Jump to content
IGNORERAD

Kim Eriksson Sirawan igen


gst

Recommended Posts

49 minuter sedan, skrev MaiChai:

Sen var han ju en jubelåsna som trodde att polisen inte skulle leta efter honom eller hålla koll på vart han blev av efter att han dömts till sina 3 år i Sverige.

 

De har ju sett han rest ut på sitt pass och med vilken destination han var på väg till och naturligtvis notifierat RTP genom den svenska polisen i Bangkok så han har givetvis haft ögonen på sig sen han landade i Thailand och de väntade väl bara på att han skulle ställa till det för sig själv igen innan de slog till.

 

 

Helt enkelt ett bra jobb av polisen, sånna som han ska sitta inne.

Men onekligen skulle det vara intressant o läsa en bok från han ang fängelsetiden i Bkk.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 hours ago, MaiChai said:

Hade nu Kim satt upp sitt knarklabb i Sundsvall istället för Rayong så hade han ju inte fått några 8 år i spjället, även sammanräknat med mängdrabatten han skulle haft för det tidigare straffet hade han ju inte suttit mer än 3 år i Sverige.

 

Men nu kokade han amfetamin i Thailand och fick dödsstraff till en början så han ska vara jävligt glad att han klarade sig undan med "bara" 8 år i Thailand och 3 i Sverige.

Thailand har som bekant generellt rätt tuffa straff för narkotika, även för mindre innehav vilket är den största anledningen till knökfulla fängelser. Vill minnas att jag läste någonstans om att över 80% av kvinnorna som sitter inne gör det för innehav av metamfetamin. 

 

Därför har det också funnits en debatt om strafflindring, eller till och med legalisering även av tyngre droger. Så vem vet, snart kanske Thailand har kortare straff än Sverige.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, Esspe said:

Du får skilja på knark och knark. Det är viss skillnad på cannabis och heroin.

 

F.ö. håller jag med om att det skulle släppas fritt med vissa restriktioner. Det skulle få bort en hel del av problemen som det skapar. 

Absolut, men i de exempel jag nämner, Oregon och Portugal handlar det även om tyngre droger:

 

Oregon became the first state to decriminalize small amounts of cocaine, heroin, methamphetamine and other drugs.

 

The Oregon measure makes possession of small amounts of what have long been considered harder drugs a violation, similar to a traffic ticket, and no longer punishable by jail time. The law also funds drug addiction treatment from marijuana sales taxes.

 

Separately, Oregon voters also legalized psilocybin, known as magic mushrooms, for people age 21 and older. Proponents said the move would allow the drug to be used to treat depression, anxiety and other conditions.

https://www.nytimes.com/2020/11/04/us/ballot-measures-propositions-2020.html

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Helt enkelt ett bra jobb av polisen, sånna som han ska sitta inne.

Men onekligen skulle det vara intressant o läsa en bok från han ang fängelsetiden i Bkk.

Nåt liknande. Tvivlar en hel del på sanningshalten i den dock.

 

https://www.adlibris.com/se/bok/den-senila-skalbaggens-trost-fastkedjad-i-en-isoleringscell-i-thailands-m-9789186795948

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Soengsang:

Nja, "världens hemskaste", finns väl fler kategorier som platsar där, men de som hanterar knark och därmed dödar och förstör andra människor anser jag vara rediga svin, och ser gärna de inte är fria ute i samhället.

Steroider o liknande substanser anser jag vara en drog, och faller in i inläget ovan vad dessa dealers ska vara, alltså bakom lås och bom.

 

Men förstår jag rätt, att du är rätt drogliberal och inte tycker det är bra att de straffas hårt?

Hur "ärrr" det med svetsgaser och lack ånga då?:lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev audirs2:

Hur "ärrr" det med svetsgaser och lack ånga då?:lipa:

Nitrösa gaser bra för lungcancer tex.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Esspe:

Jesus vad långa inlägg du orkar skriva, om samma sak.

Ja det är ju mitt problem om jag orkar skriva långa inlägg medans du bara orkar skriva en totalt meninglös rad. Ingen tvingar dig eller nån annan att läsa mina långa inlägg... 😛 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev axe:

Han dömdes till döden som omvandlades till livstid då han är farang.

Sedan benådades han och fick straffet sänkt till 36 år och 8 månader.

Nu får han sitta 21 år istället så varför grinar han?

 

För att han anser att han är oskyldig kanske? 😉 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev MaiChai:

Det där med brottsprovokation har jag svårt att köpa, ingen har väl tvingat honom att bygga ett methlabb och producera skiten?

 

Jag kan ju inte svetsa ihop en hembränningsapparat och bränna 53 liter och sen hävda när polisen klampar in att jag bara ville lära mig det eller att min granne provocerade mig...

 

Hade han bara haft ett labb men inte haft något färdigproducerat knark i kåken hade han ju förmodligen även i Thailand fått ett lägre straff då han dömdes för amfetaminet de fann, kanske även sluppit straff.

 

Det han och hans advokat bölar om nu är ju att hans tidigare i Sverige utdömda 3 år i spjället läggs på de resterande åren av det thailändska straffet - han trodde ju att det var preskriberat men det funkar inte så när man redan blivit dömd men flytt innan verkställandet. Hade han inte haft en dom mot sig i Sverige om han till exempel flytt innan rättegången så är det mycket möjligt att han sluppit att få fler år adderade till sitt straff.

 

Men han gjorde ju ett val, att begära överflyttning till Sverige. Hade han valt att sitta kvar i Thailand så hade det ju inte lagts på några Svenska straff på hans dom.

 

Yes, karma is a bitch!

Nej ingen tvingade honom att bygga ett knarklabb och producera knark, helt riktigt. Men hade inte folk som samarbetade med polisen (CIA?) hjälpt honom att bygga labbet så hade han kanske aldrig kunnat bygga ett labb överhuvudtaget. I Sverige är det helt uteslutet att använda den typen av metoder för att sätta dit brottslingar eftersom man skapar brott som man inte med 100% säkerhet vet skulle ha begåtts annars.

 

Och det är ju precis som du säger, han blev dömd för att ha producerat 53 gram knark,hade man inte råkat hitta knarket utan bara labbet så hade förmodligen Kim aldrig torskat för något överhuvudtaget. Det hade varit ett så lågt straff, om ens straffbart, så han hade säkert kunnat betala för att slippa skaka galler i så fall. Kim hävdar att de där 53 grammen med knark har planterats dit av polisen, polisen hävdar att Kim producerat de där 53 grammen i sitt labb och det är det han blev dömd för. Sen är det upp till var och en vem man tror på. Men för att förstå varför Kim gnäller så måste man ju veta vad det är han gnäller över, är det som han säger så blev han ju oskyldigt dömd till ett så långt straff och då är det självklart att man gnäller.

 

När det gäller straffet i Sverige så är det ju inte riktigt så enkelt som att man kan addera redan utdömda straff till ett nytt straff, man brukar baka ihop strafftiden. Är ju inte direkt ovanligt att dömda brottslingar i Sverige flyr undan straffet men förr eller senare så tas dom av polisen i Sverige eller utomlands i nån annan härva och får ett nytt längre straff men detta var ju första gången någonsin i Sverige som någon som fått lagens strängaste tidsbestämda straff på 18 år och sen får ytterligare tid lagt på det straffet. Eftersom han trots allt fått rätt i vissa instanser så var Kim och hans advokat inte helt ute och cyklade även om det slutade med att han får sitta av det tidigare straffet också. 

 

Han gnäller nog inte över straffet han fick en gång i Sverige, han gnäller nog mest över att han redan fått ett jäkla hårt straff för ett brott han inte anser sig ha begått. 

 

Men som sagt, han är inte en liten oskyldig duvunge, kanske fick han ett felaktigt straff i Thailand men hade han inte gett sig in på brottets bana från början så hade han aldrig hamnat i den situationen han hamnade i. Han skulle kanske suttit av sitt straff i Sverige från början och blivit en hederlig människa efter det så hade situationen sett helt annorlunda ut idag. 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Han hade inte fått något straff i Sverige eller Thailand för den delen om han bara haft ett knarklabb utan knark. Men varför skaffar du ett knarklabb om du inte ska producera knark? Han skulle väl koks ihop tvål har jag läst någonstans men det finns det enklare och billigare sätt att göra på som man inte behöver ett labb för att koka amfetamin i.

 

Sverige har ingen rätt att ogiltligförklara Thailands straffutmätning eller domstolar utan avtalet säger att när fången överförs till Sverige ska straffet omvandlas till svensk rättspraxis. Vi kan inte bara släppa ut honom för att man inte får använda brottsprovokation i Sverige - det får man i många länder. Anser han att han är oskyldig är det bara att överklaga - i Thailand!

 

De hade ju faställts vad den återstående tiden av det Thailändska straffet var inna Kim överfördes men han och han kålhuvud till advokat hade glömt att räkna med att Kim hade ett väntande straff i Sverige för tidigare brott och de trodde eftersom preskriptionstiden på det brottet är 10 år att han skulle slippa sitta av det redan utdömda straffet.

 

Problemet för Kim är att straffen är utdömda i 2 olika länder, hade han haft båda straffen utdömda i Sverige hade han fått mängdrabatt enligt svensk praxis men nu är det ena straffet utdömt i Thailand och det andra i Sverige - och han måste sitta av båda innan han kan ut och koka amfetamin igen...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är just det, jag orkar inte läsa dom och är säkerligen inte ensam här om det. Hade du hållit det lite mera kortfattat och till ämnet så hade förmodligen fler orkat läsa dom också.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev MaiChai:

Han hade inte fått något straff i Sverige eller Thailand för den delen om han bara haft ett knarklabb utan knark. Men varför skaffar du ett knarklabb om du inte ska producera knark? Han skulle väl koks ihop tvål har jag läst någonstans men det finns det enklare och billigare sätt att göra på som man inte behöver ett labb för att koka amfetamin i.

 

Sverige har ingen rätt att ogiltligförklara Thailands straffutmätning eller domstolar utan avtalet säger att när fången överförs till Sverige ska straffet omvandlas till svensk rättspraxis. Vi kan inte bara släppa ut honom för att man inte får använda brottsprovokation i Sverige - det får man i många länder. Anser han att han är oskyldig är det bara att överklaga - i Thailand!

 

De hade ju faställts vad den återstående tiden av det Thailändska straffet var inna Kim överfördes men han och han kålhuvud till advokat hade glömt att räkna med att Kim hade ett väntande straff i Sverige för tidigare brott och de trodde eftersom preskriptionstiden på det brottet är 10 år att han skulle slippa sitta av det redan utdömda straffet.

 

Problemet för Kim är att straffen är utdömda i 2 olika länder, hade han haft båda straffen utdömda i Sverige hade han fått mängdrabatt enligt svensk praxis men nu är det ena straffet utdömt i Thailand och det andra i Sverige - och han måste sitta av båda innan han kan ut och koka amfetamin igen...

Nu blir jag lite besviken på dig, trodde du hade lite mer bakgrundskoll! 😉 Han har sagt att han hade planer på att starta helt laglig verksamhet i Thailand där han skulle tillverka tvål bland annat,bullshit säkert, men det är vad han säger.

 

Och att han byggde ett knarklabb var ju enbart för att kunna sälja den kunskapen vidare, att han skulle kunna åka runt vart som helst i världen och hjälpa folk att bygga upp egna knarklabb. Moraliskt förkastligt javisst, men ändå ett hyffsat smart sätt att tjäna pengar utan att begå själva brottet. Man skulle så klart kunna avfärda hans förklaring som bullshit också. Men när han säger att han är väl medveten om Thailands stränga narkotikalagar och att det vore korkat att tillverka knark i Thailand när han i så fall skulle ta en betydligt mindre risk om han gjorde det i Burma eller nåt annat grannland där han skulle få vara ifred om han mutade folk så tror jag honom. Han är inget dumhuve, han har trots allt dragit in några mille på olika typer av verksamheter där han tagit en låg risk (brott med ganska lågt straffvärde) och har nog bra koll på vart det är lämpligt och mindre lämpligt att begå olika typer av brott.

 

Sen har han ju blivit benådad i år av Thailand, han skulle alltså redan varit frisläppt från sitt Thailändska straff om han INTE blivit förflyttad till Sverige. Det är ju bl a det han åberopar när han kräver att släppas fri snabbare i Sverige. Han sitter alltså av ett straff han redan blivit benådad för i det landet där straffet utdömdes från första början. 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Esspe:

Det är just det, jag orkar inte läsa dom och är säkerligen inte ensam här om det. Hade du hållit det lite mera kortfattat och till ämnet så hade förmodligen fler orkat läsa dom också.

Men varför skulle jag bry mig om ifall du eller nån annan orkar läsa mina inlägg eller ej? Inte så att jag får betalt för varje inlägg folk läser! Det finns trots allt de som gillar att argumentera för sin sak, som tycker det är kul när folk har andra åsikter än de själva. Att då läsa korta meningar typ "Kim är ett as, han förtjänar att ruttna i fängelse!" Ja det ger inte mig så mycket. Orkar man inte läsa nåns inlägg på ett forum på internet så är det väl bara att scrolla förbi och bara läsa korta oneliners och svara med korta oneliners 😛 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Swippe:

Men varför skulle jag bry mig om ifall du eller nån annan orkar läsa mina inlägg eller ej?

Varför skriver du då?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Swippe:

Nu blir jag lite besviken på dig, trodde du hade lite mer bakgrundskoll! 😉 Han har sagt att han hade planer på att starta helt laglig verksamhet i Thailand där han skulle tillverka tvål bland annat,bullshit säkert, men det är vad han säger.

 

Och att han byggde ett knarklabb var ju enbart för att kunna sälja den kunskapen vidare, att han skulle kunna åka runt vart som helst i världen och hjälpa folk att bygga upp egna knarklabb. Moraliskt förkastligt javisst, men ändå ett hyffsat smart sätt att tjäna pengar utan att begå själva brottet. Man skulle så klart kunna avfärda hans förklaring som bullshit också. Men när han säger att han är väl medveten om Thailands stränga narkotikalagar och att det vore korkat att tillverka knark i Thailand när han i så fall skulle ta en betydligt mindre risk om han gjorde det i Burma eller nåt annat grannland där han skulle få vara ifred om han mutade folk så tror jag honom. Han är inget dumhuve, han har trots allt dragit in några mille på olika typer av verksamheter där han tagit en låg risk (brott med ganska lågt straffvärde) och har nog bra koll på vart det är lämpligt och mindre lämpligt att begå olika typer av brott.

 

Sen har han ju blivit benådad i år av Thailand, han skulle alltså redan varit frisläppt från sitt Thailändska straff om han INTE blivit förflyttad till Sverige. Det är ju bl a det han åberopar när han kräver att släppas fri snabbare i Sverige. Han sitter alltså av ett straff han redan blivit benådad för i det landet där straffet utdömdes från första början. 

...och nu sitter han av det straffet han ursprungligen flydde ifrån när han lämnade Sverige - vad är så konstigt med det?

 

Att idi*ten trodde eftersom att han suttit så många år på en anstalt utan saft och bullar till de intagna på daglig basis så skulle han slippa sitta av sitt Svenska straff som han flytt ifrån?

 

Ifall hans ursprungsidé var en sorts franchiseverksamhet ala McDonlads och åka runt och bygga knarklabb åt franchisetagare och därmed inte själv producera något knark för att undvika straff borde han gjort det i Sundsvall istället för Rayong för i Sverige har hans näst intill osannolika förklaring kanske en chans att funka.

 

Burma har hyfsat stränga straff för innehav och narkotikatillverkning också och jag tror nog att Kim betalade till den lokala styrkan av BiB i Rayong men det har han inte mycket för när de kommer specialenheter från Bangkok och fångar in honom, då vill hans lokala BiB inte kännas vid honom längre.

 

De vet att CSD och andra enheter från Bangkok står över dem i rang och skulle de ta strid för en misslyckad svensk knarktillverkare som förser dem med ett par tusen baht i månaden? Ingalunda...

 

Jo, han är ett dumhuve. Hans straffregister är ju bevis för det... 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev Swippe:

Han är inget dumhuve, han har trots allt dragit in några mille på olika typer av verksamheter där han tagit en låg risk

Jo han e stendum, ett kriminellt jävla as som inte vill jobba och göra rätt för sig, även de som ser upp till han är stendumma!

 

Hur kan du påstå att han inte är ett dumhuvud, dåren har ju suttit inne större delen av 2000-talet.....i min värld inte särskilt smart?

Men gissar du trollar nu, så här korkad har du aldrig vart tidigare.......

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev MaiChai:

...och nu sitter han av det straffet han ursprungligen flydde ifrån när han lämnade Sverige - vad är så konstigt med det?

 

Att idi*ten trodde eftersom att han suttit så många år på en anstalt utan saft och bullar till de intagna på daglig basis så skulle han slippa sitta av sitt Svenska straff som han flytt ifrån?

 

Ifall hans ursprungsidé var en sorts franchiseverksamhet ala McDonlads och åka runt och bygga knarklabb åt franchisetagare och därmed inte själv producera något knark för att undvika straff borde han gjort det i Sundsvall istället för Rayong för i Sverige har hans näst intill osannolika förklaring kanske en chans att funka.

 

Burma har hyfsat stränga straff för innehav och narkotikatillverkning också och jag tror nog att Kim betalade till den lokala styrkan av BiB i Rayong men det har han inte mycket för när de kommer specialenheter från Bangkok och fångar in honom, då vill hans lokala BiB inte kännas vid honom längre.

 

De vet att CSD och andra enheter från Bangkok står över dem i rang och skulle de ta strid för en misslyckad svensk knarktillverkare som förser dem med ett par tusen baht i månaden? Ingalunda...

 

Jo, han är ett dumhuve. Hans straffregister är ju bevis för det... 

Du är lite trög uppenbarligen, han blev ju benådad från sitt Thailändska straff av Thailands kung i Maj 2019, hade det INTE varit för att han dessutom skulle avtjäna sitt straff på 3 år och 3 månader så skulle han alltså ha släppts fri Maj 2019 givetvis. Men nu skulle han alltså avtjäna ytterligare sitt Svenska straff som var på 3 år och 3 månader och sköter man sig så räcker det med att man sitter av 2/3 delar= 2 år och 1 månad. 

 

Maj 2019 + 2 år och 1 månad han skulle sitta av ytterligare på sitt Svenska straff han flydde från= han skulle vara en fri man i Juni 2021. Enkel mattematik. Men nu ska han alltså få sitta tills Aug 2024. 

 

Hänger du me´nu??? 😛 

 

Burma var bara ett exempel, poängen var att han var medveten om det idi*tiska i att tillverka narkotika i Thailand och att han därför säger att han aldrig skulle ta den risken. Sen behöver man inte tro på honom, men jag tycker just den förklaringen är ganska trovärdig.

 

Är ett straffregister ett bevis för om man är ett dumhuve eller ej? Hmm, innan han blev dömd till sitt straff i Thailand så hade han ett ganska litet straffregister, han hade ett fängelsestraff på drygt 2 år som väntade på honom hemma i Sverige men han hade ju dragit in ett antal miljoner också. Vissa tar risker här i livet för att nå sina mål, han bröt mot lagen för att nå sina mål. Inte så jäkla många vanliga knegare som kan dra in några mille på några år och han ville uppenbarligen tjäna sina miljoner snabbare än att stå och knega som en vanlig Svensson tills han blev pensionär.

 

Ostraffad= smart, straffad= dumhuve? Ok ok... 😉 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Soengsang:

Jo han e stendum, ett kriminellt jävla as som inte vill jobba och göra rätt för sig, även de som ser upp till han är stendumma!

 

Hur kan du påstå att han inte är ett dumhuvud, dåren har ju suttit inne större delen av 2000-talet.....i min värld inte särskilt smart?

Men gissar du trollar nu, så här korkad har du aldrig vart tidigare.......

Ha ha ha, killen var 30+ och mångmiljonär och levde ett liv många bara kan drömma om nere i Thailand. Man är väl inte ett dumhuve bara för att man torskar för ett brott. I Sverige skulle han aldrig ha torskat om han gjort samma sak men i Thailand så går det uppenbarligen att manipulera rättssystemet lite som man vill, i synnerhet när USA sätter press. Vi behöver inte ens argumentera om ifall han faktist tillverkat 53 gram knark eller ej, att han åkte dit pga ytterst tveksamma metoder är det inget snack om. Svårt att se hur han skulle ta med det i beräkningen att polisen i ett så tidigt skede skulle gillra en fälla åt honom. Tänkt dig själv, han och hans medhjälpare blir klara med knarklabbet på kvällen och tidigt morgonen efter så stormar polisen. Det är ju ingen slump, de visste EXAKT när de skulle slå till. 

 

Jag ser upp till människor som vågar ta risker för att nå sina mål men givetvis föredrar jag att se upp till människor som gör det UTAN att begå brott. Så Kim är ingen jag avgudar men jag kan helt och hållet förstå hur han resonerade. Han valde att begå brott som gav hyffsat mycket cash men där straffvärdet var ganska lågt= bra risk/reward. Att torska för knarktillverkning i ett land med världens hårdaste narkotikalagar var knappast något han hade med i beräkningarna av det enkla skälet att jag tror på honom när han säger att det aldrig var hans mål att tillverka knark heller.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

För länge sedan träffade/pratade/umgicks jag något med Kim.

Han var redan då en "fuling", gjorde i princip som han själv tyckte och tänkte + gav blotta f*n i vad andra tyckte var rätt och fel.

Hade då ingen aning om att han kanske höll på med olagligheter tyckte i stället att han var byxsmart och inte lite på tå.

Han hade ett annorlunda tänk och lösningar på "problem" som en ann överhuvud taget inte reflekterat över.

Alla hans lösningar var kanske inte helt rätt och riktiga men fungerade om man kunde blunda.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Varför skriver du då?

Varför skulle jag inte kunna svara dig även om jag inte bryr mig om vad du tycker? Det är ju DU som säger att du inte orkar läsa mina inlägg, ändå envisas du med att bry dig om dom uppenbarligen. Jag har inga problem med att läsa varken dina eller nån annans inlägg. 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Swippe:

 Att torska för knarktillverkning i ett land med världens hårdaste narkotikalagar var knappast något han hade med i beräkningarna av det enkla skälet att jag tror på honom när han säger att det aldrig var hans mål att tillverka knark heller.

Jag hoppas att du inte jobbar som åklagare😉Öppnar man ett methlabb så är det väl just för att tillverka knark, och knappast för eget bruk - så blåögd kan ingen vara. Självklart hade Kim för avsikt att distribuera det vidare. Kanske direkt, eller via underleverantörer, det går aldrig att bevisa. Är inte så insatt i fallet men som jag förstår så satte DEA dit honom och det är bara gratulera dom till ett bra arbete, snarare än att lägga skulden på dom. Kim hade ett 50/50 val här och han tackade JA.

 

Vilka verksamheter har han dragit in alla miljoner på? Länka gärna till allabolag.se så kan vi kolla.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minutes ago, Swippe said:

Varför skulle jag inte kunna svara dig även om jag inte bryr mig om vad du tycker? Det är ju DU som säger att du inte orkar läsa mina inlägg, ändå envisas du med att bry dig om dom uppenbarligen. Jag har inga problem med att läsa varken dina eller nån annans inlägg. 

Kim!!

Is that you 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Jag hoppas att du inte jobbar som åklagare😉Öppnar man ett methlabb så är det väl just för att tillverka knark, och knappast för eget bruk - så blåögd kan ingen vara. Självklart hade Kim för avsikt att distribuera det vidare. Kanske direkt, eller via underleverantörer, det går aldrig att bevisa. Är inte så insatt i fallet men som jag förstår så satte DEA dit honom och det är bara gratulera dom till ett bra arbete, snarare än att lägga skulden på dom. Kim hade ett 50/50 val här och han tackade JA.

 

Vilka verksamheter har han dragit in alla miljoner på? Länka gärna till allabolag.se så kan vi kolla.

Blåögd eller ej, hans förklaring är ju att han bara hade tänkt lära sig bygga ett methlabb så att han skulle kunna sälja den kunskapen vidare. Jag har svårt att tänka mig att han faktist var så korkad så han hade tänkt tillverka och sälja knark i ett land med så hårda narkotikalagar så det till och med finns dödstraff på straffskalan. Och inte bara polisen han hade behövt vara rädd för om han skulle tillverka och sälja knark i Thailand, finns nog många andra som gör samma sak och som inte uppskattat att det kommer en farang in på marknaden och deras dödstraff omvandlas inte till ett tidsbetsämt straff. Nej det vore korkat som sagt, väldigt korkat.

 

Ja han drog ju in några miljoner på en hemsida som sålde steroider t ex, han är ju dömd för detta. Han hade ju en schysst kåk i Thailand och tillgångar så på nåt sätt så hade han ju dragit in alla cash och det var inte på nån laglig verksamhet.

 

Kriminella verksamheter brukar inte finnas med på t ex allabolag.se 😉

 

 

 

 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Mr atm:

Kim!!

Is that you 😉

Maybe maybe not, är ju kanon att Swippe kunde låna ut sitt MP-konto så jag kan få försvara mig mot alla falska anklagelser. Har ju glömt bort mitt lösen till mitt egna MP-konto jag använde och jäkla DEA spärrade ju alla mina mailkonton så kan inte begära ett nytt lösen heller! 😉 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...