Jump to content
IGNORERAD

Kim Eriksson Sirawan igen


gst

Recommended Posts

12 minuter sedan, skrev Swippe:

Ja vi är ju ett fåtal i tråden som trots allt verkar tycka att lagar och straff är ett intressant ämne att diskutera, medans andra, såna som dig t ex, bara tycker om att ifrågasätta varför vi gör det.

Jag tycker nog att jag också har diskuterat både lagar och straff så där har du verkligen fel!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Jag vet inte om jag direkt ifrågasätter att ni diskuterar ämnet, jag tycker väl mera att det försvaras narkotika i parti och minut av vissa.

Ja ok, jag förstår om det kan låta så. Men jag tror alla i tråden i grund och botten tycker att narkotika är skit faktist. Men jag menar ju att det finns mycket annat som är skit också men ändå är det lagligt och mera accepterat. Frågan är väl egentligen vart man ska dra gränsen för vart människor själva anses får göra ett val i livet med saker som riskerar deras hälsa. Sen en annan vinkel är givetvis hur dessa val sedan påverkar andra människor förstås. 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Jag tycker nog att jag också har diskuterat både lagar och straff så där har du verkligen fel!

Då ber jag om ursäkt, jag är som Trump, jag slåss mot allt och alla och då är det svårt att lägga alla motståndares namn på minnet! 😉 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev M33:

Maken på ordbajseri var det längesedan jag såg. Imponerad.

Jag kan upplysa herrn om att boken Brott och straff av Fjodor Dostojevskij är på 646 sidor och här har vi bara hunnit till sidan 22 i samma ämne. ;)

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Swippe:

Ja ok, jag förstår om det kan låta så. Men jag tror alla i tråden i grund och botten tycker att narkotika är skit faktist. Men jag menar ju att det finns mycket annat som är skit också men ändå är det lagligt och mera accepterat. Frågan är väl egentligen vart man ska dra gränsen för vart människor själva anses får göra ett val i livet med saker som riskerar deras hälsa. Sen en annan vinkel är givetvis hur dessa val sedan påverkar andra människor förstås. 

Jag tycker att det är en hel del som vill legalisera vissa "lättare" droger och det vänder jag mej rejält emot då jag för ett par år sedan jobbade med en som slank iväg på arbetstid och drog en liten joint, grejer han nyss hade stått och arbetat med kom han till mej och frågade vart de fanns.........

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Fritz:

Jag kan upplysa herrn om att boken Brott och straff av Fjodor Dostojevskij är på 646 sidor och här har vi bara hunnit till sidan 22 i samma ämne. ;)

Får tacka för boktipset, 20 spänn på Tradera måste ju vara rena fyndet, blir inte många ören per sida!!! 😛 

https://www.tradera.com/item/1118/418615855/-brott-och-straff-fjodor-dostojevskij?shopping=&gclid=Cj0KCQiA-rj9BRCAARIsANB_4ACtRG9hcQIHPDcm1INZ2xYY0gP6ayIV8euCKhsjbN5l-4FuXnaUxi0aAphcEALw_wcB

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Jag tycker att det är en hel del som vill legalisera vissa "lättare" droger och det vänder jag mej rejält emot då jag för ett par år sedan jobbade med en som slank iväg på arbetstid och drog en liten joint, grejer han nyss hade stått och arbetat med kom han till mej och frågade vart de fanns.........

Javisst, men bara för att man skulle legalisera lätta droger så betyder väl inte det att det skulle vara ok att vara på jobbet hög lika lite som det är ok att vara på jobbet berusad? :-) 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Swippe:

Javisst, men bara för att man skulle legalisera lätta droger så betyder väl inte det att det skulle vara ok att vara på jobbet hög lika lite som det är ok att vara på jobbet berusad? :-) 

Hur tycker du att det ska fungera i trafiken då?

Cannabis och vissa andra av de "lättare" drogerna sitter ju kvar ibland i någon vecka.

Förra året så skulle jag ner till Ahlsell och hämta lite prylar till en maskin på jobbet och när jag går ner till parkeringen så passerar jag en av lastbilarna som levererar material till oss och chauffören står bakom bilen och röker, av lukten att döma så var det inte direkt en Marlboro som han rökte....

I bilen så ringer jag en vän som är polis och får besked att försöka fördröja lossningen minst en halvtimma vilket jag gör och polisen plockar chauffören som åker dit och jag meddelar vår materialleverantör som säger upp kontraktet med åkeriet.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Keso:

Med din DNA? :) 

Mmmm, svårt att vara smartare eller dummare än sig själv antar jag. Måste nog jämföras med någon annan för att avgöra om jag ligger bättre eller sämre till när det gäller hur smart/dum jag är 😮 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Hur tycker du att det ska fungera i trafiken då?

Cannabis och vissa andra av de "lättare" drogerna sitter ju kvar ibland i någon vecka.

Förra året så skulle jag ner till Ahlsell och hämta lite prylar till en maskin på jobbet och när jag går ner till parkeringen så passerar jag en av lastbilarna som levererar material till oss och chauffören står bakom bilen och röker, av lukten att döma så var det inte direkt en Marlboro som han rökte....

I bilen så ringer jag en vän som är polis och får besked att försöka fördröja lossningen minst en halvtimma vilket jag gör och polisen plockar chauffören som åker dit och jag meddelar vår materialleverantör som säger upp kontraktet med åkeriet.

Det var en bra fråga som jag inte har en aning om, men det fungerar uppenbarligen på något sätt i alla länder där t ex Cannabis är lagligt. Det är ju skillnad på att sitta kvar i kroppen, vilket kan handla om månader, eller att vara påverkad (hög). Jag antar att man kan kolla pupiller t ex. Med alkohol så är det ju lättare med en alkoholmätare, antingen så är du berusad eller så är du nykter. Men om du röker på idag så lär du knappast vara hög när du åker till jobbet på måndag t ex, däremot så lär det synas på ett prov att du har THC i kroppen.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Fritz:

Jag kan upplysa herrn om att boken Brott och straff av Fjodor Dostojevskij är på 646 sidor och här har vi bara hunnit till sidan 22 i samma ämne. ;)

Den bör dock uppgraderas lite så räkna med minst tills årsskiftet innan vi är klara här😄

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Swippe:

Mmmm, svårt att vara smartare eller dummare än sig själv antar jag. Måste nog jämföras med någon annan för att avgöra om jag ligger bättre eller sämre till när det gäller hur smart/dum jag är 😮 

Fördelen är när man är lite semi-korkad är att man inte vet om det, det är bara jobbigt för omgivningen.  

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Fritz:

Jag kan upplysa herrn om att boken Brott och straff av Fjodor Dostojevskij är på 646 sidor och här har vi bara hunnit till sidan 22 i samma ämne. ;)

Helt off topic, men du och jag behöver en biljardrunda!

//S ( jag leder väl?)

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Keso:

Fördelen är när man är lite semi-korkad är att man inte vet om det, det är bara jobbigt för omgivningen.  

Det beror väl på, umgås man bara med andra semi-korkade människor så är det ju inte så jobbigt för någon alls :-) 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Den bör dock uppgraderas lite så räkna med minst tills årsskiftet innan vi är klara här😄

Nja, tror du inte att denna tråden kommer att vara igång minst tills Kimmen är släppt och har fått skadestånd?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev UglyFarang:

Nja, tror du inte att denna tråden kommer att vara igång minst tills Kimmen är släppt och har fått skadestånd?

Jag tror inte att han kommer att få skadestånd. Varför skulle han?

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Keso:

Fördelen är när man är lite semi-korkad är att man inte vet om det, det är bara jobbigt för omgivningen.  

Dum eller död, samma problem endast omgivningen som påverkas.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevligt med ungdomar som röker cannabis hela dagen och festar till 6 på morgonen så folk inte kan sova. 

Arbetslösa och lever på soss, bor granne med min polare. 

 

Förstör livet både för dom själva och andra som ofrivilligt kommer i närheten. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Jag tror inte att han kommer att få skadestånd. Varför skulle han?

Han har ju blivit utsatt för brottsprovokation(påstås det här åtminstone) vilket enligt svensk lag är brottsligt.

 

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Stefan:

I denna tråd tycker jag att @Boa52leder!

 

Självklart. I Boa land finns inga droger och då är det lätt att vara subjektiv.

 

Efter en dag i storstan hade han nog ringt grannen efter hjälp.😄

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Risifrutti:

Självklart. I Boa land finns inga droger och då är det lätt att vara subjektiv.

 

Efter en dag i storstan hade han nog ringt grannen efter hjälp.😄

Typ Swesaan!

 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Han har ju blivit utsatt för brottsprovokation(påstås det här åtminstone) vilket enligt svensk lag är brottsligt.

 

Det är hans stånd punkt. Skilj på skvaller och domstolens beslut.

 

Vi diskuterar bara och spekulerar.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Nicholas:

Trevligt med ungdomar som röker cannabis hela dagen och festar till 6 på morgonen så folk inte kan sova. 

Arbetslösa och lever på soss, bor granne med min polare. 

 

Förstör livet både för dom själva och andra som ofrivilligt kommer i närheten. 

Vad gör man åt saken? Kom med ett konstruktivt förslag istället.

 

Du låter som en gammal bitter gubbe från 70-talet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...