Jump to content
IGNORERAD

Galna poliser i SWE


Nypan

Recommended Posts

Det hade kanske hänt ändå för eller senare och det som gör det extra anmärkningsvärt är att MC-killen körde så i trafik och med passagerare. Men det ändrar inte min syn på polisen som körde i detta fall. Jag har svårt att hylla dem för deras insats faktiskt.

Men är polisen skyldiga till att killen i en singelolycka körde ihjäl sig och närapå dödade den oskyldiga 17-åriga tjejen bakpå ?

Det handlar inte om att hylla någon utan beklaga den 22-åriga idi*tens beteende.

Inte första lagbrottet tydligen den kille begick enligt uppgift tidigare i tråden...

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 240
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    43

  • janne_h

    29

  • Inaktiv Medlem

    15

  • Jive

    9

Mest aktiva i denna tråd

Jag har aldrig sett så mycket skit komma från en o samma person på så kort tid som du har lyckats med i dag,

MVH//Jocko

Så vad är din egen syn på saken (med vettiga argument ) ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Så vad är din egen syn på saken (med vettiga argument ) ?

Du har fått vettiga argument,men inte förståt så jag tänker inte spilla tid på dig

med en upprepad disktrion,

MVH//Jocko

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Väldigt oansvarigt av mc-föraren tanke på att han har en passagerare och mot sina medtrafikanter. Polisens agerande är lika förkastligt. Fattar dom inte att man utsätter alla medtrafikanter för livsfara.. får inte polisen utbildning i trafiksäkerhet?! Det slutade väldigt tragiskt och meningslöst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har fått vettiga argument,men inte förståt så jag tänker inte spilla tid på dig

med en upprepad disktrion,

MVH//Jocko

Så vilka ansåg du var "vettiga" och varför ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Men är polisen skyldiga till att killen i en singelolycka körde ihjäl sig och närapå dödade den oskyldiga 17-åriga tjejen bakpå ?

Det handlar inte om att hylla någon utan beklaga den 22-åriga idi*tens beteende.

Inte första lagbrottet tydligen den kille begick enligt uppgift tidigare i tråden...

Ja då var det minsann på tiden att han fick lära sig en läxa :ironi:

Svar på frågan, nej polisen var inte skyldig. Bara omdömeslös av stora mått som jag ser det genom att öka risknivån för andra helt i onödan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja då var det minsann på tiden att han fick lära sig en läxa :ironi:

Svar på frågan, nej polisen var inte skyldig. Bara omdömeslös av stora mått som jag ser det genom att öka risknivån för andra helt i onödan.

Så varje gång polisen och andra larmtjänster rycker ut i hög fart till ett larm är dom "omdömeslösa" trots att dom specialutbildning för just utryckningskörningar ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Men är polisen skyldiga till att killen i en singelolycka körde ihjäl sig och närapå dödade den oskyldiga 17-åriga tjejen bakpå ?

Det handlar inte om att hylla någon utan beklaga den 22-åriga idi*tens beteende.

Inte första lagbrottet tydligen den kille begick enligt uppgift tidigare i tråden...

Begriper du inte att polisen medverkade i mc-förarens död? Vad är det du inte förstår? Det är väl klart att mc-föraren blev hetsad och stressad av polisens meningslösa jakt på en som kört för fort. Agerande från polisen är inte i proportion till brottet som mc-föraren begick. Tanke på den enorma faran både polisen och mc-föraren skapar för sina medtrafikanter.

Jag försvara absolut inte mc-förarens agerande.. men att tycka att polisen gjorde en korrekt bedömning att ta upp jakten är helt åt helvete enligt mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Begriper du inte att polisen medverkade i mc-förarens död? Vad är det du inte förstår? Det är väl klart att mc-föraren blev hetsad och stressad av polisens meningslösa jakt på en som kört för fort. Agerande från polisen är inte i proportion till brottet som mc-föraren begick. Tanke på den enorma faran både polisen och mc-föraren skapar för sina medtrafikanter.

Jag försvara absolut inte mc-förarens agerande.. men att tycka att polisen gjorde en korrekt bedömning att ta upp jakten är helt åt helvete enligt mig.

Och de baserar du på några klipp på aftonbladets sida ?

Poliserna i bilarna, i helikoptern och ledningscentralen som tog besluten är bara idi*ter som inget begriper jämfört med dig

Deras mångåriga erfarenhet är bara skit..

Du kanske själv skulle prova på att ta beslut i liknande situation någon gång

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Så varje gång polisen och andra larmtjänster rycker ut i hög fart till ett larm är dom "omdömeslösa" trots att dom specialutbildning för just utryckningskörningar ?

Inte varje gång men helt klart i detta fall som tack och lov inte är vanligt förekommande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte varje gång men helt klart i detta fall som tack och lov inte är vanligt förekommande.

Och din gedigna erfarenhet om detta avgör att i detta fall har du rätt och dom fel ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Och de baserar du på några klipp på aftonbladets sida ?

Poliserna i bilarna, i helikoptern och ledningscentralen som tog besluten är bara idi*ter som inget begriper jämfört med dig

Deras mångåriga erfarenhet är bara skit..

Du kanske själv skulle prova på att ta beslut i liknande situation någon gång

Men vilken jävla paragrafryttare du är. Det är väl inget snack om att detta är omdömeslöst av polisen som jagar honom??? Är du på riktigt eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vilken jävla paragrafryttare du är. Det är väl inget snack om att detta är omdömeslöst av polisen som jagar honom??? Är du på riktigt eller?

Baserar du dina åsikter på de få sekunder som klippts ihop för att sälja nyheter på Aftonbladets hemsida ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Baserar du dina åsikter på de få sekunder som klippts ihop för att sälja nyheter på Aftonbladets hemsida ?

Dom jagade honom i 45 minuter? Vad är det som är så svårt att greppa? Ska dom posta hela jakten på 45 minutern på AB? Vad tror du dom gjorde i 45 minuter? Körde in och tog sig en korv till middag i 30 minuter för att sen fortsätta jakten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt.en helgtråd på en måndag "fight-fight fight" :14:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom jagade honom i 45 minuter? Vad är det som är så svårt att greppa? Ska dom posta hela jakten på 45 minutern på AB? Vad tror du dom gjorde i 45 minuter? Körde in och tog sig en korv till middag i 30 minuter för att sen fortsätta jakten?

Ta och läs artikeln en gång till rekommenderas.

Så snart polishelikoptern tog upp kontakten släppte bilen på marken efter och var inte ens i närheten när han kraschade. Det var bara helikoptern som hade kontakt med motorcykeln.

Killen hade 45 minuter på sig att fatta beslutet att stanna. Trögtänkt som få tydligen

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Jagade de honom i 45 minuter ? Då borde han ha gått om tid att ge upp .

Håller med dig fullständigt. Men nu gjorde han tyvärr inte det. Men polisens agerande är fortfarande väldigt omdömeslöst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med dig fullständigt. Men nu gjorde han tyvärr inte det. Men polisens agerande är fortfarande väldigt omdömeslöst.

Vad av polisens agerande var omdömeslöst enligt dig och på vilket sätt ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Det är min åsikt och avgör såklart inget i lagens mening. Lite erfarenhet har man kanske samlat på sig dock och det är att ha förståelse för att ungdomar gör knasiga grejor ibland, precis som vi vuxna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Ta och läs artikeln en gång till rekommenderas.

Så snart polishelikoptern tog upp kontakten släppte bilen på marken efter och var inte ens i närheten när han kraschade. Det var bara helikoptern som hade kontakt med motorcykeln.

Killen hade 45 minuter på sig att fatta beslutet att stanna. Trögtänkt som få tydligen

Jaha, det var därför dom körde i 250kmh i timmen efter dom tappat honom? Det är ju självklart att man inte slår av på farten även när man tappat honom. Gå och köp dig en korv!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, det var därför dom körde i 250kmh i timmen efter dom tappat honom? Det är ju självklart att man inte slår av på farten även när man tappat honom. Gå och köp dig en korv!

Och du tror i din enfald att efter 45 minuter var det bara en bil på marken inblandad ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Och du tror i din enfald att efter 45 minuter var det bara en bil på marken inblandad ?

Läs artikeln din korvätare!

"Sedan gasar han i väg. Hastigheten överstiger 250 kilometer, [size=4]och efter att en polishelikopter tagit upp jakten från luften sackar polisbilen efter.

Men poliserna fortsätter att köra fort. Flera gånger över 200 kilometer i timmen, trots att det är mycket trafik på vägarna."[/size]

Begriper du fortfarande inte? ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Läs artikeln din korvätare!

"Sedan gasar han i väg. Hastigheten överstiger 250 kilometer, [size=4]och efter att en polishelikopter tagit upp jakten från luften sackar polisbilen efter.

Men poliserna fortsätter att köra fort. Flera gånger över 200 kilometer i timmen, trots att det är mycket trafik på vägarna."[/size]

Begriper du fortfarande inte? ???

Och poliser får inte köra fort under utryckning för det har du bestämt eller ?

Har du ens en aning om hur det är att köra utryckningsfordon och hur ofta poliser kör fort ?

Eller går du hårt på Aftonbladets reporters version av "sanningen" ?

Du kanske var på plats så du "vet" till och med ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Och poliser får inte köra fort under utryckning för det har du bestämt eller ?

Har du ens en aning om hur det är att köra utryckningsfordon och hur ofta poliser kör fort ?

Eller går du hårt på Aftonbladets reporters version av "sanningen" ?

Du kanske var på plats så du "vet" till och med ?

Jag ger upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...