Jump to content
IGNORERAD

Galna poliser i SWE


Nypan

Recommended Posts

Snälla BAA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag repeterar en del av vad jag skrev från början.Lägger det med FET stil, då kanske det är lättare att uppfatta.

[size=5]Man kör inte för fort, man kör inte mot rött, med denna jakt för att bötfälla någon står INTE i propotion till Polisen handlande. Jag försvarar INTE föraren av MC:n[/size]

[size=5]han har gjort fel, han körde då dom såg honom, C.a 100 på 70 väg.enligt polisens kamera, sedan började jakten.

Obs ! I sekvensen där man tappar bort Mc:n så får man tips från Hkpt. var den finns, med lite omdöme så räcker det väl med att Hkpt. kollar var han gör och inte 20 bilar som kan skada och döda oskyldiga andra trafikanter.[/size]

Troligen är du någon gammal avdankad kollega till dom efterföljande

[size=5]Såg ,just nu att numera böver man bara vara 18 år, för att bli Polis, skrämmande borde höjas till 25 år.[/size]

För övrigt så skiter jag i SWE lag, då jag Inte befinner mig där,sedan lång tid tillbaka, och troligen ALDRIG mer att sätta min fot där igen

Nypan Bikerglidare i annat land.

Troligen är du dum eller vadå? Varför skulle jag vara kollega?

Sunt förnuft gäller väl i alla lägen, skönt att du "glider" nånannanstans, tror inte många saknar personer med sådan inställning, glid nu på var du nu bor!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 240
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    43

  • janne_h

    29

  • Inaktiv Medlem

    15

  • Jive

    9

Mest aktiva i denna tråd

Guest Forden34

Bättre att föraren dör en någon oskyldig som råkar komma i vägen för blådåren, bara en tidsfråga innan han hade kört ihjäl någon oskyldig. En normalt funtad person skulle ha stannat när de såg polisen och inte visa fingret och kört iväg i 200+ dessutom med en ung tjej bak på.

Är det bättre att föraren dör??? Är det inte bättre att ingen dör

Tjejen visste nog vad hon gjorde när hon äntrade hojen

Link to comment
Dela på andra sajter

Troligen är du dum eller vadå? Varför skulle jag vara kollega?

Sunt förnuft gäller väl i alla lägen, skönt att du "glider" nånannanstans, tror inte många saknar personer med sådan inställning, glid nu på var du nu bor!

Jag är nog inte ensam om att tro att du är en gammal avdankad en.

Egentligen bryr jag mig inte om sådana som du, för övrigt kan jag bara bli arg på dom jag gillar. För dom andra "siter" jag fullständigt i.

Du måste väl rimligen förstå att köra efter en MC i 240 km som dessa "Poliser" gör är för mig fullständigt ofattbart. Det står helt andra saker i deras reglemente, men det glömmer alla inblandade för man säger i filmen "Fan va häftigt" till och med kollegan bredvid, tycker att det går alldeles för fort. Du har säker aldrig suttit på en MC,men du är världsmästare i alla fall.

Du kan INTE ens inse att en bil i hög fart, kräver mer utrymme och tar mer plats än en MC, för övrigt så måste den som efterföljer köra betydligt fortare, vid många tillfällen än den som ligger före.

Polisen var vid flera tillfällen uppe i 240-250 km /t Hur försvarar du det, förresten jag vill inte veta vad du anser.

Jag upprepar det IGEN det finns inge RIMLIG anledning att efterfölja någon i dessa farter för ett vederbörande har kört för fort, från början var överträdelsen 30 km, kompletterades med en rödljus körning, sedan började hets jakten.

Upprepar det igen för dig, har aldrig försvarat ett lagbrott, men försvarar ALDRIG dessa Polisers agerande.

För övrigt så förstår jag mycket mer,än DU kan uttrycka.

Bikerglidare

Ändrades av Nypan

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Snälla BAA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag repeterar en del av vad jag skrev från början.Lägger det med FET stil, då kanske det är lättare att uppfatta.

[size=5]Man kör inte för fort, man kör inte mot rött, med denna jakt för att bötfälla någon står INTE i propotion till Polisen handlande. Jag försvarar INTE föraren av MC:n[/size]

[size=5]han har gjort fel, han körde då dom såg honom, C.a 100 på 70 väg.enligt polisens kamera, sedan började jakten.

Obs ! I sekvensen där man tappar bort Mc:n så får man tips från Hkpt. var den finns, med lite omdöme så räcker det väl med att Hkpt. kollar var han gör och inte 20 bilar som kan skada och döda oskyldiga andra trafikanter.[/size]

Troligen är du någon gammal avdankad kollega till dom efterföljande

[size=5]Såg ,just nu att numera böver man bara vara 18 år, för att bli Polis, skrämmande borde höjas till 25 år.[/size]

För övrigt så skiter jag i SWE lag, då jag Inte befinner mig där,sedan lång tid tillbaka, och troligen ALDRIG mer att sätta min fot där igen

Nypan Bikerglidare i annat land.

Har du läst artikeln i AB. Är det bara ljug? Men där står precis tvärtemot vad du hävdar.

[size=2]Den 20 juli 2011 upptäckte en civil polispatrull en svart motorcykel utan registreringsskyltar i centrala Stockholm och började följa efter. På motorcykeln satt Christopher Andersson, 22, och hans då 17-åriga flickvän.[/size]

[size=2]I polisbilen satt en videokamera som registrerade hela förloppet, och filmen har nu läckt ut på nätet.[/size]

[size=2]Den visar hur mc-föraren bryter mot regel efter regel. Kör mot rött, mot trafiken och långt över tillåten hastighet.[/size]

[size=2]Gasar ifrån polisen[/size]

[size=2]Polisbilen följer efter, ut ur stan, mot Nynäshamn. Det är då, i 165 kilometer i timmen, Christopher Andersson upptäcker att han är förföljd. Han släpper styret och ger poliserna fingret.[/size]

[size=2]Sedan gasar han i väg. Hastigheten överstiger 250 kilometer, och efter att en polishelikopter tagit upp jakten från luften sackar polisbilen efter.[/size]

Inte verkar han så oskyldig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Snälla BAA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag repeterar en del av vad jag skrev från början.Lägger det med FET stil, då kanske det är lättare att uppfatta.

[size=5]Man kör inte för fort, man kör inte mot rött, med denna jakt för att bötfälla någon står INTE i propotion till Polisen handlande. Jag försvarar INTE föraren av MC:n[/size]

[size=5]han har gjort fel, han körde då dom såg honom, C.a 100 på 70 väg.enligt polisens kamera, sedan började jakten.

Obs ! I sekvensen där man tappar bort Mc:n så får man tips från Hkpt. var den finns, med lite omdöme så räcker det väl med att Hkpt. kollar var han gör och inte 20 bilar som kan skada och döda oskyldiga andra trafikanter.[/size]

Troligen är du någon gammal avdankad kollega till dom efterföljande

[size=5]Såg ,just nu att numera böver man bara vara 18 år, för att bli Polis, skrämmande borde höjas till 25 år.[/size]

För övrigt så skiter jag i SWE lag, då jag Inte befinner mig där,sedan lång tid tillbaka, och troligen ALDRIG mer att sätta min fot där igen

Nypan Bikerglidare i annat land.

Har du inte lärt dig din läxa?!

Nypan!

§ 1 Polisen har alltid rätt!

§ 2 om inte gäller § 1 i alla fall.

Hälsar pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du inte lärt dig din läxa?!

Nypan!

§ 1 Polisen har alltid rätt!

§ 2 om inte gäller § 1 i alla fall.

Hälsar pigge01

Pigge!!!!!

Du får en stor KARMA av mej, men nu var detta i SWE och inte i Thailand

Nypan

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

För övrigt så skiter jag i SWE lag, då jag Inte befinner mig där,sedan lång tid tillbaka, och troligen ALDRIG mer att sätta min fot där igen

Nypan Bikerglidare i annat land.

Om du nu skiter i svensk lag så varför startar du då en tråd likt denna? ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Pigge!!!!!

Du får en stor KARMA av mej, men nu var detta i SWE och inte i Thailand

Nypan

Har du glömt polis banaliteterna i Göteborg?

Mordförsöket mm.

Och alla friande i våra domstolar!

En polis klarar sig till 98% i Sverige! :nyam:

Dom ska ha omvänd bevisbörda!

Men MC-Föraren var en klant!

Hälsar pigge01

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom berättade just på nyheterna om detta. De få klipp ur den totala filmen som visades då låg poliserna nära. Mestadels under hela jakten låg dom flera kilometer bakom och helikoptern höll kontakten

Journalisterna har ännu en gång "förvanskat" verkligheten för att sälja mer

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade det varit i USA eller England hade han prejats direkt ner i diket innan han haft chans att döda och skada en massa oskyldiga i sin vansinniga framfart

Hur mycket skall en polis tvingas titta på för att skydda en galen brottsling från att skada sig själv ?

Beter man sig så i trafiken kan man inte "begära" en massa av de som har till ansvar att stoppa sådana fasoner.

Exakt! Nån jävla ordning måste det vara.

Denna, citat: "galna brottsling" måste stoppas till varje pris, om det så ska bli hans död.

Vilka j-vla fasoner.

Tycker för övrigt att poliserna i den efterföljande bilen ska ha nån form av tapperhetsmedalj.

Kan ju inte vara lätt att ständigt motarbeta dessa vaneförbrytare.

Var fan är vi på väg???

Lag och ordning NU, ta mej fan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite tokig rubrik i denna tråd, med tanke på dess topic.

Det finns definitivt fler galna mc-förare än galna poliser, dessa självmordspiloter med dålig utbildning och erfarenhet som kör som vettvillingar och verkligen retar övrig trafikanter med sin vårdslösa körstil.

Lika så i Thailand alla dessa faranger som skall leka hojåkare, de flesta har aldrig varken ägt eller kört hoj i farang-land, eller haft ett riktigt körkort från ett land där man inte köper sitt körkort av korrumperade myndigheter.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt! Nån jävla ordning måste det vara.

Denna, citat: "galna brottsling" måste stoppas till varje pris, om det så ska bli hans död.

Vilka j-vla fasoner.

Tycker för övrigt att poliserna i den efterföljande bilen ska ha nån form av tapperhetsmedalj.

Kan ju inte vara lätt att ständigt motarbeta dessa vaneförbrytare.

Var fan är vi på väg???

Lag och ordning NU, ta mej fan!

Jo. Det är onekligen för jävligt att snutplitar inte skall låta en 22-åring utan körkort med en 17-årig tjej bakom, utan försäkring, få bete sig hur dom vill i trafiken

Lag och ordning är för "pussies"

:ironi:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo. Det är onekligen för jävligt att snutplitar inte skall låta en 22-åring utan körkort med en 17-årig tjej bakom, utan försäkring, få bete sig hur dom vill i trafiken

Lag och ordning är för "pussies"

:ironi:

Exakt, jaga dom till döds!

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt, jaga dom till döds!

Den killen klarade bra att på egen hand köra ihjäl sig., Inte en snut var nära när han kraschade..

Dom behövde inte ens hjälpa honom med kofångaren.

Han klantade dock till det så tjejen överlevde.

Och dom behövde knappast bryta upp armen på ryggen på honom för att få honom att fly från polisen. Det valde han själv att göra, med fingret i vädret.

Kan man straffa en polis för att killen vägrar stanna ?

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Den killen klarade bra att på egen hand köra ihjäl sig., Inte en snut var nära när han kraschade..

Dom behövde inte ens hjälpa honom med kofångaren.

Han klantade dock till det så tjejen överlevde.

Och dom behövde knappast bryta upp armen på ryggen på honom för att få honom att fly från polisen. Det valde han själv att göra, med fingret i vädret.

Kan man straffa en polis för att killen vägrar stanna ?

Kan bara hålla med.

Är man 22 och kör för fort på sin motorcykel då har man förverkat sin rätt att leva.

Nån j-vla ordning måste det vara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara hålla med.

Är man 22 och kör för fort på sin motorcykel då har man förverkat sin rätt att leva.

Nån j-vla ordning måste det vara.

En ganska tarvlig art av ironi du försöker förmedla, men ja du kan ha rätt.visar men ingen som helst respekt för andra människor, lag och ordning så kan man ha förverkat sin rätt till livet.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara hålla med.

Är man 22 och kör för fort på sin motorcykel då har man förverkat sin rätt att leva.

Nån j-vla ordning måste det vara.

Väljer man att köra så man riskerar eget och andras liv istället för att stanna får man skylla sig själv och ta konsekvenserna av SITT EGET HANDLANDE. Ingen annan kan belastas för det beslut han själv tog.

Hade han valt att stanna hade det aldrig hänt

Hade han dessutom, gud förbjude, valt att vara laglig hade han inte ens varken ägt eller kört en motorcykel från början.

Hade han i sin vansinnesfart dödat 10 andra oskyldiga, Hade du då varit lika kaxig ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Väljer man att köra så man riskerar eget och andras liv istället för att stanna får man skylla sig själv och ta konsekvenserna av SITT EGET HANDLANDE. Ingen annan kan belastas för det beslut han själv tog.

Hade han valt att stanna hade det aldrig hänt

Hade han dessutom, gud förbjude, valt att vara laglig hade han inte ens varken ägt eller kört en motorcykel från början.

Hade han i sin vansinnesfart dödat 10 andra oskyldiga, Hade du då varit lika kaxig ?

Förlåt, men du är bara så långt ifrån Rock´n`Roll man kan komma.

Nu ska jag ner i tvättstugan och sätta upp lappar.

För jag menar: det MÅSTE vara ordning o reda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Det framgår rätt tydligt att polisen som kör har sett för många snutjag på film och tagit intryck av det på fel sätt. Polisen tänker inte alls och inser inte att han sätter två ungdomars liv på spel med sitt agerande. Eller så inser han vad som kan inträffa och skiter i det och då är det riktigt illa. Vinsten med att få fast motorcyklisten är ju noll jämfört med som kan hända och faktiskt hände. Som tur är finns massor med poliser som inte är lika bakom flötet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta urspårade ämne får mig tänka på en olycka i Tystberga som hände för ca 15 år sen..

En kille 25 år körde rakt in sidan på en bil i ca 200 blås (50 gäller) dödar en man och skadar hans fru allvarligt.

Han lyckades att köra rätt in förardörren, bilen blev intryckt ca 70 cm på förarsidan...

FF

Ändrades av FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Förlåt, men du är bara så långt ifrån Rock´n`Roll man kan komma.

Nu ska jag ner i tvättstugan och sätta upp lappar.

För jag menar: det MÅSTE vara ordning o reda.

Äsch. Kör rock and roll och skit i lagar och regler

Så skall samhället fullt med "ansvarsfulla" medborgare med skyldigheter funka... :whistle:

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det framgår rätt tydligt att polisen som kör har sett för många snutjag på film och tagit intryck av det på fel sätt. Polisen tänker inte alls och inser inte att han sätter två ungdomars liv på spel med sitt agerande. Eller så inser han vad som kan inträffa och skiter i det och då är det riktigt illa. Vinsten med att få fast motorcyklisten är ju noll jämfört med som kan hända och faktiskt hände. Som tur är finns massor med poliser som inte är lika bakom flötet.

Ja. Hade det inte varit för alla inblandade idi*ter till poliser (som borde sitta på fiket och supa snutkaffe) hade detta aldrig hänt . :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Ja. Hade det inte varit för alla inblandade idi*ter till poliser (som borde sitta på fiket och supa snutkaffe) hade detta aldrig hänt . :whistle:

Det hade kanske hänt ändå för eller senare och det som gör det extra anmärkningsvärt är att MC-killen körde så i trafik och med passagerare. Men det ändrar inte min syn på polisen som körde i detta fall. Jag har svårt att hylla dem för deras insats faktiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja. Hade det inte varit för alla inblandade idi*ter till poliser (som borde sitta på fiket och supa snutkaffe) hade detta aldrig hänt . :whistle:

Jag har aldrig sett så mycket skit komma från en o samma person på så kort tid som du har lyckats med i dag,

MVH//Jocko

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...