Jump to content
IGNORERAD

Kim Eriksson Sirawan igen


gst

Recommended Posts

12 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Vidrig människa??

Vi tycks ha lite olika uppfattning om vad det är, för mej så är de som tillverkar, distribuerar, säljer och öht hanterar vilken jävla illegal drog som helst vidriga människor som förtjänar en enkel avrättning!!

Bara en fråga då, du tycker att folk som tjänar pengar på att hantera illegala droger är vidriga människor som förtjänar att avrättas. Men om dessa droger legaliseras då, vilket är fallet med vissa droger i en del länder och en utveckling som fler och fler länder säkert kommer att följa i framtiden, är dessa människor inte lika vidriga då och förtjänar inte längre att avrättas när drogerna inte är illegala längre?

 

Eller om vi vänder på det, om alkohol skulle bli olagligt, förtjänar då de som ändå tillverkar, säljer och hanterar detta också att bli avrättade, vidriga människor som de är?

Ändrades av Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev MaiChai:

Ok, du förstår inte kopplingen mellan diplomatdotterns straff om Kim straff.

 

Tar det en gång till - långsamt - efter att Diplomatdottern och tre andra fångar överförts från Thailand visade det sig att avtalet stipulerade att det var ett Thailändskt straff de satt av i Sverige.

 

Alltså skulle hon sitta av 34 år till i Sverige efter de 9 hon gjort i Thailand. Man började då arbetet med att omförhandla avtalet och det nya avtalet och resultatet blev att när fången överförts till Sverige blir straffet SVENSKT och inte THAILÄNDSKT. Man omvandlar alltså straffsatsen till svensk praxis - men även allt annat runt straffet följer därmed svensk praxis så därför är den thailändska kungen benådning värdelös.

 

Förmodligen lades Kim till bara för att snygga till sifforna internt i Thailand då den thailändska kungen normalt brukar benåda ett större antal fångar vid nationaldagen och andra större events. En benådning där är irrelevant i Sverige, här sitter han enligt svensk praxis.

 

Jo, Kim är en misslyckad methkokare som även pundade kraftigt själv och är inte det minsta framgångsrik - jag vågar slå vad att inom 5 år från det han släpps så döms han igen för brott inom samma gebit.

 

Vågar du sätta emot du som tycker han är så framgångsrik och lyckad?

missa jag nåt han, Kim ertjände att han var Swippe ????

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Swippe:

Jag vet ju bara det som stått i tidningarna och på olika ställen på nätet och då menar jag inte enbart det som stått i Kvällsblaskorna. Att folk kunde tjäna miljoner relativt riskfritt på att sälja steroider i Sverige förr i tiden var inte ovanligt och uppenbarligen så hade Kim ett finger med i en sida som var en av Sveriges största på den tiden. Det är där hans cash kommer ifrån. 

 

Du spekulerar mycket och inget fel i det, för det gör jag också. Men vi vet ju faktist extremt lite om hela grejen.Jag tycker det låter ologiskt att få nån att bygga ett knarklabb för att sätta dit en person man vet är insyltad i nåt stort, som jag skrev, varför inte ta fast en stor del av organisationen bakom Kim i samma veva? Varför inte låta honom tillverka kilovis med Meth och sen se vem som köper det? 

 

Frågorna är många och svaren är få 😛 

För att dom ville ha en stor fisk just då. (chefsbyte)

 

Som sagt frågorna är många och vi vet inte hela sanningen utan spekulerar bara utifrån erfarenheter.

 

Intressant är det i alla fall och vi lär får fortsätta nöta i den här den tråden ett tag till....👌

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Vidrig människa??

Vi tycks ha lite olika uppfattning om vad det är, för mej så är de som tillverkar, distribuerar, säljer och öht hanterar vilken jävla illegal drog som helst vidriga människor som förtjänar en enkel avrättning!!

1.Du måste ha Duterte som idol?

2.Så coca-bönderna i Peru o Colombia förtjänar en enkel avrättning?

3. Om det blir legalt så är det ok, likt alkohol?

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Swippe:

Bara en fråga då, du tycker att folk som tjänar pengar på att hantera illegala droger är vidriga människor som förtjänar att avrättas. Men om dessa droger legaliseras då, vilket är fallet med vissa droger i en del länder och en utveckling som fler och fler länder säkert kommer att följa i framtiden, är dessa människor inte lika vidriga då och förtjänar inte längre att avrättas när drogerna inte är illegala längre?

 

Eller om vi vänder på det, om alkohol skulle bli olagligt, förtjänar då de som ändå tillverkar, säljer och hanterar detta också att bli avrättade, vidriga människor som de är?

Jag skrev de som tillverkar, distribuerar, säljer och öht hanterar vilken jävla illegal drog som helst, inget om att tjäna pengar på det gäller ALLA ILLEGALA DROGER.

Igår, idag, imorgon och all jävla framtid!!

Jag är så jävla trött på detta jävla packet!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev MaiChai:

Ok, du förstår inte kopplingen mellan diplomatdotterns straff om Kim straff.

 

Tar det en gång till - långsamt - efter att Diplomatdottern och tre andra fångar överförts från Thailand visade det sig att avtalet stipulerade att det var ett Thailändskt straff de satt av i Sverige.

 

Alltså skulle hon sitta av 34 år till i Sverige efter de 9 hon gjort i Thailand. Man började då arbetet med att omförhandla avtalet och det nya avtalet och resultatet blev att när fången överförts till Sverige blir straffet SVENSKT och inte THAILÄNDSKT. Man omvandlar alltså straffsatsen till svensk praxis - men även allt annat runt straffet följer därmed svensk praxis så därför är den thailändska kungen benådning värdelös.

 

Förmodligen lades Kim till bara för att snygga till sifforna internt i Thailand då den thailändska kungen normalt brukar benåda ett större antal fångar vid nationaldagen och andra större events. En benådning där är irrelevant i Sverige, här sitter han enligt svensk praxis.

 

Jo, Kim är en misslyckad methkokare som även pundade kraftigt själv och är inte det minsta framgångsrik - jag vågar slå vad att inom 5 år från det han släpps så döms han igen för brott inom samma gebit.

 

Vågar du sätta emot du som tycker han är så framgångsrik och lyckad?

Du behöver inte ta det långsamt, jag kan läsa långsamt istället :-) Ingen av de 4 inkl diplomatdottern blev väl benånad av Thailands kung? Om du sitter av ett straff i Sverige för ett brott du blivit dömd för i ett annat land och som i detta fallet så säger Kungen att du blir benådad, straffet räknas som avtjänat då behöver ju inte Sverige hålla dig inlåst längre, man bryter ju inte mot det avtalet man kom överens om med Thailand genom att släppa dig fri utan säger kungen att det är ok att släppa Kim fri så kan givetvis Kriminalvården göra det utan att anses bryta mot avtalet. Däremot, uppenbarligen, så behöver de inte släppa dig fri och det är ju det som är grejen i Kims fall. Thailand kommer inte gnälla om de släpper honom fri, deras kung har ju gett honom Amnesti. 

 

Inget annat land hade förmodligen låtit sina fångar sitta i fängelse längre än nödvändigt, men Sverige gör det. Det är ju ungefär som att ditt barn betett sig illa i skolan och ska få kvarsittning 1 timme men pga Corona så frågar läraren om du kan sköta den biten hemma istället. Men efter en halvtimme så ringer läraren och säger att din son har suttit tillräckligt, han kan få gå ut nu. Men likförbaskat så envisas du med att han ska få sitta en timme eftersom det var det ni kom överens om från början 😛

 

Jag ogillar att sätta pengar så kan inte gå med på ditt vad tyvärr. Räcker med att jag satte 5000 kr på Trump som vinnare och se vad som hände där, han vann men pga fusk så utropas hans motståndare som vinnare??? 😉😉😉 

 

Jag är tämligen säker på att när Kim kommer ut när han är 45 bast så är han betydligt yngre än dig, har han sparat undan en slant så kommer det säkert gå bra för honom. Så lite tidigt att avgöra om vi kan summera hans liv som misslyckat eller ej, drogberoende lär han ju omöjligt kunna vara i alla fall eftersom tillgången på narkotika på svenska fängelser är tämligen begränsad jämfört med Thailändska fängelser. 

 

Men vi kan se om 5 år hur ditt liv ser ut jämfört med Kims liv, vem som anses vara den mest misslyckade av er två. Jag har inte en susning om vad dina förutsättningar eller mål är, du kanske är jättesmart och lever ett riktigt bra liv sett ur ett ekonomiskt perspektiv. Oavsett så hoppas jag att det gått bra för er båda, sån är jag, jag hatar inte på folks framgångar.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev hamnoi:

1.Du måste ha Duterte som idol?

2.Så coca-bönderna i Peru o Colombia förtjänar en enkel avrättning?

3. Om det blir legalt så är det ok, likt alkohol?

1. Nej, det har jag inte! Om jag inte är helt fel informerad så är någon/några i hans släkt djupt involverade i den filippinska droghandeln.

2. Nej, så vida de inte kommer till Sverige med skiten där detta är illegalt, om det är illegalt i Peru och Colombia har jag ingen koll på.

3. Ett beslut som lagstiftarna får ta ansvar för, om det blir legalt och nivåer i kroppen som kommer att vara ok är deras ansvar och beslut.

Jag har sedan några år bosatt mej långt ut på landet där jag slipper att drabbas av denna skit och dess konsekvenser.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev Boa52:

Förstår inte vilka umgås, känner ni när ni är i Thailand, låter som ni alla har ett litet

bovförflutit, kanske även i Sverige

Världen är större än din lilla koja i lappland...

 

Välkommen till verkligheten..

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Jag skrev de som tillverkar, distribuerar, säljer och öht hanterar vilken jävla illegal drog som helst, inget om att tjäna pengar på det gäller ALLA ILLEGALA DROGER.

Igår, idag, imorgon och all jävla framtid!!

Jag är så jävla trött på detta jävla packet!

Ja ok, ska jag tolka ditt svar som att om man säljer Marijuana så förtjänar man att bli avrättad eftersom det handlar om en ILLEGAL drog. Men om Marijuana blir LEGALT så förtjänar man inte längre att bli avrättad eftersom drogen då INTE är ILLEGAL?

 

Och med det synsättet så förtjänar den som befattar sig med alkoholhantering att avrättas om det gud förbjude skulle bli ILLEGALT med alkohol.

 

Ja där ser man, viktigt att lagen följs för annars så förtjänar man att dö enligt vissa alltså 😮😉 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är tämligen säker på att diplomat dottern blev benådad av kungen till slut.

 

Sätter också 5,000 Bath på det. Halva boken gick ju ut på att beskriva det svenska rättssamhället emot det thailändska. Som jag minns det så föredrog hon faktiskt det thailändska trots allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Jag är tämligen säker på att diplomat dottern blev benådad av kungen till slut.

 

Sätter också 5,000 Bath på det. Halva boken gick ju ut på att beskriva det svenska rättssamhället emot det thailändska. Som jag minns det så föredrog hon faktiskt det thailändska trots allt.

Intressant, nu blev jag sugen på att läsa boken bara för det Tack för boktipset! 😛 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Swippe:

Intressant, nu blev jag sugen på att läsa boken bara för det Tack för boktipset! 😛 

En mycket bra bok!

 

Jag läste ut den på en dag vid poolen i Hua Hin.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Swippe:

Du behöver inte ta det långsamt, jag kan läsa långsamt istället :-) Ingen av de 4 inkl diplomatdottern blev väl benånad av Thailands kung? Om du sitter av ett straff i Sverige för ett brott du blivit dömd för i ett annat land och som i detta fallet så säger Kungen att du blir benådad, straffet räknas som avtjänat då behöver ju inte Sverige hålla dig inlåst längre, man bryter ju inte mot det avtalet man kom överens om med Thailand genom att släppa dig fri utan säger kungen att det är ok att släppa Kim fri så kan givetvis Kriminalvården göra det utan att anses bryta mot avtalet. Däremot, uppenbarligen, så behöver de inte släppa dig fri och det är ju det som är grejen i Kims fall. Thailand kommer inte gnälla om de släpper honom fri, deras kung har ju gett honom Amnesti. 

 

Inget annat land hade förmodligen låtit sina fångar sitta i fängelse längre än nödvändigt, men Sverige gör det. Det är ju ungefär som att ditt barn betett sig illa i skolan och ska få kvarsittning 1 timme men pga Corona så frågar läraren om du kan sköta den biten hemma istället. Men efter en halvtimme så ringer läraren och säger att din son har suttit tillräckligt, han kan få gå ut nu. Men likförbaskat så envisas du med att han ska få sitta en timme eftersom det var det ni kom överens om från början 😛

 

Jag ogillar att sätta pengar så kan inte gå med på ditt vad tyvärr. Räcker med att jag satte 5000 kr på Trump som vinnare och se vad som hände där, han vann men pga fusk så utropas hans motståndare som vinnare??? 😉😉😉 

 

Jag är tämligen säker på att när Kim kommer ut när han är 45 bast så är han betydligt yngre än dig, har han sparat undan en slant så kommer det säkert gå bra för honom. Så lite tidigt att avgöra om vi kan summera hans liv som misslyckat eller ej, drogberoende lär han ju omöjligt kunna vara i alla fall eftersom tillgången på narkotika på svenska fängelser är tämligen begränsad jämfört med Thailändska fängelser. 

 

Men vi kan se om 5 år hur ditt liv ser ut jämfört med Kims liv, vem som anses vara den mest misslyckade av er två. Jag har inte en susning om vad dina förutsättningar eller mål är, du kanske är jättesmart och lever ett riktigt bra liv sett ur ett ekonomiskt perspektiv. Oavsett så hoppas jag att det gått bra för er båda, sån är jag, jag hatar inte på folks framgångar.

Ok du förstod det inte. Men kort och koncist.

 

Kim sitter av ett Thailändskt straff som har genom en diplomatisk överenskommelse omvandlats till ett SVENSKT straff när han kom till Sverige och därför blev han sittande och "benådningen" är verkningslös här. Thailand skiter i Kim, han kommer aldrig mer in i landet.

 

Vi kan betta en stor eller liten Beer Chang för att hedra HC istället om det känns okej för dig? Det är inte pengarna det är principen....

 

Vet inte vad mitt liv har med saken att göra men mitt rap sheet innehåller en underlåtenhet att iaktta stopp plikt när jag var 15 och 3 fortkörningar tills jag är 51. Hur ser ditt record ut?

 

Jag är tämligen säker på när Kim kommer ut så kommer han att fucka upp det igen efter att ha blingat och försökt att impa på diverse idi*ter och vara tillbaka i spjället innan han når 50.

 

Vågar du betta en liten Chang emot?

 

Helt oskyldig givetvis enligt hans advokat...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev MaiChai:

Ok du förstod det inte. Men kort och koncist.

 

Kim sitter av ett Thailändskt straff som har genom en diplomatisk överenskommelse omvandlats till ett SVENSKT straff när han kom till Sverige och därför blev han sittande och "benådningen" är verkningslös här. Thailand skiter i Kim, han kommer aldrig mer in i landet.

 

Vi kan betta en stor eller liten Beer Chang för att hedra HC istället om det känns okej för dig? Det är inte pengarna det är principen....

 

Vet inte vad mitt liv har med saken att göra men mitt rap sheet innehåller en underlåtenhet att iaktta stopp plikt när jag var 15 och 3 fortkörningar tills jag är 51. Hur ser ditt record ut?

 

Jag är tämligen säker på när Kim kommer ut så kommer han att fucka upp det igen efter att ha blingat och försökt att impa på diverse idi*ter och vara tillbaka i spjället innan han når 50.

 

Vågar du betta en liten Chang emot?

 

Helt oskyldig givetvis enligt hans advokat...

När Kim kommer ut så har han inga andra val än att fucka upp det igen, tyvärr.

 

Vem vill anställda en med ett så bra meriter.

 

I CV står det Thailand, Bangkok - Bang Kwan 2011- 2019

Kriminalvården 2019 - 2024 (minst)

 

Blir nog svårt tyvärr.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev MaiChai:

Ok du förstod det inte. Men kort och koncist.

 

Kim sitter av ett Thailändskt straff som har genom en diplomatisk överenskommelse omvandlats till ett SVENSKT straff när han kom till Sverige och därför blev han sittande och "benådningen" är verkningslös här. Thailand skiter i Kim, han kommer aldrig mer in i landet.

 

Vi kan betta en stor eller liten Beer Chang för att hedra HC istället om det känns okej för dig? Det är inte pengarna det är principen....

 

Vet inte vad mitt liv har med saken att göra men mitt rap sheet innehåller en underlåtenhet att iaktta stopp plikt när jag var 15 och 3 fortkörningar tills jag är 51. Hur ser ditt record ut?

 

Jag är tämligen säker på när Kim kommer ut så kommer han att fucka upp det igen efter att ha blingat och försökt att impa på diverse idi*ter och vara tillbaka i spjället innan han når 50.

 

Vågar du betta en liten Chang emot?

 

Helt oskyldig givetvis enligt hans advokat...

Jo jag tror nog jag förstår, men vi pratar om olika saker. Bevisligen eftersom staten säger att Kim ska sitta av hela sitt straff han gick med på att sitta av i Sverige så kan de hålla honom inlåst enligt avtalet. Men eftersom han blivit beviljad amnesti av Kungen i Thailand så är det inget som tvingar staten att hålla kvar Kim inlåst för det brott han blev dömd för i Thailand. Thailand kommer ju inte protestera eller hur, däremot om han INTE blivit benådad så hade det blivit ett herrans liv om de bröt mot avtalet och släppte ut Kim i förtid. Sverige ska ju som sagt bara se till att man efterlever att man håller fångar inlåsta den tid som man kommit överens om och Sverige förväntar sig givetvis att andra länder gör detsamma om de vill ta hem fångar från Svenska fängelser så att de kan avtjäna straffet i sitt hemland istället. Nån ordning och reda får det ju vara.

 

Vi kan ju vända på det, tänkt om polisen plötsligt skulle gå ut med att man planterade knarket hos Kim och att han är helt oskyldig men att det var nån som mutat nån polis att sätta dit Kim. Menar du då att Sverige likförbaskat skulle hålla han inlåst och säga att han ska fortsätta avtjäna sitt straff enligt avtalet trots att polisen erkänner att Kim var helt oskyldig? Det har jag svårt att tänka mig, man kan väl inte hålla folk inlåsta när de uppenbarligen blivit oskyldigt dömda genom att hänvisa till avtal som Kim gått med på?

 

Då är det väl samma sak om Thailands kung säger att han suttit av sitt straff redan, Kim anses ha avtjänat sitt straff redan så varför övergår man inte till att hans fortsatta tid efter benådningen är för att avtjäna sitt straff han flydde ifrån här i Sverige? Då ska Kim vara en fri man sommaren 2021.

 

Det tycker jag han förtjänar, han har suttit tillräckligt länge nu. Men Kriminalvården är ju liksom dig och många andra av en annan uppfattning och i det här fallet så gick man ju på Kriminalvårdens linje. Fel tycker jag, rätt tycker du och du har ju rätt rent juridiskt, annars så hade ju Kim vunnit i rätten om att få sitt straff nerkortat.

 

Nu var det väl inte ditt brottsregister jag brydde mig om speciellt mycket, du ville ju mäta framgång och det mäter man sällan med hur mycket eller litet man figurerar i belastningsregistret. Mitt register är helt blankt, men det går ju bara 10 år tillbaka sen raderas det, eller raderas gör det ju inte men man får begära ett speciellt utdrag i så fall. Inte ens polisen ser saker 'äldre än 10 år vid en vanlig sökning. Men innan det så var det väl brott mot alkohollagen som var det värsta. Inga allvarliga saker, bara bötesbelopp 😛 

 

Javisst, jag kan sätta en stor Chang till och med, mest för sakens skull. Jag är ju en sån som tror och hoppas på att det ska gå bra för folk så jag skulle inte vilja slå vad om att det kommer att gå åt pipan för nån. Men faktum är att det är en helt annan tid nu jämfört med när Kim var kriminell hemma i Sverige. Han kan inte bara dra igång nåt nytt genom att sälja prepp t ex och drogförsäljning är jag 99% säker på att han inte vill syssla med.

 

Vi får inte glömma att han suttit väldigt länge i fängelse nu, han har haft tid att tänka på vad han vill göra med sitt liv. Han har en fru och barn som han säkert saknat sjukt mycket och han kommer nog inte vilja ta risken att bli inspärrad länge igen. Så jag tror och hoppas att du får fel,inte bara för at gratis öl är gott utan för att jag vill att det ska gå bra för folk, det betyder mer.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Risifrutti:

När Kim kommer ut så har han inga andra val än att fucka upp det igen, tyvärr.

 

Vem vill anställda en med ett så bra meriter.

 

I CV står det Thailand, Bangkok - Bang Kwan 2011- 2019

Kriminalvården 2019 - 2024 (minst)

 

Blir nog svårt tyvärr.

 

 

Öhh, hålla föredrag för ungdomar att man inte ska fucka upp sitt liv? Skriva en bok, göra en film? 

 

Han löser nog den biten de första åren i alla fall.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Swippe:

Öhh, hålla föredrag för ungdomar att man inte ska fucka upp sitt liv? Skriva en bok, göra en film? 

 

Han löser nog den biten de första åren i alla fall.

Ja, om han är ärlig nog så kan det nog funka.

 

Dribbla runt som många gamla pundare funkar inte. En bok kanske, men det finns redan ett 50-tals i samma ämne så vill han förneka sig i 300 sidor -  så varsågod. Hans historia är speciell, men inte unik idag så det kan nog bli svårt. En film blir nog svårt då han inte kan styrka sin oskyldighet.

 

Föredrag kan funka om han kan sälja in det rätt till kommunerna, och han verkar ju vara bra på att snacka så varför inte....

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Swippe:

Ja ok, ska jag tolka ditt svar som att om man säljer Marijuana så förtjänar man att bli avrättad eftersom det handlar om en ILLEGAL drog. Men om Marijuana blir LEGALT så förtjänar man inte längre att bli avrättad eftersom drogen då INTE är ILLEGAL?

 

Och med det synsättet så förtjänar den som befattar sig med alkoholhantering att avrättas om det gud förbjude skulle bli ILLEGALT med alkohol.

 

Ja där ser man, viktigt att lagen följs för annars så förtjänar man att dö enligt vissa alltså 😮😉 

Dessa åsikter har jag pga allt skit som det drar med sej, hur allvarliga drogerna och dess bruk är rör mej inte i ryggen ALLA!

Om om alkohol blir förbjudet så får grannen gömma brännaren bättre och jag får sluta med resorna över bron......

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Ja, om han är ärlig nog så kan det nog funka.

 

Dribbla runt som många gamla pundare funkar inte. En bok kanske, men det finns redan ett 50-tals i samma ämne så vill han förneka sig i 300 sidor -  så varsågod. Hans historia är speciell, men inte unik idag så det kan nog bli svårt. En film blir nog svårt då han inte kan styrka sin oskyldighet.

 

Föredrag kan funka om han kan sälja in det rätt till kommunerna, och han verkar ju vara bra på att snacka så varför inte....

 

Ja vi känner ju inte Kim men det känns ju rent spontant som att han klarade att styra upp sitt liv hyffsat ordentligt trots att han enligt egen utsago var drogberoende. Jag känner många som trillat dit i drogmissbruk och även om de under sina rus kom på massa smarta planer för att tjäna pengar så gick deras ekonomi åt helskotta rätt snabbt. Och de gick ner sig rent fysiskt, åt inte och tränade inte osv. Kim såg ju ut på de tidiga bilderna när han blev gripen att vara i god fysik form så han var nog mån om att försöka leva ett så normalt liv utåt som möjligt.

 

Vad jag menar är att han är intressant som person, inte samma sak att lyssna på honom tror jag som att lyssna på random fd-pundare som drar samma visa som 99% av alla andra fd-pundare.

 

Det finns väl filmer där man lägger fram olika "bevis" för vad som är sant eller falskt så visst kan man göra en film och sen får tittaren fundera på själv om han blev oskyldigt dömd eller ej. 

 

Han har ju varit väldigt aktiv med att försöka påverka sitt straff, skickat massor med långa utläggningar om ditten och datten till olika myndigheter och Löfven så han skulle säkert vilja vara med och skriva en bok eller göra manus till en film.

 

Han är inte den förste eller siste Svensken att torska för narkotikabrott i Thailand och sen hamna i fängelse där,men hans historia är ju unik, det finns mycket att gräva i där för nån som orkar.

 

Vi får se, jag håller tummarna för att han styr upp sitt liv när han släpps ut hur som helst.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Swippe:

Ja vi känner ju inte Kim men det känns ju rent spontant som att han klarade att styra upp sitt liv hyffsat ordentligt trots att han enligt egen utsago var drogberoende. Jag känner många som trillat dit i drogmissbruk och även om de under sina rus kom på massa smarta planer för att tjäna pengar så gick deras ekonomi åt helskotta rätt snabbt. Och de gick ner sig rent fysiskt, åt inte och tränade inte osv. Kim såg ju ut på de tidiga bilderna när han blev gripen att vara i god fysik form så han var nog mån om att försöka leva ett så normalt liv utåt som möjligt.

 

Vad jag menar är att han är intressant som person, inte samma sak att lyssna på honom tror jag som att lyssna på random fd-pundare som drar samma visa som 99% av alla andra fd-pundare.

 

Det finns väl filmer där man lägger fram olika "bevis" för vad som är sant eller falskt så visst kan man göra en film och sen får tittaren fundera på själv om han blev oskyldigt dömd eller ej. 

 

Han har ju varit väldigt aktiv med att försöka påverka sitt straff, skickat massor med långa utläggningar om ditten och datten till olika myndigheter och Löfven så han skulle säkert vilja vara med och skriva en bok eller göra manus till en film.

 

Han är inte den förste eller siste Svensken att torska för narkotikabrott i Thailand och sen hamna i fängelse där,men hans historia är ju unik, det finns mycket att gräva i där för nån som orkar.

 

Vi får se, jag håller tummarna för att han styr upp sitt liv när han släpps ut hur som helst.

Alla ska få en chans här i livet, även så Mr Kim, men bara för att han inte är en "parkbänks pundare" så ger du honom chansen?

 

Jag köper inte det och det bygger jag på erfarenhet. Alla pundare ser fräscha ut efter ett par år på kåken, gentemot gatan så glöm det.

 

När han kommer ut så kommer han vara rastlös och behöva pengar. Inga jobb finns tyvärr. Ett eller två samtal senare så är han på "banan" igen. Tråkigt men sant.

 

Jag önskar Kim så klart det bästa, men vad kan Sthlm 2020 erbjuda honom?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Alla ska få en chans här i livet, även så Mr Kim, men bara för att han inte är en "parkbänks pundare" så ger du honom chansen?

 

Jag köper inte det och det bygger jag på erfarenhet. Alla pundare ser fräscha ut efter ett par år på kåken, gentemot gatan så glöm det.

 

När han kommer ut så kommer han vara rastlös och behöva pengar. Inga jobb finns tyvärr. Ett eller två samtal senare så är han på "banan" igen. Tråkigt men sant.

 

Jag önskar Kim så klart det bästa, men vad kan Sthlm 2020 erbjuda honom?

Ja till att börja med så har han ju fru och barn som väntar på honom, det är inte alla som har det när de släpps från ett långt fängelsestraff. För det andra så verkar han ha en mamma som bryr sig om honom, det är också ovärderligt. För det tredje så tror jag han har en del tillgångar kvar, han har ju ett hus i Stockholmstrakten som hans fru och barn bor i om jag inte minns fel. Så han hamnar inte ensam ute på gatan utan en spänn på fickan så att säga. Han har bra förutsättningar jämfört med många andra.

 

Sen var det väl i Thailand hans drogmissbruk eskalerade tror jag, tror inte han var nån större pundare när han bodde i Sverige. Mig veterligen så har han inte sålt narkotika eller varit inblandad i nån narkotikahantering i Sverige så vem ska han ringa och vad ska han säga? Han har ingen erfarenhet av att sälja droger och även om han skulle ha det så ser läget helt annorlunda ut nu jämfört med när han bodde i Sverige. Kommer ju vara 2024 när han kommer ut. Han var 22 bast när han dömdes för steroidsmuggling, när han kommer ut så är han mer än det dubbla, är nog rätt säker på att han inte tänker på samma sätt nu som då.

 

Sen har han ju uppenbarligen ett visst driv i sig, något som många saknar. Klart han kommer att vara rastlös men han har mycket tid att ta igen med sin familj så det borde hålla honom sysselsatt.

 

 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Swippe:

Ja till att börja med så har han ju fru och barn som väntar på honom, det är inte alla som har det när de släpps från ett långt fängelsestraff. För det andra så verkar han ha en mamma som bryr sig om honom, det är också ovärderligt. För det tredje så tror jag han har en del tillgångar kvar, han har ju ett hus i Stockholmstrakten som hans fru och barn bor i om jag inte minns fel. Så han hamnar inte ensam ute på gatan utan en spänn på fickan så att säga. Han har bra förutsättningar jämfört med många andra.

 

Sen var det väl i Thailand hans drogmissbruk eskalerade tror jag, tror inte han var nån större pundare när han bodde i Sverige. Mig veterligen så har han inte sålt narkotika eller varit inblandad i nån narkotikahantering i Sverige så vem ska han ringa och vad ska han säga? Han har ingen erfarenhet av att sälja droger och även om han skulle ha det så ser läget helt annorlunda ut nu jämfört med när han bodde i Sverige. Kommer ju vara 2024 när han kommer ut. Han var 22 bast när han dömdes för steroidsmuggling, när han kommer ut så är han mer än det dubbla, är nog rätt säker på att han inte tänker på samma sätt nu som då.

 

Sen har han ju uppenbarligen ett visst driv i sig, något som många saknar. Klart han kommer att vara rastlös men han har mycket tid att ta igen med sin familj så det borde hålla honom sysselsatt.

 

 

Fru och barn kan hjälpa mycket som du skrev. Viljan finns där och allting ser bra ut.

 

Welcome to Sweden!

 

Ärligt, vad har en dömd knarklangare för möjligheter idag?

 

Vill inte låta negativ, men allvarligt, så är han rökt med citt CV. Kåken sen 2011 i Bangkok blir svårt att förklara..........

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Swippe:

Bara en fråga då, du tycker att folk som tjänar pengar på att hantera illegala droger är vidriga människor som förtjänar att avrättas. Men om dessa droger legaliseras då, vilket är fallet med vissa droger i en del länder och en utveckling som fler och fler länder säkert kommer att följa i framtiden, är dessa människor inte lika vidriga då och förtjänar inte längre att avrättas när drogerna inte är illegala längre?

 

Eller om vi vänder på det, om alkohol skulle bli olagligt, förtjänar då de som ändå tillverkar, säljer och hanterar detta också att bli avrättade, vidriga människor som de är?

Alkohol och cigaretter tjänar staten pengar på,det gör de inte på knark

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

11 hours ago, Boa52 said:

Förlåt men varför fick han 3 år i Svrige var inte det för tablettförsäljning som inte var lagligt

Vi måste skilja på vad som är lagligt och vad man tycker själv-Det han gjorde i Thai 

borde han suttit av där nu får vi bet hans uppehälle på nån anstalt. Ni klagar ju

altid om dom som vi måste bet för i fängelse, varför inte denna gosse

Vapenbrott. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...