Jump to content
IGNORERAD

Banta med Thai-Te!


swedenfarang

Recommended Posts

swedenfarang

Är det någon som vet något eller har erfarenhet av dessa diverse bantingskurer från Thailand som egentligen är något ört-te. Hur fungerar de? Verkar ju mest vara laxerande. Lite orolig över vad det har för effekt. Men det är jättebra säger frugan. Jag är dock skeptisk. Fungerar det ens?

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det allra bästa & billigaste sättet att minska sin vikt är att äta mindre mängd mat.

Tycker man mat är gott så kan man tugga på entekotten med bärnäsesåsen och sedan spotta ut den.

Dr Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner en i Sverige boende thai dam som under vintern minskat sitt omfång ganska rejält mha sk thai-te men om det beror på denna dryck eller kombinationen med minskat ätande är oklart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Quote

Är det någon som vet något eller har erfarenhet av dessa diverse bantingskurer från Thailand som egentligen är något ört-te. Hur fungerar de? Verkar ju mest vara laxerande. Lite orolig över vad det har för effekt. Men det är jättebra säger frugan. Jag är dock skeptisk. Fungerar det ens?

Intaget ska vara mindre än uttaget...så enkelt är det.

Äter man för mycket går man upp i vikt.äter man mindre går man ner i vikt.

MEN då man äter mindre ska man inte sluta att äta nått mål mat utan äta mindre portioner.

För slutar man med nått mål så går kroppen in i svältläge och sen när man äter så lagrar kroppen för den tror att den inte ska få på ett tag.

Grunden till viktminskning är att äta en balanserad kost och men jämna mellanrum får att hålla blodsockernivån på en jämn och bra nivå.

För går kroppen in i svältläge så förbränner man mest muskler för kroppen behöver protein och musklera består av protein.

Det är därför som jojobantare bara blir fetare och fetare,deras muskler minskar i förhållande till deras kroppsvikt och fettet ökar.

Se bara på hollywood brudarna som svälter sig själva...bara skinn och ben...inga muskler alls.

Men ta en bodybuildare som deffar inför tävling,dom minskar bara fettet och musklerna består.

Dom äter ofta och mat som innehåller mycket protein och nästan inga kolhydrater.

Men det är lätt att gå på dom där bantningskurerna för folk är lata i sin natur och tror att det finns genvägar.

Men det gör det inte.bara hårt arbete och diciplin

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det allra bästa & billigaste sättet att minska sin vikt är att äta mindre mängd mat.

Tycker man mat är gott så kan man tugga på entekotten med bärnäsesåsen och sedan spotta ut den.

Dr Arne

Kära Doktor Arne,

Jag känner en Thailändsk dam som snaskat en hel massa på ente(?) kotten och spottat ut såsen, men hon har inte gått ner nämnvärt i vikt. Bör jag oroa mej?

/ en som aldrig frågat förut

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Herr Mat Te, hon måste även spotta ut entre kotten då den innehåller en an senlig mängd kalorier.

Lycka till

Dr Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

En fd arbetskompis till mig var med sin thailändska tjej tillsammans med oss (mig och min fru) i Thailand våra sista dagar innan vi återvände till Sverige för några år sedan. Hans tjej, som var lite småknubbig och inte speciellt snygg, hade bestämt sig för att gå ner i vikt och inhandlade därför något medel som påstods hjälpa till att utträtta detta. Morgonen efter att hon tagit den första dosen på kvällen så fick vi ställa in dom nöjestursplaner vi hade inbokade tillsammans eftersom tjejen ifråga inte kunde gå mer än två steg från toaletten förrän på sen förmiddag.

Och i o m det så drog jag utan att fråga slutsatsen att det var den laxerande effekten som utgjorde det verkningsfulla i hennes bantningsmedecin.

Nåväl, vi åkte ett par dagar senare hem till Sverige medan kompisen och hans tjej stannade kvar i landet för att fixa med hennes UT ansökan.

Ett par månader senare dök hon dock upp i Sverige och gissa om jag blev förvånad av att se den tidigare knubbiga tjejen förvandlad till en klädsamt brunbränd och smal, väldigt söt liten pingla. Skillnaden var total och det var tydligen detta bantningsmedels förtjänst.

Så tydligen funkar medecinerna men bieffekterna, förutom dom täta toalettbesöken, törs jag inte sia om. Men jag gissar att dom kan vara ganska omfattande.

Efter några månader i Sverige så var dock den småknubbiga lilla tjejen tillbaka igen så effekten var tydligen inte beständig. ;)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får nog vara lite försiktig med dessa bantningspreparat. Jag har läst att en del av dom innehåller sådant som är narkotikaklassat i Sverige. Alltså ej endast laxermedel, också något för att få en att må bra medan man svälter sig...

Tja, kanske inga problem i Thailand, men att ta med till Sverige och bli kontrollerad i tullen är nog inget att rekommendera.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte så imponerad av alla dessa preparat och örtteer.

Vi hade kurer från Thailand i medicinformat som även jag kunde ha tänkt mig och prova en treveckors kur.

Men efter att sett tjejen min misslyckas hela tiden och må dåligt av det så har jag slagit sådana tankar ur hågen.

Idag har hon sin te och jag promenerar extralånga omvägar till jobbet.

Tjejen skulle dock behöva promenera också men :no:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Man får nog vara lite försiktig med dessa bantningspreparat. Jag har läst att en del av dom innehåller sådant som är narkotikaklassat i Sverige. Alltså ej endast laxermedel, också något för att få en att må bra medan man svälter sig...

Tja, kanske inga problem i Thailand, men att ta med till Sverige och bli kontrollerad i tullen är nog inget att rekommendera.

Herr Chang har talat.

Jo i ditt exempel så är ju bieffekten den att det t ex blir lite svårt att somna på kvällarna samtidigt som hungerkänslorna försvinner. Kommer faktiskt ihåg en tjej som lyckades banta med sådana piller också. Men i det fallet känner jag inte till någon laxerande effekt.

Men det finns säkert kombinationspreparat som du säger.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Mindre skitmat, mera motion. Det här vet varenda kotte ändå så försöker folk intala sig att det finns genvägar så att de ska slippa svettas på gymmet eller i löpspåret. :D

Finns massor av tillskott som gör så man man går ner i vikt pga ökad fettförbränning eller minskad aptit och som funkar bra. Såväl lagliga som olagliga, såväl hälsosamma som direkt livsfarliga. Men det ger ju ingen bestående effekt så vad är vittsen att käka såna grejjer om det nu inte handlar om att komma i sin smoking inför ett bröllop eller annan viktigt händelse där man vill se smal och fin ut med kort varsel? :gasp:

Dessutom så är det ju så mycket mer än bara viktminskning som man får på köpet om man äter hälsosamt och motionerar, en bättre hälsa i största allmänhet och ett ökat välbefinnande.

Nej, nu låter jag som Anna Skipper så det får räcka så. :na:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...