Jump to content
IGNORERAD

Vart gör ni av sånt som är viktigt?


halgun

Recommended Posts

Hej!

Under era resor i Thailand, vart gör ni av sådant som är viktigt typ pass, pengar, kort samt övrigt? I fall ni inte har tillgång till saftybox eller anhöriga vad gör ni då?

Från en sak till en annan, vi som turister ska vi kunna legitimera oss på stående fot t.ex. om vi blir stoppad på gatan av farbror blå? Vet inte varför jag kom och tänka på detta, måste ha och göra med frågan om passet.

Tack å hej, Gunnar

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Under era resor i Thailand, vart gör ni av sådant som är viktigt typ pass, pengar, kort samt övrigt? I fall ni inte har tillgång till saftybox eller anhöriga vad gör ni då?

Från en sak till en annan, vi som turister ska vi kunna legitimera oss på stående fot t.ex. om vi blir stoppad på gatan av farbror blå? Vet inte varför jag kom och tänka på detta, måste ha och göra med frågan om passet.

Tack å hej, Gunnar

På fråga 2 är svaret ja. Du måste kunna visa upp att Du har ett gällande visa, d.v.s. ha med dej passet. Dock lär kopia på passet/visat duga.

Ska dock sägas att det inte direkt tillhör vanligheterna att man tvingas visa upp sitt pass. I alla fall inte utan orsak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Jag brukar scanna eller ta bild på pass och kort och maila dom till mig själv. Ta ut en papperskopia om du vill ha en id handling, jag brukar aldrig ha det med mig dock. Har bara så mycket cash på mig sen senaste atm besöket.

Kortet du använder kan du styra med att ha mindre belopp tillgängligt, bara att föra över med bankdosa vid behov.

Finns det inte safety box på rummet så bör det finnas i repan. Om inte så skulle jag nog ha prylarna på mig.

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar inte göra något speciellt.

Kanske att jag har körkort och pass i olika ställen i övrigt if shit happens.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Har alltid en kopia på passet i min plånbok men det är bara för att vissa klubbar i Bangkok kräver att man visar det om man vill in...

Link to comment
Dela på andra sajter

Två kreditkort kopplade till olika konton och man ser till att inte ha dem på samma ställe är ett tips.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...