Jump to content
IGNORERAD

Udon Thani Home for Girls


Rebnel

Recommended Posts

Uppdatering kontot Udon Thani Home for Girl, mera pengar har kommit in senaste dagarna.

Marika (till minne av Kia) 200 kr

Stig (till minne av Kia) 250 kr

Anders (till minne av Kia) 250 kr

Sarne (till minne av Kia) 250 kr

Sven-Erik (till minne av Kia) 250 kr

Linneuniversitetet (till minne av Kia) 700 kr

NiceBeaver 500 kr

Kenneth4618 125 kr

Totalt 2.525 kr

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 221
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • sarne

    53

  • Baa

    24

  • Kenneth4618

    14

  • Rebnel

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag har inga egna barn så jag är ingen expert på dessa framtidens människor, i hela världen. Jag har dock noterat stor omsorg och kärlek til barnen i Thailand oavsett fattig eller rik och därtill uppmuntran till deras utbildning på olika sätt med kloka initiativ tex skoluniformer som tror jag minskar tendenser till mobbing och sjukligt statustänkande som faktiskt finns i Sverige. Jag har bidragit till ett barnhem i Muang Mai/Phuket sen några år och där sett hur för oss små medel betyder så mycket för många barn som inte har fått den välordnade uppväxt som huvuddelen av de svenska/thailändska barnen får. En väckarklocka för mig blev det när en medarbetare i högsta ledningen för Rödakorset, tror jag att det var, försnillade miljontals kronor. Jag skänker efter detta oskickliga hanterande av skänkta pengar till med all säkerhet behövande människor aldrig pengar till dessa stora elefantorganisationer med generaldirektörer med 80000 sek i månads lön. Förtroendet hos mig är för all framtid borta för dessa sk seriösa hjälporganisationer. Det barnhem jag pratade om i Muang Mai med Susane Janson och Hans har en mycket transparant redovisning av hur pengar används så där känner jag mig helt trygg. Jag ville bara nämna detta om Röda korsets fadäs så att vi alla som vill stödja andra människors tillvaro inte är för blåögda utan har en rimlig fundering om pengarna verkligen går till det dom är avsedda för. Det känns inte så tungt att avstå några stora stark om jag vet att det kan hjälpa tex ett barn I Thailand till ett drägligt liv. Jag önskar Ni som håller på med att försöka få in pengar till verkligt behövande all sympati och lycka till.

Stefan Täby

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inga egna barn så jag är ingen expert på dessa framtidens människor, i hela världen. Jag har dock noterat stor omsorg och kärlek til barnen i Thailand oavsett fattig eller rik och därtill uppmuntran till deras utbildning på olika sätt med kloka initiativ tex skoluniformer som tror jag minskar tendenser till mobbing och sjukligt statustänkande som faktiskt finns i Sverige. Jag har bidragit till ett barnhem i Muang Mai/Phuket sen några år och där sett hur för oss små medel betyder så mycket för många barn som inte har fått den välordnade uppväxt som huvuddelen av de svenska/thailändska barnen får. En väckarklocka för mig blev det när en medarbetare i högsta ledningen för Rödakorset, tror jag att det var, försnillade miljontals kronor. Jag skänker efter detta oskickliga hanterande av skänkta pengar till med all säkerhet behövande människor aldrig pengar till dessa stora elefantorganisationer med generaldirektörer med 80000 sek i månads lön. Förtroendet hos mig är för all framtid borta för dessa sk seriösa hjälporganisationer. Det barnhem jag pratade om i Muang Mai med Susane Janson och Hans har en mycket transparant redovisning av hur pengar används så där känner jag mig helt trygg. Jag ville bara nämna detta om Röda korsets fadäs så att vi alla som vill stödja andra människors tillvaro inte är för blåögda utan har en rimlig fundering om pengarna verkligen går till det dom är avsedda för. Det känns inte så tungt att avstå några stora stark om jag vet att det kan hjälpa tex ett barn I Thailand till ett drägligt liv. Jag önskar Ni som håller på med att försöka få in pengar till verkligt behövande all sympati och lycka till.

Stefan Täby

Vi i Udon har samma uppfattning om risken för uppdelning av penningabidrag mellan behov och överadministration, därför skänker vi inga pengar (om man bortser från vxl pengar på 30-40 bath) utan gör först en förfrågan hos personalen, inte bara ledningen på barnhemmet, om vilka förstunden akuta behov som finns. Det har blivit allt från underkläder och tandkräm till bord att sitta och pyssla vid.

Mycket av dessa önskemål har vi kunnat tillgodose tack vare den givmildhet och medkänsla våra MPR vänner visat vid vår årliga träff i Udon!

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Det finnas plats för mera donationer.

Upprepar redovisningen av kontot för Udon Home for Girls.

Marika (till minne av Kia) 200 kr

Stig (till minne av Kia) 250 kr

Anders (till minne av Kia) 250 kr

Sarne (till minne av Kia) 250 kr

Sven-Erik (till minne av Kia) 250 kr

Linneuniversitetet (till minne av Kia) 700 kr

NiceBeaver 500 kr

Kenneth4618 125 kr

Totalt 2.525 kr

Kontot är Skandiabanken 9159-420.262-3.

Jag kommer att öppet redovisa inkomna bidrag här på MPR, pengarna överlämnas på Annandagsträffen i år.

/Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Si sådär, då har man bidragit med 700.- glada! :thumbsup:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker förbi Udon Thani Home for Girls varje gång vi åker till stan men har aldrig sett någon där :(

Kanske ska stanna till någon gång med frugan :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Si sådär, då har man bidragit med 700.- glada! :thumbsup:

Tack för ditt bidrag Audirs2.

Så här ser kontot för Udon Home for Girls nu:

Marika (till minne av Kia) 200 kr

Stig (till minne av Kia) 250 kr

Anders (till minne av Kia) 250 kr

Sarne (till minne av Kia) 250 kr

Sven-Erik (till minne av Kia) 250 kr

Linneuniversitetet (till minne av Kia) 700 kr

NiceBeaver 500 kr

Kenneth4618 125 kr

Audirs2 700 kr

Totalt 3.225 kr

Kontot är Skandiabanken 9159-420.262-3.

Jag kommer att öppet redovisa inkomna bidrag här på MPR, pengarna överlämnas på Annandagsträffen i år.

Sarne.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej sarne! när vill du senast ha in bidrag inför annandagsträffen på kontot?

Hej Towe.

Då det kan ta någon dag att överföra mellan olika banker bör överföring skickas senast 21/12 för att hinna komma med.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker förbi Udon Thani Home for Girls varje gång vi åker till stan men har aldrig sett någon där :(

Kanske ska stanna till någon gång med frugan :)

Dagtid är skolbarnen i skolan som ligger en bit därifrån, minstingarna tillbringar dessvärre så gott som hela tiden inomhus med sina barnsköterskor eller va det heter tills dom kan gå, då är dom i lekhagen som ligger i den byggnad som ligger längst ner mot KhonKhaen.

Mellanbarnen eller vad vi skall kalla dom håller till en bit från stora vägen så dom syns inte därifrån.

Om du kör in på området så är det huvudkontoret som ligger till vänster efter vaktkuren, där kan du gå in och berätta vem du är och ditt ärende, du är säkert välkommen när som helst!

Det bor uppskattningsvis 300 barn i området så nog finns dom alltid!

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Ni som vill skänka pengar till barnhemmet och vara helt säkra på att alla pengar (100%) kommer fram till mottagaren:

Sätt in ert bidrag på Skandiabanken 9159-420.262-3. Ange ert "nickname" ( det namn som skall visas här).

Jag kommer att öppet redovisa inkomna bidrag här på MPR, pengarna överlämnas på Annandagsträffen i år.

Så här ser kontot för Udon Home for Girls ut idag:

Marika (till minne av Kia) 200 kr

Stig (till minne av Kia) 250 kr

Anders (till minne av Kia) 250 kr

Sarne (till minne av Kia) 250 kr

Sven-Erik (till minne av Kia) 250 kr

Linneuniversitetet (till minne av Kia) 700 kr

NiceBeaver 500 kr

Kenneth4618 125 kr

Audirs2 700 kr

Totalt 3.225 kr

Sarne.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Några bilder från fjolårets överlämnande av det vi köpte för pengarna. Vi planerar att göra likadant iår.

post-4094-0-42901300-1353850314.jpg

post-4094-0-41991200-1353850365.jpg

post-4094-0-57148300-1353850422.jpg

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm det är ju skit att jag inte har mer att skänka, upplever Udon Thani Home for Girls en organisation i min smak, en fråga, är det bara flickor som får hjälp?, jag behöver ingen motivation bara en undran.

Lycka till med en vällovlig insats

Stefan Täby

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är fantastiskt bra att ni köper saker för pengarna ni samlar in.

Ser fram emot träffen på annandagen. :thumbsup:

Duracellkanin med dopade batterier.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm det är ju skit att jag inte har mer att skänka, upplever Udon Thani Home for Girls en organisation i min smak, en fråga, är det bara flickor som får hjälp?, jag behöver ingen motivation bara en undran.

Lycka till med en vällovlig insats

Stefan Täby

Upp till 6 år är det både pojkar och flickor, högre ålder enbart flickor. Pojkarna flyttas norr om Udon Thani.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm det är ju skit att jag inte har mer att skänka, upplever Udon Thani Home for Girls en organisation i min smak, en fråga, är det bara flickor som får hjälp?, jag behöver ingen motivation bara en undran.

Lycka till med en vällovlig insats

Stefan Täby

Upp till 6 år är det både pojkar och flickor, högre ålder enbart flickor. Pojkarna flyttas norr om Udon Thani.

Det kan ju tyckas märkligt att MPR/Sarne inte följer med pojkarna med en del av insamlade medel, men det beror på att det finns en organisation i Udon som har ett årligt jippo till förmån för detta hem, och där är det en stor grupp välbärgade Thai som styr. Den summa som då kommer upp på bordet (visas ju som vanligt i Thailand hur mycket man har råd med) överstiger våran insamling med minst en nolla på slutet!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Det kan ju tyckas märkligt att MPR/Sarne inte följer med pojkarna med en del av insamlade medel, men det beror på att det finns en organisation i Udon som har ett årligt jippo till förmån för detta hem, och där är det en stor grupp välbärgade Thai som styr. Den summa som då kommer upp på bordet (visas ju som vanligt i Thailand hur mycket man har råd med) överstiger våran insamling med minst en nolla på slutet!

Tjena...

Har en liten undran vi samla ju in 5000 på vinterviks träffen som jag kommer ta med mig ner.

Kan jag lämna över svenska pengar eller vill ni att jag växlar in dom?

Självklart kommer jag inte växla på forex .

Har fixat så de är bara nya 500 kr sedlar

Mvh BMS

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan ju tyckas märkligt att MPR/Sarne inte följer med pojkarna med en del av insamlade medel, men det beror på att det finns en organisation i Udon som har ett årligt jippo till förmån för detta hem, och där är det en stor grupp välbärgade Thai som styr. Den summa som då kommer upp på bordet (visas ju som vanligt i Thailand hur mycket man har råd med) överstiger våran insamling med minst en nolla på slutet!

Tack för detta klargörande Baa. Då har vi ju något att sikta på framöver.. :y6: en tiodubbling!

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena...

Har en liten undran vi samla ju in 5000 på vinterviks träffen som jag kommer ta med mig ner.

Kan jag lämna över svenska pengar eller vill ni att jag växlar in dom?

Självklart kommer jag inte växla på forex .

Har fixat så de är bara nya 500 kr sedlar

Mvh BMS

Mitt förslag är att du växlar som du finner lämpligast. Forex är ju som du skriver ett dåligt alternativ med tanke på växlingskursen.

Bästa kursen får man vid T/T (överföring från svensk bank till thailändsk bank) eller vid kontantväxling hos Superrich huvudkontor Rajdamri Road Bangkok.

Något lägre kurs, men fortfarande bättre än att växla på bank torde vara att sätta in kronor på Icabanken, ta ut bath i avgiftsfri ATM i Thailand. Det kostar Mastercard/Visa kursavgift 2%.

Kontakta mig om du vill ha hjälp med överföringen.

Välkommen till Annandagsträffen.

/Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Ok..

Då sätter jag nog in dom på mitt icakort och tar ut dom där nere :thumbsup:

Tackar//BMS

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som vill skänka pengar till barnhemmet och vara helt säkra på att alla pengar (100%) kommer fram till mottagaren:

Sätt in ert bidrag på Skandiabanken 9159-420.262-3. Ange ert "nickname" ( det namn som skall visas här).

Jag kommer att öppet redovisa inkomna bidrag här på MPR, pengarna överlämnas på Annandagsträffen i år.

Så här ser kontot för Udon Home for Girls ut idag:

Marika (till minne av Kia) 200 kr

Stig (till minne av Kia) 250 kr

Anders (till minne av Kia) 250 kr

Sarne (till minne av Kia) 250 kr

Sven-Erik (till minne av Kia) 250 kr

Linneuniversitetet (till minne av Kia) 700 kr

NiceBeaver 500 kr

Kenneth4618 125 kr

Audirs2 700 kr

Totalt 3.225 kr

Sarne.

post-4094-0-16197100-1353958451.jpg

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det kan bli lite kyligt där uppe har jag ju själv känt men finns det något behov av barnkläder som är av våran typ höst/vinter-variant?

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att en del mornar i december finns det användning för ivarjefall höstkläder. Titta på grabben bakpå motorcykeln.

Själv brukar jag ha en fiberpälströja på kvällarna när kalluften från Kina kommer ned.

post-4094-0-42271800-1354041896_thumb.jp

post-4094-0-48308600-1354041922_thumb.jp

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som vill skänka pengar till barnhemmet och vara helt säkra på att alla pengar (100%) kommer fram till mottagaren:

Sätt in ert bidrag på Skandiabanken 9159-420.262-3. Ange ert "nickname" ( det namn som skall visas här). Det går även utmärkt att ange Anonym.

Jag kommer att öppet redovisa inkomna bidrag här på MPR, pengarna överlämnas på Annandagsträffen i år.

Så här ser kontot för Udon Home for Girls ut idag:

Marika (till minne av Kia) 200 kr

Stig (till minne av Kia) 250 kr

Anders (till minne av Kia) 250 kr

Sarne (till minne av Kia) 250 kr

Sven-Erik (till minne av Kia) 250 kr

Linneuniversitetet (till minne av Kia) 700 kr

NiceBeaver 500 kr

Kenneth4618 125 kr

Audirs2 700 kr

Totalt 3.225 kr

Sarne.

post-4094-0-53308600-1354123105_thumb.jp

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...