Jump to content
IGNORERAD

Trädgårdsmöbler i Thailand


PK132

Recommended Posts

När jag var på Bali såg jag massor av fina trädgårdsmöbler i Teak och billiga jämfört med Sverige. I Thailand har jag inte lyckats hitta några ( jo index har teakbord med 6 stolar för 78000 bath) det är priser som i sverige.

Är det någon som har hittat fina teakmöbler ( ej lackerade) i Thailand eller kan ge tips om hemsidor i Thailand där jag kan finna vad jag söker?

Link to comment
Dela på andra sajter

  Hejsan,  Mina utemöbler är väl kanske inga trädgårdsmöbler och lackade är dom också,

  betalade 8640 bath för dom i nordöstra Thailand,  tyckte det var ett bra pris

DSCN0061.JPG

DSCN0061.JPG

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej PK132,

I Chiang Mai finns ett stort utbud till bra priser. Tyvärr kan jag inte ge ett bättre svar då jag inte minns namnet på dessa marknader, och fru Chang är inte hemma...

Men vad jag förstår köper många faranger sina trämöbler i Chiang Mai, så någon annan borde kunna ge ett bra svar.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns show rooms på marknaden i Borsang, tillverkningen sker i Hang Dong.  Båda ligger cirka 1,5 mil utanför stan ( Chiang Mai ), fast åt olika håll.

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

  Hejsan,  Mina utemöbler är väl kanske inga trädgårdsmöbler och lackade är dom också,

  betalade 8640 bath för dom i nordöstra Thailand,   tyckte det var ett bra pris

Det var ett bra pris och dessutom skitsnygga, Nu bor jag i Rayong var tror du jag kan få tag i likvärduga?

Du har ingen hemsida till tillverkaren?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest 113BOM

Quote

  Hejsan,  Mina utemöbler är väl kanske inga trädgårdsmöbler och lackade är dom också,

  betalade 8640 bath för dom i nordöstra Thailand,   tyckte det var ett bra pris

dom där borde man provsitta till vintern , är det en bra ide tro Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan Bom,    Det går fint,  jag är i Thailand från 16 oktober till 15 april,

                    jag kommer att vara mycke tid i Nakhon Phanom,

                    har du mitt mobilnummer

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest 113BOM

Quote

Hejsan Bom,    Det går fint,  jag är i Thailand från 16 oktober till 15 april,

                    jag kommer att vara mycke tid i Nakhon Phanom,

                     har du mitt mobilnummer

pm :a mig

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan Pk132,    Jag har ingen aning om vad du kan få tag på såna möbler,

                      det kom en snubbe en dag och körde förbi där jag har huset

                      och undrade om jag ville köpa möbler

DSCN0073.JPG

DSCN0073.JPG

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har försökt googla på chiang mai furniture, får inte många träffar, men detta är den bästa som kom upp. www.artdecochiangmai.com Här finns möbler, statyer, fontäner, tavlor plus mycket mer för de flesta smakriktningar

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej clas391,

Bra ide! Jag testade att googla "hang dong furniture" vilket inte gav så mycket, men i varje fall denna sida med adresser till ett antal affärer:

http://www.visit-chi..._page.php?id=23

Fast lite varning för denna sida. Klanten som designat den finner det tydligen nödvändigt att zooma upp fönstret till hela skärmen även fast innehållet ej motiverar detta. Hur jämrans lam kan man vara? Alla har 800 x 600 pixel skärm? Gud sig förbarme...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla Lukdod shop i Pattaya. Det var iofs länge sedan jag var där, men har för mig att det fanns teakmöbler där.

Lukdod Shop Pattaya 209/10 Soi Youmei, Central Pattaya Rd., Pattaya City, ... + 66 (0) 38 423 223 Fax: +66 (0) 38 428 357 email: lukdodshop@lukdod.com ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...