Jump to content
IGNORERAD

Barägare, hur mycket är vinsten ?


Burken

Recommended Posts

  • Svar 96
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Farang

    10

  • wickeh

    8

  • banphe

    6

  • Sangwal

    4

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Barägare, hur mycket är vinsten ?

Mycket mindre än vad dom säger, dom flesta barägare kan inte räkna och förväxlar försäljning med vinst.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen kan man som ägare bidra till att det blir STORVINST.

Man ser bara till att vara barens bästa kund själv och föregår med gott exempel. :party::party::party::party:

Obs. Detta har absolut inget med bilden från baren att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har faktiskt i mina yngre dagar ägt två etablissemang. Båda i Surin, varav en var en natt bar i thaistil och den andra en bar/pizzeria mera inriktad på dagsverksamhet.

Vinsten (undra om det var vinsten eller... ??? Farang?) var ungefär lika i båda och låg mellan 15.000 och 30.000 per månad, beroende på regn, turism, ja säsong - helt enkelt. Men då betyder det att man var på plats varje dag, kväll och helg.

Inte nå' vidare bra, med tanke på timpenningen då. :icon_redface:

Jag tipsar: ska man satsa på nåt i Thailand - satsa stort, tänk stort...!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Mycket mindre än vad dom säger, dom flesta barägare kan inte räkna och förväxlar försäljning med vinst.

Hur vet du det ?

Egen erfarenhet, eller bara antaganden ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hur vet du det ?

Egen erfarenhet, eller bara antaganden ?

Egen erfarnhet. har haft en tidigare i Pattaya men är lite less på bar-tjöt på forumen numera  :)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag tipsar: ska man satsa på nåt i Thailand - satsa stort, tänk stort...!

Krävs förmodligen ett ordentligt startkapital för att satsa stort.

Mindre risk att satsa på en billig liten bar

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Egen erfarnhet. har haft en tidigare i Pattaya men är lite less på bar-tjöt på forumen numera  :)

Ok, då får man ju anta att du vet vad du pratar om.  :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Många drömmer väl om att äga en alldeles egen bar i Thailand. Men hur mycket vinst kan det ge ?

Kanske det finns nån bland oss som har erfarenhet att dela med sej.

Tror inte alls det är många som drömmer om att bli barägare.undantaget är väl nybörjarna.

Ett exempel på att satsa stort är nyligen öppnade Pattaya Beer Garden.en mycket bra ide kombinerat med ett kanonläge

sen om den går bra är en helt annan femma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Krävs förmodligen ett ordentligt startkapital för att satsa stort.

Mindre risk att satsa på en billig liten bar

Risken är ju även att man drar på sig för mycket uppmärksamhet om man sattsar på nåt stort som börjar generera mycket pengar. Det finns ju många rykten om folk på t ex Phuket som fått välja mellan att lämna allt frivilligt eller dö. Kanske bara är skrönor men ingen rök utan eld brukar man ju säga. :-

Jag tror att ska man driva en bar så ska man göra det för att man gillar att dricka bira och att tjöta med folk och går baren med vinst så är det bara bonus. 8)

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det finns ju många rykten om folk på t ex Phuket som fått välja mellan att lämna allt frivilligt eller dö.

Vet en "skröna" som jag hörde från tidigare ägaren himself. inte på Phuket utan i Pattaya iofs  :)

Han drev Hot and Cold agogo på soi Postoffice under 90:talet. Technomusiken dominerade och han var en av dom få som körde rockmusik istället, så hans plejs gick bra. En dag stövlade det in en snutjävel på hans ställe och underförstått krävde att få köpa agogon för en spotstyver, Killen ifråga tog kontakt med sina advokater som läste igenom alla papper, och dom sa fritt översatt. Jo dina papper håller i en rättegång, men det är ju inte säkert att han tänker låta det gå till rätten.

Lång historia kort, han lämnade över stället och kommer aldrig mer satsa på något i Thailand!!!

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Farangen

Jo det är sant.

Tänkte på dom som vill testa att ha en bar, jag hade en Karaokebar det gick att leva på den i Thailand men ej nån vinst.

Nackdelen är att man måste vara där jämt, fast skulle kunna tänka mig en bar som den i länken jag gav i mitt förra mess.

Inga större pengar skulle tro att det går att sänka priset lite till, killen som har den idag starta den för 2 år sedan och han levt på den

Men som jag säger ingen större vinst utan man får se det som ett jobb, samt att man kan leva där nere utan att vara miljonär.

Men det är klart man måste jobba i Sverige med, fast det är roligare i los så för dom pengarna så är det många som kan pröva på.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tänkte på dom som vill testa att ha en bar, jag hade en Karaokebar det gick att leva på den i Thailand men ej nån vinst.

Halloj Nerike. För det första tycker jag ditt svar är lite motsägelsefullt. Ingen vinst men gick att leva på den?

Sen om jag inte missminner mig så köpte du den av din frus familj för en löjligt låg summa? Typ några svenska tusenlappar?

Quote

Nackdelen är att man måste vara där jämt, fast skulle kunna tänka mig en bar som den i länken jag gav i mitt förra mess.

Helt korrekt, man måste näst intill vara där jämt. 7 dagar i veckan tolv månader om året.

Quote

Inga större pengar skulle tro att det går att sänka priset lite till, killen som har den idag starta den för 2 år sedan och han levt på den

Men som jag säger ingen större vinst utan man får se det som ett jobb, samt att man kan leva där nere utan att vara miljonär.

Men det är klart man måste jobba i Sverige med, fast det är roligare i los så för dom pengarna så är det många som kan pröva på.

Allt går att pruta på, men hur vet du att han levt på den? Och om den går med vinst, varför vill han sälja?

Sen vet jag inte vilken av ställena du menar... 16,8 millar i Pattaya, eller en halv mille i Nong Khai.

Bägge låter som Mission Impossible för mig, svårt att dra in 5000 i hyra i Nong Khai och 16,8 millar i Pattis...

Hur är det med keymoney på dessa 2 ställen? :wai:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Farangen

Det stämmer att jag gav 6 tusen för karaokebaren, men ej av min frus familj var meningen att jag skulle köpa av dom men fick tips om det andra stället av en polis som sköte om karaoke maskinerna i Korat.

Jag träffa honom via min frus familj, det var en tjej som hade jobbat ihop pengarna i pattis och supit upp allt och hade inte råd att ha den kvar.

Det jag menar med ingen vinst, av vinsten lever du på men kan ej sätta in nåt på banken utan gå jämt ut helt enkelt.

Jag hade väldigt låg hyra ca 3500 bath inkl el, vatten. låg på ungefär 1800 bath i veckorna och ca 2500 bath fred-sönd.

Sen efter inköp och hyra med mera, blev det över 14-15 000 bath och det kan du leva på eftersom man kommer inte ifrån stället upptagen varje kväll 7 dar i Veckan.

Man blir inte rik i Thailand, utan bara ett sett att kunna var där nere utan att vara miljonär.

Vad det är för Keymoney på dom objekten vet jag ej, då jag inte har haft kontakt med F.B.I  Real Etsate.

Men om man vill höra sig för är det bara att ringa till dom, dom kan danska samt engelska o Thai.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wwwebster

Om man mot alla goda råd ändå vill prova på en bar så kan man hyra. Detta området ligger inte långt ifrån där gamla Soi Sixten bar låg. Många i Pattaya menar att området har tiden för sig. De som jag har pratat med säger som flera här att det är ett sätt att kunna vara där nera lite längre. Är man seriös spekulant så söker Håkan som har La Chiquita köpare eller kompanjon.

HPIM0685.JPG

HPIM0685.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest yodden

Quote

Vet en "skröna" som jag hörde från tidigare ägaren himself. inte på Phuket utan i Pattaya iofs  :)

Han drev Hot and Cold agogo på soi Postoffice under 90:talet. Technomusiken dominerade och han var en av dom få som körde rockmusik istället, så hans plejs gick bra. En dag stövlade det in en snutjävel på hans ställe och underförstått krävde att få köpa agogon för en spotstyver, Killen ifråga tog kontakt med sina advokater som läste igenom alla papper, och dom sa fritt översatt. Jo dina papper håller i en rättegång, men det är ju inte säkert att han tänker låta det gå till rätten.

Lång historia kort, han lämnade över stället och kommer aldrig mer satsa på något i Thailand!!!

den gick aldrig bra "kronofogden" som killen kallades åkte hem till sverige 2 ggr i månaden och hämtade pengar och hade stora planer där men blev till ingenting och mama san lura av han stället när tiden var mogen :icon_lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

den gick aldrig bra "kronofogden" som killen kallades åkte hem till sverige 2 ggr i månaden och hämtade pengar och hade stora planer där men blev till ingenting och mama san lura av han stället när tiden var mogen :icon_lol:

Kunde han inte fixa nån som skickade stålarna via Western Union eller nåt i stället, borde ha blivit lite billigare än att pröjsa flygbiljetter stup i kvarten?! :thumbsup:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest yodden

Quote

Kunde han inte fixa nån som skickade stålarna via Western Union eller nåt i stället, borde ha blivit lite billigare än att pröjsa flygbiljetter stup i kvarten?! :thumbsup:

Mvh Swippe

jo du det var vi många som funderade över he he men han bjöd oss på många glada stunder med sina ideer

Link to comment
Dela på andra sajter

[glow=red,2,300]"Fogden"[/glow] var/är lite kosmisk  :crazy:

Di Leva, släng dig i väggen  ;D

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Jag känner ingen som har blivit rik på att ha en bar, men flera som har fått alkoholproblem. Jag tror att man kan hanka sig fram om man inte dricker för mycket själv, men några stora pengar ska man nog inte räkna med. Det är oftast mördande konkurens på populära ställen, och utanför turistorterna är det för lite pengar i omlopp. Men trivs man i den miljön kan det vara ett sätt att ha roligt och träffa en massa olika människor.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Om man mot alla goda råd ändå vill prova på en bar så kan man hyra. Detta området ligger inte långt ifrån där gamla Soi Sixten bar låg. Många i Pattaya menar att området har tiden för sig. De som jag har pratat med säger som flera här att det är ett sätt att kunna vara där nera lite längre. Är man seriös spekulant så söker Håkan som har La Chiquita köpare eller kompanjon.

Visst, men endast seriösa spekulanter. Jag behöver: någon som kan avlasta så att man kan åka iväg någon eller några dagar när det blir föör mycket; någon vettig person man kan använda som bollplank, thaiarna är mycket men absolut inte bra att diskutera idéer med, de andra svenskarna som har verksamheter här nere gillar inte att man tar kunder så de är det ingen idé att diskutera med; någon som kan vara med och driva lite nya projekt som man inte ensam orkar med, jag har inte ens orkat öppnat kök och restaurang trots att jag har i stort sett all utrustning som behövs, har till och med haft kock här som hjälpt till med meny och vi har letat fram bra inköpsställen, provlagat allt etc, men bara tanken på att få en till sak och mer personal att hantera själv har fått mig att avvakta. Jag är helt hundra procent säker på att den/de som går in tillsammans med mig kommer att få hygglig ränta på pengarna, allt går upp som attan här omkring och således också värdet på verksamheten min. Men jag vill göra mer av det än det som finns idag, även om det går runt och ger lite över.

Det kommer mer regn på Phuket än i Bergen i Norge! 
Håkan, X-LA CHIQUITA, Soi Buakhao, Pattaya, Thailand

Numera ( för tillfället) Mora, Dalarna, Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det egentligen så stor skillnad mellan Sverige och Thailand i det här fallet. De flesta som startar företag i Sverige dukar under inom de första åren och en hel del av dem verkar ha som anledning att syssla med något de är intresserade istället för att koncentrera sig på det finansiella.

När jag studerade i Sverige var det en svensk man som öppnade ett thailändskt take away på campus. Det var ganska uppenbart att han saknade de mest grundläggande kunskaper för det han försökte sig på och det höll inte i mer än några månader. Det där var bara ett exempel som jag tog upp eftersom han påminde mig om en barägare i Thailand.

I vilket fall som helst så håller jag med Surin. Ska man starta upp i Thailand så måste man göra det ordentligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...