Jump to content
IGNORERAD

Galna poliser i SWE


Nypan

Recommended Posts

Jag kan skriva hur jag uppfattar det du skriver om fakta eller händelseförlopp.

Ur dessa kan du ge svar utifrån hur du anser att det ska vara enligt dig. Sånt kallas debatt

Dock är det svårare att komma med påstående/frågor som "du tror du dig veta bättre".

Som är av samma karaktär som "har du slutat slå din fru ännu"

Om jag anser att polisen gör fel så är ju det i sig själv av mig ett underkännande av polisens insats. Likt att du har en annan uppfattning än mig och anser dig isåfall veta bättre än mig och överåklagaren.

Det jag kraftigt ogillar i ditt sätt att framföra detta på. Är nån generell typ av frågeställning där du insinuerar att JAG ANSER mina åsikter är bättre och högre stående än myndighetsövarna generellt.

Jag kan dock konstatera att många poliser i denna bevisligen och bevisligen minst 2 då dessa filmades. Bröt mot propotionsprincipen som står i deras egna instruktioner mig veterligen, samt undanhöll info till polisledningen Och bröt mot densammas order. Om du anser(endast du själv kan komma med klargörande vad du tycker)? att detta är ett bra, lagligt och hedervärt polisarbete? Så får detta stå för dig.

Jag däremot ur min högst personliga syn på saken anser att poliserna i fråga är en skamfläck för poliskåren och borde få fotpatruleringstjänst på sergels torg.

dom bevisligen är direkt olämpliga att framföra fordon på detta vis. Då dom körda mycket trafikfarligare själva än den som jagade.

Självklart anser jag PERSONLIGEN att mc killen borde i slutänden få ta konsekvens av sitt handlanden. Men jag anser inte att han borde ha dött. Jag anser att hela jakten borde skötts annorlunda. Då jakten i sig utsatte allmänheten för fara mer än vad som var nödvändigt.

Och tillslut. I en av meddelandena sågar du totalt mina förslag till vad jag tycker man borde ha gjort.

Däremot när jag som konsekvens då frågar dig vad du tycker man istället skulle gjort för att stoppa killen. Så väljer du likt IL att stoppa huvet i sanden och låtsas som frågan aldrig ställts. När jag sen pressar dig att svara så omformulerar du frågasn som om jag bad dig svara på vad DU skulle ha gjort.

Min högst personliga uppfattning om din debattstil i detta, är att jag anser att du kör samma stil Som IL vilket du kritiserar honom om ofta.

Du väljer ju själv hur du svarar. Men jag har i alla fall inte mig veterligen tillskrivit dig någon åsikt. Annat än det du själv framför.

Har det uppfattats som det så är det oavsiktligt och ej menat som så!

Mvh Janne

Nu gjorde du det igen ett antal gånger ovan

Påstår saker (som är åsiksbaserade) och hävdar att "så är det bara" trots att alla kan tolkas olika beroende på personliga åsikter, egna erfarenheter, olika kunskapsbakgrund etc etc

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 240
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    43

  • janne_h

    29

  • Inaktiv Medlem

    15

  • Jive

    9

Mest aktiva i denna tråd

Ja. Du envisas med att anse det. Det är helt klart för alla tror jag nu

Och att andra kan ha andra åsikter kan du helt enkelt inte ens tänka dig verkar det som.

Men du är beredd att gå till strid på det sätt du gör baserat på vad Aftonbladet och TV4 valt att klippa ihop för att bygga på sin "säljande story"

Eller har du annan insikt i händelsen än det som visades i reportaget ?

Nu är du ju där och tillskriver mig åsikter igen. SLUTA med detta genast!

Vad jag kan tänka mig eller inte det har du bevisligen inte en aning om!

Det jag skrev belades som fakta i den efterföljande debatten på TV4. Även av polisens informationsansvarige verifierade detta om än motvilligt. Dom 2 poliserna som syns på filmen prövades aldrig i åklagarens förundersökning. Den gick ut på att pröva polisens insats som så!

Har du någon annan fakta som motsäger detta?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är du ju där och tillskriver mig åsikter igen. SLUTA med detta genast!

Vad jag kan tänka mig eller inte det har du bevisligen inte en aning om!

Det jag skrev belades som fakta i den efterföljande debatten på TV4. Även av polisens informationsansvarige verifierade detta om än motvilligt. Dom 2 poliserna som syns på filmen prövades aldrig i åklagarens förundersökning. Den gick ut på att pröva polisens insats som så!

Har du någon annan fakta som motsäger detta?

Mvh Janne

Jag skrev att det "verkar som" vilket ju är ett sätt att utrycka min egen åsikt !!!!!!!!!

Du tiolkar det som fakta om det överensstämmer med dina egna åskter. Vad som sägs i en debatt på TV kan knappast anses som "fakta"

Nu är det du som kör á-la-IL

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu gjorde du det igen ett antal gånger ovan

Påstår saker (som är åsiksbaserade) och hävdar att "så är det bara" trots att alla kan tolkas olika beroende på personliga åsikter, egna erfarenheter, olika kunskapsbakgrund etc etc

Om du anser att dom rödmarkerade texterna var avsedda att tillställa dig en åsikt så kan jag påtala att du har fel?

I övrigt så börjar dina svar bli så röriga. Så jag vet faktiskt inte vad jag ska svara.

Det normala i debatt brukar vara att man står för sin åsiktsbaserade åsikt.

Förespråkar du ett annat handlingsförfarande?

Men vi ska kraftigt skilja på åsiktsbaserad åsikt och att tillskriva sin meningsmotståndare åsikter dom inte har!

Det är det som du enligt min uppfattning inte verkar skilja på

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skrev att det "verkar som" vilket ju är ett sätt att utrycka min egen åsikt !!!!!!!!!

Du tiolkar det som fakta om det överensstämmer med dina egna åskter. Vad som sägs i en debatt på TV kan knappast anses som "fakta"

Nu är det du som kör á-la-IL

Ska jag tolka detta som att det som sades av polisens egen informationsansvarige inte ska tas som fakta då?

Nu börjar du faktiskt att framstå som komisk. Påstår du det jag säger angående förunddersökningen är fel? Och vilken fakta grundar du detta på isåfall?

Personligen så anser jag att du är mycket klumpig när du skriver. Och gång efter gång går in och skriver hur jag tolkar och tänker o.s.v.

Du har ingen aning hur jag tolkar det jag skriver. Du har ingen aning hur jag tänker. Så sluta genast upp med dina amatöranalyser om hur jag tänker och tolkar saker.

Om du nånsin ska tas på allvar och inte framstå som en pajas varje gång du debbaterar så råder jag dig till att besvara det som skrivits och endast uttrycka och hur du själv kommer till slutsatser.

Du har tillskrivit mig alltifrån att ha tittat på hollywodfilmer till att tolka fakta felaktigt till att anse mig veta bättre. Sluta med detta. Du vet i dessa frågor i ala fall inte vad du skriver om.

Och tillslut du undviker konsekvent att komma med konstruktiva förslag till vad du anser dom skulle gjort för att slippa dödlig utgång?

Däremot har du många åsikter på vad som andra skribenter skriver fel, när man anmärker på polisens agerande.

Helt upp till dig hur du skriver. Men du upplevs i alla fall inte av mig som speciellt trovärdig förespråkare för polisen. Då du inte kan kommam med ett motsvar på det du kritiserar andra för att skriva.

Jag tycker fortfarande att det skulle vara intressant att höra hur du anser att polisbilen skulle ha fått stopp på motorcykeln?

Till dess att du kommer med ett klargörande i frågan så kan jag ju bara anta att det inte finns något svar på frågan från ditt håll?

Hur trovärdig anser du då själv att du upplevs?

Mvh Janne

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

janne_h, jag tycker du är grymt orättvis mot IL. Jag tycker IL svarar mycket tålmodigt och sakligt på de påståenden som riktas mot honom de gånger "vildhundsdrevet" är efter honom, och det händer ju ganska ofta. Nu orkar jag inte läsa allt politiktjafs, men det jag läst, där tycker jag som ovan. Tallviking däremot, tycker jag mest liknar en tjockhudad metmask som du försöker få fast på en slö metkrok. Jag hade en liten minidebatt med honom för en tid sedan, men insåg ganska snabbt att han ger sig aldrig, oavsett vem som "har rätt".

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska jag tolka detta som att det som sades av polisens egen informationsansvarige inte ska tas som fakta då?

Nu börjar du faktiskt att framstå som komisk. Påstår du det jag säger angående förunddersökningen är fel? Och vilken fakta grundar du detta på isåfall?

Personligen så anser jag att du är mycket klumpig när du skriver. Och gång efter gång går in och skriver hur jag tolkar och tänker o.s.v.

Du har ingen aning hur jag tolkar det jag skriver. Du har ingen aning hur jag tänker. Så sluta genast upp med dina amatöranalyser om hur jag tänker och tolkar saker.

Om du nånsin ska tas på allvar och inte framstå som en pajas varje gång du debbaterar så råder jag dig till att besvara det som skrivits och endast uttrycka och hur du själv kommer till slutsatser.

Du har tillskrivit mig alltifrån att ha tittat på hollywodfilmer till att tolka fakta felaktigt till att anse mig veta bättre. Sluta med detta. Du vet i dessa frågor i ala fall inte vad du skriver om.

Och tillslut du undviker konsekvent att komma med konstruktiva förslag till vad du anser dom skulle gjort för att slippa dödlig utgång?

Däremot har du många åsikter på vad som andra skribenter skriver fel, när man anmärker på polisens agerande.

Helt upp till dig hur du skriver. Men du upplevs i alla fall inte av mig som speciellt trovärdig förespråkare för polisen. Då du inte kan kommam med ett motsvar på det du kritiserar andra för att skriva.

Jag tycker fortfarande att det skulle vara intressant att höra hur du anser att polisbilen skulle ha fått stopp på motorcykeln?

Till dess att du kommer med ett klargörande i frågan så kan jag ju bara anta att det inte finns något svar på frågan från ditt håll?

Hur trovärdig anser du då själv att du upplevs?

Mvh Janne

Du påstår en massa ovan, som allt är DIN TOLKNING av vad jag skrivit och som jag inte håller med om.

Det innebär att du använder precis samma teknik i din debattering som du spyr galla över mig att jag använder. Problemet är att det verkar vara helt omöjligt för dig att inse ditt eget sätt att agera

Detta ämne har jag följt på en hel rad av olika forum, mestadels motor-relaterade forum och känslorna och åsikterna går lika heta där

Det viktigaste man kan dra slutsats av att det är just känslor

Skall jag dra en övergripande summering ligger ca 70-80% av kommentarerna på att killen får skylla sig själv och polisen gjorde rätt

Det finns några som du som ligger diametralt åt andra hållet i klassen "hata poliser och kritisera allt dom gör"

Allt som rör detta ärende är bedömanden gjorda i stundens hetta. Allt från killen på motorcykelns val till alla de inblandade polisernas val och ageranden

Att som du försöka fixera allt vid "fakta" gör att allt blir omöjligt att diskutera för de "fakta" du klänger fast dig vid är egentligen bedömningar som blir olika beroende på vem du frågar

Vad som är "rätt eller fel" i just detta ärende avgör varken du eller jag. Det avgörs av förundersökare, åklagare, rättspersonal och domare

Jag har en åsikt och du en annan

Kan du inte bara inse det ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej nej nej, ge inte upp nu "grabbar", nu börjar ju tråden bli spännande juh! :thumbsup: Meeeeeeeeeeeeeeeera! :nyam:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga till TallViking:

Varför tror du att poliserna i den jagande bilen fick order från polisledningen att avbryta jakten?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga till TallViking:

Varför tror du att poliserna i den jagande bilen fick order från polisledningen att avbryta jakten?

Troligtvis för att dom insåg att dom inte skulle kunna stoppa honom eftersom dom försökt i 45 minuter. Men den är en spekulation från min sida

Och troligtvis ligger en mängd faktorer i det beslutet som inte framgick i AB:s "redovisning"

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

En harpun i bakhjulet på MC´n hade säkert fått den att stanna, fast föraren och passageraren hade nog fortsatt i sådär en 200knyck, hur bra hade det varit?

Tänk om de skrapat knäna eller värre!

Pulstjofräsen verkar kul, men det låter lite sciencefiction om den där grejen, finns den verkligen, och funkar den på riktigt?

MVH Tommy

Tommy skrev se nedan :::

Pulstjofräsen verkar kul, men det låter lite sciencefiction om den där grejen, finns den verkligen, och funkar den på riktigt?

Själv tror jag inte den finns.

Kanske något för Håkan Lantz, han verkar fixa det mesta.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Troligtvis för att dom insåg att dom inte skulle kunna stoppa honom eftersom dom försökt i 45 minuter. Men den är en spekulation från min sida

Och troligtvis ligger en mängd faktorer i det beslutet som inte framgick i AB:s "redovisning"

Jag tror att en av dessa faktorer var att undvika utsätta allmänheten för den extra fara som jakten innebar.

Vad tror du?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att en av dessa faktorer var att undvika utsätta allmänheten för den extra fara som jakten innebar.

Vad tror du?

Säkerligen var det en av faktorerna. Ganska självklart. eller hur ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Säkerligen var det en av faktorerna. Ganska självklart. eller hur ?

Ja!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

janne_h, jag tycker du är grymt orättvis mot IL. Jag tycker IL svarar mycket tålmodigt och sakligt på de påståenden som riktas mot honom de gånger "vildhundsdrevet" är efter honom, och det händer ju ganska ofta. Nu orkar jag inte läsa allt politiktjafs, men det jag läst, där tycker jag som ovan. Tallviking däremot, tycker jag mest liknar en tjockhudad metmask som du försöker få fast på en slö metkrok. Jag hade en liten minidebatt med honom för en tid sedan, men insåg ganska snabbt att han ger sig aldrig, oavsett vem som "har rätt".

Anledningen att jag drar in IL är just för att TV är den som mest stångas med IL om hans sätt att beskriva saker och ting.

Lite som att kasta sten i glashus.

I övrigt håller jag med dig i vad du skriver och väljer därför att avstå att svara TV ytterligare i detta ämne.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Raderade inlägg som gick off-topic in på ett företag.

Nu kan ni fortsätta eran "jag ska ha sista ordet" battle, men stay någorlunda on topic tack,tråden ligger inte under OT

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...