Jump to content
IGNORED

Brynäs Brynäs Brynäs

Peter_BKK

Recommended Posts

Soengsang

Jo .om Leksand vann :thumbsup: ...sen skulle Brynäs haft ett matchstraff för tackling mot huvudet. :13:

Ni är i högsta serien nu, var det förvånande att det är lite hårdare!

Finns många liknande incidenter från båda håll i matchen, kärringaktigt av ett kärringlag som Leksand att pipa över detta! 

Edited by tomurdoc
  • Fint 2

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

• Replies 350
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Soengsang

40

• acarls

34

• rolba

21

• 65Selander

20

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Länge sedan jag grät men efter förlusten idag så brast det. Stå och se pucken ramla in live.. Fy fan. Polisen var iaf snäll

På väg hem från Götet och vi är i Finaaaaaal. Sandström tog över #Kärlek

Äntligen en seger igen. Bra att tvåla till serieledande Frölunda igen. 2 mål bortdömda dessutom.  

Posted Images

Jaha, så är det dags igen att bita ner naglarna. Det är något med matcherna Bif- Lif som får hjärtat att

klappa lite extra. Jag är så gammal att jag varit på matcher på uterinken i Gävle, innan Gavlerinken byggdes.

• Fint 6

Jaha, så är det dags igen att bita ner naglarna. Det är något med matcherna Bif- Lif som får hjärtat att

klappa lite extra. Jag är så gammal att jag varit på matcher på uterinken i Gävle, innan Gavlerinken byggdes.

Var också med när Leksand spelade på uterink, var på Åke Lassas tid och jäklar vad kallt det var i gropen i Leksand.

morsan skickade med en termos med varm buljong i och det behövdes för att få upp värmen.

• Fint 4

bor i Korat.

Ähh jag tror vi övergår till att käka oskalad potatis istället :crazy:

• Fint 5

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

tomurdoc.....spelar f-n ingen roll om det är ett "kärringlag" eller toppklubb som spelar..tacklingar mot huvudet måste beivras..kan ju ödelägga en persons liv om det tar illa..fattar du inte det eller?

• 2 weeks later...
Soengsang

tomurdoc..spelar f-n ingen roll om det är ett "kärringlag" eller toppklubb som spelar..tacklingar mot huvudet måste beivras..kan ju ödelägga en persons liv om det tar illa..fattar du inte det eller?

Du har nog inte varit på mycket hockey !

Leksand är och förblir ett gnälligt skitlag fult med masar, förstår att SHL/elitserien var ett uppvaknade för masarna!

Men kul att gnällaget är tillbaka, så kul att se deras och masarnas patetiska förklaringar efter de får dingel i derbyn mot storebror och grannen BRYNÄS!

Givetvis är tacklingar mot huvudet inte bra alls, men det händer oavsiktligt, speciellt då de man möter vekare lag med kärringar som viker ner sig och blottar huvudet i närkamper, stå upp. vänd inte ryggen till och huvudet blir inte lika utsatt!

post-3210-0-43527900-1379143307.jpg

Edited by tomurdoc
  • Fint 2

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

acarls

Underbar vändning igår

Räcker tydligen att spela en period bra mot FBK...

2-1 43.23 Bill Sweatt (Anton Rödin, Lukas Kilström) EQ
2-2 49.31 Greg Scott SH1
3-3 52.25 Petteri Nokelainen (Anton Rödin, Ryan Gunderson) PP1
3-4 58.16 Ryan Gunderson (Simon Bertilsson) EQ
3-5 59.42 Jesper Ollas EQ ENG

• Fint 2
stefan5300

Ska kolla matchen i natt om det är bra internetanslutning i obygden, fungerade ju bra kolla när Brynäs vann over Färjestad.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dags för närkingarna att få sig en omgång...

Brynas-Hjarta-%282%29_720.jpgBrynas-Hjarta-%282%29_720.jpgcropped-564760_152394288234261_852398847

Puss på dig för de vackra bilderna :thumbsup:

Mvh

BBJ

:14:

• Fint 5

Nytt år - nya möjligheter!

• 1 month later...

Snyggt jobbat att komma igen från ett 0-3 underläge och vinna i sudden med 6-5

Skellefteå har nog mardrömmar om Brynäs

Skellefteå har inte mardrömmar om något lag eftersom vi är helt överlägsna i SHL. Vi kan i princip spela med juniorlaget och ändå vinna SM-guld, sen att vi ger bort några poäng på vägen är OK (Brynäs lär behöva alla gratispoäng de kan få).

// mrco

• Fint 1

Skellefteå har inte mardrömmar om något lag eftersom vi är helt överlägsna i SHL. Vi kan i princip spela med juniorlaget och ändå vinna SM-guld, sen att vi ger bort några poäng på vägen är OK (Brynäs lär behöva alla gratispoäng de kan få).

// mrco

Ytterligare en Skellefteåit som drömmer.....  :giggle:  :giggle:  :giggle:

Mvh

BBJ

:lipa:

• Fint 5

Nytt år - nya möjligheter!

acarls

// mrco

Så mycket att kommentera i detta ogenomtänkta inlägg...

Orealistiska drömmar

Vi tackar inte, och ber inte om ursäkt för några poäng vi tar

Men som du säger när vi möter Skellefteå är ju poängen så gott som gratis...

• Fint 5
Soengsang

i nedersta raden i mitten sitter brorsan

I ett sånt fint lag, och lagkapten? . . . . Du ska vara stolt över din bror!

• Fint 2

striden

I ett sånt fint lag, och lagkapten? . . . . Du ska vara stolt över din bror!

Han har ju redan fått lira några matcher med A-laget, han fick ju sätta en puck mot Modo

• Fint 3
  • 3 months later...