Jump to content
IGNORERAD

"Phuea Thai har orsakat flera katastrofer"


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Regeringen har gjort allt för att gagna före dette premiärminister Thaksin Shinawatra,

vilket har resulterat i en rad olika "katastrofer", detta enligt demokraternas talesman

Chavanond Intarakomalyasut under tisdagen.

Den första är en moralisk katastrof, sade Chavanond, och pekade på skadad moral

och skadat samvete hos många regeringstjänstemän.

Som ett exempel tog han upp att den fängelsedömde Thaksin välkomnades i Kambodja

av den thailändska ambassadören.

Han tog även upp Thaksins påstående att den nationella polischefen Priewpan

Damapong har skickat en skottsäker väst till honom.

Han fortsatte att ta upp flera av dessa katastrofer, så som att Phuea Thai försöker att

använda sin position för att få tillbaka Thaksin, medan dom inte har varit seriösa i att

uppfylla flera av sina vallöften.

Han avslutade med att poängtera att hans parti inte är emot att Thaksin kommer

tillbaka, så länge som han avtjänar sitt straff.

"Thaksins yngre syster är premiärminister. Hans svåger är nationell polischef. Thaksin

är den mäktigaste personen i landet. Det som hindrar Thaksin från att återvända till

landet är rättssystemet. Thaksin kan inte stå över lagen".

Källa: http://www.nationmultimedia.com/politics/Democrat-tallies-disastrous-cost-of-supporting-Tha-30180154.html

Klicka här för att läsa artikeln tillsammans med bild

Link to comment
Dela på andra sajter

Regeringen har gjort allt för att gagna före dette premiärminister Thaksin Shinawatra,

vilket har resulterat i en rad olika "katastrofer", detta enligt demokraternas talesman

Chavanond Intarakomalyasut under tisdagen.

Den första är en moralisk katastrof, sade Chavanond, och pekade på skadad moral

och skadat samvete hos många regeringstjänstemän.

Som ett exempel tog han upp att den fängelsedömde Thaksin välkomnades i Kambodja

av den thailändska ambassadören.

Han tog även upp Thaksins påstående att den nationella polischefen Priewpan

Damapong har skickat en skottsäker väst till honom.

Han fortsatte att ta upp flera av dessa katastrofer, så som att Phuea Thai försöker att

använda sin position för att få tillbaka Thaksin, medan dom inte har varit seriösa i att

uppfylla flera av sina vallöften.

Han avslutade med att poängtera att hans parti inte är emot att Thaksin kommer

tillbaka, så länge som han avtjänar sitt straff.

"Thaksins yngre syster är premiärminister. Hans svåger är nationell polischef. Thaksin

är den mäktigaste personen i landet. Det som hindrar Thaksin från att återvända till

landet är rättssystemet. Thaksin kan inte stå över lagen".

Källa: http://www.nationmul...a-30180154.html

Klicka här för att läsa artikeln tillsammans med bild

C:A 11timmar gammalt inlägg, har inte strutsen fått upp huvudet ur sanden ännu eller kan det vara svårt att fabricera propagandistiska motsägande fabler

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan fick höra om denna skribents kommentarer om södra Thailand och hans framhävanden av nuvaranda regerings försök att lösa detta problem?

Låt mig säga så, frugans farbror dog, insläpad, misshandlad, nykter, aldrig använt droger, på ett lastbilsflak där 70 personer utöver han dog.

Hade IL varit här just nu hade han fått både onda ögat samt antagligen pisk.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan fick höra om denna skribents kommentarer om södra Thailand och hans framhävanden av nuvaranda regerings försök att lösa detta problem?

Låt mig säga så, frugans farbror dog, insläpad, misshandlad, nykter, aldrig använt droger, på ett lastbilsflak där 70 personer utöver han dog.

Hade IL varit här just nu hade han fått både onda ögat samt antagligen pisk.

http://2bangkok.com/26895.html

Både Tak Bai och Krue Se tillhör de absolut grövsta övergreppen på människor i Thailands nutidshistoria, och att se Thaksin med anhang förklara att det "dog för att de var svaga efter att ha fastat" får en att undra vilka jävla nötter som tillåts styra detta landet.

Den förste marionetten gjorde ju sig till internationellt åtlöje när han försökte förklara både Tak Bai och sin egen roll i olika massakrer..

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Det som The Nation som är Thailands mest partiska och enögda tidning kallar "katastrofer" är nog ingenting annat än storm i ett vattenglas, inget av det som nämns är bra exempel på vad jag själv kallar katastrofer, för mig är det svält, översvämmningar, jordbävningar, militärkupper och liknande.

Det är ju Demokraternas uppgift som oppositionsparti att ifrågasätta dom beslut som landets regering tar.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det som The Nation som är Thailands mest partiska och enögda tidning kallar "katastrofer" är nog ingenting annat än storm i ett vattenglas, inget av det som nämns är bra exempel på vad jag själv kallar katastrofer, för mig är det svält, översvämmningar, jordbävningar, militärkupper och liknande.

Det är ju Demokraternas uppgift som oppositionsparti att ifrågasätta dom beslut som landets regering tar.

Mvh isan lover

Och den tidningen brukar du använda som faktakälla lite då och då..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Det som The Nation som är Thailands mest partiska och enögda tidning kallar "katastrofer" är nog ingenting annat än storm i ett vattenglas, inget av det som nämns är bra exempel på vad jag själv kallar katastrofer, för mig är det svält, översvämmningar, jordbävningar, militärkupper och liknande.

Det är ju Demokraternas uppgift som oppositionsparti att ifrågasätta dom beslut som landets regering tar.

Mvh isan lover

I jämförelse med t.ex. Thaipoliticalprisoners och andra liknande media så är The Nation ett föredöme i opartiskhet.

Enögd och partisk ligger i betraktarens ögon och dina ögon är ju väldigt röda.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

I jämförelse med t.ex. Thaipoliticalprisoners och andra liknande media så är The Nation ett föredöme i opartiskhet.

Enögd och partisk ligger i betraktarens ögon och dina ögon är ju väldigt röda.

Hej

Enligt mig befinner sig The Nation och Thai Political prisoner på en likvärdig nivå vad det gäller partiskhet och enögdhet men i var sin ände på en höger-vänster skala, jag själv skulle omöjligen kunna uttala mig om att en av dom skulle vara det minsta mer eller mindre trovärdig än den andra.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Enligt mig befinner sig The Nation och Thai Political prisoner på en likvärdig nivå vad det gäller partiskhet och enögdhet men i var sin ände på en höger-vänster skala, jag själv skulle omöjligen kunna uttala mig om att en av dom skulle vara det minsta mer eller mindre trovärdig än den andra.

Mvh isan lover

Ändå väljer du att hänvisa till bägge som stöd i din argumentation. Intressant.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ändå väljer du att hänvisa till bägge som stöd i din argumentation. Intressant.

Hej

Jag använder all tillgänglig media, men det betyder inte att jag tycker att dom alla är opartiska och objektiva, men dom är bra exempel på hur olika man ser på det som sker, och sen får man själv försöka bilda sig en uppfattning av den information dom tillhandahåller.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag använder all tillgänglig media, men det betyder inte att jag tycker att dom alla är opartiska och objektiva, men dom är bra exempel på hur olika man ser på det som sker, och sen får man själv försöka bilda sig en uppfattning av den information dom tillhandahåller.

Mvh Isan Lover

Så när "The Nation" skriver något som överensstämmelser med din uppfattning är dom bra och korrekta och du använder dom som bevis på att din åsikt är rätt

När samma tidning skriver något du inte håller med om är dom "otroligt enögda och odemokratiska krafters vapen" och har absolut 0% trovärdighet i dina ögon !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så när "The Nation" skriver något som överensstämmelser med din uppfattning är dom bra och korrekta och du använder dom som bevis på att din åsikt är rätt

När samma tidning skriver något du inte håller med om är dom "otroligt enögda och odemokratiska krafters vapen" och har absolut 0% trovärdighet i dina ögon !

Hej

Det finns ju bara två enelsk språkiga tidningar och båda är rojalistiska och gula, men en av dom är det i en sådan grad att jag mer eller mindre har slutat läsa den och det är naturligtvis The Nation som en annan forummedlem jämförde med den gamla skämttidningen MAD, och eftersom jag numera inte läser den så använder jag den nästan aldrig heller numera.

Såna tidningar som har ett seriöst utseende och utger sig för att vara en nyhetsförmedlare men som egentligen är militärens, kupmakarnas och PAD,s propaganda maskin är lite farliga, det finns ju en risk att mindre insatta tror på det dom skriver, vilket naturligtvis är deras avsikt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tvivlar på att det existerar en enda tidning som lyckats vara fullständigt opartisk.

The Nation är inte opartisk. Men det betyder inte att journalisterna sitter och hittar på falska nyheter. Däremot så är urvalet av vilka nyheter som publiceras inte opartiskt. Men det faktum att de hellre publicerar nyheter som är negativa för Thaksin betyder inte att de är falska/felaktiga!

Och givetvis gäller det omvända för Thaksinvänliga tidningar/siter.

Ska man få en någorlunda helhetsbild måste man alltså läsa på siter från bägge sidor. Vilket borde vara en självklarhet. Men uppenbarligen inte är det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag tvivlar på att det existerar en enda tidning som lyckats vara fullständigt opartisk.

The Nation är inte opartisk. Men det betyder inte att journalisterna sitter och hittar på falska nyheter. Däremot så är urvalet av vilka nyheter som publiceras inte opartiskt. Men det faktum att de hellre publicerar nyheter som är negativa för Thaksin betyder inte att de är falska/felaktiga!

Och givetvis gäller det omvända för Thaksinvänliga tidningar/siter.

Ska man få en någorlunda helhetsbild måste man alltså läsa på siter från bägge sidor. Vilket borde vara en självklarhet. Men uppenbarligen inte är det.

Hej

Visst är det så och det är detta jag kallar enögt, men vissa går längre än andra i detta och The Nation har ingen trovärdighet alls och dom ligger precis på gränsen till rena lögner i sina tolkningar och för att gå landets odemokratiska krafters ärenden, och detta är inget som jag är ensam om att tycka, dom får t.ex mycket kritik på engelskspråkiga TeakDoor för detta.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hej

Det som The Nation som är Thailands mest partiska och enögda tidning kallar "katastrofer" är nog ingenting annat än storm i ett vattenglas, inget av det som nämns är bra exempel på vad jag själv kallar katastrofer, för mig är det svält, översvämmningar, jordbävningar, militärkupper och liknande.

Det är ju Demokraternas uppgift som oppositionsparti att ifrågasätta dom beslut som landets regering tar.

Mvh isan lover

Jordbävningar och översvämningar är nog inte så lätt att skapa. Det är väl naturkatastrofer.

Eller vänta, hur var det med den senaste översvämningen. Den fick i alla fall hjälp på traven av en duktig regering.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jordbävningar och översvämningar är nog inte så lätt att skapa. Det är väl naturkatastrofer.

Eller vänta, hur var det med den senaste översvämningen. Den fick i alla fall hjälp på traven av en duktig regering.

Översvämningen fick god hjälp på travet av två regeringar. Eller snarast förorsakades av två regeringar. Så den kunde ingen av sidorna utnyttja. I alla fall inte på riksplanet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Översvämningen fick god hjälp på travet av två regeringar. Eller snarast förorsakades av två regeringar. Så den kunde ingen av sidorna utnyttja. I alla fall inte på riksplanet.

Nja snarare en vindflöjel till jordbruksminister.

Sen kan man nog diskutera om PT känner sig stolta över att ta in honom i regeringen. Men med tanke på hur maktkåta dom är. Så ligger dom väl med vem som helst, bara dom får ha regeringsmakten. Så plundringen av stadskassan kan fortgå. Men det är riktigt att beslute som togs. Vilkett som konsekvens vart översvämningen togs medan han fortfarande ingick i den demokratledda regeringen.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja snarare en vindflöjel till jordbruksminister.

Sen kan man nog diskutera om PT känner sig stolta över att ta in honom i regeringen. Men med tanke på hur maktkåta dom är. Så ligger dom väl med vem som helst, bara dom får ha regeringsmakten. Så plundringen av stadskassan kan fortgå. Men det är riktigt att beslute som togs. Vilkett som konsekvens vart översvämningen togs medan han fortfarande ingick i den demokratledda regeringen.

Mvh Janne

Eftersom CTP inte visste innan valet vilket håll de skulle vända kappan åt för att få fortsätta ta del av statskassan så gjorde man inte det man behövde göra under tiden man ingick i Demokraternas regering och innan man visste vilka departement man skulle få i PTP´s regering som uppskattar jag att det tog mellan 2-3 månader då CTP ministern inte gjorde ett skvatt...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Det finns ju bara två enelsk språkiga tidningar och båda är rojalistiska och gula, men en av dom är det i en sådan grad att jag mer eller mindre har slutat läsa den och det är naturligtvis The Nation som en annan forummedlem jämförde med den gamla skämttidningen MAD, och eftersom jag numera inte läser den så använder jag den nästan aldrig heller numera.

Såna tidningar som har ett seriöst utseende och utger sig för att vara en nyhetsförmedlare men som egentligen är militärens, kupmakarnas och PAD,s propaganda maskin är lite farliga, det finns ju en risk att mindre insatta tror på det dom skriver, vilket naturligtvis är deras avsikt.

Mvh Isan Lover

Hahaha!! Det här ska jag vidarebefordra till mina vänner på BKK Post! Det finns en svensk som anser att dom är rojalister och gula samt militärens, kuppmakarnas och PAD´s propagandamaskin!! Dom kommer verkligen uppskatta att du klassificerat in dem så!! :rotfl::rotfl::rotfl:

ja jädrar!! Det här ska bli roligt!!

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Jag har nu fått svar från en av vännerna vid BKK Post angående IL påstående, Han höll med angående Nation (vad kan man väl annars vänta sig :-) )

han hade dock en del att säga om synpunkten att dom att dom PAD´s verktyg :-) Här är ett utdrag ur hans text " Nation is bright, bright yellow. Bangkok Post is dutifully (but not rabidly) royalist, sometimes pale yellow and often neutral. During the last election it was even a bit sympathetic to Yingluck and often interviews Thaksin"

Det fanns en del annat skrivet vilket jag behåller själv av hänsyn till andra.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag har nu fått svar från en av vännerna vid BKK Post angående IL påstående, Han höll med angående Nation (vad kan man väl annars vänta sig :-) )

han hade dock en del att säga om synpunkten att dom att dom PAD´s verktyg :-) Här är ett utdrag ur hans text " Nation is bright, bright yellow. Bangkok Post is dutifully (but not rabidly) royalist, sometimes pale yellow and often neutral. During the last election it was even a bit sympathetic to Yingluck and often interviews Thaksin"

Det fanns en del annat skrivet vilket jag behåller själv av hänsyn till andra.

Hej

Roligt att han höll med om The Nation, vad det gäller Bangkok Post så är dom ju som sagt betydligt bättre än The Nation men dom verkar ändå vara lite återhållsamma och inte våga skriva i klartext rätt ofta, men det kan ju vara så att dom inte vill stöta sig med vissa inflytelserika personer och grupper eller råka ut för problem.

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...