dom sig för att han inte behövs längre.Vips så slår polisen till med en stor razzia och han blir borta för en långtid framöver.Obs allt detta är bara en tanke på hur det hela har gått till. ???

Tror nog inte DEA springer någon thaibylings ärenden för att denne skulle komma över någons hus och lyxbilar..

Link to comment
Dela på andra sajter

Alkohol är en drog, kanske den värsta av dem alla. Antar du är nykterist eller så är det bara att börja slå.

Kan man ej skilja på de droger der syftas på här och alkohol så är det illa!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Tror nog inte DEA springer någon thaibylings ärenden för att denne skulle komma över någons hus och lyxbilar..

Tror nog inte det handlar om att springa nån bylings ärenden.Det handlar om att fixa stora fina uppslag i pressen om att man utför sitt jobb o sätter stopp för knarkhandel/tillverkning.Om dom får ett litet tips av nån fågel som viskar i deras öra om nån dom kan ta så tackar dom nog inte nej att hamna på löpsedlarna?Historien om att dom sätter nån halvpundarkemist från Sverige på att gillra en fälla för att få fast han låter i mina öron ännu mer osannolik.men skitsaksamma,jag vet inte ett skit om detta och lämnar därför ämnet nu.Det jag skrev förut var bara en tanke som slog mig när jag läste om det.Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Utan DEA hade nog vår vän Kim fortsatt sin försäljnijg av vitaminpiller.....

Thailänska polisen ger jag inte mycket för tyvärr i såna här ärenden..

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

pensionaren

Dom som tillverkar och säljer droger..Finns det NÅGON förmildrande omständighet?????

mvh

pensionaren

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom som tillverkar och säljer droger..Finns det NÅGON förmildrande omständighet? ????

mvh

pensionaren

Nej

Christer/Arunee/Tawan

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

har läst lite om fallet Kim. Jag vet inte vem människan är och vet kanske egentligen alldeles för lite för att lägga ett inlägg i denna tråd.Men om jag har fattat saken rätt så var /är Kim ihop med en tjej som har en bror som är polis? Han kör sin grej och använder pengar till att bygga fina hus och köpa lyxbilar.Antagligen står allt i tjejens namn.en dag tröttnar tjejen och hennes bror på att han själv använder droger och nu när hus och bilar är köpta/byggda så bestämmer dom sig för att han inte behövs längre.Vips så slår polisen till med en stor razzia och han blir borta för en långtid framöver.Obs allt detta är bara en tanke på hur det hela har gått till. ???

Tanken var god men den är fel...tjejen har bott ett tag hos Kims mamma/pappa i Sundsvall

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom som tillverkar och säljer droger..Finns det NÅGON förmildrande omständighet? ????

mvh

pensionaren

Tvång, typ hot om våld mot familjen e.t.c.men annars vete fan om det bara är för att sko sig och glänsa!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man ej skilja på de droger der syftas på här och alkohol så är det illa!

Kom igen, nu ressonnerar du som en kärring. Kan väl ändå inte läsa din tankar och veta vilka droger du syftar på även om du anser det vara solklart.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Kom igen, nu ressonnerar du som en kärring. Kan väl ändå inte läsa din tankar och veta vilka droger du syftar på även om du anser det vara solklart.

Skulle tippa på att de droger han syftar på är narkotikaklassade preparat.

Bl.a sådant som denne Kim trollade med i fel land för trolleri med just sådana piller och kemikalier.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom igen, nu ressonnerar du som en kärring. Kan väl ändå inte läsa din tankar och veta vilka droger du syftar på även om du anser det vara solklart.

Hade du haft ett uns av läsförståelse och hjärna så hade du förstått att det inte är TREO som diskuteras i denna tråd..

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska man vara ärlig när det gäller droger så är alkohol den drog som orsakar överlägset mest problem i samhället, både när det gäller alkoholrelaterade sjukdomar men framför allt annat elände som följer med alkohol (t.ex. olyckor på vägar och till sjöss, misshandel både i hemmet och på offentliga platser samt en hel del annan brottslighet). Därmed inte sagt att man ska legalisera andra droger men jag tror att många hackar på andra droger för att på ett något underligt sätt rättfärdiga sitt eget alkoholbruk. Många använder anledningen "vi som kan hantera alkohol ska väl inte behöva avstå för att andra inte klarar av det" för att försvara alkoholens existens men sett till vad den kostar samhället så vore det logiskt att förbjuda den och jag tror att hade alkohol inte funnits så länge utan varit en ny drog så hade den absolut blivit förbjuden när man sett vilka problem alkoholen för med sig.

OBS! Jag dricker själv alkohol och har aldrig och kommer aldrig att prova andra droger men jag tycker att drogdebatten i samhället oftast blundar för problemen som alkohol för med sig.

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan är hur situationen sett ut om alkohol var en "förbjuden drog"

Förbudstiden i USA och motbokens dagar i Sverige är kanske en ledtråd.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Godis är en drog som borde förbjudas , ställer til med mkt sjukdomar diabetes , fetma mm

Link to comment
Dela på andra sajter

Godis är en drog som borde förbjudas , ställer til med mkt sjukdomar diabetes , fetma mm

Och ett jävla tjat om lördagsgodis(,älskar marabou mjölkchoklad :crazy: )brukar köpa en kaka och trycka i mig när ingen ser :ok:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade du haft ett uns av läsförståelse och hjärna så hade du förstått att det inte är TREO som diskuteras i denna tråd..

... skall vara snäll och inte förolämpa dig mer för det gör du tillräckligt bra själv :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan är hur situationen sett ut om alkohol var en "förbjuden drog"

Förbudstiden i USA och motbokens dagar i Sverige är kanske en ledtråd.

Jag tolkade mrco:s inlägg som att h*n tror att om alkoholen som drog blivit uppfunnen i dag så hade den blivit förbjuden. Detsamma tror jag och stämmer det så faller ju dina argument om motböcker och förbudstider eller ?

Det finns droger som samhället försöker förbjuda men alkohol har funnits med alldeles för länge för att det ska kunna förbjudas. Bara min tanke.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tolkade mrco:s inlägg som att h*n tror att om alkoholen som drog blivit uppfunnen i dag så hade den blivit förbjuden. Detsamma tror jag och stämmer det så faller ju dina argument om motböcker och förbudstider eller ?

Det finns droger som samhället försöker förbjuda men alkohol har funnits med alldeles för länge för att det ska kunna förbjudas. Bara min tanke.

Fritz..

Nja. Ställde mest en fråga utan att dra egna slutsatser

Alkohol är nog svårt att förbjuda eftersom det varit tillåtet i urminnes tider

Släpper man narkotika i olika former hamnar man i samma situation och kan aldrig senare "förbjuda" det igen

Rökning är en annan "drog" som till skillnad mot alkoholen inte har en social faktor så den borde vara enklare att förbjuda

Små steg tas efter hand numera genom att förbjuda rökning på fler och fler platser

Förbjuda alkohol på barer och restauranger känns rätt främmande

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja. Ställde mest en fråga utan att dra egna slutsatser

Alkohol är nog svårt att förbjuda eftersom det varit tillåtet i urminnes tider

Släpper man narkotika i olika former hamnar man i samma situation och kan aldrig senare "förbjuda" det igen

Rökning är en annan "drog" som till skillnad mot alkoholen inte har en social faktor så den borde vara enklare att förbjuda

Små steg tas efter hand numera genom att förbjuda rökning på fler och fler platser

Förbjuda alkohol på barer och restauranger känns rätt främmande

Okki dokki. jag tolkade ditt inlägg där du beskrev det meningslösa med att förbjuda alkohol som att det även gäller förbud mot andra droger. Feltolkning av mig men jag gick på trådens ämne som handlar om narkotiska preparat. Jag förstod liksom inte din koppling till alkohol,förbudstid och motbok.

Men nu lägger jag ner detta och slår upp en sängfösare innan jag kryper ner till gumman.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sant men om vi skall bekämpa droger är det källan, distributionen som skall angripas.

Det var väl det man gjorde i detta fall, Tack Thaipolisen !!!!!!!!!!!!!!

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...