Jump to content
IGNORERAD

Kim Eriksson Sirawan igen


gst

Recommended Posts

Lite synd att thailändska myndigheter inte erbjöd honom medborgarskap innan de plockade honom så hade problemet med längd på straffet varit löst.....

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Swippe:

Ha ha ha, killen var 30+ och mångmiljonär och levde ett liv många bara kan drömma om nere i Thailand.

I några år, för att sen sitta större delen av sitt vuxna liv i fängelse, i min värld är inte det särskilt smart....särskilt att sitta i Thailändskt fängelse...

Stendum, borde inte släppas ut igen.....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Swippe:

Ha ha ha, killen var 30+ och mångmiljonär och levde ett liv många bara kan drömma om nere i Thailand. Man är väl inte ett dumhuve bara för att man torskar för ett brott. I Sverige skulle han aldrig ha torskat om han gjort samma sak men i Thailand så går det uppenbarligen att manipulera rättssystemet lite som man vill, i synnerhet när USA sätter press. Vi behöver inte ens argumentera om ifall han faktist tillverkat 53 gram knark eller ej, att han åkte dit pga ytterst tveksamma metoder är det inget snack om. Svårt att se hur han skulle ta med det i beräkningen att polisen i ett så tidigt skede skulle gillra en fälla åt honom. Tänkt dig själv, han och hans medhjälpare blir klara med knarklabbet på kvällen och tidigt morgonen efter så stormar polisen. Det är ju ingen slump, de visste EXAKT när de skulle slå till. 

 

Jag ser upp till människor som vågar ta risker för att nå sina mål men givetvis föredrar jag att se upp till människor som gör det UTAN att begå brott. Så Kim är ingen jag avgudar men jag kan helt och hållet förstå hur han resonerade. Han valde att begå brott som gav hyffsat mycket cash men där straffvärdet var ganska lågt= bra risk/reward. Att torska för knarktillverkning i ett land med världens hårdaste narkotikalagar var knappast något han hade med i beräkningarna av det enkla skälet att jag tror på honom när han säger att det aldrig var hans mål att tillverka knark heller.

Minns att han påstod att han blev och var rik genom att sälja "farmaceutiska produkter" via internet, och det stämmer säkert...

Han påstod aldrig att de var lagliga.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev Swippe:

Blåögd eller ej, hans förklaring är ju att han bara hade tänkt lära sig bygga ett methlabb så att han skulle kunna sälja den kunskapen vidare. Jag har svårt att tänka mig att han faktist var så korkad så han hade tänkt tillverka och sälja knark i ett land med så hårda narkotikalagar så det till och med finns dödstraff på straffskalan. Och inte bara polisen han hade behövt vara rädd för om han skulle tillverka och sälja knark i Thailand, finns nog många andra som gör samma sak och som inte uppskattat att det kommer en farang in på marknaden och deras dödstraff omvandlas inte till ett tidsbetsämt straff. Nej det vore korkat som sagt, väldigt korkat.

 

Ja han drog ju in några miljoner på en hemsida som sålde steroider t ex, han är ju dömd för detta. Han hade ju en schysst kåk i Thailand och tillgångar så på nåt sätt så hade han ju dragit in alla cash och det var inte på nån laglig verksamhet.

 

Kriminella verksamheter brukar inte finnas med på t ex allabolag.se 😉

 

 

 

 

Han var väl brukare själv och det är ju extremt hårda straff för innehav i Thailand, så hans moraliska kompass och hans slughet ger jag inte ett skit för.

 

Kunde han tjäna miljoner på att sälja olagliga substanser i Sverige så är nog gränsen väldigt hårfin att han inte fortsätter med det i ett annat land, när han dessutom var på flykt.

 

Har sett för mycket skit gällande droger och girighet, så den gubben går jag inte på tyvärr..

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minutes ago, Soengsang said:

I några år, för att sen sitta större delen av sitt vuxna liv i fängelse, i min värld är inte det särskilt smart....särskilt att sitta i Thailändskt fängelse...

Stendum, borde inte släppas ut igen.....

Varför är du så benhård i den här frågan? Livstid?

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev spooncreek:

Varför är du så benhård i den här frågan? Livstid?

Måste ju förstärka lite för att väga upp ;)

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Soengsang:

Måste ju förstärka lite för att väga upp ;)

 

Du har helt rätt, använder man droger och gör för att sälja, även sterioider, lås in dom

Ungdommar ska inte bli beroende av sånt skit

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

I några år, för att sen sitta större delen av sitt vuxna liv i fängelse, i min värld är inte det särskilt smart....särskilt att sitta i Thailändskt fängelse...

Stendum, borde inte släppas ut igen.....

Ja du är rolig du, du hyser sånt hat mot någon som är dömd för att ha tillverkat 53 gram narkotika. Du pratar om honom på samma sätt som jag själv pratar om mördare, pedofiler, våldtäkstmän mm. Det finns grader även i helvetet och personligen så tycker jag det är ett skitbrott att ha tillverkat 53 gram knark, uppenbarligen så ser inte lagen det som ett skitbrott, men rent moraliskt så tycker jag det är sjukt högt straff han fått jämfört med vad folk får för att ha dödat någon eller pedofiler mm. Han blev ju mångmiljonär på brott som hade låga straffvärden, han blev inte mångmiljonär på sitt knarklabb han precis byggt klart. Då skulle man väl kunna säga att han var smart fram tills han kom på den med facit i hand dumma ide´n att be en medhjälpare till DEA att hjälpa honom bygga ett Methlab 😛 

 

Och oavsett vad du tycker så är han en fri man inom några år och han kommer fortfarande ha mer cash än vad du någonsin kommer att ha med största sannolikhet. Och jag tror det är där skon klämmer, den svenska avundsjukan. Hade han tjänat sina pengar helt lagligt och sen förlorat allt han äger på börsen genom att ta för höga risker så hade såna som du skrattat åt honom. Känner igen din typ, har en stor tatuering på ryggen tillägnad såna som dig...  😉 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

9 hours ago, Esspe said:

Från din länk "Klong Prem Prison - bättre känt som "Bangkok Hilton"."

 

Jag hade för mig att det är Bang kwang som är känt som "Bangkok Hilton"?

Ointressant, jag vet, men någon som vet?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Risifrutti:

Han var väl brukare själv och det är ju extremt hårda straff för innehav i Thailand, så hans moraliska kompass och hans slughet ger jag inte ett skit för.

 

Kunde han tjäna miljoner på att sälja olagliga substanser i Sverige så är nog gränsen väldigt hårfin att han inte fortsätter med det i ett annat land, när han dessutom var på flykt.

 

Har sett för mycket skit gällande droger och girighet, så den gubben går jag inte på tyvärr..

Njae, den moraliska gränsen är nog hårfin när det gäller att ta steget från att sälja steroider till att sälja narkotika. Men eftersom det är helt andra straffvärden så brukar inte folk som säljer steroider sälja narkotika. Väldigt länge så var t ex maxstraffet för grovt dopingbrott bara 2 års fängelse, det spelade ingen roll om du hade sålt steroider för 100 mille, du riskerade ändå bara max 2 år i finkan och sen ute efter 2/3 delar. Sen höjde dom till 4 år och ganska nyligen 6 år som maxstraff men det är mig veterligen ingen som någonsin fått maxstraffet. Men säg att du skulle få maxstraffet= 6 år och sen ute efter 4 år i praktiken, det är ganska lågt straff om du nu skulle lyckas tjäna flera miljoner. Jämfört med narkotikabrott som kan ge ända upp till 10 års fängelse och sen ute efter 7 år. Det är ju nästan dubbelt så högt straff man riskerar då.

 

Sen är det ju en jäkla skillnad att begå brott hemma i Sverige där det är semester att sitta i fängelse jämfört med helvetet att sitta i fängelse i Thailand. Jag tror Kim när han säger att han inte var ute efter att begå narkotikabrott i Thailand, jag köper den förklaringen han gett. Även om han själv missbrukade narkotika så tror jag aldrig han skulle våga ta risken att börja att tillverka och sen sälja vidare, han var nog väl medveten om att han skulle kunna få maffian ögons på sig rätt snabbt och då hade polisen varit hans minsta problem.

 

När han greps så hade han ju en fet Rolex värd flera hundratusen SEK och han hade hus, båt mm. Gick ingen nöd på honom just då. Han borde inte ha varit så desperat så att han tog steget över till att tillverka och sälja narkotika. Han skulle lika gärna kunnat be nån polare dra hem till Sverige med 2 resväskor fulla med steroider och leverera till hans polare hemma i Sverige så hade han tjänat några hundratusen varje gång. 

 

Men din åsikt kan vara lika rätt som min, jag gissar precis som dig bara. Och det är ju kul att göra :-)

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Swippe:

Ja du är rolig du, du hyser sånt hat mot någon som är dömd för att ha tillverkat 53 gram narkotika. Du pratar om honom på samma sätt som jag själv pratar om mördare, pedofiler, våldtäkstmän mm. Det finns grader även i helvetet och personligen så tycker jag det är ett skitbrott att ha tillverkat 53 gram knark, uppenbarligen så ser inte lagen det som ett skitbrott, men rent moraliskt så tycker jag det är sjukt högt straff han fått jämfört med vad folk får för att ha dödat någon eller pedofiler mm. Han blev ju mångmiljonär på brott som hade låga straffvärden, han blev inte mångmiljonär på sitt knarklabb han precis byggt klart. Då skulle man väl kunna säga att han var smart fram tills han kom på den med facit i hand dumma ide´n att be en medhjälpare till DEA att hjälpa honom bygga ett Methlab 😛 

 

Och oavsett vad du tycker så är han en fri man inom några år och han kommer fortfarande ha mer cash än vad du någonsin kommer att ha med största sannolikhet. Och jag tror det är där skon klämmer, den svenska avundsjukan. Hade han tjänat sina pengar helt lagligt och sen förlorat allt han äger på börsen genom att ta för höga risker så hade såna som du skrattat åt honom. Känner igen din typ, har en stor tatuering på ryggen tillägnad såna som dig...  😉 

Förlåt men varför fick han 3 år i Svrige var inte det för tablettförsäljning som inte var lagligt

Vi måste skilja på vad som är lagligt och vad man tycker själv-Det han gjorde i Thai 

borde han suttit av där nu får vi bet hans uppehälle på nån anstalt. Ni klagar ju

altid om dom som vi måste bet för i fängelse, varför inte denna gosse

Ändrades av Boa52
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Swippe:

Njae, den moraliska gränsen är nog hårfin när det gäller att ta steget från att sälja steroider till att sälja narkotika. Men eftersom det är helt andra straffvärden så brukar inte folk som säljer steroider sälja narkotika. Väldigt länge så var t ex maxstraffet för grovt dopingbrott bara 2 års fängelse, det spelade ingen roll om du hade sålt steroider för 100 mille, du riskerade ändå bara max 2 år i finkan och sen ute efter 2/3 delar. Sen höjde dom till 4 år och ganska nyligen 6 år som maxstraff men det är mig veterligen ingen som någonsin fått maxstraffet. Men säg att du skulle få maxstraffet= 6 år och sen ute efter 4 år i praktiken, det är ganska lågt straff om du nu skulle lyckas tjäna flera miljoner. Jämfört med narkotikabrott som kan ge ända upp till 10 års fängelse och sen ute efter 7 år. Det är ju nästan dubbelt så högt straff man riskerar då.

 

Sen är det ju en jäkla skillnad att begå brott hemma i Sverige där det är semester att sitta i fängelse jämfört med helvetet att sitta i fängelse i Thailand. Jag tror Kim när han säger att han inte var ute efter att begå narkotikabrott i Thailand, jag köper den förklaringen han gett. Även om han själv missbrukade narkotika så tror jag aldrig han skulle våga ta risken att börja att tillverka och sen sälja vidare, han var nog väl medveten om att han skulle kunna få maffian ögons på sig rätt snabbt och då hade polisen varit hans minsta problem.

 

När han greps så hade han ju en fet Rolex värd flera hundratusen SEK och han hade hus, båt mm. Gick ingen nöd på honom just då. Han borde inte ha varit så desperat så att han tog steget över till att tillverka och sälja narkotika. Han skulle lika gärna kunnat be nån polare dra hem till Sverige med 2 resväskor fulla med steroider och leverera till hans polare hemma i Sverige så hade han tjänat några hundratusen varje gång. 

 

Men din åsikt kan vara lika rätt som min, jag gissar precis som dig bara. Och det är ju kul att göra :-)

är du på riktigt eller är du bara dum

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Boa52:

är du på riktigt eller är du bara dum

Kanske både och? 😮 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Boa52:

Förlåt men varför fick han 3 år i Svrige var inte det för tablettförsäljning som inte var lagligt

Vi måste skilja på vad som är lagligt och vad man tycker själv-Det han gjorde i Thai 

borde han suttit av där nu får vi bet hans uppehälle på nån anstalt. Ni klagar ju

altid om dom som vi måste bet för i fängelse, varför inte denna gosse

H-vete, du skriver ungefär lika osammanhängande som vissa av mina polare gör när de rökt på en hel kväll! 😮  Men jag håller helt med dig, han har ju redan blivit benådad för sitt straff han fick i Thailand för längesen så bättre att släppa honom fri här i Sverige istället för att staten ska bekosta hans uppehälle. I värsta fall så kan han väl sitta tills nästa sommar så har han även avtjänat straffet han flydde ifrån. Så sparar vi pengar. 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Swippe:

Kanske både och? 😮 

Som jag läser dina inlägg vet jag inte vad jag ska tro, dum ja, ok men jag tror du vill

spela allan och det är Dj dumt du tappar allt förtroende på ett sånt här forum men tror 

du skiter i det bara du får leka ALLAN

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Som jag läser dina inlägg vet jag inte vad jag ska tro, dum ja, ok men jag tror du vill

spela allan och det är Dj dumt du tappar allt förtroende på ett sånt här forum men tror 

du skiter i det bara du får leka ALLAN

Du tycker alla inlägg som är längre än 4 ord är dumma, då de då överstiger din läsförståelse och intag av kommunikation.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Som jag läser dina inlägg vet jag inte vad jag ska tro, dum ja, ok men jag tror du vill

spela allan och det är Dj dumt du tappar allt förtroende på ett sånt här forum men tror 

du skiter i det bara du får leka ALLAN

Tror det är du som spelar ALLAN bakom skärmen? Såna har man ju träffat ett antal på forumträffar genom åren, ryter som lejon på forumet och sen när man träffar dom i verkligheten så låter det bara "Mjauuuu" 😛 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Swippe:

H-vete, du skriver ungefär lika osammanhängande som vissa av mina polare gör när de rökt på en hel kväll! 😮  Men jag håller helt med dig, han har ju redan blivit benådad för sitt straff han fick i Thailand för längesen så bättre att släppa honom fri här i Sverige istället för att staten ska bekosta hans uppehälle. I värsta fall så kan han väl sitta tills nästa sommar så har han även avtjänat straffet han flydde ifrån. Så sparar vi pengar. 

Kan du inte läsa vad jag skrev så har du säkert också rökt på, Han blev inte benådad i

Thailand han blev förflyttad till Sverige för att avtjäna straffet här, Billigare att han

sitter på en anstalt livet ut än att han hittar på en massa Dj-skap för våra ungdomar

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Bibben:

Du tycker alla inlägg som är längre än 4 ord är dumma, då de då överstiger din läsförståelse och intag av kommunikation.

Bjaaaa, Varför spelar ni nåt som ni inte är, Huva

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Swippe:

Njae, den moraliska gränsen är nog hårfin när det gäller att ta steget från att sälja steroider till att sälja narkotika. Men eftersom det är helt andra straffvärden så brukar inte folk som säljer steroider sälja narkotika. Väldigt länge så var t ex maxstraffet för grovt dopingbrott bara 2 års fängelse, det spelade ingen roll om du hade sålt steroider för 100 mille, du riskerade ändå bara max 2 år i finkan och sen ute efter 2/3 delar. Sen höjde dom till 4 år och ganska nyligen 6 år som maxstraff men det är mig veterligen ingen som någonsin fått maxstraffet. Men säg att du skulle få maxstraffet= 6 år och sen ute efter 4 år i praktiken, det är ganska lågt straff om du nu skulle lyckas tjäna flera miljoner. Jämfört med narkotikabrott som kan ge ända upp till 10 års fängelse och sen ute efter 7 år. Det är ju nästan dubbelt så högt straff man riskerar då.

 

Sen är det ju en jäkla skillnad att begå brott hemma i Sverige där det är semester att sitta i fängelse jämfört med helvetet att sitta i fängelse i Thailand. Jag tror Kim när han säger att han inte var ute efter att begå narkotikabrott i Thailand, jag köper den förklaringen han gett. Även om han själv missbrukade narkotika så tror jag aldrig han skulle våga ta risken att börja att tillverka och sen sälja vidare, han var nog väl medveten om att han skulle kunna få maffian ögons på sig rätt snabbt och då hade polisen varit hans minsta problem.

 

När han greps så hade han ju en fet Rolex värd flera hundratusen SEK och han hade hus, båt mm. Gick ingen nöd på honom just då. Han borde inte ha varit så desperat så att han tog steget över till att tillverka och sälja narkotika. Han skulle lika gärna kunnat be nån polare dra hem till Sverige med 2 resväskor fulla med steroider och leverera till hans polare hemma i Sverige så hade han tjänat några hundratusen varje gång. 

 

Men din åsikt kan vara lika rätt som min, jag gissar precis som dig bara. Och det är ju kul att göra :-)

Om din teori stämmer så varför blev han då en måltavla? En liten fisk som Kim bryr sig väl inte DEA ett skit om. Är tillslaget 57 gram så hade dom knappast gått upp ur sängen för det.

 

Förebyggande försäljning? Jag tror det, men en sak vet jag och det är att aldrig lita på någon som håller på med droger. Det finns inga ärliga kontakter i den branschen.

 

Bygga ett methlabb och bli bustad dagen efter , då är det inte för nyfikenhetens skull, utan för girigheten.

 

Just my 2

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minutes ago, Swippe said:

H-vete, du skriver ungefär lika osammanhängande som vissa av mina polare gör när de rökt på en hel kväll! 😮  Men jag håller helt med dig, han har ju redan blivit benådad för sitt straff han fick i Thailand för längesen så bättre att släppa honom fri här i Sverige istället för att staten ska bekosta hans uppehälle. I värsta fall så kan han väl sitta tills nästa sommar så har han även avtjänat straffet han flydde ifrån. Så sparar vi pengar. 

Här i Sverige så här vi massor med dömda kriminella som är ute.

Vi  skattebetalare måste ha tjänat miljarder hittills.

Eller så skickar vi han till Gulag där han kan betala tillbaka sin skuld till samhället.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Risifrutti:

Om din teori stämmer så varför blev han då en måltavla? En liten fisk som Kim bryr sig väl inte DEA ett skit om. Är tillslaget 57 gram så hade dom knappast gått upp ur sängen för det.

 

Förebyggande försäljning? Jag tror det, men en sak vet jag och det är att aldrig lita på någon som håller på med droger. Det finns inga ärliga kontakter i den branschen.

 

Bygga ett methlabb och bli bustad dagen efter , då är det inte för nyfikenhetens skull, utan för girigheten.

 

Just my 2

 

 

Det är ju detta som är så intressant! Många "varför" som är obesvarade. Och om han nu begått betydligt allvarligare brott än att ha tillverkat 53 gram knark, varför begärde inte DEA honom utlämnad till USA? Jag vet inte om du sett dokumentären om Jonas Falk, efter att ha sett den så vet man ju inte vad man ska tro längre. Förekommer det fuffens med bevisning i Sverige, vad kan det då inte göra i Thailand? Det kommer med all säkerhet en dokumentär även om detta fallet och då får vi se om det presenteras nåt nytt vi inte känner till.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Mr atm:

Här i Sverige så här vi massor med dömda kriminella som är ute.

Vi  skattebetalare måste ha tjänat miljarder hittills.

Eller så skickar vi han till Gulag där han kan betala tillbaka sin skuld till samhället.

 

Kommer altid såna dår dumma kommentarer, förstår inte varför. Du vet altså hur många 

kriminella som är ute, Who Du är en klipsk rackare men är det bara du som vet

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Mr atm:

Här i Sverige så här vi massor med dömda kriminella som är ute.

Vi  skattebetalare måste ha tjänat miljarder hittills.

Eller så skickar vi han till Gulag där han kan betala tillbaka sin skuld till samhället.

 

Nu var det ju det där med hatet igen, är det inte bättre vi skickar mördare, våldtäktsmän, pedofiler mm till Gulag innan vi ens kommer på tanken att skicka dit någon som är dömd för brott som inte åsamkat någon person skada överhuvudtaget? 

 

Nu sparade ju Sverige in drygt 2 års fängelsevistelse på Kim eftersom han drog till Thailand och bokstavligt talat satte sig själv i skiten i 8 år. Borde räcka med det. 😛 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, Swippe said:

Nu var det ju det där med hatet igen, är det inte bättre vi skickar mördare, våldtäktsmän, pedofiler mm till Gulag innan vi ens kommer på tanken att skicka dit någon som är dömd för brott som inte åsamkat någon person skada överhuvudtaget? 

 

Nu sparade ju Sverige in drygt 2 års fängelsevistelse på Kim eftersom han drog till Thailand och bokstavligt talat satte sig själv i skiten i 8 år. Borde räcka med det. 😛 

Ja, jag håller med dig där Swippe. Skicka alla mördare, våldtäktsmän (borde heta våldtäktshen) o pedofiler till Gulag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...