Jump to content
IGNORERAD

Udon thani


Alfredsson

Recommended Posts

Jag ska upp till udon i maj och undrar om någon har nåt tips på saker att göra eller se på?

Mvh Alfredsson

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Phu Foi Lom - Buddha park i Nong Kai- Gör en resa till ventianne över dagen eller två.. spela golf. Njut av att vandra gå runt och glo. Tycker det är skitkul. Träffa trevliga kamrater i udon. Gammelrävarna hjälper till snart

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillbyggda Central Plaza kan man strosa runt i en hel dag, minst. ;)

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Day and Night

Nutty Park

Nattmarknaden

UD Town....Där finns allt

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Staden i sig är inget turist"badsemester"mål, det är dock till skillnad mot dessa rätt genuint Thai även om centrala delarna börjar likna storstad, ska Ni bo i staden så är det rätt mycket trevliga promenadstråk, att knalla runt stadens insjö Prajak i solnedgången bland 100 tals infödingar som strosar, joggar, samt naturligtvis pratar och äter sig rund denna oas är härligt, UD town på kvällen mellan 6-10 sjuder av liv, shopping i lyxbutik eller på de sedvanliga billigshopparna vägg i vägg med mat i massor, Centerpoint på andra sidan jvg stationen med ännu mer billigshopping och ännu mer mat,på andra sidan gatan tar Nightmarket vid.lukt, smak o syn får garanterat sitt lystmäte,

Nattliv med en del barhängande erbjuds naturligtvis, finns ganska många barer med biljard t.ex. utflyksmål finns redan nämnt, NongKhai är värt en dag med Mekongfloden i fonden och Sadetmarknaden med 1000 o åter 1000 totalt onyttiga prylar samt en o anna guldklimp är ett måste, Sala KaoKheu är ett trevligt mål om man är i NK. Det är en bit utanför så man bör ha bil, (eller pruta med en tuctuc)..

Några dagar rinner iväg ganska snabbt om man inte har sand o palmabstinens!

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressesant tråd, funderar kanske på ett par dagar där eventuellt. Bra boende till bra pris inne i Udon C gärna med pool, nära allt det ni berättar om

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressesant tråd, funderar kanske på ett par dagar där eventuellt. Bra boende till bra pris inne i Udon C gärna med pool, nära allt det ni berättar om

Kenneth 4618 bor på Paradise mitt i stan, priset kommer jag inte ihåg men det va inte dyrt ens med Thaidollar mätt. Nyrenoverat och pool!

Hade'

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth 4618 bor på Paradise mitt i stan, priset kommer jag inte ihåg men det va inte dyrt ens med Thaidollar mätt. Nyrenoverat och pool!

Hade'

Baa

Jag tror det var 1000 bath per natt nu runt årsskiftet. Dessutom väldigt trevlig personal.

mvh Christer

Christer/Arunee/Tawan

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressesant tråd, funderar kanske på ett par dagar där eventuellt. Bra boende till bra pris inne i Udon C gärna med pool, nära allt det ni berättar om

Bodde nyligen på ett ställe(@Home at Udon, Sampanthamit Road Muang 11/11) på samma gata som Night and Day som va helt nytt skitfräsht och billigt nära till allt kan verkligen rekommenderas tyvärr ingen pool

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte göra nåt skoj med tjejens familj som bor en bit utanför Udon så jag tackar för tipsen :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte göra nåt skoj med tjejens familj som bor en bit utanför Udon så jag tackar för tipsen :)

Det finns ett hyfsat Aquarium uppe i NongKhai, för en landsortsfamilj kan nog detta vara ganska imponerande, en timme eller så räcker, förresten, dom står inte ut längre utan att äta i alla fall.

´En heldag i NongKhai brukar uppskattas med Aquarium, TaSadetmarknaden med strandpromenaden och sedan en tur till Sala KhaoKeu samt dessemellan MAT! Finns rätt många restauranger (Thai o farang) med utsikt över Mekongfloden.

Om ni har tid finns det "sunsetcruise" på Mekong, Båten ligger vid västra delen, så långt man kan gå inne vid promenaden, man bör vara där vid 4 tiden och kolla in käk för det lagar dom in land och serverar ombord, dricka av alla sorter finns dock ombord, båten avgår vid 5 draget och tar ett par timmar, rätt tjusigt att ha solnedgången rätt över o under bron till Laos, och...inte dyrt!

Det finns ett ganska nybyggt och snyggt ZOO, ja faktiskt inte helt klart, saknas fortfarande en del djur, på vägen mot KhonKhaen 6-7 mil till en ort som heter Kaho Suan Kwan och där tar du av åt vänster, finns en stor portal med Zoo på, några km så är du framme, även detta en dagsutflykt!

I utkanten c.a 3 mil från city i Udon ligger ett poppis utflyktsmål som heter PhuFoilom, om det är klart ute ser man ända ner till stan, ett mysigt strövområde med en rotunda restaurang med god Thai/Issanmat och billigt! Även det en heldagstur.

Lycka till med äventyren!

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ett hyfsat Aquarium uppe i NongKhai, för en landsortsfamilj kan nog detta vara ganska imponerande, en timme eller så räcker, förresten, dom står inte ut längre utan att äta i alla fall.

Tack för morgonens skratt, + karma utdelat.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...