Jump to content
IGNORERAD

Kim Eriksson Sirawan igen


gst

Recommended Posts

23 minuter sedan, skrev Boa52:

Kan du inte läsa vad jag skrev så har du säkert också rökt på, Han blev inte benådad i

Thailand han blev förflyttad till Sverige för att avtjäna straffet här, Billigare att han

sitter på en anstalt livet ut än att han hittar på en massa Dj-skap för våra ungdomar

Lägg av nu, du har ju ingen koll jämfört med vad jag har. Han blev beviljad amnesti av kungen i Thailand EFTER det att han kom till Sverige, citat från Expressens artikel: "Några månader efter att Kim Eriksson flyttats till svenskt fängelse så beviljades han amnesti av Thailands kung och han har därför ansökt hos Justitiedepartementet om att få straffet kortat med en tredjedel och även skrivit ett brev till statsminister Stefan Löfven där han krävt att straffet ska kortas."

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

19 hours ago, Swippe said:

Du har ju helt rätt i sak, 100% rätt. Men ska vi se det från hans synvinkel så påstår han ju att han inte kokat 53 gram meth och det var aldrig hans avsikt att koka meth överhuvudtaget. Han ville lära sig hur man byggde ett labb och sen sälja den kunskapen vidare. Sen vete fasiken hur han hade tänkt att bygga ett labb för att tillverka meth utan att faktist tillverka meth, svårt att veta att man har ett fungerade methlabb om man inte tillverkat den färdiga produkten så att säga. Men om vi bara hypotetiskt utgår ifrån att han talar sanning och han bara tänkte lära sig saker i teorin vilket kanske inte ens är brottsligt i Thailand, då har han inget att vara glad för utan tvärtom så har han förlorat många år av sitt liv i ett fängelse bara för att nån satte dit honom för ett brott han aldrig begått. För att nån satte dit honom, gillrade en fälla, det kan vi nog vara överens om oavsett om vi tycker han förtjänar sitt straff eller ej. För labbet blev ju klart på kvällen och på morgonen så gör polisen en razzia. Helt klart en brottsprovokation utan dess like i syfte att sätta dit honom. Han har ju aldrig varit misstänkt för att ha sålt droger innan, varken i Sverige, Thailand eller nån annanstans mig veterligen. Men men, han är ingen oskyldig duvunge, även om han torskade för nått han inte begått så har han garanterat klarat sig undan andra saker han gjort men aldrig torskat för så det kan väl kallas karma i så fall kanske 😛 

Om man försöker sälja droger i ett område man inte har våldsmonopol i får man vara glad för fängelse istället för träfrack. 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Swippe:

Det är ju detta som är så intressant! Många "varför" som är obesvarade. Och om han nu begått betydligt allvarligare brott än att ha tillverkat 53 gram knark, varför begärde inte DEA honom utlämnad till USA? Jag vet inte om du sett dokumentären om Jonas Falk, efter att ha sett den så vet man ju inte vad man ska tro längre. Förekommer det fuffens med bevisning i Sverige, vad kan det då inte göra i Thailand? Det kommer med all säkerhet en dokumentär även om detta fallet och då får vi se om det presenteras nåt nytt vi inte känner till.

Jag tvivlar starkt på att DEA kan kräva att en svensk medborgare som är dömd/misstänkt i Thailand ska bli utvisad till USA? Skulle vara katastrof i sådant fall om det inte finns en historia bakom.

 

Min teori är att Kim var en ganska fet fisk i nätet och blev fångad av sin egna. Trist, men så är verkligheten i den branschen.. Allt har sin tid och det lär man sig med åren.

 

Nu sitter han där han sitter och någon annan har tagit över Kims verksamhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Risifrutti:

Jag tvivlar starkt på att DEA kan kräva att en svensk medborgare som är dömd/misstänkt i Thailand ska bli utvisad till USA? Skulle vara katastrof i sådant fall om det inte finns en historia bakom.

 

Min teori är att Kim var en ganska fet fisk i nätet och blev fångad av sin egna. Trist, men så är verkligheten i den branschen.. Allt har sin tid och det lär man sig med åren.

 

Nu sitter han där han sitter och någon annan har tagit över Kims verksamhet.

Fast ingenting som tyder på detta har framkommit i rättegången i Thailand, man har inte sagt varför man misstänkte att han tillverkade droger i sitt garage och hur de kunde veta exakt när labbet var klart osv. Om jag minns rätt. Man har aldrig hävdat att man misstänkte att Kim sålde droger överhuvudtaget eller var inblandad i narkotikahandel. Man gick på det konkreta man hade, nämligen att man funnit 53 gram knark i hans garage och han hade utrustningen för att tillverka knarket och det var det han blev dömd för.

 

Och USA och Thailand har ju en bra relation, vill de ha en snubbe utlämnad från Thailand till USA så är det väl en uppgörelse mellan dessa länder, varför skulle de bry sig ett skit om vad Sverige tycker om saken. 

 

Det är ju väldigt intressant att DEA har varit inblandat överhuvudtaget men sen verkade dra sig undan när Kim väl var gripen. Det är spännande, jag är nyfiken och vill veta mer 

 

 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Förlåt men varför fick han 3 år i Svrige var inte det för tablettförsäljning som inte var lagligt

Vi måste skilja på vad som är lagligt och vad man tycker själv-Det han gjorde i Thai 

borde han suttit av där nu får vi bet hans uppehälle på nån anstalt. Ni klagar ju

altid om dom som vi måste bet för i fängelse, varför inte denna gosse

Inget konstigt med det han är ju svensk medborgare så det är väl inte mer än rätt att Svenska staten tar ansvar. På samma sätt borde vi skicka tillbaka brottslingar från exempelvis Afghanistan så de kan avtjäna sina straff där.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-11-10 at 16:42, skrev Boa52:

Han hadde väl inte suttit av sitt straff i Thailand och blivit benådad, han blev utlämnad

till Sverige så vi får föda han istället

 

50 minuter sedan, skrev Boa52:

Kan du inte läsa vad jag skrev så har du säkert också rökt på, Han blev inte benådad i

Thailand han blev förflyttad till Sverige för att avtjäna straffet här, Billigare att han

sitter på en anstalt livet ut än att han hittar på en massa Dj-skap för våra ungdomar

Väldigt förvirrande. Hur ska du ha det?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Mankan:

Inget konstigt med det han är ju svensk medborgare så det är väl inte mer än rätt att Svenska staten tar ansvar. På samma sätt borde vi skicka tillbaka brottslingar från exempelvis Afghanistan så de kan avtjäna sina straff där.

Nu är du orättvis och saknar empati! Du menar de unga barnen från Afghanistan som begår sexbrott, rån, narkotikabrott mm antar jag? I Sverige får de VÅÅÅÅÅÅÅÅRD, de får saft, bullar och TERAPIIIIIIIII! Efter några månader på ett ungdomshem så är de som förbytta och belönas med lägenhet mm. Tror du verkligen de skulle få samma behandling i sitt hemland Afghanistan, va vaaa vaaaaa? Usch, du röstar säkert SD också så klart, fy farao säger jag bara. 😉😉😉 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Swippe:

Du är lite trög uppenbarligen, han blev ju benådad från sitt Thailändska straff av Thailands kung i Maj 2019, hade det INTE varit för att han dessutom skulle avtjäna sitt straff på 3 år och 3 månader så skulle han alltså ha släppts fri Maj 2019 givetvis. Men nu skulle han alltså avtjäna ytterligare sitt Svenska straff som var på 3 år och 3 månader och sköter man sig så räcker det med att man sitter av 2/3 delar= 2 år och 1 månad. 

 

Maj 2019 + 2 år och 1 månad han skulle sitta av ytterligare på sitt Svenska straff han flydde från= han skulle vara en fri man i Juni 2021. Enkel mattematik. Men nu ska han alltså få sitta tills Aug 2024. 

 

Hänger du me´nu??? 😛 

 

Burma var bara ett exempel, poängen var att han var medveten om det idi*tiska i att tillverka narkotika i Thailand och att han därför säger att han aldrig skulle ta den risken. Sen behöver man inte tro på honom, men jag tycker just den förklaringen är ganska trovärdig.

 

Är ett straffregister ett bevis för om man är ett dumhuve eller ej? Hmm, innan han blev dömd till sitt straff i Thailand så hade han ett ganska litet straffregister, han hade ett fängelsestraff på drygt 2 år som väntade på honom hemma i Sverige men han hade ju dragit in ett antal miljoner också. Vissa tar risker här i livet för att nå sina mål, han bröt mot lagen för att nå sina mål. Inte så jäkla många vanliga knegare som kan dra in några mille på några år och han ville uppenbarligen tjäna sina miljoner snabbare än att stå och knega som en vanlig Svensson tills han blev pensionär.

 

Ostraffad= smart, straffad= dumhuve? Ok ok... 😉 

Han benådades efter han överförts till Sverige och straffet hade då omvandlats till Svensk praxis så den benådningen är värd nada här. Här benådas man inte utan man söker resning om nya fakta framkommit vilket det inte har här.

 

Kan tro du är lika korkad som Trump som tror att statsministern eller kungen i Sverige kan benåda dömda fångar som han trodde med den här rapparen vad fan han nu hette.

 

Hade Kim däremot suttit av tiden ut i Thailand utan att begära överflyttning hade han blivit fri 2019 men förmodligen omedelbart utvisad till Sverige i samband med det och då arresterats på Arlanda för att sitta av sitt i Sverige utdömda straff.

 

Det står ju dig fritt att beundra en flerfaldigt dömd snubbe och tycka han är en smart affärsman men när han kommer ut från detta straffet har han suttit minst 16 år bakom galler och han är väl inte fyllda 40 än?

 

Verkar inte vara en så begåvad kille...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Swippe:

Fast ingenting som tyder på detta har framkommit i rättegången i Thailand, man har inte sagt varför man misstänkte att han tillverkade droger i sitt garage och hur de kunde veta exakt när labbet var klart osv. Om jag minns rätt. Man har aldrig hävdat att man misstänkte att Kim sålde droger överhuvudtaget eller var inblandad i narkotikahandel. Man gick på det konkreta man hade, nämligen att man funnit 53 gram knark i hans garage och han hade utrustningen för att tillverka knarket och det var det han blev dömd för.

 

Och USA och Thailand har ju en bra relation, vill de ha en snubbe utlämnad från Thailand till USA så är det väl en uppgörelse mellan dessa länder, varför skulle de bry sig ett skit om vad Sverige tycker om saken. 

 

Det är ju väldigt intressant att DEA har varit inblandat överhuvudtaget men sen verkade dra sig undan när Kim väl var gripen. Det är spännande, jag är nyfiken och vill veta mer 

 

 

Dom tyckte väl helt enkelt att dom hade tillräckligt på honom. - 57 gram + labb bevis i Thailand räcker till dödsstraff och det var det åklagaren tillsammans med DEA kom fram till.

 

Man sätter inte korn på en små fisk om man inte har tillräckligt för att boja honom. Speciellt om DEA var inblandade så var det knappast ett rutin tillslag....

 

Nej, USA kan inte få Kim utlämnad ifrån Thailand pga deras tillslag om det inte finns en tidigare historia bakom som har skett i USA..

 

Kim blev lurad helt enkelt och domen blev dödsstraff, så mängden hade kvittat helt enkelt då han redan passerat nålsögat.

 

Intressant dock om den Svenska polisen var inblandad på något sätt, vilket jag tror, men höll en väldigt låg profil. (DEA fick äran denna gång offentligt)

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev MaiChai:

Han benådades efter han överförts till Sverige och straffet hade då omvandlats till Svensk praxis så den benådningen är värd nada här. Här benådas man inte utan man söker resning om nya fakta framkommit vilket det inte har här.

 

Kan tro du är lika korkad som Trump som tror att statsministern eller kungen i Sverige kan benåda dömda fångar som han trodde med den här rapparen vad fan han nu hette.

 

Hade Kim däremot suttit av tiden ut i Thailand utan att begära överflyttning hade han blivit fri 2019 men förmodligen omedelbart utvisad till Sverige i samband med det och då arresterats på Arlanda för att sitta av sitt i Sverige utdömda straff.

 

Det står ju dig fritt att beundra en flerfaldigt dömd snubbe och tycka han är en smart affärsman men när han kommer ut från detta straffet har han suttit minst 16 år bakom galler och han är väl inte fyllda 40 än?

 

Verkar inte vara en så begåvad kille...

Fast nu har du ju fått det hela om bakfoten, han sitter av ett straff i Sverige som han fått i Thailand, Sverige ser bara till att det efterlevs.Om han då får amnesti för det brottet av Thailands kung så betyder ju det att han anses ha avtjänat straffet helt och hållet och då ska han rimligtvis släppas fri från det straffet. Sverige ser som sagt bara till att Kim ska sitta av det straffet han blev dömd till, de lägger inga värderingar i längden på straffet osv utan ska som sagt bara se till så att han sitter av straffet han blev dömd till. Det är ju ingen instans i Sverige som dömde honom för brottet han begick i Thailand, då hade det inte spelat nån roll om Thailands kung gav honom amnesti. Han skulle vara en fri man nu i Juni 2021 eftersom han ska anses ha suttit av straffet han hade med sig ifrån Thailand och då även har suttit av 2/3 delar av det straff han flydde ifrån.

 

Om du tror att Trump är korkad så säger det mer om dig än om Trump...

 

Var har jag sagt att Kim är en smart affärsman eller att jag beundrar honom? Jag är också mångmiljonär utan att ha spenderat en dag i fängelse så jag beundrar mig själv mycket hellre 😉 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minutes ago, Swippe said:

Nu är du orättvis och saknar empati! Du menar de unga barnen från Afghanistan som begår sexbrott, rån, narkotikabrott mm antar jag? I Sverige får de VÅÅÅÅÅÅÅÅRD, de får saft, bullar och TERAPIIIIIIIII! Efter några månader på ett ungdomshem så är de som förbytta och belönas med lägenhet mm. Tror du verkligen de skulle få samma behandling i sitt hemland Afghanistan, va vaaa vaaaaa? Usch, du röstar säkert SD också så klart, fy farao säger jag bara. 😉😉😉 

Du måste trolla. Du skämta aprillo.

Nej, sånt här finns bara inte.

Unga barnen från Afghanistan som våldtar, knarkar, rånar,  blir som förbytta med saft, bullar o en lägenhet.

 

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Lite synd att thailändska myndigheter inte erbjöd honom medborgarskap innan de plockade honom så hade problemet med längd på straffet varit löst.....

Du är fan en riktigt vidrig människa. Du önskar alltså att dom skulle ha tagit livet av honom för det han gjort?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Dom tyckte väl helt enkelt att dom hade tillräckligt på honom. - 57 gram + labb bevis i Thailand räcker till dödsstraff och det var det åklagaren tillsammans med DEA kom fram till.

 

Man sätter inte korn på en små fisk om man inte har tillräckligt för att boja honom. Speciellt om DEA var inblandade så var det knappast ett rutin tillslag....

 

Nej, USA kan inte få Kim utlämnad ifrån Thailand pga deras tillslag om det inte finns en tidigare historia bakom som har skett i USA..

 

Kim blev lurad helt enkelt och domen blev dödsstraff, så mängden hade kvittat helt enkelt då han redan passerat nålsögat.

 

Intressant dock om den Svenska polisen var inblandad på något sätt, vilket jag tror, men höll en väldigt låg profil. (DEA fick äran denna gång offentligt)

 

 

Och hur vet vi överhuvudtaget vilken historia Kim hade? Varför skulle DEA bry sig om en Svensk snubbe som ska börja tillverka meth i Thailand? Har dom inte viktigare saker för sig, saker som påverkar USA eller dess medborgare till att börja med? Nej där ligger det allt en hund begraven, om man visste att Kim höll på med stora saker varför få honom att bygga ett knarklabb i syfte att sätta dit honom? Så brukar ju aldrig polis och myndigheter jobba, om Kim var en stor fisk så borde man väl vilja veta vem han fick drogerna ifrån och vem han sålde dom till osv? Nu fick dom Kim, varför nöja sig med bara honom om han var insyltad i nåt stort. Med Kim borta men resten av "organisationen" han jobbade med intakt så har man ju knappast skadat den speciellt mycket, finns alltid en ny Kim att ta vid som sköter kontakter mellan de som fixar fram drogerna och de som köper upp dom. 

 

Jag är skeptisk, det finns så mycket mera man skulle vilja veta. Kim har kommit med ett par uppenbara lögner, som att han sa att han planerat att börja tillverka tvål, varför skulle Kim plötsligt börja tillverka tvål i Thailand, vad skulle det vara för tvål som inte redan kan köpas billigt av vem som helst???? Och han sa att han hade planer på att börja sälja steroider eftersom det är lagligt i Thailand men det stämmer inte, det är olagligt att sälja steroider i Thailand och även om det såldes mer eller mindre öppet på vissa apotek och gym innan så har myndigheterna blivit hårdare och hårdare mot sånt. Men just det kan ha berott på okunskap ifrån Kims sida, han kanske faktist trodde att det var lagligt att sälja steroider i Thailand eftersom han sett det öppet på apotek mm.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Swippe:

Fast nu har du ju fått det hela om bakfoten, han sitter av ett straff i Sverige som han fått i Thailand, Sverige ser bara till att det efterlevs.Om han då får amnesti för det brottet av Thailands kung så betyder ju det att han anses ha avtjänat straffet helt och hållet och då ska han rimligtvis släppas fri från det straffet. Sverige ser som sagt bara till att Kim ska sitta av det straffet han blev dömd till, de lägger inga värderingar i längden på straffet osv utan ska som sagt bara se till så att han sitter av straffet han blev dömd till. Det är ju ingen instans i Sverige som dömde honom för brottet han begick i Thailand, då hade det inte spelat nån roll om Thailands kung gav honom amnesti. Han skulle vara en fri man nu i Juni 2021 eftersom han ska anses ha suttit av straffet han hade med sig ifrån Thailand och då även har suttit av 2/3 delar av det straff han flydde ifrån.

 

Om du tror att Trump är korkad så säger det mer om dig än om Trump...

 

Var har jag sagt att Kim är en smart affärsman eller att jag beundrar honom? Jag är också mångmiljonär utan att ha spenderat en dag i fängelse så jag beundrar mig själv mycket hellre 😉 

Du lät i ett tidigare inlägg väldigt imponerad över de miljonärsliv han levde - och bland annat visade upp här på MPR - och han då minsann inte var ett dumhuvud trots att när han kommer ut har suttit 16 år i fängelse i både Sverige och Thailand. Hoppas han tycker de korta stunderna med bling var värda åren i spjället..

 

https://www.expressen.se/nyheter/knarkdomda-diplomatdottern-utvisa-mig-till-Thailand-igen/

 

Ifall du kommer ihåg den så kallade diplomatdottern så var hon en av de första som överfördes mellan Thailand och Sverige. Hon skulle då sitta av den resterande delen i Sverige vilket totalt skulle gett henne 43 år i fängelse vilket inte alls stämde överens med svensk praxis. Avtalet omförhandlades då efter några år och när en överföring numera beviljats och genomförts så omvandlas straffet till Svensk praxis.

 

Det innebär bland annat att strafflängden anpassas till svenska normer men även att att en eventuell benådning i Thailand är värdelös då straffet efter överförandet följer svensk praxis - benådningen duger till att torka sig i arschlet på här i Sverige eftersom svensk praxis numera råder för Kim.

 

Ifall du tycker en misslyckad methkokare som stundtals under den senaste 20 åren kunnat flasha med lite pengar är begåvad så säger det mer om dig än Kim...

Ändrades av MaiChai
Bifogat länk

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Swippe:

Och hur vet vi överhuvudtaget vilken historia Kim hade? Varför skulle DEA bry sig om en Svensk snubbe som ska börja tillverka meth i Thailand? Har dom inte viktigare saker för sig, saker som påverkar USA eller dess medborgare till att börja med? Nej där ligger det allt en hund begraven, om man visste att Kim höll på med stora saker varför få honom att bygga ett knarklabb i syfte att sätta dit honom? Så brukar ju aldrig polis och myndigheter jobba, om Kim var en stor fisk så borde man väl vilja veta vem han fick drogerna ifrån och vem han sålde dom till osv? Nu fick dom Kim, varför nöja sig med bara honom om han var insyltad i nåt stort. Med Kim borta men resten av "organisationen" han jobbade med intakt så har man ju knappast skadat den speciellt mycket, finns alltid en ny Kim att ta vid som sköter kontakter mellan de som fixar fram drogerna och de som köper upp dom. 

 

Jag är skeptisk, det finns så mycket mera man skulle vilja veta. Kim har kommit med ett par uppenbara lögner, som att han sa att han planerat att börja tillverka tvål, varför skulle Kim plötsligt börja tillverka tvål i Thailand, vad skulle det vara för tvål som inte redan kan köpas billigt av vem som helst???? Och han sa att han hade planer på att börja sälja steroider eftersom det är lagligt i Thailand men det stämmer inte, det är olagligt att sälja steroider i Thailand och även om det såldes mer eller mindre öppet på vissa apotek och gym innan så har myndigheterna blivit hårdare och hårdare mot sånt. Men just det kan ha berott på okunskap ifrån Kims sida, han kanske faktist trodde att det var lagligt att sälja steroider i Thailand eftersom han sett det öppet på apotek mm.

Du verkar ju känna till Kims historia väldigt bra då han är en framgångsrik entreprenör som tjänat miljoner genom åren. DEA blev väl inkopplade för att Thai polisen hade något stort på gång. Dom har också amerikanska intressen där som kan knytas ihop med övriga marknaden.

 

 Jag vet små handlare i Bkk, både tyskar och engelsmän som råkat väldigt illa ut pga dom tappat garden. Vill thailändarna få bort någon så löser dom det och DEA lägger inga moraliska principer bakom det då ett brott har begåtts och thailändska myndigheterna har bett om hjälp. I det här fallet var det en svensk kille och bevisen var överflödiga.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Du verkar ju känna till Kims historia väldigt bra då han är en framgångsrik entreprenör som tjänat miljoner genom åren. DEA blev väl inkopplade för att Thai polisen hade något stort på gång. Dom har också amerikanska intressen där som kan knytas ihop med övriga marknaden.

 

 Jag vet små handlare i Bkk, både tyskar och engelsmän som råkat väldigt illa ut pga dom tappat garden. Vill thailändarna få bort någon så löser dom det och DEA lägger inga moraliska principer bakom det då ett brott har begåtts och thailändska myndigheterna har bett om hjälp. I det här fallet var det en svensk kille och bevisen var överflödiga.

 

 

Förstår inte vilka umgås, känner ni när ni är i Thailand, låter som ni alla har ett litet

bovförflutit, kanske även i Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev MaiChai:

Du lät i ett tidigare inlägg väldigt imponerad över de miljonärsliv han levde - och bland annat visade upp här på MPR - och han då minsann inte var ett dumhuvud trots att när han kommer ut har suttit 16 år i fängelse i både Sverige och Thailand. Hoppas han tycker de korta stunderna med bling var värda åren i spjället..

 

https://www.expressen.se/nyheter/knarkdomda-diplomatdottern-utvisa-mig-till-Thailand-igen/

 

Ifall du kommer ihåg den så kallade diplomatdottern så var hon en av de första som överfördes mellan Thailand och Sverige. Hon skulle då sitta av den resterande delen i Sverige vilket totalt skulle gett henne 43 år i fängelse vilket inte alls stämde överens med svensk praxis. Avtalet omförhandlades då efter några år och när en överföring numera beviljats och genomförts så omvandlas straffet till Svensk praxis.

 

Det innebär bland annat att strafflängden anpassas till svenska normer men även att att en eventuell benådning i Thailand är värdelös då straffet efter överförandet följer svensk praxis - benådningen duger till att torka sig i arschlet på här i Sverige eftersom svensk praxis numera råder för Kim.

 

Ifall du tycker en misslyckad methkokare som stundtals under den senaste 20 åren kunnat flasha med lite pengar är begåvad så säger det mer om dig än Kim...

Vad har diplomatdottern med Kims straff att göra? Kim har blivit benådad av Thailands kung, det blev väl aldrig diplomatsdottern? Hon ansågs vara fri när hon suttit av straffet hon dömdes till (efter anpassning enligt Svensk praxis) men Kim ansågs ju redan förra året ha suttit av sitt straff eftersom kungen gav hon amnesti, om han anses ha suttit av sitt straff av landet som dömde honom så kan väl inte Sverige hitta på att han fortfarande ska sitta av ett straff och gå efter egna regler. Du kan inte envist hänvisa till andra fall för då handlar det ju inte om att nån blivit befriad från sitt straff av det land som dömde personen till att börja med. Kims straff han fick i Thailand blev klart när kungen gav honom amnesti, efter det så ska han sitta av straffet han flydde ifrån här i Sverige. Med all logik så har han för längesen redan suttit av sitt Thailändska straff och borde var en god bit på väg att ha betat av straffet han flydde ifrån. Juni 2021 så har han suttit av all tid i så fall.

 

Imponerad över hans miljonärsliv han levde? Ja det är inte så många som kommer så långt, inte när de är 30+ i alla fall, här verkar många drömma om det livet när de är 60+ att dra sig tillbaka i värmen till en fin kåk och ha det gött. Kallar man folk dumhuven för att de torskar för brott så tycker jag inte att man är speciellt smart själv. Man utgår ifrån att det är smartare att leva hederligt och sakta men säkert nå ekonomisk frihet men alla har kanske inte som mål att leva det livet när de är 60 bast, de vill leva det livet när de är 30+ eller 40+ och då får man ta risker i livet. Det kan vara risker med sin hälsa (farligt eller stressigt jobb), ekonomiska risker eller som i Kims fall att man riskerar sin frihet. 

 

Du med flera tycker han var ett dumhuve eftersom han med facit i hand fick tillbringa en herrans massa år i finkan,men det var ju en risk han inte räknat med enligt honom själv. Om han visste om risken och han ändå begick det brott han är dömd för= tillverkat 53 gram knark i Thailand, ja då är jag benägen att hålla med om att Kim är ett dumhuve som tog den risken när han visste vad konsekvenserna kunde bli. Men han förnekar ju bestämt att han skulle vara så korkad som skulle ta en sån risk och när det gäller den biten så tror jag honom, varför i hela fridens namn ska du tillverka knark i Thailand när du riskerar dödstraff och kan bli av med allt du byggt upp (bra ekonomi, barn, hus osv)? Då får man vara jäkligt girig eller desperat eller ett dumhuve! 😛 

 

 

Ändrades av Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Swippe:

Och hur vet vi överhuvudtaget vilken historia Kim hade? Varför skulle DEA bry sig om en Svensk snubbe som ska börja tillverka meth i Thailand? Har dom inte viktigare saker för sig, saker som påverkar USA eller dess medborgare till att börja med? Nej där ligger det allt en hund begraven, om man visste att Kim höll på med stora saker varför få honom att bygga ett knarklabb i syfte att sätta dit honom? Så brukar ju aldrig polis och myndigheter jobba, om Kim var en stor fisk så borde man väl vilja veta vem han fick drogerna ifrån och vem han sålde dom till osv? Nu fick dom Kim, varför nöja sig med bara honom om han var insyltad i nåt stort. Med Kim borta men resten av "organisationen" han jobbade med intakt så har man ju knappast skadat den speciellt mycket, finns alltid en ny Kim att ta vid som sköter kontakter mellan de som fixar fram drogerna och de som köper upp dom. 

 

Jag är skeptisk, det finns så mycket mera man skulle vilja veta. Kim har kommit med ett par uppenbara lögner, som att han sa att han planerat att börja tillverka tvål, varför skulle Kim plötsligt börja tillverka tvål i Thailand, vad skulle det vara för tvål som inte redan kan köpas billigt av vem som helst???? Och han sa att han hade planer på att börja sälja steroider eftersom det är lagligt i Thailand men det stämmer inte, det är olagligt att sälja steroider i Thailand och även om det såldes mer eller mindre öppet på vissa apotek och gym innan så har myndigheterna blivit hårdare och hårdare mot sånt. Men just det kan ha berott på okunskap ifrån Kims sida, han kanske faktist trodde att det var lagligt att sälja steroider i Thailand eftersom han sett det öppet på apotek mm.

Tror som andra att du är Kim som du försvarar vad han, du gjort. Är du Kim lägg av

du vinner inget på att försvara dej på MPR, gör det nån annan stans Använd dina

år nu och studera till nåt vettigt yrke, kom ut som en riktig man

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Du verkar ju känna till Kims historia väldigt bra då han är en framgångsrik entreprenör som tjänat miljoner genom åren. DEA blev väl inkopplade för att Thai polisen hade något stort på gång. Dom har också amerikanska intressen där som kan knytas ihop med övriga marknaden.

 

 Jag vet små handlare i Bkk, både tyskar och engelsmän som råkat väldigt illa ut pga dom tappat garden. Vill thailändarna få bort någon så löser dom det och DEA lägger inga moraliska principer bakom det då ett brott har begåtts och thailändska myndigheterna har bett om hjälp. I det här fallet var det en svensk kille och bevisen var överflödiga.

 

 

Jag vet ju bara det som stått i tidningarna och på olika ställen på nätet och då menar jag inte enbart det som stått i Kvällsblaskorna. Att folk kunde tjäna miljoner relativt riskfritt på att sälja steroider i Sverige förr i tiden var inte ovanligt och uppenbarligen så hade Kim ett finger med i en sida som var en av Sveriges största på den tiden. Det är där hans cash kommer ifrån. 

 

Du spekulerar mycket och inget fel i det, för det gör jag också. Men vi vet ju faktist extremt lite om hela grejen.Jag tycker det låter ologiskt att få nån att bygga ett knarklabb för att sätta dit en person man vet är insyltad i nåt stort, som jag skrev, varför inte ta fast en stor del av organisationen bakom Kim i samma veva? Varför inte låta honom tillverka kilovis med Meth och sen se vem som köper det? 

 

Frågorna är många och svaren är få 😛 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

 

Väldigt förvirrande. Hur ska du ha det?

Som du underströk han blev inte benådad i Thailand utan blev förflyttad OK

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Boa52:

Tror som andra att du är Kim som du försvarar vad han, du gjort. Är du Kim lägg av

du vinner inget på att försvara dej på MPR, gör det nån annan stans Använd dina

år nu och studera till nåt vettigt yrke, kom ut som en riktig man

Ok, där fick du mig. Jag kan inte gömma mig längre bakom någon jag inte är, jag är Kim, jag är inte Swippe. Eller vi är både och kan man säga.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Swippe:

Jag vet ju bara det som stått i tidningarna och på olika ställen på nätet och då menar jag inte enbart det som stått i Kvällsblaskorna. Att folk kunde tjäna miljoner relativt riskfritt på att sälja steroider i Sverige förr i tiden var inte ovanligt och uppenbarligen så hade Kim ett finger med i en sida som var en av Sveriges största på den tiden. Det är där hans cash kommer ifrån. 

 

Du spekulerar mycket och inget fel i det, för det gör jag också. Men vi vet ju faktist extremt lite om hela grejen.Jag tycker det låter ologiskt att få nån att bygga ett knarklabb för att sätta dit en person man vet är insyltad i nåt stort, som jag skrev, varför inte ta fast en stor del av organisationen bakom Kim i samma veva? Varför inte låta honom tillverka kilovis med Meth och sen se vem som köper det? 

 

Frågorna är många och svaren är få 😛 

Vad vet du om dom inte tog fast en stor orgination knarkgubbar

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev jlh66:

Du är fan en riktigt vidrig människa. Du önskar alltså att dom skulle ha tagit livet av honom för det han gjort?

Vidrig människa??

Vi tycks ha lite olika uppfattning om vad det är, för mej så är de som tillverkar, distribuerar, säljer och öht hanterar vilken jävla illegal drog som helst vidriga människor som förtjänar en enkel avrättning!!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Som du underströk han blev inte benådad i Thailand utan blev förflyttad OK

Jo han blev benådad i Thailand, bara det att du fått sakerna i fel ordning 😉

 

Först blev han förflyttad till Sverige och strax efter det så blev han benådad. Gör väl ingen skillnad egentligen men rätt ska ju vara rätt 😛 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Swippe:

Vad har diplomatdottern med Kims straff att göra? Kim har blivit benådad av Thailands kung, det blev väl aldrig diplomatsdottern? Hon ansågs vara fri när hon suttit av straffet hon dömdes till (efter anpassning enligt Svensk praxis) men Kim ansågs ju redan förra året ha suttit av sitt straff eftersom kungen gav hon amnesti, om han anses ha suttit av sitt straff av landet som dömde honom så kan väl inte Sverige hitta på att han fortfarande ska sitta av ett straff och gå efter egna regler. Du kan inte envist hänvisa till andra fall för då handlar det ju inte om att nån blivit befriad från sitt straff av det land som dömde personen till att börja med. Kims straff han fick i Thailand blev klart när kungen gav honom amnesti, efter det så ska han sitta av straffet han flydde ifrån här i Sverige. Med all logik så har han för längesen redan suttit av sitt Thailändska straff och borde var en god bit på väg att ha betat av straffet han flydde ifrån. Juni 2021 så har han suttit av all tid i så fall.

 

Imponerad över hans miljonärsliv han levde? Ja det är inte så många som kommer så långt, inte när de är 30+ i alla fall, här verkar många drömma om det livet när de är 60+ att dra sig tillbaka i värmen till en fin kåk och ha det gött. Kallar man folk dumhuven för att de torskar för brott så tycker jag inte att man är speciellt smart själv. Man utgår ifrån att det är smartare att leva hederligt och sakta men säkert nå ekonomisk frihet men alla har kanske inte som mål att leva det livet när de är 60 bast, de vill leva det livet när de är 30+ eller 40+ och då får man ta risker i livet. Det kan vara risker med sin hälsa (farligt eller stressig jobb), ekonomiska risker eller som i Kims fall att man riskerar sin frihet. 

 

Du med flera tycker han var ett dunmhuve eftersom han med facit i hand fick tillbringa en herrans massa år i finkan,men det var ju en risk han inte räknat med enligt honom själv. Om han visste om risken och han ändå begick det brott han är dömd för= tillverkat 53 gram knark i Thailand, ja då är jag benägen att hålla med om att Kim är ett dumhuve som tog den risken när han visste vad konsekvenserna kunde bli. Men han förnekar ju bestämt att han skulle vara så korkad som skulle ta en sån risk och när det gäller den biten så tror jag honom, varför i hela fridens namn ska du tillverka knark i Thailand när du riskerar dödstraff och kan bli av med allt du byggt upp (bra ekonomi, barn, hus osv)? Då får man vara jäkligt girig eller desperat eller ett dumhuve! 😛 

 

 

Ok, du förstår inte kopplingen mellan diplomatdotterns straff om Kim straff.

 

Tar det en gång till - långsamt - efter att Diplomatdottern och tre andra fångar överförts från Thailand visade det sig att avtalet stipulerade att det var ett Thailändskt straff de satt av i Sverige.

 

Alltså skulle hon sitta av 34 år till i Sverige efter de 9 hon gjort i Thailand. Man började då arbetet med att omförhandla avtalet och det nya avtalet och resultatet blev att när fången överförts till Sverige blir straffet SVENSKT och inte THAILÄNDSKT. Man omvandlar alltså straffsatsen till svensk praxis - men även allt annat runt straffet följer därmed svensk praxis så därför är den thailändska kungen benådning värdelös.

 

Förmodligen lades Kim till bara för att snygga till sifforna internt i Thailand då den thailändska kungen normalt brukar benåda ett större antal fångar vid nationaldagen och andra större events. En benådning där är irrelevant i Sverige, här sitter han enligt svensk praxis.

 

Jo, Kim är en misslyckad methkokare som även pundade kraftigt själv och är inte det minsta framgångsrik - jag vågar slå vad att inom 5 år från det han släpps så döms han igen för brott inom samma gebit.

 

Vågar du sätta emot du som tycker han är så framgångsrik och lyckad?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...