Jump to content
IGNORERAD

Är det här en kraftigt manlig motor


erik-sson

Recommended Posts

  • Svar 103
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • audirs2

    14

  • Inaktiv Medlem

    10

  • Avregistrerad clion

    6

  • Tallviking

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

En av bilarna, nästan gratis att tanka...En liten 454 under huven.

När man sätter sig i 965:an, ( i bakgrunden,) känns denna som en liten miljöbil...

post-7126-0-23822700-1333715072.jpg

post-7126-0-80740700-1333715095.jpg

Det man inte har mellan benen, måste kompenseras...

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

En av bilarna, nästan gratis att tanka...En liten 454 under huven.

När man sätter sig i 965:an, ( i bakgrunden,) känns denna som en liten miljöbil...

post-7126-0-23822700-1333715072.jpg

post-7126-0-80740700-1333715095.jpg

Det man inte har mellan benen, måste kompenseras...

Mvh. borje222

högst manlikt :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Kör man och även servar en dylik "rova" är man definitivt inte en kärring.

Med racing dämpare på har jag lyckats tömma en bar i Newcastle då alla rusade ut för att titta på vad som lät så underbart B)

post-7421-0-20188300-1333725173.jpg

Ducati

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Koenigsegg Agera R did 402 km/h on Gran Turismo Nurburgring

So you think you have a fast car? Think again. When the awesome 1200 HP Koenigsegg Agera R passed the pit lane on Döttinger Höhe on Thursday everyone was amazed by the speed of the car.

Using the whole 3.5 kilometer straight, the Koenigsegg logged a "quite impressive" 401.6 km/h before braking before the bridge at Tiergarten.

"No problems with stability under extreme speeds. The tarmac was a little bumpy while braking so It was quite exciting before the left turn" says owner Bård Eker from Norway.

Gran Turismo Nurburgring was not only visited by two Koenigseggs, we also had the pleasure to see a Pagani Zonda both on and off the track. Some 120 super cars attended, with the most popular being Porsche GT3 RS, Ferrari 458 and Lamborghini Gallardo.

"I have never, ever in my life seen so many nice cars in the same place. This is unbelievable" says Dennis Noten from the Netherlands.

The event ended last night with a closing gala dinner and a party at Dorint hotel. Right now, the participants are packing their cars and getting ready for Gran Turismo Spa next week.

"Why go home? Im in Nurburg right now, just 100 km from the other best track in the world - Spa-Francorchamps" adds Stefan Annell

post-3713-0-13046000-1333775207.jpg

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Ha ha ha Motorn i vardagsrummet, jag hade choppern i vardagsrummet -95 men inte på en sj pall, du vann

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta e manligt som sagt.

post-3214-0-94601900-1333782697_thumb.jp

post-3214-0-40426500-1333782700_thumb.jp

Snake

Det var sådana bilder frugan målade upp i huvudet när jag ville ha en två och en halv meter bred altandörr när vi byggde nytt vardagsrum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta e manligt som sagt.

Snake

Snake,

Du vinner! Kan inte bli manligare motor än så här.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förtår inte vitsen och ha en motor i vardagsrummet?

Har en jobbarkompis som har en HD i vardagsrummet.

Ut och kör :thumbsup:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta e manligt som sagt.

post-3214-0-94601900-1333782697_thumb.jp

post-3214-0-40426500-1333782700_thumb.jp

Snake

Vore kul å glutta när ni baxa in monstret på ca 300kg! :crazy:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta e manligt som sagt.

post-3214-0-94601900-1333782697_thumb.jp

post-3214-0-40426500-1333782700_thumb.jp

Snake

Hade den vart startklar med headers och kylare hade det varit riktigt manligt.

Själv byggde jag en rally´motor i vardags rummet då var man singel skulle inte gillas idag

har frågat om jag fick ta in harleyn men det avböjdes väldigt bestämt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vore kul å glutta när ni baxa in monstret på ca 300kg! :crazy:

Pallvagn gubben.

Snake

Bättre ringla än vingla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Hemimotorn är verkligen manlig även om den är otidsenlig och inte kan konkurrera med moderna motorer varken i effekt eller bränsleeffektivitet. Förbränningsrummen som är runda som kyrk-kupoler gör att en hel del bränsle forsar rakt igenom och ut med avgaserna. Det gjorde förstås inte ett skit på 60-talet och ett par år in på 70-talet. Det såg ut som att blocket var av gjutjärn så det måste väga as och är inget som direkt gynnar väghållning. Möjligen om man har satt i 10 nummer för hårda fjädrar så dämpas reaktioner från dem.

På plussidan förutom att det är en vacker och tuff maskin är att den är säkert en bra grund för verkligt höga effekter med överladdning. Även gamla Chevy Big Block används för 2000 hp och det nya Hemiblocket borde vara ännu starkara kan man gissa.

Själv har jag portat wastegatekanalen i nya turboaggregatet till hojen idag för att eliminera krypande laddtrycksökning. Men nu är det påskmat och gott dricka som gäller :nyam:

Link to comment
Dela på andra sajter

På ringen dessutom.

Vägra stötstänger och fördelardosor.

Älska turbo.

Märk väl.

En fyrsitsig bil med prestanda för cirka 800 000.

Undrar vad de skulle säga om man ville ha dragkrok på den :y15:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är manligt! MOPAR!

Snakka omn,(hick) rökfljiftining! % konjak iocg e 5 Sinhga!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hemimotorn är verkligen manlig även om den är otidsenlig och inte kan konkurrera med moderna motorer varken i effekt eller bränsleeffektivitet. Förbränningsrummen som är runda som kyrk-kupoler gör att en hel del bränsle forsar rakt igenom och ut med avgaserna. Det gjorde förstås inte ett skit på 60-talet och ett par år in på 70-talet. Det såg ut som att blocket var av gjutjärn så det måste väga as och är inget som direkt gynnar väghållning. Möjligen om man har satt i 10 nummer för hårda fjädrar så dämpas reaktioner från dem.

På plussidan förutom att det är en vacker och tuff maskin är att den är säkert en bra grund för verkligt höga effekter med överladdning. Även gamla Chevy Big Block används för 2000 hp och det nya Hemiblocket borde vara ännu starkara kan man gissa.

Själv har jag portat wastegatekanalen i nya turboaggregatet till hojen idag för att eliminera krypande laddtrycksökning. Men nu är det påskmat och gott dricka som gäller :nyam:

Nja.. att börja manipulera med hoyen... nää det kan få ödestigra konsekvenser.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Märk väl.

En fyrsitsig bil med prestanda för cirka 800 000.

Undrar vad de skulle säga om man ville ha dragkrok på den :y15:

Inget

Jag hade dragkrok på min trimmade zx300.

Original krok, bara att beställa.

Jag gled upp bredvid en rejsputte vid ett rödljus.

Jag med släpkärra och fet åk-gräsklippare på flaket, men rejsputten såg inte släpet för det hamnade ju bakom honom när vi stod sida vid sida.

På 2:an när turbon fick lite mothugg så forsa ja om han med åkgräsklippare och allt.

Gissa om han va snopen.U

200km fick släpet tåla sedan litade jag inte riktigt på däcken då det inte direkt var höghastighets däck på släpan.

Rödljuset ur brommaplans rondellen mot abrahamsberg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Nja.. att börja manipulera med hoyen... nää det kan få ödestigra konsekvenser.

Ingen fara, första trimmet gjordes för ca 40 år sedan på en Zundapp -68. Den var slö som ett as och utvecklades efterhand (från dag 2) till att bli halvpigg. MInns att de kallades för slödapp i otunat utförande och det var lätt att inse varför, min gjorde 28 km/h otrimmad och mätaren visade säkert för mycket för det hade nog gått att springa om den. Den finns kvar i släkten och går bra än med samma cylinder. Kolven har bytts någon gång. Därefter har det gjorts massor med motorbyggen utan att något har havererat, utom en lustgasmotor som sprack efter några års användning när den inte längre var i min ägo. Lustgas är alltid en högrisktillämpning. Någon gång bör det förstås skita sig men det får man ta då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget

Jag hade dragkrok på min trimmade zx300.

Original krok, bara att beställa.

Jag gled upp bredvid en rejsputte vid ett rödljus.

Jag med släpkärra och fet åk-gräsklippare på flaket, men rejsputten såg inte släpet för det hamnade ju bakom honom när vi stod sida vid sida.

På 2:an när turbon fick lite mothugg så forsa ja om han med åkgräsklippare och allt.

Gissa om han va snopen.U

200km fick släpet tåla sedan litade jag inte riktigt på däcken då det inte direkt var höghastighets däck på släpan.

Rödljuset ur brommaplans rondellen mot abrahamsberg.

200 knyck med en lastad släp i trafiken, hur klokt är det ? :ahh:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...