Jump to content
IGNORERAD

Markpriser i Udon Thani


Guest Khun Lung Pung

Recommended Posts

Guest Khun Lung Pung

Min tirak fick ett tips av en kusin i Udon Thani om en tomt centralt på 240 m2, 20x12 meter, för 400.000 bath. På bild kan man se att granntomterna är bebyggda med hus av bättre standard, typ faranghus. Tomten verkar rätt liten eller är det vanligt med den storleken på tomter?

Är det priset ok för en tomt med promenadavstånd till centrala Udon? Enligt uppgift är säljaren i behov av snabba pengar, men tycker att jag hör det varje gång någon ska sälja.

Vad tycker ni som har info om Udon Thani, är priset ok?

Link to comment
Dela på andra sajter

Priset i centrala Udon är dyrt, har sett tomter på bara 2 Ngan (1 Ngan = 400 kvm) för flera miljoner baht, svårt att sia om priset du fått men det kan mycket väl vara ett normalt eller även billigt pris beroende på läget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Priset i centrala Udon är dyrt, har sett tomter på bara 2 Ngan (1 Ngan = 400 kvm) för flera miljoner baht, svårt att sia om priset du fått men det kan mycket väl vara ett normalt eller även billigt pris beroende på läget.

Enligt kusinen skulle ett normalt pris vara ca 1 miljon bath, men för mig är det svårt att veta vad som är rätt pris, därav frågan på MPR.

Tomten skall ligga nära tågstation.

Link to comment
Dela på andra sajter

Benzmansåklart

Då låter priset helt OK typ runt i kring ligger det på 1 mille närmare in mot centrum uppåt går priset.

Den statliga pris indicationen har gått upp 61,5 % på typ 6 mån i Udonthani

For example, land on Posri Road in downtown Udon Thani is assessed at Bt150,000 per square wah or[size=2] Bt60 million per rai [/size](Bt375 million per hectare). However, the market price is Bt200,000 per square wah.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...