Jump to content
IGNORED

Idag är jag glad för att.. :)

Wwax

Recommended Posts

• Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• måne

155

• andrejsdenruskige

102

• Kenneth4618

100

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vill bara skryta lite över favoritdottern med hennes inlägg på FB..      Har snart varit hemma i Sverige i två veckor och börjar så sakteliga känna mig som en människa igen.  Tredje å

Idag är det 25år sedan jag slutade med alkohol och andra sinnespåverkande medel. Det är jag mkt glad för. Det var inte lätt i början men nu är livet klart mkt trevligare att leva.  

Fick just reda på att jag ska bli morfar till en liten Stefan JR, eller en Sefany, nu blir det bara mellanlandningar i Thailand, då min dotter sedan många år bor i Australien!

Posted Images

Att jag kan kolla MPR igen efter 10 timmars strömavbrott pga åsknedslag.

Johan på Darkside hade bara 3 tim!

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

kitungmakmak

Sol och bra väder i Cam, snackade med pattis och där är det tydligen regn... ibland har jag tur som en tokig.

Lång visa-run i alla fall 30 dagar. Men, nog fan gillar jag Thailand bättre, då fattar jag i alla fall lite av vad dom säger. Här fattar jag inte ett smack.

• Fint 1

ทีรัก

Johan på Darkside hade bara 3 tim!

Darkside är stort och felet var omfattande.

Hos oss (ca 1 km från fotbollsstadion) gick strömmen kl 14 på em och kom tillbaka kl 24 på natten.

Edited by Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Darkside är stort och felet var omfattande.

Hos oss (ca 1 km från fotbollsstadion) gick strömmen kl 14 på em och kom tillbaka kl 24 på natten.

Enda jg vet är att han har gångavstånd till Beer&Coffee

Men så länge man är hemma, gillar jag ett redigt åskväder i mörkret, då förstår man vilka krafter det är so gåt loss i alla dom fint dragna ledningarna, hehe

Hoppas du inte ble självlysande den hår gången heller.

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Enda jg vet är att han har gångavstånd till Beer&Coffee

Men så länge man är hemma, gillar jag ett redigt åskväder i mörkret, då förstår man vilka krafter det är so gåt loss i alla dom fint dragna ledningarna, hehe

Hoppas du inte ble självlysande den hår gången heller.

Mvh

Amja

Ett strömavbrott här ute på Darkside då och då kan man väl stå ut med. Då är det värre att få ett vattenstånd på 30-50 cm inne i huset, som är så vanligt för dom som bor på andra sidan Sukkan inne i Pattis.

Edited by Jive
  • Fint 4

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

• 2 weeks later...

UDFC äntligen vann en match!

• Fint 2

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Kenneth4618

idag är jag glad för att min älskade dotter trots att hon har mer än fullt upp med pluggande kom ihåg mig på fars dag.

en glad kille kommer med lite blomster!

attachicon.gifIMG_4554.JPG

en fantastiskt vacker blombukett!

attachicon.gifIMG_4558.JPG

attachicon.gifIMG_4559.JPG

o en hälsning från min favoritdotter!

attachicon.gifIMG_4557.JPG

Ditt nya namn på MPR Klot-Johan !

• Fint 9

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

borje222

Ditt nya namn på MPR Klot-Johan !

Nää, det tycker jag inte...Det är nämligen en lokal förmåga från vår stad, som för visso har/har haft thaitjej...men det är nog förmodligen allt de har gemensamt... :whoco5:

Mvh. borje222

Nää, det tycker jag inte...Det är nämligen en lokal förmåga från vår stad, som för visso har/har haft thaitjej...men det är nog förmodligen allt de har gemensamt... :whoco5:

Mvh. borje222

Hmm det låter bekant... fick inte han lite trubbel i paradiset

/Enis

• Ge karma 1
  • Fint 1

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

borje222

Hmm det låter bekant... fick inte han lite trubbel i paradiset

/Enis

Jo, det är en gammal klasskamrat till mig, och jag har skrivit lite om honom tidigare...

Lite trubbel blev det...

Mvh. borje222

• 2 weeks later...
Soengsang

I dag blev jag riktigt glad,  min son som gör sin militärtjänst i Royal Thai Army fick 15 minuter att ringa och Facebooka, på något av befälens telefon.  Annars är de ju avskurna från omvärlden dom första månaderna.  Han ryckte in den 3e november och det går riktigt bra för honom, tufft men inta alls så tufft som han räknat med.  Men så är han ju vältränad efter 1 år i Pattaya. :good:

Bigogar en bild, och som framgår tar han det med ett le´nde.

attachicon.gif10411769_10152864341236649_2083847173470738343_n.jpg

Han skall få sin första permis den 20e january.  Jag kunde inte låta bli att säga till honom:  Visa nu att luuk krung klarar sig kanske ännu bättre än khon tamadaa :)

Har han dubbelt medborgarskap?

Har läst att de som har det inte kan göra värnplikten, vore intressant att veta med säkerhet.

• Fint 2

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Har han dubbelt medborgarskap?

Har läst att de som har det inte kan göra värnplikten, vore intressant att veta med säkerhet.

Han har dubbelt medborgarskap, ja.  Det skall bli mycket intressant att höra honom när han får sina 10 dagars permis,  jag kanske kommer med en uppdatering då.  Synd bara att de inte får använda varken telefon eller platta de första månaderna,  jag skulle ju själv gärna se lite bilder på spektaklet.

• Fint 4

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Soengsang

Han har dubbelt medborgarskap, ja.  Det skall bli mycket intressant att höra honom när han får sina 10 dagars permis,  jag kanske kommer med en uppdatering då.  Synd bara att de inte får använda varken telefon eller platta de första månaderna,  jag skulle ju själv gärna se lite bilder på spektaklet.

Kul att du skriver det, var någon som med all säkerhet påstod att det inte var möjligt att göra värnplikt då.

Men nu så är det ju tveklöst klart att det är möjligt.

Tack för korrekt information!

• Fint 3

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

kitungmakmak

Jag är sjuk och tjejen fick sin mens samtidigt. ibland har jag ju i alla fall tur i oturen.

Skulle va trist om jag var frisk och kry när lingonveckan infaller.

ทีรัก

Fredman

Jag är sjuk och tjejen fick sin mens samtidigt. ibland har jag ju i alla fall tur i oturen.

Skulle va trist om jag var frisk och kry när lingonveckan infaller.

Det finns ju fler än ett sätt att flå en katt.   B)

• Fint 6

"Jag tror att höjd- och lågpunkterna är de viktiga. Allt annat är bara... någonstans mittemellan."

Jo, det är en gammal klasskamrat till mig, och jag har skrivit lite om honom tidigare...

Lite trubbel blev det...

Mvh. borje222

Är han bekant med Magnus som hade Mosqito?Kanske t.o.m delägare?

Måne

kitungmakmak

Det finns ju fler än ett sätt att flå en katt.   B)

Upptäckte det idag, går bra om nu bara hon vill. Och det var inte analt utan nån jäkla skumgummiplugg. Aldrig sett en sån tidigare.

Är inte så erfaren på damernas biologiska front, och speciellt inte hur dom fungerar när dom har mens så... Men det gick ju bra i alla fall.

Hon var tom k*tare än tidigare, hur det nu kan vara möjligt. Jösses, hon hotar med att det blir mer ikväll... börjar förstå varför den där 30-åringen dog på flyget. Lite sen hjärtinfarkt bara.

Jag kommer nog inte att ta mig från Pattaya. Men jag kommer att dö lycklig.

Edited by kitungmakmak
  • Fint 7

ทีรัก