Jump to content
IGNORERAD

Brynäs Brynäs Brynäs


Peter_BKK

Recommended Posts

19 minuter sedan, skrev Stoneys:

Screenshot_20230324_060550_Google.thumb.jpg.da145f6c8622038d5374f76cfaab712d.jpg

Det hette inte Elitserien/SHL från början, därav 63 år i högsta ligan

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir fler och fler gamla anrika hockeylag i allsvenskan. Undrar vad det kan bero på. Nästa år tror jag att Frölunda åker ur men hoppas på Färjestad. Det är nog mitt största hatobjekt som Djurgårdare och Fuleå.

  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev Peolito:

Det blir fler och fler gamla anrika hockeylag i allsvenskan. Undrar vad det kan bero på. Nästa år tror jag att Frölunda åker ur men hoppas på Färjestad. Det är nog mitt största hatobjekt som Djurgårdare och Fuleå.

 

Tror det är en kombo av många faktorer för de "anrika" hockey lagen som numera huserar i HA, flera år av felbeslut - ofta tagna av gamla storspelare som av någon anledning belönats med en position i klubben efter karriären som de inte har kompetens för- En känsla av att "vi kan inte åka ur" när de ligger i botten - åtgärder görs för sent och gör läget oftast värre då de inkompetenta gamla spelarna gör änn fler misstag under press. För mycket stirrande på historien istället för på framtiden.

 

En usel självbild av var och vem dem är i SHL. Mixa ihop det med några misslyckade värvningar och sen buklandar man snart i HA...

 

Detta tycker jag är gemensamt för Modo,AIK, SSK, DIF, HV och nu även Brynäs

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev MaiChai:

 

Tror det är en kombo av många faktorer för de "anrika" hockey lagen som numera huserar i HA, flera år av felbeslut - ofta tagna av gamla storspelare som av någon anledning belönats med en position i klubben efter karriären som de inte har kompetens för- En känsla av att "vi kan inte åka ur" när de ligger i botten - åtgärder görs för sent och gör läget oftast värre då de inkompetenta gamla spelarna gör änn fler misstag under press. För mycket stirrande på historien istället för på framtiden.

 

En usel självbild av var och vem dem är i SHL. Mixa ihop det med några misslyckade värvningar och sen buklandar man snart i HA...

 

Detta tycker jag är gemensamt för Modo,AIK, SSK, DIF, HV och nu även Brynäs

Håller med dig. Kan bli fler som åker ur. Blir problem för mitt lag Dif om de inte kommer upp i år. Dessutom dåligt med hockeylador i Stockholm. De lag som har egen arena tjänar en slant på det och har ofta en bättre ekonomi.

Ändrades av Peolito
Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Peolito:

Håller med dig. Kan bli fler som åker ur. Bir problem för mitt lag Dif om de inte kommer upp i år. Dessutom dåligt med hockeylador i Stockholm. De lag som har egen arena tjänar en slant på det och har ofta en bättre ekonomi.

Problemet med som DIF/AIK ni får väl inte en krona från kioskerna eller?
Vi Brynäsare behåller ju kosingen från restaurangerna mm, blir lattjolajbans att åka till Västervik eller inte.

  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev 65Selander:

Problemet med som DIF/AIK ni får väl inte en krona från kioskerna eller?
Vi Brynäsare behåller ju kosingen från restaurangerna mm, blir lattjolajbans att åka till Västervik eller inte.

Inte en sekin vad jag vet. Vinsten går till Stureplansgruppen :-( Vägra handla i kioskerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

När det blåser som värst gäller det att stå rak i ryggen.

Så idag bär man slips.

 

20230324_084335.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Peolito:

Det blir fler och fler gamla anrika hockeylag i allsvenskan. Undrar vad det kan bero på.

$$$$$ och inget annat.

 

Jäkligt trist att Brynäs åkte ut, men har väl legat i luften några år.

Nu behövs omorganisation, med början i toppen, de kan inte sitta kvar.

Jag är rädd för att det blir en resa som Leksand gjorde, några år i allsvenskan före går upp igen.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev 65Selander:

När det blåser som värst gäller det att stå rak i ryggen.

Så idag bär man slips.

 

20230324_084335.jpg

Alltid oavsett som vi säger i Dif. 

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev rolba:

Hur tänkte du nu?

Brynäs supporterklubb samlade ju till och med in pengar och stöttade Leksand när de åkte ur.

Har inget emot Brynäs eller 90% av deras supportrar, inlägget är till dom 10% som var jävligt snabba att håna och

förlöjliga.

Vet inte om några av dem finns på MPR men det var skönt att få ge lite tillbaka.

Men som det redan nämnts i tråden Brynäs som förening har jätteproblem som måste lösas innan man kan komma

tillbaka till SHL.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev bambam:

Men som det redan nämnts i tråden Brynäs som förening har jätteproblem som måste lösas innan man kan komma

tillbaka till SHL.

Vem vet, det kanske blir lite gatsten innan det löser sig, tyvärr en en lång väg att gå nu för Brynäs.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Soengsang:

Vem vet, det kanske blir lite gatsten innan det löser sig, tyvärr en en lång väg att gå nu för Brynäs.

Just såna roligheter som gör att jag myser lite extra just nu.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev bambam:

Just såna roligheter som gör att jag myser lite extra just nu.

 

Det var kanske lite ironi, men faktum är att finns en bakgrund.....

Men faktum är att fler klubbar skatteplanerat.

 

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev 65Selander:

Problemet med som DIF/AIK ni får väl inte en krona från kioskerna eller?
Vi Brynäsare behåller ju kosingen från restaurangerna mm, blir lattjolajbans att åka till Västervik eller inte.

Ja ni får pengarna från kisoken, men problemet är ju att det bor ingen i Gävle, så det kan kvitta.

 

DIF har ju som bekant ingen arena för vare sig ishockey eller fotboll, dom stackars nomaderna.

Kanske dom skulle byta namn till Stockholm Nomads.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Nicholas:

Ja ni får pengarna från kisoken, men problemet är ju att det bor ingen i Gävle, så det kan kvitta.

 

DIF har ju som bekant ingen arena för vare sig ishockey eller fotboll, dom stackars nomaderna.

Kanske dom skulle byta namn till Stockholm Nomads.

 

 

Nu är ju kioskerna till för alla som besöker arenan så det ramlar in kosing

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Soengsang:

Det var kanske lite ironi, men faktum är att finns en bakgrund.....

Men faktum är att fler klubbar skatteplanerat.

 

Inte mycket till hån, bara ett påpekande att komunala medel inte ska gå till hockey utan till skola vård och omsorg.
Omsorg av gamla hockey-backar är inget för skattemedel att hantera.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

Ja ni får pengarna från kisoken, men problemet är ju att det bor ingen i Gävle, så det kan kvitta.

 

DIF har ju som bekant ingen arena för vare sig ishockey eller fotboll, dom stackars nomaderna.

Kanske dom skulle byta namn till Stockholm Nomads.

 

 

Tele2  arena och både hovet och Globen är Difs hemmaarenor. Brajen får bara låna men det fattar dom inte :-)

  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
4 timmar sedan, skrev 65Selander:

Problemet med som DIF/AIK ni får väl inte en krona från kioskerna eller?
Vi Brynäsare behåller ju kosingen från restaurangerna mm, blir lattjolajbans att åka till Västervik eller inte.

Vad ska du i Västervik att göra när det finns plats i Malmö Arena, dessutom i en högre serie

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte kört ännu, tackTelia :)

337873099_3313400498989892_7237922826935590303_n.jpeg.54f90a110ae9716c3d4cf908176421ba.jpeg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
65Selander

Dags att bumpa upp.

 

 

Screenshot_20240409_222555_Facebook.jpg

  • Ge karma 8
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Sådärja, bra start på finalserien.

6-2 till Brynäs.

 

Ändrades av rolba
  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev rolba:

Sådärja, bra start på finalserien.

6-2 till Brynäs.

 

Ren slakt, imorgon är man på plats.

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev 65Selander:

Ren slakt, imorgon är man på plats.

Heja lite från mig åxå.

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev 65Selander:

Ren slakt, imorgon är man på plats.

Ja det var en överkörning av importlaget Brynäs. Djurgården hade inte en chans. Ny match på fredag då får vi se.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...