Jump to content
IGNORED

Idag är jag glad för att.. :)

Wwax

Recommended Posts

Tallviking
2 minuter sedan, skrev Nicholas:

Om den har en egen fil och man håller sig i den tills man kan göra ett filbyte, hur kan det vara dåligt? 

Han höll sig inte i den utan körde över heldraget och rakt ut i filen där den mötande Fortunern kom

• Ge karma 3

Being nice is overrated - Garfield

• Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• måne

155

• andrejsdenruskige

104

• Kenneth4618

100

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vill bara skryta lite över favoritdottern med hennes inlägg på FB..      Har snart varit hemma i Sverige i två veckor och börjar så sakteliga känna mig som en människa igen.  Tredje å

Idag är det 25år sedan jag slutade med alkohol och andra sinnespåverkande medel. Det är jag mkt glad för. Det var inte lätt i början men nu är livet klart mkt trevligare att leva.  

Wat Phanan Choeng Ayutthaya floden heter Chao Phraya River. Flod taxi närmast i bild 5Bath för att åka över floden till andra sidan som man ser barn/folk som ska in i "centrum" och gå skola eller

Posted Images

Dolemon
10 minuter sedan, skrev Nicholas:

Om den har en egen fil och man håller sig i den tills man kan göra ett filbyte, hur kan det vara dåligt? 

Gäller att följa linjerna med, men dom bästa U-turn är bromodellen man åker en u sväng över körbanorna sen ner i samma hastighet förhoppningsvis

Nicholas
1 minute ago, Dolemon said:

Gäller att följa linjerna med, men dom bästa U-turn är bromodellen man åker en u sväng över körbanorna sen ner i samma hastighet förhoppningsvis

Du syftar på planskild korsning. 

Bra men dyr. 

Tror man får försöka jobba med dom förutsättningar som finns. 

Berättar lite om farorna och utbilda i risk analys vid körkorts utbildning bör ju läggas vikt på, även om jag tvivlar på att det kommer hjälpa. 

Återstår accelerations fält. 

Samt minska antalet u-turns. 

Alternativt sätta rödljus.

Blir ju inte så mycket till super highway, men det var det ju ändå inte med u-turns och moppar och matstånd med folk som parkerar på super-highway för att köpa prylar vid kanten. 

Mja. 

Alla vet nog var skon klämmer, men viljan saknas. 

Döda och skadade människor kostar ju inte samhället något. 

• Ge karma 2
Dolemon
Precis nyss, skrev Nicholas:

Du syftar på planskild korsning. 

Bra men dyr. 

Tror man får försöka jobba med dom förutsättningar som finns. 

Berättar lite om farorna och utbilda i risk analys vid körkorts utbildning bör ju läggas vikt på, även om jag tvivlar på att det kommer hjälpa. 

Återstår accelerations fält. 

Samt minska antalet u-turns. 

Alternativt sätta rödljus.

Blir ju inte så mycket till super highway, men det var det ju ändå inte med u-turns och moppar och matstånd med folk som parkerar på super-highway för att köpa prylar vid kanten. 

Mja. 

Alla vet nog var skon klämmer, men viljan saknas. 

Döda och skadade människor kostar ju inte samhället något. 

Berätta för en Thai som vet allt redan typ. 555

När jag tar min morgon runda med mc till templet för att titta på flodbåtar så är det på typ 4km dit och då är det 2km med skilda vägbanor,så ser man ritgubben varit ute fyllt i marken efter olyckor.

Man måste nog få en Thai att tänka lära sig tänka sen kan man bygga vidare med massa utbildningar, inte bara Swaddi till Budha så åker vi

• Ge karma 1
Nicholas
33 minutes ago, Dolemon said:

När jag tar min morgon runda med mc till templet för att titta på flodbåtar så är det på typ 4km dit och då är det 2km med skilda vägbanor,så ser man ritgubben varit ute fyllt i marken efter olyckor.

Man måste nog få en Thai att tänka lära sig tänka sen kan man bygga vidare med massa utbildningar, inte bara Swaddi till Budha så åker vi

Var är detta någonstans? 

Flodbåtar är nice. 

• Ge karma 1
Baa
8 hours ago, Dolemon said:

Men lite har dom lärt sig, vår by är lite mittemellan 1,5 km till närmsta U turn har skapat egenkostruktioner till "vägverkets" stora förtret och för att få slut på detta ofog har man beslutat om en  ny. U turn vid byns huvudgata. Det kallades till bymöte när trafikmyndigheten kom på besök och där fick byborna vara med rösta om huruvida det skall byggas en traditionell U turn eller an underfart/viadukt, i mitt tycke solklart val men, det var en tidsdifferens med i bilden, en U turn om 18 månader eller en viadukt om 36. Efter mycket dividerande blev det viadukt med tillägget att det innan den blir klar skall det tillåtas en överfart för gående???? och cyklar/mc. Ska bli spännande att se hur många olyckor det blir de närmsta 3 åren, bävar !

• Ge karma 1

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

FF

Att internet fungerar alla dagar, frugan sålde lilla Fridolf tidningar till Australien idag.

Att skicka dom kostade 100kr, bara att hoppas att dom kommer fram till köparen.

FF

• Ge karma 1

www.easi.nu

ArneMorales
16 minuter sedan, skrev born41:

I dag är jag glad för att jag inte är i Thailand. I Korat är det 12 grader plus.

Tolv grader är det endast på morgonen mellan 04 och 06.

På dagarna ligger temperaturen på över 25 grader här i Isaan nu, och solen skiner hela dagarna.

• Ge karma 2
born41
6 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Tolv grader är det endast på morgonen mellan 04 och 06.

På dagarna ligger temperaturen på över 25 grader här i Isaan nu, och solen skiner hela dagarna.

Klockan 2000 i dag ( för en och enhalv timme sedan)var det 12 grader i Korat. I går var det 11 grader enligt den person jag talade med. Dom har tagit på sig hela lagret av varma kläder.

Born41

ArneMorales
12 minuter sedan, skrev born41:

Klockan 2000 i dag ( för en och enhalv timme sedan)var det 12 grader i Korat. I går var det 11 grader enligt den person jag talade med. Dom har tagit på sig hela lagret av varma kläder.

Born41

Kan inte stämma. Jag bor i Nang Rong, nära Korat, just nu klockan 21.30 har vi 19 grader.

Men även här tar folk på sig varma kläder och sover med dubbla täcken och strumpor nu när vi bara har 22 grader inne på natten. 555

Edited by ArneMorales
  • Ge karma 1
  • Tråkigt 1
Dolemon
8 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Kan inte stämma. Jag bor i Nang Rong, nära Korat, just nu klockan 21.30 har vi 19 grader.

Men även här tar folk på sig varma kläder och sover med dubbla täcken och strumpor nu när vi bara har 22 grader inne på natten. 555

Tyvärr så kan det skilja i temperatur

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/extrema-temperaturskillnader-i-idre

born41
6 timmar sedan, skrev ArneMorales:

Jag använde bildtelefon ( Line) och såg på termometern att det var 15 grader inomhus.

Byn ligger 10 km från Korat:s centrum.

• Ge karma 1
Dolemon
2 timmar sedan, skrev born41:

Jag använde bildtelefon ( Line) och såg på termometern att det var 15 grader inomhus.

Då har du glömt kylskåpet öppet 555555

• Tråkigt 1
Baa
4 hours ago, born41 said:

Jag bor lite mer än 10km därifrån men har några hyfsat höga kullar, byfolket kallar det berg, omkring vilket gör att kylan trängs ner när värmen stiger. Dagsnotering 13e jan kl 07,15 var 10 gr C. Gårdagens toppnotering 19gr C.

• Ge karma 5

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

ArneMorales
4 timmar sedan, skrev Baa:

Jag bor lite mer än 10km därifrån men har några hyfsat höga kullar, byfolket kallar det berg, omkring vilket gör att kylan trängs ner när värmen stiger. Dagsnotering 13e jan kl 07,15 var 10 gr C. Gårdagens toppnotering 19gr C.

Ja, ni långt där uppe i norra Isaan  har lite kallare än vi här i Korat området i södra Isaan.

Klockan 7 i morse hade vi 15 grader och nu vid lunchtid 24 grader.

Till i eftermiddag 16.00 är prognosen 27 grader.

Idag är jag glad för att jag bor i Thailand.

Fick denna bild från Sverige igår.

541242807_VinterSv.thumb.jpg.6d27b897429837344dad1de52b17c694.jpg

Edited by ArneMorales
  • Ge karma 6
65Selander
37 minutes ago, ArneMorales said:

Var nyss ute och tog några bilder i min trädgård.

Tredje bilden är fruktträd, mango, som blommar nu,   roseapple, och lime, längst till vänster

IMG_20210113_135318.thumb.jpg.f95d1ddfe34b82c6c3877b8a624f9f86.jpg20210113.jpg.689b2d15c509e9ef9dd7bc6b1738a9e3.jpg202101132.jpg.3971df851d293f88c1b73416e8dbc100.jpg

vackert.

• Ge karma 3
falukorven
15 timmar sedan, skrev Nicholas:

Fyndat. 

20210113_193118.jpg

Idag är jag väldigt glad för att du har fyndat. Äter du dom där med inlagd paprika och räfflade morotsskivor?