Jump to content
IGNORED

Idag är jag glad för att.. :)

Wwax

Recommended Posts

• Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• måne

155

• andrejsdenruskige

102

• Kenneth4618

100

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vill bara skryta lite över favoritdottern med hennes inlägg på FB..      Har snart varit hemma i Sverige i två veckor och börjar så sakteliga känna mig som en människa igen.  Tredje å

Idag är det 25år sedan jag slutade med alkohol och andra sinnespåverkande medel. Det är jag mkt glad för. Det var inte lätt i början men nu är livet klart mkt trevligare att leva.  

Fick just reda på att jag ska bli morfar till en liten Stefan JR, eller en Sefany, nu blir det bara mellanlandningar i Thailand, då min dotter sedan många år bor i Australien!

Posted Images

nissehult_13
1 minut sedan, skrev ellim63:

Vill bara skryta lite över favoritdottern med hennes inlägg på FB.. 

Har snart varit hemma i Sverige i två veckor och börjar så sakteliga känna mig som en människa igen. 
Tredje året sade mina vänner skulle bli det tuffaste året på utbildningen och varpå jag skämtande sa:
”Haha det kan inte bli så mycket tuffare än andra året”. 
Ack så fel jag hade. 
Vi har visserligen haft färre tentor jämfört med tidigare år men innehållet har varit desto mer mängdmässigt och ännu mer krävande. Dessutom med många timmar på djursjukhuset och några jourer utöver de vanliga föreläsningarna. 
Bara under de sista två tentaveckorna gick jag ner 4 kg av enbart stress och konstant illamående. 
Men nu är det äntligen över, jag var helt övertygad att jag skulle vara tvungen att åka tillbaka den här veckan för att göra omtentor så när jag fick mina resultat så kunde jag inte tro mina tårfyllda ögon. 

Jag klarade alla tentor i år igen. 

En kurs med nöd och näppe visserligen men jag är så otroligt tacksam att tillhöra den lilla skaran på 15% som klarade hela kursen och ännu färre som klarade alla kurser. 
Tack livet, familjen, vänner och min stackars kropp och hjärna för att ni låter mig fullfölja min dröm. Nu ser jag ljuset i tunneln och jag har nu avklarat 60% av utbildningen. Endast 1,5 år av teori kvar och sista halvåret med praktik och examensarbete. 
Jag längtar! ♥️ 

Nu väntar ytterligare två veckors semester innan jag börjar jobba på djurkliniken som jag får äran att återvända till även i år. Och sen avslutas sommaren på en hästklinik utanför stan för att lära mig mer om hältor och dylikt. Ska bli så kul! 😍
På fredag åker jag ner till mitt älskade Skåneland för 1,5 vecka med hästtävlingar, utflykter, vinkvällar med vänner och häng vid poolen ♥️
Jag hoppas att ni har en fin sommar och att vi hinner ses i sommar! 
Varma kramar från en lycklig veterinärstudent ♥️

FB_IMG_1530556174811.thumb.jpg.7c969310fc970a29683a6fad3eb042ce.jpg

Det inget skryt, hon är duktig.👍

• Ge karma 2
  • Fint 1

Nissehult_13

Baa

Finns bara en riktig glädjenyhet i dag

No 13, never stop beleave...

• Ge karma 5
  • Fint 1

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

• 2 weeks later...
Enis
3 timmar sedan, skrev Nicholas:

glad för att min thailändska börjar lossna.

när jag lyssnar på tv så kan jag höra alla enskilda orden. även om jag inte vet vad dom flesta betyder så vet jag att detta är en milstolpe.

dessutom när man hör enskilda ord då kan man upprepa dom och fråga frugan , vilket ökar på hastigheten enormt.

Som att skaka en ketchup flaska.

Imponerande, önskar att jag var där du är nu

enis

• Ge karma 2

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Jive
On 2018-07-03 at 01:32, skrev ellim63:

Vill bara skryta lite över favoritdottern med hennes inlägg på FB.. 

Har snart varit hemma i Sverige i två veckor och börjar så sakteliga känna mig som en människa igen. 
Tredje året sade mina vänner skulle bli det tuffaste året på utbildningen och varpå jag skämtande sa:
”Haha det kan inte bli så mycket tuffare än andra året”. 
Ack så fel jag hade. 
Vi har visserligen haft färre tentor jämfört med tidigare år men innehållet har varit desto mer mängdmässigt och ännu mer krävande. Dessutom med många timmar på djursjukhuset och några jourer utöver de vanliga föreläsningarna. 
Bara under de sista två tentaveckorna gick jag ner 4 kg av enbart stress och konstant illamående. 
Men nu är det äntligen över, jag var helt övertygad att jag skulle vara tvungen att åka tillbaka den här veckan för att göra omtentor så när jag fick mina resultat så kunde jag inte tro mina tårfyllda ögon. 

Jag klarade alla tentor i år igen. 

En kurs med nöd och näppe visserligen men jag är så otroligt tacksam att tillhöra den lilla skaran på 15% som klarade hela kursen och ännu färre som klarade alla kurser. 
Tack livet, familjen, vänner och min stackars kropp och hjärna för att ni låter mig fullfölja min dröm. Nu ser jag ljuset i tunneln och jag har nu avklarat 60% av utbildningen. Endast 1,5 år av teori kvar och sista halvåret med praktik och examensarbete. 
Jag längtar! ♥️ 

Nu väntar ytterligare två veckors semester innan jag börjar jobba på djurkliniken som jag får äran att återvända till även i år. Och sen avslutas sommaren på en hästklinik utanför stan för att lära mig mer om hältor och dylikt. Ska bli så kul! 😍
På fredag åker jag ner till mitt älskade Skåneland för 1,5 vecka med hästtävlingar, utflykter, vinkvällar med vänner och häng vid poolen ♥️
Jag hoppas att ni har en fin sommar och att vi hinner ses i sommar! 
Varma kramar från en lycklig veterinärstudent ♥️

FB_IMG_1530556174811.thumb.jpg.7c969310fc970a29683a6fad3eb042ce.jpg

På vilket språk sker utbildningen?

• Ge karma 1

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

ellim63
1 timme sedan, skrev Jive:

På vilket språk sker utbildningen?

Första 3 terminerna är utbildningen på engelska, obligatorisk spansk-undervisning för de internationella eleverna som tentas av. Sen är det spanska som gäller!

Fast det pratade vi om när vi sågs på Calles senast, börjar du bli gammal....:ahh::friends:

• Haha 6
ellim63
Precis nyss, skrev svampen:

Nä ett par stänk !

Fast det ser jävligt mörkt ut här nu...Trevlig helg till dig o kantarellen!

• Ge karma 3
svampen
16 minuter sedan, skrev ellim63:

Fast det ser jävligt mörkt ut här nu...Trevlig helg till dig o kantarellen!

Same hoppas behövs !

• Ge karma 2

Örebro Sportklubb Ösk!

Kenneth4618
53 minuter sedan, skrev svampen:

Here comes THE Rain !

IMG_20180713_160330.jpg

Lyllo 😀

• Ge karma 1
  • Haha 1

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

Jive
1 timme sedan, skrev ellim63:

Första 3 terminerna är utbildningen på engelska, obligatorisk spansk-undervisning för de internationella eleverna som tentas av. Sen är det spanska som gäller!

Fast det pratade vi om när vi sågs på Calles senast, börjar du bli gammal....:ahh::friends:

Jag är gammal!

• Haha 5

ellim63
Precis nyss, skrev Jive:

Jag är gammal!

Definitivt inte till sinnet i alla fall, och du är en mycket god vän också så jag vet att du tål skoj!

• Ge karma 5
  • Fint 1
Jive
2 minuter sedan, skrev ellim63:

Definitivt inte till sinnet i alla fall, och du är en mycket god vän också så jag vet att du tål skoj!

Tack! Klart jag tål skoj, min vän. Men jag kommer ihåg det mesta från min barndom iaf. 😉

• Ge karma 1
  • Haha 5

Kenneth4618
28 minuter sedan, skrev Jive:

Tack! Klart jag tål skoj, min vän. Men jag kommer ihåg det mesta från min barndom iaf. 😉

Selektivt minne är kanonbra att ha ;)

• Haha 2

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

husse
3 timmar sedan, skrev svampen:

Here comes THE Rain !

IMG_20180713_160330.jpg

Nej för helv  ete jag har nyss tänt grillen

• Haha 6

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Tallviking

.... jag har AC i vardagsrummet och sängkammaren även här i Sverige.

Rena Thai-temperaturen nu ju med över 30 grader närmaste veckan dessutom och kategori2-varning från SMHI på höga temperaturer

• Ge karma 2

Being nice is overrated - Garfield

Naam kaeng
14 minuter sedan, skrev Tallviking:

Rena Thai-temperaturen nu ju med över 30 grader närmaste veckan dessutom och kategori2-varning från SMHI på höga temperaturer

Samma här - problemet är detta med - lagom. Är man ute får man brännskador, är man inne får man köldskador.... får nog höja tempen inne lite hehe.....

image.thumb.jpg.f42212ef3a209ecef5c297ee755df521.jpg

• Ge karma 7
ellim63
2 timmar sedan, skrev Tallviking:

2 timmar sedan, skrev Naam kaeng:

Samma här - problemet är detta med - lagom. Är man ute får man brännskador, är man inne får man köldskador.... får nog höja tempen inne lite hehe.....

image.thumb.jpg.f42212ef3a209ecef5c297ee755df521.jpg

Bara liite avundsjuk på er!

• Ge karma 1
  • Haha 2
Naam kaeng
10 timmar sedan, skrev ellim63:

Bara liite avundsjuk på er!

Haha ja det var snällt sagt. Fast allt har ju en baksida. Med både ac och åretruntbad igång 365 dar om året...... förr brukade man säga att man kan slipa verktygen på elmätaren, fast de ser ju inte likadana ut längre.... 🤣

• Ge karma 1
  • Haha 1