Jump to content
IGNORERAD

"Pattayarävar"


Jive

Recommended Posts

Jag ser aldrig uttryck som "Bangkokrävar", "Chiang Mairävar", "Phuketrävar", men jag ser ofta "Pattayarävar" och jag undrar hur det kan komma sej.

Ligger det en värdering i just frekventa Pattayabesökare?

Vad säger ni? - Mai Chai t ex.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser aldrig uttryck som "Bangkokrävar", "Chiang Mairävar", "Phuketrävar", men jag ser ofta "Pattayarävar" och jag undrar hur det kan komma sej.

Ligger det en värdering i just frekventa Pattayabesökare?

Vad säger ni? - Mai Chai t ex.

Jag minns ett tidigare inlägg där någon skrev att vi som vistas i Pattaya antingen är kriminella, pedofiler eller barstolsanalytiker Jag tyckte att det sistnämda passade in bäst på mig så numera vill jag inte bli kallad Pattyaräv utan barstolsanalytiker !! OK ? ;)

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag minns ett tidigare inlägg där någon skrev att vi som vistas i Pattaya antingen är kriminella, pedofiler eller barstolsanalytiker Jag tyckte att det sistnämda passade in bäst på mig så numera vill jag inte bli kallad Pattyaräv utan barstolsanalytiker !! OK ? :wink:

Fritz..

OK, även om jag tycker att "Vaken livsbejakare" skulle passa bättre i ditt fall.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag minns ett tidigare inlägg där någon skrev att vi som vistas i Pattaya antingen är kriminella, pedofiler eller barstolsanalytiker Jag tyckte att det sistnämda passade in bäst på mig så numera vill jag inte bli kallad Pattyaräv utan barstolsanalytiker !! OK ? :wink:

Fritz..

För att visa din status så borde du byta ut texten "Mahawittayalai" ovanför fotot i din profil mot ."barstolsanalytiker".

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag minns ett tidigare inlägg där någon skrev att vi som vistas i Pattaya antingen är kriminella, pedofiler eller barstolsanalytiker Jag tyckte att det sistnämda passade in bäst på mig så numera vill jag inte bli kallad Pattyaräv utan barstolsanalytiker !! OK ? :wink:

Fritz..

För att bli klassad som "barstolsanalytiker" bör man i alla fall kunna kravla sig upp på en barstol. Och några så låga barstolar finns det väl inte i Pattaya?

Däremot måste det anses som småkriminellt att betala 100% i dricks på "grisbilen". Så jag tror att behåller klassningen "kriminell"

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailand har inga rävar endast bar lejon

Kallas ofta också för "torskar"

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailand har inga rävar endast bar lejon

Barlejon hmmm, Dan efter lamm.

Snake

Bättre ringla än vingla.

Link to comment
Dela på andra sajter

För att bli klassad som "barstolsanalytiker" bör man i alla fall kunna kravla sig upp på en barstol. Och några så låga barstolar finns det väl inte i Pattaya?

Däremot måste det anses som småkriminellt att betala 100% i dricks på "grisbilen". Så jag tror att behåller klassningen "kriminell"

Jodå, det finns faktiskt låga barstolar i Pattaya, tex i en del swimmingpooler. Jag har inga som helst problem med att kravla mig upp på en sådan, inta lämplig dryck samtigt som jag tex analyserar universums olösta gåtor. Problemen kommer väl i så fall senare när jag ska försöka kravla mig upp ur bassängen. :drinks:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte Pattayarävar myntat av en fd. medlem som aldrig varit i Pattaya?

Har under alla mina år i denna stad träffat få som egentligen vet något om Thailand i denna stad, Jive, Samsipsam och Fritz är ju dock bra exempel på folk som vet.

Men de flesta säger sig mest veta, en tvåhundrameterspromenad från sitt boende till stranden, ett antal lågprisgroggar där, för att sedan stanna i baren på vägen hem ger knappast rätt till epitetet "räv" tycker jag.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte Pattayarävar myntat av en fd. medlem som aldrig varit i Pattaya?

Har under alla mina år i denna stad träffat få som egentligen vet något om Thailand i denna stad, Jive, Samsipsam och Fritz är ju dock bra exempel på folk som vet.

Men de flesta säger sig mest veta, en tvåhundrameterspromenad från sitt boende till stranden, ett antal lågprisgroggar där, för att sedan stanna i baren på vägen hem ger knappast rätt till epitetet "räv" tycker jag.

En gång gick jag 500 meter :crazy: men det gör jag aldrig om

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

att vara en räv = att vara listig.

med andra ord så e man smartare än dom som åker till

Samui, Phuket, Krabi och andra löjligt Thailänska ställen.

(själv ska jag till Chiang Mai i juni så jag får inte kallas Räv)

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

En gång gick jag 500 meter :crazy: men det gör jag aldrig om

Ja när blir man en Pattayaräv? När man inte gillar maten, barbrudar, kulturen, stadsskicket, kungahuset etc... Jag tycker nog att det är när man gillar det sätt som saker är på men det är ju bara jag det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...