Jump to content
MaiChai

Dagens "Nigeria brev"

Recommended Posts

Kenneth4618

Tänk att de skickar detta till mig som är lika allergisk mot äppelprodukter som en del är mot FB :look_down:

Apple.JPG

Finns det verkligen folk som går på detta med tanke på avsändarens adress

Kontakt.JPG

Edited by Kenneth4618
  • Fint 3

JJC
5 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Tänk att de skickar detta till mig som är lika allergisk mot äppelprodukter som en del är mot FB :look_down:

Apple.JPG

Kontakt.JPG

Det finns faktiskt många som går på detta bluff. Har hjälpt många att rädda och återställa kontona. Rensa datorer från odrägliga spioprogram. Ibland fanns inget annat att göra än att formatera hårddisk och köra allt från skratch. Synd om alla förlorade bilder och viktiga dokument som det inte fanns någon backup på. Ibland kan man rädda saker men ibland går allt förlorat.

• Ge karma 1

Nemo
6 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Apple.JPG

Kontakt.JPG

För att inte tala om felstavningar och dålig grammatik......

Kenneth4618
6 timmar sedan, skrev Nemo:

För att inte tala om felstavningar och dålig grammatik......

Förmodligen nått översättningsprogram

Tekkor

Nån här kanske som försörjt denna tösen :haha:

"Olga Komova, 25, was arrested in Thailand over cyber crime scam to target British and US bank customers"

"Her arrest has stunned staff at a hotel on Koh Chang where she has worked as guest relations officer for almost a year"

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3718193/Frolicking-beach-swimsuits-stealing-MILLIONS-global-cyber-scam-Charming-hotel-boss-led-secret-double-life-running-21m-global-money-laundering-ring.html

36C45E2600000578-0-image-a-5_14700387374

Bibben

Fick detta, skickade henne pengarna, det var ju ett svenskt namn och bra svenska och lät ärligt, kanske jag inte skulle gjort?

Jag hoppas att detta når dig i tid. Jag gjorde en resa till Kiev, Ukraina och min väska blev stulen med mitt internationella pass och mina kreditkort inuti. Ambassaden är villig att hjälpa mig att ta ett flyg utan mitt pass, jag behöver bara betala för biljetten och hotellräkningarna. Till min förfäran kan jag inte få tillgång till mina pengar utan mitt kreditkort och kontakt med min bank, men de behöver mer tid för att kunna ge mig ett nytt kort. I den här olyckliga situationen tänkte jag fråga om ett lån som jag kan betala tillbaka så fort jag kommer tillbaka. Jag behöver verkligen vara med på nästa flyg. Jag behöver 13,500 kr. Berätta om du kan hjälpa mig genom Western Union eftersom det är det bästa alternativet jag har. Jag ser fram emot ditt svar.
  • Ge karma 1
  • Fint 6

Nemo
12 timmar sedan, skrev Tekkor:

Nån här kanske som försörjt denna tösen :haha:

36C45E2600000578-0-image-a-5_14700387374

Tyvärr inte......:(

Alarik
On ‎2016‎-‎08‎-‎02 at 18:53, skrev Bibben:

Fick detta, skickade henne pengarna, det var ju ett svenskt namn och bra svenska och lät ärligt, kanske jag inte skulle gjort?

Jag hoppas att detta når dig i tid. Jag gjorde en resa till Kiev, Ukraina och min väska blev stulen med mitt internationella pass och mina kreditkort inuti. Ambassaden är villig att hjälpa mig att ta ett flyg utan mitt pass, jag behöver bara betala för biljetten och hotellräkningarna. Till min förfäran kan jag inte få tillgång till mina pengar utan mitt kreditkort och kontakt med min bank, men de behöver mer tid för att kunna ge mig ett nytt kort. I den här olyckliga situationen tänkte jag fråga om ett lån som jag kan betala tillbaka så fort jag kommer tillbaka. Jag behöver verkligen vara med på nästa flyg. Jag behöver 13,500 kr. Berätta om du kan hjälpa mig genom Western Union eftersom det är det bästa alternativet jag har. Jag ser fram emot ditt svar.

Varför skulle du inte ha gjort det?

Du känner väl Eva? Västra Frölunda. Hon känner tydligen dig.

• Fint 1

audirs2

Här e nått som jag inte hört om förut!

• Fint 2

frason
1 timme sedan, skrev audirs2:

Här e nått som jag inte hört om förut!

Svin.

• Fint 1

nissehult_13

Vicken tur man har.:haha::haha:

MANAGING PARTNER

WILLIAMS NELSON, ESQ

Berkshires House

168-173 High Holborn,

London WCIV 7AA

United Kingdom.

+44-7012949242

NIGERIA OFFICE

No. 4 Ilupeju Street

Lagos-Nigeria

234-1-4737357

NOTIFICATION OF REQUEST

On behalf of the Trustees and Executor of the Late Engr. Phillip Randall Saito; I once again try to notify you as my earlier letter returned undelivered. I hereby attempt to reach you again by this same email address on the WILL. I wish to notify you that late Engr. Phillip Randall Saito made you a beneficiary to his WILL. He left the sum of Six Million One Hundred Thousand Dollars (USD$6,100.000.00) to you in the codicil and last testament to his WILL.

This may sound strange and unbelievable to you, but it is real and true. Being a widely traveled man, he must have been in contact with you in the past or simply you were recommended to him by one of his numerous friends abroad who wished you good. Engr. Phillip Randall Saito until his death was a member of the Helicopter Society and the Institute of Electronic & Electrical Engineers; He had a very good heart and loved to give out.

His great philanthropy earned him numerous awards during his life time. Late Engr. Phillip Randall Saito died on the 13th day of December, 2008 at the age of 80 years, and his WILL is now ready for execution. According to him this money is to support your humanitarian activities and to help the poor and the needy in our society. Please if I reach you this time as I am hopeful, endeavor to get back to me as soon as possible to enable me conclude my job. I hope to hear from you in no distant time through the

Yours in Service,

Barrister Williams Nelson

Email: williamsnelson209@gmail.com

• Haha 1

audirs2
1 timme sedan, skrev nissehult_13:

Vicken tur man har.:haha::haha:

MANAGING PARTNER

WILLIAMS NELSON, ESQ

Berkshires House

168-173 High Holborn,

London WCIV 7AA

United Kingdom.

+44-7012949242

NIGERIA OFFICE

No. 4 Ilupeju Street

Lagos-Nigeria

234-1-4737357

NOTIFICATION OF REQUEST

On behalf of the Trustees and Executor of the Late Engr. Phillip Randall Saito; I once again try to notify you as my earlier letter returned undelivered. I hereby attempt to reach you again by this same email address on the WILL. I wish to notify you that late Engr. Phillip Randall Saito made you a beneficiary to his WILL. He left the sum of Six Million One Hundred Thousand Dollars (USD$6,100.000.00) to you in the codicil and last testament to his WILL.

This may sound strange and unbelievable to you, but it is real and true. Being a widely traveled man, he must have been in contact with you in the past or simply you were recommended to him by one of his numerous friends abroad who wished you good. Engr. Phillip Randall Saito until his death was a member of the Helicopter Society and the Institute of Electronic & Electrical Engineers; He had a very good heart and loved to give out.

His great philanthropy earned him numerous awards during his life time. Late Engr. Phillip Randall Saito died on the 13th day of December, 2008 at the age of 80 years, and his WILL is now ready for execution. According to him this money is to support your humanitarian activities and to help the poor and the needy in our society. Please if I reach you this time as I am hopeful, endeavor to get back to me as soon as possible to enable me conclude my job. I hope to hear from you in no distant time through the

Yours in Service,

Barrister Williams Nelson

Email: williamsnelson209@gmail.com

Alla vet ju vem-Phillip Randall var, han uppfann väl Windows vah?:rotfl:Dom borde fan få Nobel pris i litteratur!!! :lol:

• Ge karma 1

nissehult_13
9 minuter sedan, skrev audirs2:

Alla vet ju vem-Phillip Randall var, han uppfann väl Windows vah?:rotfl:Dom borde fan få Nobel pris i litteratur!!! :lol:

Jag är fortfarande förvånad att folk går på det. Jag har nog missat ett par hundra miljoner dollar/eur.