Jump to content
IGNORERAD

Kim Eriksson Sirawan igen


gst

Recommended Posts

6 timmar sedan, skrev måne:

Alkohol och cigaretter tjänar staten pengar på,det gör de inte på knark

Alkohol och tobak har funnits sen urminnes tider och det skulle bli uppror om det förbjöds, knark är det lättare med.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Swippe:

Jo jag tror nog jag förstår, men vi pratar om olika saker. Bevisligen eftersom staten säger att Kim ska sitta av hela sitt straff han gick med på att sitta av i Sverige så kan de hålla honom inlåst enligt avtalet. Men eftersom han blivit beviljad amnesti av Kungen i Thailand så är det inget som tvingar staten att hålla kvar Kim inlåst för det brott han blev dömd för i Thailand. Thailand kommer ju inte protestera eller hur, däremot om han INTE blivit benådad så hade det blivit ett herrans liv om de bröt mot avtalet och släppte ut Kim i förtid. Sverige ska ju som sagt bara se till att man efterlever att man håller fångar inlåsta den tid som man kommit överens om och Sverige förväntar sig givetvis att andra länder gör detsamma om de vill ta hem fångar från Svenska fängelser så att de kan avtjäna straffet i sitt hemland istället. Nån ordning och reda får det ju vara.

 

Vi kan ju vända på det, tänkt om polisen plötsligt skulle gå ut med att man planterade knarket hos Kim och att han är helt oskyldig men att det var nån som mutat nån polis att sätta dit Kim. Menar du då att Sverige likförbaskat skulle hålla han inlåst och säga att han ska fortsätta avtjäna sitt straff enligt avtalet trots att polisen erkänner att Kim var helt oskyldig? Det har jag svårt att tänka mig, man kan väl inte hålla folk inlåsta när de uppenbarligen blivit oskyldigt dömda genom att hänvisa till avtal som Kim gått med på?

 

Då är det väl samma sak om Thailands kung säger att han suttit av sitt straff redan, Kim anses ha avtjänat sitt straff redan så varför övergår man inte till att hans fortsatta tid efter benådningen är för att avtjäna sitt straff han flydde ifrån här i Sverige? Då ska Kim vara en fri man sommaren 2021.

 

Det tycker jag han förtjänar, han har suttit tillräckligt länge nu. Men Kriminalvården är ju liksom dig och många andra av en annan uppfattning och i det här fallet så gick man ju på Kriminalvårdens linje. Fel tycker jag, rätt tycker du och du har ju rätt rent juridiskt, annars så hade ju Kim vunnit i rätten om att få sitt straff nerkortat.

 

Nu var det väl inte ditt brottsregister jag brydde mig om speciellt mycket, du ville ju mäta framgång och det mäter man sällan med hur mycket eller litet man figurerar i belastningsregistret. Mitt register är helt blankt, men det går ju bara 10 år tillbaka sen raderas det, eller raderas gör det ju inte men man får begära ett speciellt utdrag i så fall. Inte ens polisen ser saker 'äldre än 10 år vid en vanlig sökning. Men innan det så var det väl brott mot alkohollagen som var det värsta. Inga allvarliga saker, bara bötesbelopp 😛 

 

Javisst, jag kan sätta en stor Chang till och med, mest för sakens skull. Jag är ju en sån som tror och hoppas på att det ska gå bra för folk så jag skulle inte vilja slå vad om att det kommer att gå åt pipan för nån. Men faktum är att det är en helt annan tid nu jämfört med när Kim var kriminell hemma i Sverige. Han kan inte bara dra igång nåt nytt genom att sälja prepp t ex och drogförsäljning är jag 99% säker på att han inte vill syssla med.

 

Vi får inte glömma att han suttit väldigt länge i fängelse nu, han har haft tid att tänka på vad han vill göra med sitt liv. Han har en fru och barn som han säkert saknat sjukt mycket och han kommer nog inte vilja ta risken att bli inspärrad länge igen. Så jag tror och hoppas att du får fel,inte bara för at gratis öl är gott utan för att jag vill att det ska gå bra för folk, det betyder mer.

Jag ska gärna bjuda dig på en öl om jag har fel men statistiken för återfall i liknande brottslighet för droglangare/tillverkare är inte munter och Kim har ju redan återfallit i sådan brottslighet flera gånger.

 

Har för mig han suttit  något år tidigare i Sverige i början på 2000 talet för att ha dealat narkotiska preparat? Förmodligen har han även fått något lindrigare straff i Sverige om han dömts medan han var under 21, kanske något bötestraff också? 

 

Så han är redan en återfallsförbrytare. Han kommer nog -tyvärr - återfalla i brottslighet. Men jag hoppas jag har fel.

 

Har för mig att barnet föddes medan han satt inne i Thailand så sonen/dottern är ju tonåring när han kommer ut så han har ju en del jobb att göra för att bygga en relation där. Han kommer ju inte att kunna resa med familjen till Thailand heller då han inte släpps in där, ifall den thailändska benådningen inte omfattar inreseförbudet.

 

Det finns de som klarar att sitta av ett straff utan att återfalla i brottslighet. Kennet Eriksson är ett sådant exempel som både satt i Thailand och Sverige men nu är frisläppt sedan många år och har inte återfallit i någon brottslighet vad jag vet.

 

Det går om man vill men jag antar att Kim gärna vill återvända till ett liv som "mångmiljonär" och det gör man inte genom att arbeta på pappersbruket i Sundsvall.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Risifrutti:

Jag är tämligen säker på att diplomat dottern blev benådad av kungen till slut.

 

Sätter också 5,000 Bath på det. Halva boken gick ju ut på att beskriva det svenska rättssamhället emot det thailändska. Som jag minns det så föredrog hon faktiskt det thailändska trots allt.

Det stämmer, hon och de andra 4 som satt under den "gamla" överenskommelsen satt ju det Thailändska straffet och omfattades inte av det nya avtalet där straffen omvandlades till svensk praxis. Så lösningen blev att de benådades av kungen och därmed så är det inga som sitter på "det gamla" avtalet i Sverige längre. Hade Sverige på eget bevåg släpp dem hade man riskerat att inga fler fångar fått sitta av sina straff i Sverige.

 

Det är ett bra boktips, det är en intressant historia som belyser två vitt skilda rättssystem och hur en väldigt naiv kvinna kunde acceptera att ta med sig en klädkollektion åt en "vän" som skulle lämnas av vid en mellanlandning. Kan rekommendera den till dig Swippe och alla andra som är thailandsintresserade.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Swippe:

Ja till att börja med så har han ju fru och barn som väntar på honom, det är inte alla som har det när de släpps från ett långt fängelsestraff. För det andra så verkar han ha en mamma som bryr sig om honom, det är också ovärderligt. För det tredje så tror jag han har en del tillgångar kvar, han har ju ett hus i Stockholmstrakten som hans fru och barn bor i om jag inte minns fel. Så han hamnar inte ensam ute på gatan utan en spänn på fickan så att säga. Han har bra förutsättningar jämfört med många andra.

 

Sen var det väl i Thailand hans drogmissbruk eskalerade tror jag, tror inte han var nån större pundare när han bodde i Sverige. Mig veterligen så har han inte sålt narkotika eller varit inblandad i nån narkotikahantering i Sverige så vem ska han ringa och vad ska han säga? Han har ingen erfarenhet av att sälja droger och även om han skulle ha det så ser läget helt annorlunda ut nu jämfört med när han bodde i Sverige. Kommer ju vara 2024 när han kommer ut. Han var 22 bast när han dömdes för steroidsmuggling, när han kommer ut så är han mer än det dubbla, är nog rätt säker på att han inte tänker på samma sätt nu som då.

 

Sen har han ju uppenbarligen ett visst driv i sig, något som många saknar. Klart han kommer att vara rastlös men han har mycket tid att ta igen med sin familj så det borde hålla honom sysselsatt.

 

 

Han har dömts och suttit i fängelse i Sverige för sin inblandning i en stor härva med droger/doping preparat. Har för mig den domaen var på 2 år och den satt han av innan han åkte till Thailand, Sen hade han ju den domen som han sitter nu och som han flydde till Thailand för att slippa sitta av i första skedet.

 

Vill minnas att han hävdade sin oskuld i dessa två rättegångar också - så han måste haft en jävla otur att dömas till fängelse 3 gånger helt oskyldig....

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev MaiChai:

Han har dömts och suttit i fängelse i Sverige för sin inblandning i en stor härva med droger/doping preparat. Har för mig den domaen var på 2 år och den satt han av innan han åkte till Thailand, Sen hade han ju den domen som han sitter nu och som han flydde till Thailand för att slippa sitta av i första skedet.

 

Vill minnas att han hävdade sin oskuld i dessa två rättegångar också - så han måste haft en jävla otur att dömas till fängelse 3 gånger helt oskyldig....

Vill du minnas att han hävdade sin oskuld? Det är väl tvärtom att Kim säger att han tjänat pengar på steroidförsäljning men att han höll sig till det och aldrig skulle komma på tanken att sälja narkotika eftersom det är helt andra straff för sånt. Sen är det möjligt att han hävdade sin oskuld under själva rättegångarna, det är nog så de flesta gör om de är misstänkta för ett allvarligt brott så finns det ingen anledning att erkänna sin skuld för det är ju åklagaren som ska bevisa att man begått de brott man är anklagad för och inte tvärtom.

 

Den senaste domen han flydde ifrån är enligt Expressens artikel ett straff för dopingsmuggling, då var han 22 år gammal när han dömdes för det. Du inser att det är en jäkla skillnad på att vara i 20 års åldern och att vara medelålders som Kim är när han släpps från fängelset? Man tänker helt olika, i synnerhet om man har fru och barn och redan suttit en jäkla lång tid i fängelse skulle jag tro.

 

Han har ju träffat sitt barn och sin fru regelbundet både i Thailand och numera i Sverige eftersom de bor här så han har ju trots allt en relation med sin familj, om än en väldigt begränsad sådan förstås.

 

Sen vet vi ju inte hur hans ekonomiska situation ser ut, hur mycket han lyckades rädda i Thailand genom att ha skrivit saker i sin frus namn t ex. Men om han sparat undan pengar i aktier eller fonder t ex innan han blev tagen i Thailand så har de ju förmodligen ökat massor i värde under tiden han suttit/sitter inne så då har han allt gott om cash även när han kommer ut. 

 

Vem vet vad Kim studerat under sin tid i Fängelse i Sverige, han kanske kommer ut som en utbildad jurist och öppnar egen byrå 😛 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Swippe:

Vill du minnas att han hävdade sin oskuld? Det är väl tvärtom att Kim säger att han tjänat pengar på steroidförsäljning men att han höll sig till det och aldrig skulle komma på tanken att sälja narkotika eftersom det är helt andra straff för sånt. Sen är det möjligt att han hävdade sin oskuld under själva rättegångarna, det är nog så de flesta gör om de är misstänkta för ett allvarligt brott så finns det ingen anledning att erkänna sin skuld för det är ju åklagaren som ska bevisa att man begått de brott man är anklagad för och inte tvärtom.

 

Den senaste domen han flydde ifrån är enligt Expressens artikel ett straff för dopingsmuggling, då var han 22 år gammal när han dömdes för det. Du inser att det är en jäkla skillnad på att vara i 20 års åldern och att vara medelålders som Kim är när han släpps från fängelset? Man tänker helt olika, i synnerhet om man har fru och barn och redan suttit en jäkla lång tid i fängelse skulle jag tro.

 

Han har ju träffat sitt barn och sin fru regelbundet både i Thailand och numera i Sverige eftersom de bor här så han har ju trots allt en relation med sin familj, om än en väldigt begränsad sådan förstås.

 

Sen vet vi ju inte hur hans ekonomiska situation ser ut, hur mycket han lyckades rädda i Thailand genom att ha skrivit saker i sin frus namn t ex. Men om han sparat undan pengar i aktier eller fonder t ex innan han blev tagen i Thailand så har de ju förmodligen ökat massor i värde under tiden han suttit/sitter inne så då har han allt gott om cash även när han kommer ut. 

 

Vem vet vad Kim studerat under sin tid i Fängelse i Sverige, han kanske kommer ut som en utbildad jurist och öppnar egen byrå 😛 

Han kanske har gjort det möjligt för frun att använda pengarna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Han kanske har gjort det möjligt för frun att använda pengarna. 

Ja självklart så bör han ha gjort det och han har förmodligen skrivit en del tillgångar på sin mamma t ex. Jag är mest förvånad över att hans fru verkar ha stannat kvar och väntar på honom,mycket tack vare att hon fått praktisk hjälp av Kims mor förstås. Hur många thaibrudar som fått tillgång till xxxx antal mille bath hade stannat kvar och väntat medans sin man sitter av ett straff på 36 år som det var tänkt från början 😮 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Om han har kvar kåken i Rayong så har han ju några sköna miljoner där när han kommer ut. Han är ju portad på livstid från Thailand så den lär han inte ha någon nytta utav.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Om han har kvar kåken i Rayong så har han ju några sköna miljoner där när han kommer ut. Han är ju portad på livstid från Thailand så den lär han inte ha någon nytta utav.

Frågan är väl om den thailändska benådningen omfattar även inreseförbudet? Han har även ett barn med en thai så det kanske underlättar.

 

Hade han stått som ägare för kåken hade den redan beslagtagits.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Swippe:

Vill du minnas att han hävdade sin oskuld? Det är väl tvärtom att Kim säger att han tjänat pengar på steroidförsäljning men att han höll sig till det och aldrig skulle komma på tanken att sälja narkotika eftersom det är helt andra straff för sånt. Sen är det möjligt att han hävdade sin oskuld under själva rättegångarna, det är nog så de flesta gör om de är misstänkta för ett allvarligt brott så finns det ingen anledning att erkänna sin skuld för det är ju åklagaren som ska bevisa att man begått de brott man är anklagad för och inte tvärtom.

 

Den senaste domen han flydde ifrån är enligt Expressens artikel ett straff för dopingsmuggling, då var han 22 år gammal när han dömdes för det. Du inser att det är en jäkla skillnad på att vara i 20 års åldern och att vara medelålders som Kim är när han släpps från fängelset? Man tänker helt olika, i synnerhet om man har fru och barn och redan suttit en jäkla lång tid i fängelse skulle jag tro.

 

Han har ju träffat sitt barn och sin fru regelbundet både i Thailand och numera i Sverige eftersom de bor här så han har ju trots allt en relation med sin familj, om än en väldigt begränsad sådan förstås.

 

Sen vet vi ju inte hur hans ekonomiska situation ser ut, hur mycket han lyckades rädda i Thailand genom att ha skrivit saker i sin frus namn t ex. Men om han sparat undan pengar i aktier eller fonder t ex innan han blev tagen i Thailand så har de ju förmodligen ökat massor i värde under tiden han suttit/sitter inne så då har han allt gott om cash även när han kommer ut. 

 

Vem vet vad Kim studerat under sin tid i Fängelse i Sverige, han kanske kommer ut som en utbildad jurist och öppnar egen byrå 😛 

Har utdraget för Kim i Bangkok då jag gjorde research inför ett reportage och han har aldrig erkänt något brott utan hävdat att han är oskyldig. Så du menar att han är en notorisk lögnare?

 

Jurist vete fan om han ska satsa på, med den rättshaveristen till advokat han har så funderar man lite på hans juridiska omdöme.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev MaiChai:

Har utdraget för Kim i Bangkok då jag gjorde research inför ett reportage och han har aldrig erkänt något brott utan hävdat att han är oskyldig. Så du menar att han är en notorisk lögnare?

 

Jurist vete fan om han ska satsa på, med den rättshaveristen till advokat han har så funderar man lite på hans juridiska omdöme.

Då har du uppenbarligen inte gjort din research särskilt bra för var det inte till och med du som gjorde reportaget med honom i Cafe´där han säger att han började använda anabola för att bli biffigare för sitt jobb som dörrvakt? Är inte det att erkänna brott till att börja med? Om det inte var du som gjorde reportaget så var det ju någon annan medlem här på forumet som gjorde det, svårt att minnas alla medlemmar :-)

 

I samma artikel står det ju att han var en av tre personer i 20-års åldern som blev fällda för att ha drivit en dopingfabrik i en källare och sen sålt steroiderna på nätet. I samma veva så hittade man vapen i källaren, därför han blev dömd även för vapenbrott.

 

Ingenstans står det att han förnekar att han var inblandad i detta, däremot så står det att han alltid varit öppen med att han är för en legalisering av steroider. 

 

Men jag minns faktist inte vart jag läste att han öppet berättade att han sålt steroider men att han aldrig sålt narkotika, bör ha varit i Expressen eller Aftonbladet men t ex många av Aftonbladets artiklar är ju låsta betalartiklar så inte bara att Googla för att kolla.

 

En rättshaverist till advokat kan vara den bästa, de griper efter minsta halmstrå för att försöka få sin klient friad. I Kims fall så var det uppenbarligen ett hopplöst fall från början. En sån advokat är ju inte rädd för att förlora ett mål bara för att det är ett dåligt utgångsläge medans en annan advokat kanske är rädd att det ska se dåligt ut i statistiken om hen förlorar ett mål.

 

 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev MaiChai:

Frågan är väl om den thailändska benådningen omfattar även inreseförbudet? Han har även ett barn med en thai så det kanske underlättar.

 

Hade han stått som ägare för kåken hade den redan beslagtagits.

Jag har för mig att diplomat dottern skrev det i sin bok att hon var portad på livstid,  men kan minnas fel. Det var länge sedan jag läste den.

 

Du har en poäng med barn och fru. Kanske det kan rädda honom i det här fallet.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Risifrutti:

Om han har kvar kåken i Rayong så har han ju några sköna miljoner där när han kommer ut. Han är ju portad på livstid från Thailand så den lär han inte ha någon nytta utav.

Enligt vad jag läst så beräknades han ha tillgångar på mellan 8-10 miljoner SEK när han greps i Thailand. Räcker med att han lyckades rädda en tredjedel av dom och placera dom väl så kommer han vara ekonomiskt oberoende när han släpps från fängelset 2024.

 

Funderar också på om han verkligen är portad på livstid, inte så säkert i och med att han fått amnesti av självaste kungen.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Swippe:

Enligt vad jag läst så beräknades han ha tillgångar på mellan 8-10 miljoner SEK när han greps i Thailand. Räcker med att han lyckades rädda en tredjedel av dom och placera dom väl så kommer han vara ekonomiskt oberoende när han släpps från fängelset 2024.

 

Funderar också på om han verkligen är portad på livstid, inte så säkert i och med att han fått amnesti av självaste kungen.

Hans kåk gick ju inte av för hackor. Såg några bilder på den för länge sen och den lär ha kostat multum att bygga. Står frugan på den är det bara att gratulera.

 

Att han har gjort bra med pengar innan tillslaget är odiskutabelt, frågan är hur mycket han kan/får behålla när han frisläpps.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Här står det ju lite intressant information om Svenska polisens inblandning, nämligen att de misstänkte att Kim skulle använda sina kontakter i HA för att kränga narkotika och att man hittat namn på flera HA medlemmar när man tidigare gjort beslag hemma hos honom. Nu kan det ju dock vara så enkelt som att många som är med i HA och liknande grupperingar själva använder eller säljer steroider så att man hittar en lista med såna namn är inte så konstigt och detta vet garanterat polisen om så det låter långsökt om de verkligen inte hade mer att komma med om man misstänkte att Kim skulle kränga narkotika och därför ville sätta dit honom. Får lite "Jonas Falk" vibbar, polisen ville ju också sätta dit honom men hade inga bevis så då försökte man lösa det på eget sätt och Jonas blev ju dömd till långt fängelsestraff först men sen helt friad. Jonas är ju heller ingen duvunge.

 

https://www.expressen.se/nyheter/svenskarna-som-lever-i-helvetesfangelset/

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Swippe:

Då har du uppenbarligen inte gjort din research särskilt bra för var det inte till och med du som gjorde reportaget med honom i Cafe´där han säger att han började använda anabola för att bli biffigare för sitt jobb som dörrvakt? Är inte det att erkänna brott till att börja med? Om det inte var du som gjorde reportaget så var det ju någon annan medlem här på forumet som gjorde det, svårt att minnas alla medlemmar :-)

 

I samma artikel står det ju att han var en av tre personer i 20-års åldern som blev fällda för att ha drivit en dopingfabrik i en källare och sen sålt steroiderna på nätet. I samma veva så hittade man vapen i källaren, därför han blev dömd även för vapenbrott.

 

Ingenstans står det att han förnekar att han var inblandad i detta, däremot så står det att han alltid varit öppen med att han är för en legalisering av steroider. 

 

Men jag minns faktist inte vart jag läste att han öppet berättade att han sålt steroider men att han aldrig sålt narkotika, bör ha varit i Expressen eller Aftonbladet men t ex många av Aftonbladets artiklar är ju låsta betalartiklar så inte bara att Googla för att kolla.

 

En rättshaverist till advokat kan vara den bästa, de griper efter minsta halmstrå för att försöka få sin klient friad. I Kims fall så var det uppenbarligen ett hopplöst fall från början. En sån advokat är ju inte rädd för att förlora ett mål bara för att det är ett dåligt utgångsläge medans en annan advokat kanske är rädd att det ska se dåligt ut i statistiken om hen förlorar ett mål.

 

 

Han blånekade genom rättegången - det är ju där han ska tala sanning om han nu vill göra det - det var saligen avsomnade Källman som gjorde reportaget i café tror jag. När jag är tillbaka i Bangkok kan du få målnummer på hans domar och begära ut domarna själv och studera hans ställningstagande i rätten.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
27 minutes ago, Swippe said:

Här står det ju lite intressant information om Svenska polisens inblandning, nämligen att de misstänkte att Kim skulle använda sina kontakter i HA för att kränga narkotika och att man hittat namn på flera HA medlemmar när man tidigare gjort beslag hemma hos honom. Nu kan det ju dock vara så enkelt som att många som är med i HA och liknande grupperingar själva använder eller säljer steroider så att man hittar en lista med såna namn är inte så konstigt och detta vet garanterat polisen om så det låter långsökt om de verkligen inte hade mer att komma med om man misstänkte att Kim skulle kränga narkotika och därför ville sätta dit honom. Får lite "Jonas Falk" vibbar, polisen ville ju också sätta dit honom men hade inga bevis så då försökte man lösa det på eget sätt och Jonas blev ju dömd till långt fängelsestraff först men sen helt friad. Jonas är ju heller ingen duvunge.

 

https://www.expressen.se/nyheter/svenskarna-som-lever-i-helvetesfangelset/

Brukar åka förbi Bang Kwang när jag kör hem från Bangkok city. Om man tidigare stannade till på rätt ställe så kunde man höra ljuvlig musik från kulsprutan en gång i månaden när de gjorde sig av med narkotikalangare, mördare och våldtäktsmän. Även buddistmunkarna sluter upp bakom dödsstraffet för narkotikalangare just för att de förstör och dödar så många oskyldiga liv och splittrar så många familjer med sår som aldrig läker. Narkotikaproducenter och langare är inget annat än mördare.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev MaiChai:

Han blånekade genom rättegången - det är ju där han ska tala sanning om han nu vill göra det - det var saligen avsomnade Källman som gjorde reportaget i café tror jag. När jag är tillbaka i Bangkok kan du få målnummer på hans domar och begära ut domarna själv och studera hans ställningstagande i rätten.

Ok ok, då hänger jag med, nej det är lugnt, du behöver inte lägga tid på att fixa fram målnr, men tack för erbjudandet :-) Har läst några hundra FUPár genom åren så jag vet allt hur det brukar låta 😛 

 

Självklart så blånekar man på en rättegång om man vill bli friad, som jag skrev så är det standard eftersom det är åklagaren som ska bevisa att du begått ett brott och inte tvärtom. Man har ingenting att vinna på att erkänna men allt att förlora. Sen är det självklart så att är det lindriga brott där bevisen är vattentäta så är det ju lika bra att erkänna för att dels få det överstökat men även av taktiska skäl om man även är åtalad för grövre brott i samma veva. Erkänner du att du snattat i en butik och känner ånger för det samtidigt som du förnekar att du rånat butiken samma kväll så är ditt erkännande av snatteriet till din fördel eftersom nämdemännen kan tänka "han erkänner ju att han snattat så då kanske han talar sanning när han säger att han inte rånat butiken".

 

Tror inte Kim förnekar sin inblandning i dopinghärvan om du frågar honom idag.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Hans kåk gick ju inte av för hackor. Såg några bilder på den för länge sen och den lär ha kostat multum att bygga. Står frugan på den är det bara att gratulera.

 

Att han har gjort bra med pengar innan tillslaget är odiskutabelt, frågan är hur mycket han kan/får behålla när han frisläpps.

 

 

Kåken stod på hans fru men frågan är om han lyckats smussla undan några pengar alls ifall han nu var så chockad när polisen dök upp...

 

Oskyldiga brukar inte ha förståndet att gömma undan sina pengar för polisen.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Captain Morgan:

Brukar åka förbi Bang Kwang när jag kör hem från Bangkok city. Om man tidigare stannade till på rätt ställe så kunde man höra ljuvlig musik från kulsprutan en gång i månaden när de gjorde sig av med narkotikalangare, mördare och våldtäktsmän. Även buddistmunkarna sluter upp bakom dödsstraffet för narkotikalangare just för att de förstör och dödar så många oskyldiga liv och splittrar så många familjer med sår som aldrig läker. Narkotikaproducenter och langare är inget annat än mördare.

Ja helt rätt, då är det inte så noga om några oskyldiga stryker med heller för lite svinn får man ju räkna med :-) 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev MaiChai:

Kåken stod på hans fru men frågan är om han lyckats smussla undan några pengar alls ifall han nu var så chockad när polisen dök upp...

 

Oskyldiga brukar inte ha förståndet att gömma undan sina pengar för polisen.

Han hade ju säkert cashen på konton, om det var i Sverige i sin mammas namn, om det var i Thailand i sin frus namn. Knappast så att han hade flera miljoner SEK i madrassen. Han har ju sagt att snuten tog en dyr Rolex av honom som han sen aldrig sett röken av och att de sålde en båt han hade väldigt billigt till nån polischef (?).

 

Han säger ju bara att han är oskyldig till att ha tillverkat 53 gram knark, att han dragit in miljoner på annan kriminell verksamhet har jag aldrig sett han förneka. Eller rättare sagt, polisen hävdar att han fått sina cash genom dopinghantering i Sverige och jag har aldrig sett att Kim förnekat att så är fallet.

 

Kriminella brukar ha förståndet att ligga steget före och anta att man kan åka fast när som helst 😉 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Amigo:

I Thailand erkänner man för att få straffet halverat.

Du menar på att han skulle erkänna och bli dömd till ett halvt dödstraff? 😉 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

När han sitter på Svenska kåken borde han inte kunna logga in här då och uppdatera sin tråd med villa och Bankokcondo med sitt nya boende i Svedala?

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Swippe:

Ok ok, då hänger jag med, nej det är lugnt, du behöver inte lägga tid på att fixa fram målnr, men tack för erbjudandet :-) Har läst några hundra FUPár genom åren så jag vet allt hur det brukar låta 😛 

 

Självklart så blånekar man på en rättegång om man vill bli friad, som jag skrev så är det standard eftersom det är åklagaren som ska bevisa att du begått ett brott och inte tvärtom. Man har ingenting att vinna på att erkänna men allt att förlora. Sen är det självklart så att är det lindriga brott där bevisen är vattentäta så är det ju lika bra att erkänna för att dels få det överstökat men även av taktiska skäl om man även är åtalad för grövre brott i samma veva. Erkänner du att du snattat i en butik och känner ånger för det samtidigt som du förnekar att du rånat butiken samma kväll så är ditt erkännande av snatteriet till din fördel eftersom nämdemännen kan tänka "han erkänner ju att han snattat så då kanske han talar sanning när han säger att han inte rånat butiken".

 

Tror inte Kim förnekar sin inblandning i dopinghärvan om du frågar honom idag.

I Sverige så är uppsåt en stor del av domstolens beslut och i det här fallet är det solklart. Man bygger inte ett meth labb för att tillverka tvål. Nu blev han ju dömd i Thailand och dom kom tydligen fram till samma slutsats. Som jag skrev tidigare så hade han ett val, och den här gången valde han fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...