Jump to content
IGNORERAD

Kim Eriksson Sirawan igen


gst

Recommended Posts

13 minuter sedan, skrev biran:

Hur kan en människa ha sånt intresse på forumet. Han är på rätt plats med sitt förflutna.

Uppenbarligen har han för mycket fritid där han sitter och försvarar sitt agerande för att orka med straffet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev biran:

Hur kan en människa ha sånt intresse på forumet. Han är på rätt plats med sitt förflutna.

 

8 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Uppenbarligen har han för mycket fritid där han sitter och försvarar sitt agerande för att orka med straffet. 

Är det nån som har smidig tillgång till forumets IP loggar?

 

Kommer vissa inloggningar från en insmugglad kontantkortstelefon? 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev janne_h:

Sannolikt var det så. Att amerikanarna fått upp ögonen på honom vad gäller stereoid försäljning. Då troligtvis thailändarna inte är helt samarbetsvilliga angående steroider. Man fick således vara lite kreativ. Man lurade honom med labbet. Plantering av knark låter inte helt otroligt. Då blir han dömd. Amerikanarna är nöjda. Då han är meutrsliserad vad gäller steroider. Ungefär som man fällde al Capone för skattebrott. När andra saker ej gick att bevisa. 

Så har ju amerikansk rättvisa fungerat länge. 

Att han sattes dit av amerikanarna. Det är väldigt sannolikt scenario. 

Både i europa och USA. Ser man inte med blida ögon på steroider. Därav så finns det ett incitament för att han blev ditsatt. Som han hävdar själv. 

Steroider får man ju utskrivet av läkare utan problem i många delstater i USA, så inte en chans att USA bryr sig om ifall Kim krängde steroider i Sverige eller Thailand eller någon annanstans i världen heller för den delen.

 

Så steroider lär knappast vara orsaken till att DEA la sig i detta. Finns nog några andra hundar begravda att gräva upp 😛 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev apknug:

 

Är det nån som har smidig tillgång till forumets IP loggar?

 

Kommer vissa inloggningar från en insmugglad kontantkortstelefon? 

Tror du missuppfattar HuaHindinnge, eller så är det jag som missuppfattar vad han menar. Han menar väl att Kim lägger en massa tid på att överklaga beslut till höger och vänster och försvarar sig via media osv. Han menar nog inte att det är självaste Kim som sitter här på forumet och försvarar sina handlingar 😉 

Ändrades av Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev stefan5300:

Har på nära håll sett hur metamfetamin som är en del i ya ba förstört bra grabbar här i byn till riktiga svin och tokstollar, de slår och tvingar sina tjejer/fruar ut att arbeta för att när de får lön ta pengarnar till att köpa ya ba. En kille som var här hos oss förut ibland blev så desperat när han inte hade pengar till drogen att han drack diskmedel och toalettstolsrengöringsmedel, han hamnade på lasarettet ett tag men klarade sig, senare blev han knivstucken av en drogkompis i halsen men överlevde även då, så jag har inget större överseende vad de gör med de som tillverkar eller tillhandahåller dessa droger.

Nu hade nog inte Kim slutat med sina 53 gram om han inte blivit påkommen, så låt han sitta där han sitter.

Det där argumentet hör man ju konstant, nu är det ju faktist så att de flesta människor vet ju hur jäkla mycket skit narkotika ställer till med i samhället. Även jag. Har flera kompisar som fastnat i missbruk, några av dom har dött, de flesta har skärpt till sig som tur är. Min x-frus bror i Thailand använde själv Yabaa och sålde i byn tills han åkte fast och fick sitta i fängelse några år. Ingen aning hur det är med honom idag, han lever och sitter inte i fängelse i alla fall.

 

Så jag vet vad skiten ställer till med 😕

 

Men jag har även sett vad alkohol ställer till med och spelmissbruk t ex. 

 

Risken är stor att har man "anlag" för att missbruka något så kommer man att fastna i nån form av missbruk förr eller senare.

 

Så tror det eller ej, men jag sitter inte här på forumet och tonar ner riskerna med narkotika eller tycker det är helt ok att kränga narkotika för att tjäna pengar. Jag tycker bara det är fel att man påpekar alla konsekvenser av att bruka narkotika, att de som förmedlar sånt är as som borde ruttna i fängelse tills de dör osv. Varför inser man inte att alkohol ställer till med lika mycket skit, förmodligen ännu mera skit i samhället än vad narkotika gör? Eller spelmissbruk, i grannstan så skedde ett mord där en kvinna blivit avslöjad med att stjäla från en kvinna hon var vårdare över och när hennes arbetskollega kom på henne med detta så blev han mördad. Orsaken var att hon var kraftigt spelberoende och desperat.

 

Det bästa hade väl varit om man på något sätt förbjöd alla former av droger och även såg till att folk inte kan spela bort pengar.Men då är argumentet oftast att de flesta klarar ju av att sköta alkohol och spelande utan problem. Men gissa vad, de flesta som brukar narkotika klarar faktist av att sköta det utan problem också, även om det är mycket lättare att trilla dit i ett missbruk förståss. Finns en anledning till att Cannabis blir lagligt i fler och fler länder, i fler och fler delstater i USA osv. Alkohol är ju alkohol, men när det gäller narkotika så är det "viss" skillnad på att röka en joint jämfört med att injecera heroin t ex. Det kanske folk borde lära sig till att börja med. 

 

 

Ändrades av Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Swippe said:

Steroider får man ju utskrivet av läkare utan problem i många delstater i USA, så inte en chans att USA bryr sig om ifall Kim krängde steroider i Sverige eller Thailand eller någon annanstans i världen heller för den delen.

 

Så steroider lär knappast vara orsaken till att DEA la sig i detta. Finns nog några andra hundar begravda att gräva upp 😛 

Du kan få narkotiska preparat utskrivna av läkare, lite överallt i världen. Det i sig gör ju inte att myndigheter struntar i illegala droger. Likaså steroider. 

Nånting måste han ju gjort, för att få DEA,s ögon på sig. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev janne_h:

Du kan få narkotiska preparat utskrivna av läkare, lite överallt i världen. Det i sig gör ju inte att myndigheter struntar i illegala droger. Likaså steroider. 

Nånting måste han ju gjort, för att få DEA,s ögon på sig. 

Narkotiska preparat ja, smärtstillande,lugnade, sömnmedicin mm, du lär knappats kunna få heroin eller kokain t ex utskrivet av någon läkare 😉

 

Kan garantera dig att DEA inte bryr sig ett skvatt om ifall Kim krängde steroider, finns överhuvudtaget ingenting som tyder på att hans steroidverksamhet hade anknytningar till USA på något sätt. Däremot kan det finnas kopplingar mellan hans steroidverksamhet i Sverige och Thailand eftersom det är vanligt att såna preparat smugglas från Thailand till Sverige.

 

De illegala steroider som smugglas till USA kommer främst ifrån Mexico, det är många som åker fast när de försöker smuggla steroider ifrån Mexico till USA. Billiga steroider på apoteken där tydligen. 

 

Så jag är övertygad om att han fick ögonen på sig av DEA för narkotika, men varför hade ju varit intressant att veta. 

 

 

 

 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev Swippe:

Kan garantera dig att DEA inte bryr sig ett skvatt om ifall Kim krängde steroider, finns överhuvudtaget ingenting som tyder på att hans steroidverksamhet hade anknytningar till USA på något sätt.

Du verkar vara mycket insatt i ärendet, lite som "djävulens advokat"?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det nu är så att Kim har blivit utsatt för en set up så kan svenska myndigheter absolut ligga bakom det. Dom har mångårig erfarenhet av att vara i Thailand, dock utan större framgång vad jag känner till. Dom tröttnade nog på dom thailändska myndigheterna och själva så kontaktade dom DEA som har mycket, mycket större resurser och frihet att kunna göra de tillslag som Sverige saknar.

 

Hade det bara varit Thai poliser så hade nog en muta legat nära tills hands och det var nog det dom ville undvika med hjälp av DEA och internationell press.

 

Nu sitter han där han sitter och det är helt riktigt enligt mig. Ger man sig in i den branschen har man bara som mål att tjäna pengar på andras olycka och han har bevisat att han var villig att ta den risken.

 

Intressant är det i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu från att vara ”knark” liberal..

Till att inte vara det längre...

Som jag var tidigare..

Har upplevt skiten på nära håll så att säga....

Inte muntert på några vis...

 

Visst naturliga preparat i milda former som alla knarkliberala säger (ja också sa) som kokablad, marijuana som förvånansvärt lätt går över till tyngre prylar med mer tryck i och billiga syntet droger (Ice, jabba, amfetamin olika namn samma skit i grund och botten)

Som tillhör den mest beroendeframkallande drogen efter heroin.

 

Lite som att vara full några gånger sen att man inte blir det och övergår till t-doja.

 

Så till de som konstruerar utrustningen och står högst upp i näringskedjan har jag tyvärr faktiskt inte mycket över för.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Du verkar vara mycket insatt i ärendet, lite som "djävulens advokat"?

Insatt vet jag inte, allt jag vet finns ju att hitta på nätet. Men jag har ett intresse av brott och straff, tycker juridik är intressant helt enkelt.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Har varit liberal när det gäller cannabis och tycker fortfarande att det borde vara legalt när man ställer det i relation till alkohol. Folk blir lite dummare och långsammare i huvudet men resulterar sällan i våldsdåd mot tredje part. Tyngre droger som amfetamin och heroin har jag inget till övers för. Har två gamla vänner som dött av överdos på heroin och en som dog i en drogrelaterad ”olycka”. 
Visst kan man tycka att alkohol orsakar mycket både död och annat elände men de flesta har ett hälsosamt förhållande till alkohol. Det kan inte sägas om t.ex. heroin som har mycket få brukare men fler missbrukare. Det missbruket i sig föder en brottslighet och bidrar till att gängen i förorten växer. Jag jämställer försäljning av heroin med vållande till annans död.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Fredman:

Har varit liberal när det gäller cannabis och tycker fortfarande att det borde vara legalt när man ställer det i relation till alkohol. Folk blir lite dummare och långsammare i huvudet men resulterar sällan i våldsdåd mot tredje part. Tyngre droger som amfetamin och heroin har jag inget till övers för. Har två gamla vänner som dött av överdos på heroin och en som dog i en drogrelaterad ”olycka”. 
Visst kan man tycka att alkohol orsakar mycket både död och annat elände men de flesta har ett hälsosamt förhållande till alkohol. Det kan inte sägas om t.ex. heroin som har mycket få brukare men fler missbrukare. Det missbruket i sig föder en brottslighet och bidrar till att gängen i förorten växer. Jag jämställer försäljning av heroin med vållande till annans död.

Fast frågar du polisen så anser de nog att det är försäljningen av Cannabis som är den största orsaken till gängkrigen i Sverige där folk dör i skottlossningar. Det är ju så otroligt många fler som använder Cannabis jämfört med t ex Heroin. Så de som brukar Cannabis behöver nog inte nödvändigtvis bli kriminella bara för att finansiera sitt bruk, det är nog mest vanliga "svenssons" som lever hyfsat vanliga liv och Cannabis är förhållandevis billigt. Men de som krigar om dessa kunder krigar bokstavligt talat om dom. 

 

Men annars så har du givetvis rätt, har man fastnat i ett Heroinmissbruk så är risken skyhög att det kommer sluta illa på något sätt 😮 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
19 minuter sedan, skrev Swippe:

Fast frågar du polisen så anser de nog att det är försäljningen av Cannabis som är den största orsaken till gängkrigen i Sverige där folk dör i skottlossningar. Det är ju så otroligt många fler som använder Cannabis jämfört med t ex Heroin. Så de som brukar Cannabis behöver nog inte nödvändigtvis bli kriminella bara för att finansiera sitt bruk, det är nog mest vanliga "svenssons" som lever hyfsat vanliga liv och Cannabis är förhållandevis billigt. Men de som krigar om dessa kunder krigar bokstavligt talat om dom. 

 

Men annars så har du givetvis rätt, har man fastnat i ett Heroinmissbruk så är risken skyhög att det kommer sluta illa på något sätt 😮 

Du kanske missförstod mig jag är för en legalisering av cannabis. Dels för att jag inte anser att det orsakar tredje person så mycket skada om det blir legalt då det tar bort intäkter från gängen. Har heller inte sett eller hört om våldsdåd utförda av cannabisbrukare. 

Jag tror också att det går att använda cannabis och i övrigt ha ett ”vanligt” liv om det är det man eftersträvar. På 80-talet var en kompis utbytesstudent i Florida. När Bryan som naturligtvis fick smeknamnet Brajan var här så var han chockad över hur vi döp istället för att röka på.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Fredman:

Du kanske missförstod mig jag är för en legalisering av cannabis. Dels för att jag inte anser att det orsakar tredje person så mycket skada om det blir legalt då det tar bort intäkter från gängen. Har heller inte sett eller hört om våldsdåd utförda av cannabisbrukare. 

Jag tror också att det går att använda cannabis och i övrigt ha ett ”vanligt” liv om det är det man eftersträvar. På 80-talet var en kompis utbytesstudent i Florida. När Bryan som naturligtvis fick smeknamnet Brajan var här så var han chockad över hur vi döp istället för att röka på.

Nej jag förstod dig allt men menade bara att det är nog lite fel att tro att det är heroinmissbruket som gör att gängen i förorterna växer för det är ju så mycket vanligare med Cannabis och det är nog främst det som gängen i förorterna tjänar mer cash på än att kränga heroin på det stora hela.

 

Det är väl detta som folk argumenterar om ifall man skulle få ner gängens betydelse om man legaliserade Cannabis, en del menar att då försvinner mycket pengar ifrån gängen (om det skulle säljas i affärer eller apotek osv istället)medans andra säger att då skulle de bara börja sälja mer tyngre droger som fortfarande var olagliga istället.

 

Jag är väl medveten om att folk blir mindre våldsbenägna av att röka på jämfört med att supa så jag håller helt med dig.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag läste en studie om legaliseringen av cannabis i Kanada och i LA och den påvisade att den svarta marknaden inte alls har tappat i försäljning, utan snarare tvärtom ökat då priset är alldeles för högt att köpa lagligt. Kartellerna anpassar sig efter marknaden då dom har så mycket "in stock" så det blir omöjligt att konkurrera ut dom.

 

Ungefär som smuggelsprit. Staten erbjuder alkoholhaltiga drycker, men priset är för högt så då vinner dom som kan erbjuda samma vara till lägst pris.

 

Är det statligt reglerat kan dom i alla fall erbjuda en viss kvalitet på produkterna vilket inte den svarta marknaden kan göra, så som brukare får man själv avgöra vad som är mest prisvärt.

 

Är för legalisering av cannabis av den enkla anledningen att säljaren kan garantera en 100% ren produkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Fredman:

Har varit liberal när det gäller cannabis och tycker fortfarande att det borde vara legalt när man ställer det i relation till alkohol. Folk blir lite dummare och långsammare i huvudet men resulterar sällan i våldsdåd mot tredje part. Tyngre droger som amfetamin och heroin har jag inget till övers för. Har två gamla vänner som dött av överdos på heroin och en som dog i en drogrelaterad ”olycka”. 
Visst kan man tycka att alkohol orsakar mycket både död och annat elände men de flesta har ett hälsosamt förhållande till alkohol. Det kan inte sägas om t.ex. heroin som har mycket få brukare men fler missbrukare. Det missbruket i sig föder en brottslighet och bidrar till att gängen i förorten växer. Jag jämställer försäljning av heroin med vållande till annans död.

Nä dom som röker på blir ju sälla våldsamma, men fastnar dom inte lite i utvecklingen?

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Jag läste en studie om legaliseringen av cannabis i Kanada och i LA och den påvisade att den svarta marknaden inte alls har tappat i försäljning, utan snarare tvärtom ökat då priset är alldeles för högt att köpa lagligt. Kartellerna anpassar sig efter marknaden då dom har så mycket "in stock" så det blir omöjligt att konkurrera ut dom.

 

Ungefär som smuggelsprit. Staten erbjuder alkoholhaltiga drycker, men priset är för högt så då vinner dom som kan erbjuda samma vara till lägst pris.

 

Är det statligt reglerat kan dom i alla fall erbjuda en viss kvalitet på produkterna vilket inte den svarta marknaden kan göra, så som brukare får man själv avgöra vad som är mest prisvärt.

 

Är för legalisering av cannabis av den enkla anledningen att säljaren kan garantera en 100% ren produkt.

Så är det, av den anledningen så har Cannabisaktier rasat för man har inte alls nått upp i den försäljning av Cannabis som man räknade med eftersom den lagliga Cannabisen blir utkonkurrerad av den illegala som inte behöver bry sig om att betala skatt osv.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Swippe:

Så är det, av den anledningen så har Cannabisaktier rasat för man har inte alls nått upp i den försäljning av Cannabis som man räknade med eftersom den lagliga Cannabisen blir utkonkurrerad av den illegala som inte behöver bry sig om att betala skatt osv.

Det moraliska dilemmat när man gör det kommersiellt. Främja aktieägarna gentemot brukarna.

 

I slutändan vill alltid någon tjäna pengar på det och det är lika fel om staten gör det. Marknadspriser typ som i Holland verkar fungera rätt bra då förtjänsten går till dom lokala producenterna, men säljaren har ett ansvar gentemot slutkunden.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Swippe:

Insatt vet jag inte, allt jag vet finns ju att hitta på nätet. Men jag har ett intresse av brott och straff, tycker juridik är intressant helt enkelt.

Aah, ditt juridiska intresse har nog genererat spaltkilometer i denna tråden.....

Jag får väl lägga till här att vad gäller narkotikabrott så är jag väldigt intresserad av att brottslingarna straffas hårt men det har jag ju redan skrivit.

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Aah, ditt juridiska intresse har nog genererat spaltkilometer i denna tråden.....

Ja vi är ju ett fåtal i tråden som trots allt verkar tycka att lagar och straff är ett intressant ämne att diskutera, medans andra, såna som dig t ex, bara tycker om att ifrågasätta varför vi gör det.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Keso:

Swippe, inte så smart.

Jämfört med vem, dig, Einstein, Boa??? 😛 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Swippe:

Ja vi är ju ett fåtal i tråden som trots allt verkar tycka att lagar och straff är ett intressant ämne att diskutera, medans andra, såna som dig t ex, bara tycker om att ifrågasätta varför vi gör det.

Jag vet inte om jag direkt ifrågasätter att ni diskuterar ämnet, jag tycker väl mera att det försvaras narkotika i parti och minut av vissa.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...