Jump to content
IGNORERAD

Golfbag på Thai Airways?


MaiChai

Recommended Posts

Hej,

ska försöka sprida lite bollar på golfbanorna i Sverige under sommaren och tänkte då släpa med mig bagen hem, men frågan är vad det kostar med Thai Airways nuförtiden?

Flyger "Economy Extra" och har guldkort på Thai Airways så att jag får checka in 40 kilo om jag inte missminner mig.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

I senaste numret av Svensk Golf (sidan 32) så kan man läsa om vad några flygbolag tar betalt för att transportera en golfbag.

Enligt artikeln så kostar det 60 usd med Thai.

Singapore Airlines ska man tydligen passa sig för, 300 usd för att ta med en golfbag! :ahh:

http://www.e-magin.s...crj&gInitPage=1

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Reglerna har kanske ändrats.Men ligger du under 40 kg borde du få med den grattis. Annars viftar du med guldkortet. Då löser det sig

Link to comment
Dela på andra sajter

Reglerna har kanske ändrats.Men ligger du under 40 kg borde du få med den grattis. Annars viftar du med guldkortet. Då löser det sig

Här kan ni läsa vad som gäller

OBS! PÅ Danska.

http://www.thaiairways.dk/cms.cfm?nPageNo=28944

Hälsar pigge01

PS/ Thais Svenska sida är ett skämt mot den Danska!

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Från bkk brukar det inte vara några problem, ifrån arlanda/kastrup däremot så får du betala 70usd om det överstiger din totalt tillåtna vikt.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest piipe

Kostar inget såvida du inte har en massa övervikt, dom är väldigt frikostiga på thai när du har guldkort och dessutom flyger PE

//piipe

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...