Jump to content
IGNORERAD

Kim Eriksson Sirawan igen


gst

Recommended Posts

34 minuter sedan, skrev Swippe:

Ok ok, då hänger jag med, nej det är lugnt, du behöver inte lägga tid på att fixa fram målnr, men tack för erbjudandet :-) Har läst några hundra FUPár genom åren så jag vet allt hur det brukar låta 😛 

 

Självklart så blånekar man på en rättegång om man vill bli friad, som jag skrev så är det standard eftersom det är åklagaren som ska bevisa att du begått ett brott och inte tvärtom. Man har ingenting att vinna på att erkänna men allt att förlora. Sen är det självklart så att är det lindriga brott där bevisen är vattentäta så är det ju lika bra att erkänna för att dels få det överstökat men även av taktiska skäl om man även är åtalad för grövre brott i samma veva. Erkänner du att du snattat i en butik och känner ånger för det samtidigt som du förnekar att du rånat butiken samma kväll så är ditt erkännande av snatteriet till din fördel eftersom nämdemännen kan tänka "han erkänner ju att han snattat så då kanske han talar sanning när han säger att han inte rånat butiken".

 

Tror inte Kim förnekar sin inblandning i dopinghärvan om du frågar honom idag.

Man kan ju också tänka sig att den åtalade har bevis för att han är oskyldig. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Risifrutti:

I Sverige så är uppsåt en stor del av domstolens beslut och i det här fallet är det solklart. Man bygger inte ett meth labb för att tillverka tvål. Nu blev han ju dömd i Thailand och dom kom tydligen fram till samma slutsats. Som jag skrev tidigare så hade han ett val, och den här gången valde han fel.

Nej det är lite rörigt i svängarna, om han byggde labbet för att tillverka tvål (behöver man ens ett labb för det, räcker väl med en kokplatta typ) och sen tog hjälp av DEA-medhjälparen för att lära sig göra meth i labbet. Det har han ju aldrig förnekat, det han förnekar är ju att han varken tillverkat meth eller hade planer på att tillverka meth, bara att lära sig hur man gjorde för att sälja den kunskapen vidare. Men om han tillverkat 53 gram meth så är ju frågan varför han inte spolade ner det i toan så fort han insåg att han fått fram produkten han ville lära sig att tillverka eller åtminstone inte gömde det väl?

 

För det är dumt minst sagt att ha ett methlab i garaget och ha 53 gram meth där. Hade han bara haft labbet men man inte hittat meth och i synnerhet inte i själva labbet så hade han ju kunnat köra på sin tvålhistoria. Hade man ändå hittat 53 gram meth i nån bil t ex så hade han säkert fått samma straff ändå, men hade man inte hittat nåt meth så kanske han gått helt fri.

 

Kanske var han så hög så han inte tänkte på säkerheten, kan vara så enkelt.

 

Men som du vet så är det ändå många frågetecken, vad var Svenska polisen inblandning osv. Varför visade Thaipolisen inget som helst intresse av Kims medhjälpare som lärde honom tillverka meth osv, för att medhjälparens uppgift var att se till så att Kim begick ett allvarligt brott så klart. Det är ju ändå lite sjukt att man kan hjälpa någon att begå en kriminell handling bara för att sätta dit personen. Det vore ju helt otänkbart att det skulle få gå till så i t ex Sverige. Men nu var det Thailand och kanske var Kim naiv som trodde att Thailands rättssäkerhet är lika säker som i Sverige...

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev conservator:

Man kan ju också tänka sig att den åtalade har bevis för att han är oskyldig. 

Har man det så är det givetvis en fördel att lägga fram dom för att styrka sin oskuld. Är du åtalad för misshandel t ex och du har en film som visar att du blir angripen först så kan du ju lägga fram den för att visa att du bara agerade i självförsvar. Men saken är ju den att finns det såna bevis som talar för din oskuld så är det ju bättre att visa dom redan under själva utredningen så kanske du inte ens blir åtalad. En åklagare ska ju inte åtala någon när det finns uppenbara bevis som talar för att den misstänkte är oskyldig, vore ett direkt tjänstefel. Om åklagaren däremot t ex anser att filmen är av för dålig kvalitet eller manipulerad, ja då är det ju en annan sak. Då är det upp till den åtalade att försöka använda den som bevis för sin oskuld under själva rättegången.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, Swippe said:

Då har du uppenbarligen inte gjort din research särskilt bra för var det inte till och med du som gjorde reportaget med honom i Cafe´där han säger att han började använda anabola för att bli biffigare för sitt jobb som dörrvakt? Är inte det att erkänna brott till att börja med? Om det inte var du som gjorde reportaget så var det ju någon annan medlem här på forumet som gjorde det, svårt att minnas alla medlemmar :-)

Jan Källman var det som skrev artikeln i Cafe, undrar om det inte till och med var två. En jävligt vass journalist som tyvärr dog 2016. Jobbade bland annat på DN tror jag det var, innan han så småningom landade i Thailand. Hade en blogg "bara i bankan" som var kul och bra läsning.

 

Medlem var han nog inte, i alla fall inte under ngn längre tid. Minns någon kommentar där MPR av honom  avfärdadaes som ett forum för alkade gubbar, typ.

 

Däremot jobbade han ibland ihop med den vassaste fotograf som vi någonsin haft som medlem på MPR.

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Swippe:

Har man det så är det givetvis en fördel att lägga fram dom för att styrka sin oskuld. Är du åtalad för misshandel t ex och du har en film som visar att du blir angripen först så kan du ju lägga fram den för att visa att du bara agerade i självförsvar. Men saken är ju den att finns det såna bevis som talar för din oskuld så är det ju bättre att visa dom redan under själva utredningen så kanske du inte ens blir åtalad. En åklagare ska ju inte åtala någon när det finns uppenbara bevis som talar för att den misstänkte är oskyldig, vore ett direkt tjänstefel. Om åklagaren däremot t ex anser att filmen är av för dålig kvalitet eller manipulerad, ja då är det ju en annan sak. Då är det upp till den åtalade att försöka använda den som bevis för sin oskuld under själva rättegången.

Vad år det som gör att du försvarar denne man med näbbar och klor. Hn har ju bevisligen

gjort brottsliga saker men du försvarar han, varför ???

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Boa52:

Vad år det som gör att du försvarar denne man med näbbar och klor. Hn har ju bevisligen

gjort brottsliga saker men du försvarar han, varför ???

För att jag inte har problem med folk som begår vissa typer av brott. Du kommer aldrig se mig försvara pedofiler t ex men som i denna tråden så ifrågasätter jag om det är rimligt att Kim ska få ett så långt straff för att ha tillverkat 53 gram knark. I synnerhet med den soppan som ligger bakom med uppenbar brottsprovokation mm. 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev Swippe:

Nej det är lite rörigt i svängarna, om han byggde labbet för att tillverka tvål (behöver man ens ett labb för det, räcker väl med en kokplatta typ) och sen tog hjälp av DEA-medhjälparen för att lära sig göra meth i labbet. Det har han ju aldrig förnekat, det han förnekar är ju att han varken tillverkat meth eller hade planer på att tillverka meth, bara att lära sig hur man gjorde för att sälja den kunskapen vidare. Men om han tillverkat 53 gram meth så är ju frågan varför han inte

Det är det här som jag inte riktigt köper. Ingen rök utan eld vet du ju, så uppsåtet var att föra kunskapen vidare och tjäna pengar på det?

 

Det är väl så dom stora baronerna jobbar. Dom köper kunskapen och låter dom fattiga få stå för produktionen.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Det är det här som jag inte riktigt köper. Ingen rök utan eld vet du ju, så uppsåtet var att föra kunskapen vidare och tjäna pengar på det?

 

Det är väl så dom stora baronerna jobbar. Dom köper kunskapen och låter dom fattiga få stå för produktionen.

Ja det han säger är kanske en halvlögn? Menar att jag tror inte att han hade planerat att koka meth i sitt labb för att sen sälja det vidare för varför i herrans namn skulle han ta den risken och riskera ett långt straff. Men Kim säger ju att han enbart hade tänkt att sälja själva kunskapen vidare, att åka till kunder och hjälpa dom bygga upp ett fungerade methlabb. Men lögnen i så fall skulle ju kunna vara att det var Kim själv som skulle äga dessa labben och personerna han lärde upp i själva verket skulle vara hans "anställda"? Då skulle han ju verkligen kunna vara del av något stort.

 

Men inget som släpps offentligt tyder ju på detta, Thailands polis har ju bara sagt att de hittade 53 gram knark i Kim´s methlab och det räcker med info så och det var det han blev dömd för. Finns nog ett antal hundar begravna där och vem vet, Kim kanske säger mer när han väl kommer ut. Men även om Kim skulle erkänna att han faktist tillverkat 53 gram meth och att han faktist hade tänkt att sälja det så är det ju ändå många frågor om DEA´s inblandning och Svenska polisens inblandning. Det är ett väldigt intressant fall om man gillar juridik och tycker om att gotta sig i brott och straff.

Ändrades av Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Swippe:

Du menar på att han skulle erkänna och bli dömd till ett halvt dödstraff? 😉 

Jäpp, om Du vill uppfatta saken så. Up to You

Kanske slipper man dödsstraff om man erkänner och får typ 35 år

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev Swippe:

Ja det han säger är kanske en halvlögn? Menar att jag tror inte att han hade planerat att koka meth i sitt labb för att sen sälja det vidare för varför i herrans namn skulle han ta den risken och riskera ett långt straff. Men Kim säger ju att han enbart hade tänkt att sälja själva kunskapen vidare, att åka till kunder och hjälpa dom bygga upp ett fungerade methlabb. Men lögnen i så fall skulle ju kunna vara att det var Kim själv som skulle äga dessa labben och personerna han lärde upp i själva verket skulle vara hans "anställda"? Då skulle han ju verkligen kunna vara del av något stort.

 

Men inget som släpps offentligt tyder ju på detta, Thailands polis har ju bara sagt att de hittade 53 gram knark i Kim´s methlab och det räcker med info så och det var det han blev dömd för. Finns nog ett antal hundar begravna där och vem vet, Kim kanske säger mer när han väl kommer ut. Men även om Kim skulle erkänna att han faktist tillverkat 53 gram meth och att han faktist hade tänkt att sälja det så är det ju ändå många frågor om DEA´s inblandning och Svenska polisens inblandning. Det är ett väldigt intressant fall om man gillar juridik och tycker om att gotta sig i brott och straff.

Men du försvarar ju mannen i alla dina inlägg och långa inlägg desutom, funderar

fortfarande vem du är. man får ha dator på anstalt om man sköt sej

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Swippe:

Nej det är lite rörigt i svängarna, om han byggde labbet för att tillverka tvål (behöver man ens ett labb för det, räcker väl med en kokplatta typ) och sen tog hjälp av DEA-medhjälparen för att lära sig göra meth i labbet. Det har han ju aldrig förnekat, det han förnekar är ju att han varken tillverkat meth eller hade planer på att tillverka meth, bara att lära sig hur man gjorde för att sälja den kunskapen vidare. Men om han tillverkat 53 gram meth så är ju frågan varför han inte spolade ner det i toan så fort han insåg att han fått fram produkten han ville lära sig att tillverka eller åtminstone inte gömde det väl?

 

För det är dumt minst sagt att ha ett methlab i garaget och ha 53 gram meth där. Hade han bara haft labbet men man inte hittat meth och i synnerhet inte i själva labbet så hade han ju kunnat köra på sin tvålhistoria. Hade man ändå hittat 53 gram meth i nån bil t ex så hade han säkert fått samma straff ändå, men hade man inte hittat nåt meth så kanske han gått helt fri.

 

Kanske var han så hög så han inte tänkte på säkerheten, kan vara så enkelt.

 

Men som du vet så är det ändå många frågetecken, vad var Svenska polisen inblandning osv. Varför visade Thaipolisen inget som helst intresse av Kims medhjälpare som lärde honom tillverka meth osv, för att medhjälparens uppgift var att se till så att Kim begick ett allvarligt brott så klart. Det är ju ändå lite sjukt att man kan hjälpa någon att begå en kriminell handling bara för att sätta dit personen. Det vore ju helt otänkbart att det skulle få gå till så i t ex Sverige. Men nu var det Thailand och kanske var Kim naiv som trodde att Thailands rättssäkerhet är lika säker som i Sverige...

Han hade ju en jävla otur att labbet fungerade och att det var meth han fick fram - hade han byggt ett sämre labb hade han aldrig kunnat dömas...

 

Tror bara han klarat sig i en svensk domstol med att hävda att det var ett misstag att framställa amfetamin och att iden egentligen var att sälja DIY meth labb på postorder till hugade spekulanter.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Swippe:

Ja det han säger är kanske en halvlögn? Menar att jag tror inte att han hade planerat att koka meth i sitt labb för att sen sälja det vidare för varför i herrans namn skulle han ta den risken och riskera ett långt straff. Men Kim säger ju att han enbart hade tänkt att sälja själva kunskapen vidare, att åka till kunder och hjälpa dom bygga upp ett fungerade methlabb. Men lögnen i så fall skulle ju kunna vara att det var Kim själv som skulle äga dessa labben och personerna han lärde upp i själva verket skulle vara hans "anställda"? Då skulle han ju verkligen kunna vara del av något stort.

 

Men inget som släpps offentligt tyder ju på detta, Thailands polis har ju bara sagt att de hittade 53 gram knark i Kim´s methlab och det räcker med info så och det var det han blev dömd för. Finns nog ett antal hundar begravna där och vem vet, Kim kanske säger mer när han väl kommer ut. Men även om Kim skulle erkänna att han faktist tillverkat 53 gram meth och att han faktist hade tänkt att sälja det så är det ju ändå många frågor om DEA´s inblandning och Svenska polisens inblandning. Det är ett väldigt intressant fall om man gillar juridik och tycker om att gotta sig i brott och straff.

Här tror jag att du är på rätt spår efter att ha läst lite mer. Killen är inget dumhuvud, tvärtom jäkligt smart och den teorin tror jag stämmer bäst överens med sanningen även om det inte går att bevisa.

I en Svensk domstol så är uppsåtet uppenbart och på så sätt förtjänar han sitt straff. I Thailand dömdes han "bara" för innehav av 53 gram och det räckte för att sätta honom på livstid/dödsstraff. Det var förmodligen agendan för hela operationen då dom har haft span på honom en längre tid. Svensk polis medverkan går ju att diskutera, men jag tror att rent juridiskt så måste det gå till på det sättet, även om dom var statister i detta fall.

 

Han gick i sin egen fälla då girigheten blev för stor. Inget ovanligt i den branschen. Har sett det förekomma så många gånger.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Här tror jag att du är på rätt spår efter att ha läst lite mer. Killen är inget dumhuvud, tvärtom jäkligt smart och den teorin tror jag stämmer bäst överens med sanningen även om det inte går att bevisa.

I en Svensk domstol så är uppsåtet uppenbart och på så sätt förtjänar han sitt straff. I Thailand dömdes han "bara" för innehav av 53 gram och det räckte för att sätta honom på livstid/dödsstraff. Det var förmodligen agendan för hela operationen då dom har haft span på honom en längre tid. Svensk polis medverkan går ju att diskutera, men jag tror att rent juridiskt så måste det gå till på det sättet, även om dom var statister i detta fall.

 

Han gick i sin egen fälla då girigheten blev för stor. Inget ovanligt i den branschen. Har sett det förekomma så många gånger.

Du ser, tänk vilken bra film det skulle kunna bli om Kim berättade ALLT! 😉 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev MaiChai:

Han hade ju en jävla otur att labbet fungerade och att det var meth han fick fram - hade han byggt ett sämre labb hade han aldrig kunnat dömas...

 

Tror bara han klarat sig i en svensk domstol med att hävda att det var ett misstag att framställa amfetamin och att iden egentligen var att sälja DIY meth labb på postorder till hugade spekulanter.

Ha ha ha, ja i Sverige så ser beviskraven på brott annorlunda ut. På gott och ont

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-11-11 at 06:40, skrev Soengsang:

Helt enkelt ett bra jobb av polisen, sånna som han ska sitta inne.

Men onekligen skulle det vara intressant o läsa en bok från han ang fängelsetiden i Bkk.

51z1ZQMVk4L.jpg.f5add929e2c38f13818de1ff6cb65f75.jpg

 

Läsvärd, handlar om en heroinsmugglare som åker fast.

Vet ej om den finns översatt till Svenska.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Boa52:

Men du försvarar ju mannen i alla dina inlägg och långa inlägg desutom, funderar

fortfarande vem du är. man får ha dator på anstalt om man sköt sej

Ja, jag tycker folk överdriver och är lite väl hårda när de tycker han är ett avskum till människa som förtjänar att ruttna i fängelse till sin död. Finns betydligt värre brott man kan hata över i så fall, finns en anledning till att man kan få allt ifrån böter till livstidsfängelse för olika typer av brott.För att de är olika allvarliga. På den skalan så tycker jag det är ett skitbrott att ha tillverkat 53 gram knark men ändå så döms han hårdare än mördare och pedofiler.

 

Vem jag är behöver du nog inte fundera så mycket över, har träffat flera från forumet i verkliga livet många gånger och hur Kim ser ut går att Googla fram rätt snabbt så finns nog folk som kan intyga att jag inte är Kim. Han är snygg och vältränad och det är jag också, så vi kanske är lite lika, men vi är garanterat inte samma person 😉😉😉 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev apknug:

Många har åsikter om Sveriges avtal med Thailand men en del verkar ha väldigt lite koll på vad man har kommit överens om.

 

https://www.regeringen.se/49571d/contentassets/bdebfbce61484ea383d4704037995a1c/so-1990-35.pdf

 

 

Skönt att du har koll då i alla fall. Är det något speciellt i avtalet du vill peka på som de konverserande herrarna här har missuppfattat?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Amigo:

Jäpp, om Du vill uppfatta saken så. Up to You

Kanske slipper man dödsstraff om man erkänner och får typ 35 år

Ja kanske slipper man det, eller så blir man dömd till döden bara för att man nu erkänt så då behöver ju inte ens rätten fundera på om man är skyldig eller ej 😉  Visst att dödsstraff per automatik brukar omvandlas till livstidsfängelse, men det finns inga garantier för att så blir fallet 😮 

 

Jag tror inte riktigt det fungerar som i USA, där kan du erkänna innan rättegången och förhandla dig till ett lägre straff eller så får du chansa på att du frias i rätten men kan lika gärna få sitta inne resten av livet.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Har på nära håll sett hur metamfetamin som är en del i ya ba förstört bra grabbar här i byn till riktiga svin och tokstollar, de slår och tvingar sina tjejer/fruar ut att arbeta för att när de får lön ta pengarnar till att köpa ya ba. En kille som var här hos oss förut ibland blev så desperat när han inte hade pengar till drogen att han drack diskmedel och toalettstolsrengöringsmedel, han hamnade på lasarettet ett tag men klarade sig, senare blev han knivstucken av en drogkompis i halsen men överlevde även då, så jag har inget större överseende vad de gör med de som tillverkar eller tillhandahåller dessa droger.

Nu hade nog inte Kim slutat med sina 53 gram om han inte blivit påkommen, så låt han sitta där han sitter.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 hours ago, Swippe said:

Nej det är lite rörigt i svängarna, om han byggde labbet för att tillverka tvål (behöver man ens ett labb för det, räcker väl med en kokplatta typ) och sen tog hjälp av DEA-medhjälparen för att lära sig göra meth i labbet. Det har han ju aldrig förnekat, det han förnekar är ju att han varken tillverkat meth eller hade planer på att tillverka meth, bara att lära sig hur man gjorde för att sälja den kunskapen vidare. Men om han tillverkat 53 gram meth så är ju frågan varför han inte spolade ner det i toan så fort han insåg att han fått fram produkten han ville lära sig att tillverka eller åtminstone inte gömde det väl?

 

För det är dumt minst sagt att ha ett methlab i garaget och ha 53 gram meth där. Hade han bara haft labbet men man inte hittat meth och i synnerhet inte i själva labbet så hade han ju kunnat köra på sin tvålhistoria. Hade man ändå hittat 53 gram meth i nån bil t ex så hade han säkert fått samma straff ändå, men hade man inte hittat nåt meth så kanske han gått helt fri.

 

Kanske var han så hög så han inte tänkte på säkerheten, kan vara så enkelt.

 

Men som du vet så är det ändå många frågetecken, vad var Svenska polisen inblandning osv. Varför visade Thaipolisen inget som helst intresse av Kims medhjälpare som lärde honom tillverka meth osv, för att medhjälparens uppgift var att se till så att Kim begick ett allvarligt brott så klart. Det är ju ändå lite sjukt att man kan hjälpa någon att begå en kriminell handling bara för att sätta dit personen. Det vore ju helt otänkbart att det skulle få gå till så i t ex Sverige. Men nu var det Thailand och kanske var Kim naiv som trodde att Thailands rättssäkerhet är lika säker som i Sverige...

Sannolikt var det så. Att amerikanarna fått upp ögonen på honom vad gäller stereoid försäljning. Då troligtvis thailändarna inte är helt samarbetsvilliga angående steroider. Man fick således vara lite kreativ. Man lurade honom med labbet. Plantering av knark låter inte helt otroligt. Då blir han dömd. Amerikanarna är nöjda. Då han är meutrsliserad vad gäller steroider. Ungefär som man fällde al Capone för skattebrott. När andra saker ej gick att bevisa. 

Så har ju amerikansk rättvisa fungerat länge. 

Att han sattes dit av amerikanarna. Det är väldigt sannolikt scenario. 

Både i europa och USA. Ser man inte med blida ögon på steroider. Därav så finns det ett incitament för att han blev ditsatt. Som han hävdar själv. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev janne_h:

Sannolikt var det så. Att amerikanarna fått upp ögonen på honom vad gäller stereoid försäljning. Då troligtvis thailändarna inte är helt samarbetsvilliga angående steroider. Man fick således vara lite kreativ. Man lurade honom med labbet. Plantering av knark låter inte helt otroligt. Då blir han dömd. Amerikanarna är nöjda. Då han är meutrsliserad vad gäller steroider. Ungefär som man fällde al Capone för skattebrott. När andra saker ej gick att bevisa. 

Så har ju amerikansk rättvisa fungerat länge. 

Att han sattes dit av amerikanarna. Det är väldigt sannolikt scenario. 

Både i europa och USA. Ser man inte med blida ögon på steroider. Därav så finns det ett incitament för att han blev ditsatt. Som han hävdar själv. 

Med andra ord, bra jobb av amerikanerna. 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Swippe:

 

 

Jag tror inte riktigt det fungerar som i USA, där kan du erkänna innan rättegången och förhandla dig till ett lägre straff eller så får du chansa på att du frias i rätten men kan lika gärna få sitta inne resten av livet.

Men så funkar det i Thailand, vet flera fall, inte så grova att man riskerat dödsstraff men ändå. Googla straffrabatt i Thailand får du upp Kenneth Eriksson och förre Thai medborgaren som bor i USA, dömd för lese majestic etc.

 

MIn kompis fick evig inreseförbud till Thailand, men Kungen benådade honom och förvandlade inreseförbudet till 100 år. (har inget med tråden att göra eller med straffrabatt heller)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Amigo:

Men så funkar det i Thailand, vet flera fall, inte så grova att man riskerat dödsstraff men ändå. Googla straffrabatt i Thailand får du upp Kenneth Eriksson och förre Thai medborgaren som bor i USA, dömd för lese majestic etc.

 

MIn kompis fick evig inreseförbud till Thailand, men Kungen benådade honom och förvandlade inreseförbudet till 100 år. (har inget med tråden att göra eller med straffrabatt heller)

Ok, så din kompis har inte väskorna färdigpackade ivrigt väntande tills Coronan är över antar jag?

 

Har för mig att man in Thailand innan rättegången startar får ange ifall man anser sig skyldig eller inte. Det är ju ett ganska sjukt system som gör att du riskerar att dömas för ett brott du kanske inte begått bara för att inte riskera dödsstraff.

Kim fick väl dödsstraff först men det omvandlades väl till livstid efter att han erkänt - men då bör ju domstolen iallafall vara klar i första instans?

 

 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...