Jump to content
IGNORERAD

Udon Thani Home for Girls


Rebnel

Recommended Posts

Hej,

Igår så var vi på Udon Thani Home for Girls och bjöd på lunch till samtliga barn ca 300. Det blev väldigt uppskattat. Barnen fick Kåitiao (stavning?) och glass till dessert. Vi passade på att kolla de minsta barnen som redan hade ätit och nu låg och sov. De övriga stod i kö för att komma in i matsalen.

Lite bilder från detta.

post-3826-0-27764300-1334818960_thumb.jp

Dem minsta som redan ätit och skall sova

post-3826-0-10584500-1334819019_thumb.jp

Barnen i kön till maten

post-3826-0-67775500-1334819069_thumb.jp

Förberedelser av maten. Det var en person som kom dit och fixade tillagningen.

post-3826-0-16829500-1334819129_thumb.jp

post-3826-0-96108400-1334819193_thumb.jp

post-3826-0-44961800-1334819308_thumb.jp

Här är de som gjorde detta möjligt

post-3826-0-47828700-1334819261_thumb.jp

Småknattarna väntar på att få börja äta

post-3826-0-67470100-1334819386_thumb.jp

post-3826-0-22378600-1334819430_thumb.jp

Först från kön kom de yngre och sedan äldre och äldre

post-3826-0-27515000-1334819778.jpg

post-3826-0-00769500-1334819684.jpg

post-3826-0-02697800-1334819725.jpg

Det var väldigt bra disciplin på barnen runt matborden

post-3826-0-38699900-1334819831_thumb.jp

post-3826-0-71939800-1334819875_thumb.jp

post-3826-0-87915200-1334819921_thumb.jp

Personalen tackade och bockade för detta initiativ.

Rebnel

Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag.

# Len

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 221
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • sarne

    53

  • Baa

    24

  • Kenneth4618

    14

  • Rebnel

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kenneth4618

Härligt Rebnel med familj :thumbsup:

Detta är värt en stående :14: :14: :14: :14: :14:

Hoppas på att följa med i jul

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt Rebnel med familj :thumbsup:

Detta är värt en stående :14: :14: :14: :14: :14:

Hoppas på att följa med i jul

Det är bara att dyka upp så ordnar det sig.

Rebnel

Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag.

# Len

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt att se , hoppas det blir mycket insamlat till jul . :thumbsup:

Mvh SWEDEMAN

Mvh SWEDEMAN

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt att läsa och se bilderna.

Bra initiativ Rebnel att lägga ut det på MPR, förhoppningsvis inspirerar det flera att göra samma sak. Barnen är ju vår framtid.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Fantastiskt! Det känns riktigt bra att det finns personer, som ni, vilka tar sig tid och resurser att glädja dessa barn! Riktigt hedervärt!!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är härligt att se dessa initiativ!

Det går också utmärkt att göra en insats i lite mindre skala, genom att svänga förbi helt spontant med t ex några tjog ägg, nudlar, hygienartiklar, tvättmedel mm till något av de mindre barnhemmen som finns runt om i Pattis.

De hamnar ofta i skymundan för de större (t ex Father Ray på Sukkan) och lever under väldigt små omständigheter.

Här är ett som ligger i vårt närområde i Nongprue.post-3108-0-76793800-1335075097_thumb.jp

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är härligt att se dessa initiativ!

Det går också utmärkt att göra en insats i lite mindre skala, genom att svänga förbi helt spontant med t ex några tjog ägg, nudlar, hygienartiklar, tvättmedel mm till något av de mindre barnhemmen som finns runt om i Pattis.

De hamnar ofta i skymundan för de större (t ex Father Ray på Sukkan) och lever under väldigt små omständigheter.

Här är ett som ligger i vårt närområde i Nongprue.post-3108-0-76793800-1335075097_thumb.jp

Hoppas den här typen av inlägg kan leda till att flera gör slag i saken med sitt bidrag, visar ju hur enkelt det faktiskt är att göra en insats. Behöver ju inte vara krångligare än så.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Fick leta ett tag på Annandagstråden innan jag hittade kontonumret som kan användas för att samla in pengar till barnhemmet.

Därför tog jag ett helt eget initiativ och kopierade den texten hit till den här tråden så det går lättare att hitta.

Jag fick rätt mycket lön den här månaden så jag tänkte ge ett litet bidrag.

"Konto för bidrag till Udon Thani Home for Girls.

Skandiabanken Saldo

Udon T Home f G (9159-420.262-3) Allt i Ett-konto Sven Arne Hedell 1 901 1 901

Den som vill bidra (och litar på mig) kan sätta in pengarna där. Ange ert namn, jag redovisar öppet här i tråden inkomna bidrag."

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

NiceBeaver,Tack för ditt kommande bidrag.

Tycker det passar att redogöra för dagsläget på kontot.

Så här ser det ut idag söndag 26/8 2012:

Marika (till minne av Kia) 200 kr

Stig (till minne av Kia) 250 kr

Anders (till minne av Kia) 250 kr

Sarne (till minne av Kia) 250 kr

Sven-Erik (till minne av Kia) 250 kr

Linneuniversitetet (till minne av Kia) 700 kr

Totalt 1.900 kr

Kontot är Skandiabanken 9159-420.262-3.

Jag kommer att öppet redovisa inkomna bidrag, pengarna överlämnas på Annandagsträffen i år.

/Sarne

Ändrades av Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Det finns så många fler barhem som behöver hjälp

Min syn i det hela så tycker jag det är för mycket uppmärksamhet på just ett barnhem

Går det inte att fördela pengarna till fler barhem???

Jag får säkert skit för detta jag skriver

Min syn på det hela

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns så många fler barhem som behöver hjälp

Min syn i det hela så tycker jag det är för mycket uppmärksamhet på just ett barnhem

Går det inte att fördela pengarna till fler barhem???

Jag får säkert skit för detta jag skriver

Min syn på det hela

Klokt skrivet! Ger man en tia så får ju 190 barnhem del av kakan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns så många fler barhem som behöver hjälp

Min syn i det hela så tycker jag det är för mycket uppmärksamhet på just ett barnhem

Går det inte att fördela pengarna till fler barhem???

Jag får säkert skit för detta jag skriver

Min syn på det hela

Nej, varför skulle du få skit för det?

Historien är dock den att vi som startade denna insamling i Udon gjorde det då förutsättningarna var lite annorlunda, Annandagsträffen i udon va tänkt som en träff för de som bor i eller i anslutning till regionen UdonThani för att lära känna varandra och få tips och idéer om saker och ting i Uonregionen.

Efter att vi publicerade ett antal bilder från denna första, egentligen andra, träff väcktes intresset för att komma tillUdon och ta del av våran trevliga samvaro, att vi startat en lokal insamling i Udon för Udons barnhem måste väl ändå ses som naturligt!

När sedan fler och fler ville vara med var det ingen som ifrågasatte att en insamling i Udon skulle komma Udons barnhem till godo, vilket jag är säker på att även du tycker.

Nu har det vuxit, inte för att Udonmedlemmarna blivit så många fler utan för att det är många som vill komma hit och deltaga på "vår" hemmaträff, vilket vi naturligtvis ser som ett jättetrevligt erkännande av det initiativ Sarne tog för att antal år sedan.

Vi vill inte på något sätt ta ifrån andra behövande någon somhelst hjälp, tvärtom, hjälp är lika välkommen vart den än kommer, men nu har vi det här med genomslagskraft, självklart är det en bidragande orsak att Udon Home fore Girls kommit i blickfånget genom de bildserier många bidragit med och självklart är dom ytterst tacksamma för det, personligen kommer jag att vara engagerad i min hemstad var den nu kommer att vara framledes och vill andra vara med och bidraga så inte kommer jag att tacka nej därtill, men det betyder ju inte att jag har någonting emot andra initiativ!

Usch, mycket text, men hoppas du förstår våra intuisioner och inte tror att vi på något sätt vill undantaga andra behövande, men Udon är Udon och hålls träffen där så.vi har fått det intrycket att våra gemensamma insatser gjort en hel del gott och hoppas det kommer mer framöver, till alla som kan,vill och orkar ta sig an detta arbete med att söka, undersöka och slutföra en insamling till de behövande strandsatta barnen i Thailand.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns så många fler barhem som behöver hjälp

Min syn i det hela så tycker jag det är för mycket uppmärksamhet på just ett barnhem

Går det inte att fördela pengarna till fler barhem???

Jag får säkert skit för detta jag skriver

Min syn på det hela

Förstår inte varför du skulle få skit för ditt inlägg. Det finns hundratusentals barn i Thailand och dess grannländer som skulle behöva få hjälp. Anledningarna till att jag vill ge pengar till den här insamlingen är att jag vurmar speciellt för flickor då man kanske räddar några undan prostitutionsträsket, samtidigt som jag är säker på att varenda krona kommer fram.

Jag och min fru har varit på ett barnhem för handikappade i Nonthaburi då vi hade med oss gosedjur från Sverige och vi hade även köpt godis och kakor för några tusen bath.

Ingen kan göra allt - men alla kan göra något.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Jag var med å sposrade genom grisfesten jag hade för MPR medlemmar hos Maitan

Jag donerade 5000thb till grisen å den som grillade den

Vi fick in ca 7000thb tror jag som donerades til någont hem

Det jag menar är att det anordnas fester hit å dit å det skänks pengar så jag tänket att det vore ide att kanske titta på något mer hem

Jag förstår att man brinner för sin hemstad

Folk kommer från spridda skurar över hela landet å donerar just till udon tjejerna när det finns så många andra ställen som behöver hjälp

Ähh ska sluta älta det hära nu

sorry

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis så där hade man det själv, fast i Finland då på 50 talet, och man glömmer det aldrig! Och man känner att man nu vill bidra lite granna till denna insamling! Så Scandia banken är noterad!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

maitan får även denna resa agera "bank" för mitt sistaölen bidrag.

Att sätta in på ett konto funkar ju det oxxå. Men känns för MIG lite för opersonligt.

Men alla bidrag är ju lika välkomna så var och en gör som det passar bäst för var och en.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...