Jump to content
IGNORERAD

Bahtbussarna mellan Jomtien och Pattaya. 30 baht nu?


swedenfarang

Recommended Posts

swedenfarang

Syrran är i Jomtien och får betala 30 baht för en resa. Men det låter otroligt. Känns som hon blir blåst. Men hon påstår att alla betalar 30 baht.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 52
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • swedenfarang

    10

  • virgo

    3

  • khun-petch

    3

  • koratbengt

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

fINNS JU INGA 30 BATH SEDLAR oops,

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det händer väl att de försöker blåsa en när man betalar med en hundring eller högre valör. Då utgår dem från att du inte har koll på priserna eftersom 'infödingarna' betalar alltid med jämna pengar.

Nej, 10 Bath skall det vara per person och sträcka. Har aldrig betalat mer!

Mvh

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, Ska dom ta sånna hutlösa summor så får man ju ta och knalla dit istället. Kan man ju köpa 2 st gröna mama-burkar på seven för istället:O!!!

eller nästan en öl-burk Chang.

Link to comment
Dela på andra sajter

För en månad sedan betalade vi 10 per pers från Jomtien till Soi6 i Pattaya alltså nästan hela vägen upp till norra Pattaya, Peter_Bkk gav föraren en hundring och fick 60 bath tillbaka, utan en kommentar, så för en månad sedan gällde 10 Bath/ Pers.

Säg åt syrran att betala en 10a utan att fråga om priset, så skall du se att det löser sej.

Fast jag tycker nästan att 10 Bath är för billigt för den långa resan, men det kostar samma med Song Thaew i Bkk på motsvarande sträckor.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Tommy: Precis så sa jag till henne också. Tack för info. Men hon är rookie och reser ensam. Så hon är väl lite feg hehe. Nästan 20 år sedan hon var i Thailand senast. Tack till övriga svar också. Jag ska meddela henne.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

post-3997-0-29370500-1334857906_thumb.jp

Syrran från idag i en fokuserat bister songkranstämning hehe..

post-3997-0-29370500-1334857906_thumb.jp

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 baht var det sist för tre veckor sen från Maitans men det kan bli en tia till om man åker förbi Pattaya dai. Tycker det lät rimligt men Lillkrabban kände sig lurad och sa att det skulle vara 10 baht hela vägen bort till soi Diana där vi hoppade av.

Edit, blandade ihop Pattaya klang och Pattaya dai

Ändrades av Gorocco
Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Stackars Glenn. hehe..

Synd att de inte översatte all dold humor på thai. Som när chauffören sa hasip baht... och dojjan sa fem hundra (eller om det var 1000?) baht. Det var ju humor som inte alla fick del av. Klantigt av Svt.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är man där på några veckors semester är det inte värt att ta någon strid för något tiotal bath, striden med taxiföraren kan bli överhettad. Naturligtvis är det irriterande att känna att man blir lurad hela tiden, men som sagt var det är inte värt att ta strid för det. Dessutom kommer taxichauffören ha alla thaiare på sin sida även om de vet att han egentligen har fel så tycker de också att man som farang gott kan betala lite extra. I övrigt så ska priserna finnas uppsatta så att pris över olika zooner syns, de finns oftast uppsatta på rutan till förarhytten synliga från sittplatserna.

Det kommer mer regn på Phuket än i Bergen i Norge! 
Håkan, X-LA CHIQUITA, Soi Buakhao, Pattaya, Thailand

Numera ( för tillfället) Mora, Dalarna, Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Stackars Glenn. hehe..

Synd att de inte översatte all dold humor på thai. Som när chauffören sa hasip baht... och dojjan sa fem hundra (eller om det var 1000?) baht. Det var ju humor som inte alla fick del av. Klantigt av Svt.

Va inte tanken att dom skulle splitta på femhundringen? Så tolkade jag det i alla fall.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Pingislover

Stackars Glenn. hehe..

Synd att de inte översatte all dold humor på thai. Som när chauffören sa hasip baht... och dojjan sa fem hundra (eller om det var 1000?) baht. Det var ju humor som inte alla fick del av. Klantigt av Svt.

Chaufören sa yisib bath (20 bath) dojjan översatte det

till 500 bath, Glenn gav henne 1500 bat. Hon skulle ju

åka tur & retur och ha sin syster med tillbaka :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Haha så var det. Tack pingis :):)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stackars Glenn. hehe..

Synd att de inte översatte all dold humor på thai. Som när chauffören sa hasip baht... och dojjan sa fem hundra (eller om det var 1000?) baht. Det var ju humor som inte alla fick del av. Klantigt av Svt.

Var det verkligen klantigt ?

Tycker alla Thais pratade väldigt långsamt o tydligt mot i verkligheten där orden sprutar ut som en UZI!

Jag var iaf nöjd med att förstå utan texten.

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst försöker även taxi i BKK lura en att de inte har växel men då går jag helt sonika ut och växlar i något gatustånd.. Då blir det ingen dricks alls för dem...

Link to comment
Dela på andra sajter

Från Jomtien till först ljuset 10bht, till Tops 20bht till delfin rondellen 30bht...

Så är det.!

Link to comment
Dela på andra sajter

Från Jomtien till först ljuset 10bht, till Tops 20bht till delfin rondellen 30bht...

Så är det! Helt rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Var det verkligen klantigt ?

Tycker alla Thais pratade väldigt långsamt o tydligt mot i verkligheten där orden sprutar ut som en UZI!

Jag var iaf nöjd med att förstå utan texten.

Mvh

Amja

Ja, de flesta svenskar kan ju lite thai precis som vi...eller? Spelar nog ingen roll hur långsamt de talar då.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Från Jomtien till först ljuset 10bht, till Tops 20bht till delfin rondellen 30bht...

Så är det.!

Med all respekt för att Mait kan det mesta om Pattaya/Jomtien, så håller jag inte med.

Nu åkte vi inte till Rondellen utan bara till Soi6 i Pattaya från Jomtien Beach road, 4 pers 40bath utan prut, lämnade fram en 100bathssedel och fick tillbaka 60bath av föraren, visserligen hade vi våra damer med oss men jag tror inte de åkte gratis.

Soi6 ligger långt förbi Tops?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

I fortsättningen ska jag ge 200 baht för att inte riskera något ;) Man vill ju inte vara cheap charlie. Ska alltid dricksa 500 baht på varje nota också.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte hjälpa att jag tycker ämnet är lite futtigt.Vare sig man är heltidsboende och åker 3-4 gånger i veckan eller

korttidare 14 dar- 3månoch åker varje dag så har vi råd.Stackarna ska väl också få tjäna lite pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...