Jump to content
IGNORERAD

Barägare, hur mycket är vinsten ?


Burken

Recommended Posts

Quote

Hej.Jag har en liten bar i Thailand och ska just starta min førsta sæsong,den ligger på stranden o har ca 40 platser.vi kommer køra med lite blandad mat.thai,svenskt.har en hyra på 5000b el på ca 4000,personal 16000b nattvakt 5000b så totalt ca30000b/månad sen kommer ju inkøp av varor o sprit o øl till.har inte tænkt o tjæna några stora summor utan bara ha någonting att gøra før det blir lite monotomt att bara slappa o læsa bøcker ,gå på krogen nær man ær nere som jag 6-7 månader istøten.har lagt ner ca 70000svkr på ombyggnad o utrustning.ræknar med att få tillbaka dom pengarna på kanske 2 sæsonger.men går det så går det.pengar ær inte allt och det ær ju inga jættesummor det hanldlar om.det ska bli spænnande att se hur det går.detta ær mitt 1:a inlægg så jag sæger hej till alla och tycker attdetta ær ett jættebra forumdær man kan få svar på det mesta frågor rørande LOS. :great:

Hej, och välkommen!

Var ligger denna lilla bar då?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 96
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Farang

    10

  • wickeh

    8

  • banphe

    6

  • Burken

    4

Mest aktiva i denna tråd

Ja välkommen banphe . Du får gärna hålla oss uppdaterade hur det går för dej . alltid intressant . Då jag tror många går i samma tankar .

Lycka till med baren.  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Jag måste säga att vinsten inte är så mycket att hurra över. Men det som gett mig mest är inte vinsten i pengar utan alla underbara vänner man lärt känna genom åren och all uppskattning man fått.

DET, mina vänner, är den verkliga vinsten och inte pengar..

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Mycket mindre än vad dom säger, dom flesta barägare kan inte räkna och förväxlar försäljning med vinst.

ja har klarat mig bra i 4 ar.. 

Men ja vet va du menar da jag sjalv driver bar sa har jag ju naturligtvis lart kanna manga andra som driver bar.. och de saljer som faan

varje dag sager de men i sista andan sa ar det knappt en baht over.. som sagt vissa klarar sig mycket bra och andra mindre bra.

utan att uppge nagra siffror sa kan jag saga att jag ar nojd bade med ekonomi och livs kvalitet. javisst det blir val lite mycket pilsner ibland.  :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag måste säga att vinsten inte är så mycket att hurra över. Men det som gett mig mest är inte vinsten i pengar utan alla underbara vänner man lärt känna genom åren och all uppskattning man fått.

DET, mina vänner, är den verkliga vinsten och inte pengar..

MVH Nonki

Hoppas "dina vänner" betalar dina levnads omkostnader åxå då! ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej.Jag har en liten bar i Thailand och ska just starta min førsta sæsong,den ligger på stranden o har ca 40 platser.vi kommer køra med lite blandad mat.thai,svenskt.har en hyra på 5000b el på ca 4000,personal 16000b nattvakt 5000b så totalt ca30000b/månad sen kommer ju inkøp av varor o sprit o øl till.har inte tænkt o tjæna några stora summor utan bara ha någonting att gøra før det blir lite monotomt att bara slappa o læsa bøcker ,gå på krogen nær man ær nere som jag 6-7 månader istøten.har lagt ner ca 70000svkr på ombyggnad o utrustning.ræknar med att få tillbaka dom pengarna på kanske 2 sæsonger.men går det så går det.pengar ær inte allt och det ær ju inga jættesummor det hanldlar om.det ska bli spænnande att se hur det går.detta ær mitt 1:a inlægg så jag sæger hej till alla och tycker attdetta ær ett jættebra forumdær man kan få svar på det mesta frågor rørande LOS. :great:

Välkommen och lycka till! Vi får se om man tar sig ut till dina trakter och kan komma och stödsupa lite :-) Om du har vägarna förbi Pattaya så titta gärna förbi.

Hälsningar

Håkan

Det kommer mer regn på Phuket än i Bergen i Norge! 
Håkan, X-LA CHIQUITA, Soi Buakhao, Pattaya, Thailand

Numera ( för tillfället) Mora, Dalarna, Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej banphe ligger din bar utanför banphe på stranden hänger en svensk flagga utanför baren till höger o köket till vänster så var jag o min familj där i början på juli, ligger bra med fin utsikt till kosamet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

ja har klarat mig bra i 4 ar.. 

Men ja vet va du menar da jag sjalv driver bar sa har jag ju naturligtvis lart kanna manga andra som driver bar.. och de saljer som faan

varje dag sager de men i sista andan sa ar det knappt en baht over.. som sagt vissa klarar sig mycket bra och andra mindre bra.

utan att uppge nagra siffror sa kan jag saga att jag ar nojd bade med ekonomi och livs kvalitet. javisst det blir val lite mycket pilsner ibland.  :mdr:

Tjabba, var nere i Phuket på senaste resan, blir kanske nån restresa till hösten ifall chefen är snäll och ger extra semester, brände all redan i våras. Dom däringa restresorna går ju oftast till Phuket så om det blir av så blir det väl nån natt eller två där iallafall. Var ligger baren så kan vi ta lite väl mycket pilsner ifall du har lust? :drunk:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tjabba, var nere i Phuket på senaste resan, blir kanske nån restresa till hösten ifall chefen är snäll och ger extra semester, brände all redan i våras. Dom däringa restresorna går ju oftast till Phuket så om det blir av så blir det väl nån natt eller två där iallafall. Var ligger baren så kan vi ta lite väl mycket pilsner ifall du har lust? :drunk:

map.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

map.jpg

Så din bar ligger i Karon, då kanske du känner min polare Roger som har bar i Kata, Viking Bar, förr hade han Viking Bar i Karon med Kennet men dom gick inte ihop så Roger drog till Kata och öppnade där.

Jag kommer ner i April så då får man göra studiebesök *s*

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte hålla mig ifrån egentligen... men har inte bättre för mig just nu.

Hur mycket vinst kan det ge? ???

Faktiskt är svaret runt 100%, men det är först efter att omkostnaderna är betalda. Och skall vi ta och räkna på till exempel Buxens bar, sorry men du snackade om den själv och därigenom lämnade den öppen för diskussion. Den har hyra på 10,000 baht i månaden, ligger off samt har inga tjejer anställda. Och för att ge denna vinst då så måste den sälja för i runda tal 100,000 baht i månaden, för där tillkommer vissa saker, bland annat att allt man säljer måste köpas tillbaka. Du får gärna förklara hur du lyckas med detta Buxen, med inga tjejer samt så off. Vi snackar om ett snitt på över 3300 baht om dagen, 365 dagar per år!

Sanningen är att det är svårare att tjäna en baht i Thailand än vad det är att tjäna en krona i Sverige.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är det lika bra att fortsätta arbeta i Sverige och göra slut på dom i Thailand.

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skojar du Farang ? Vad en bar behöver för att gå ihop e en relativt normal nota för mig på en kväll? :lol:

Nu börjar jag haja varför man är så popis tss... :drunk:

Seriöst tack för insideinfon F!

Ha det!

/tomp

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Quote

Okey Wickey.var i Pattaya håller du hus.?Kommer nog åka dit en del o køpa varor.

Kolla in http://generator.cli...iamMaps/Pattaya

och klicka dig fram till mig genom Pattaya_Area/Pattaya/Hotel Guesthouse/La Chiquita

Det kommer mer regn på Phuket än i Bergen i Norge! 
Håkan, X-LA CHIQUITA, Soi Buakhao, Pattaya, Thailand

Numera ( för tillfället) Mora, Dalarna, Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ja ær ju inte van.om du e online.då pratar jag me dig på din add?å ja menar du  e ochså online.eller?Mvh Banphe

SANDRAGGARE PÅ COCOSMALLIS

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kolla in http://generator.cli...iamMaps/Pattaya

och klicka dig fram till mig genom Pattaya_Area/Pattaya/Hotel Guesthouse/La Chiquita

Enkel (hoppas jag) vägbeskrivning till La Chiquita.

Ta Beachroad och kör förbi soi 10, nästan direkt efter ligger Tip Plaza, sväng upp där och kör till Second Road. Tip Plaza är en rätt öppen plats med lite butiker och restauranger. När ni kört in där och är framme vid Second Road så ser ni en 7-Eleven på andra sidan, på hörnet ligger soi Honey Inn. Kör soi Honey Inn ända upp tills ni kommer fram till soi Buakaow, där ser ni åter igen en ny 7-Eleven lite till vänster. Gör samma sak där, ta och sväng in på gatan i hörnet så ligger La Chiquita några meter in där på vänster sida.

Jag hoppas och tror att denna vägbeskrivning kan till och med folk som aldrig varit i Pattaya kunna hitta La Chiquita med. :wai:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Så din bar ligger i Karon, då kanske du känner min polare Roger som har bar i Kata, Viking Bar, förr hade han Viking Bar i Karon med Kennet men dom gick inte ihop så Roger drog till Kata och öppnade där.

Jag kommer ner i April så då får man göra studiebesök *s*

ja kanner inte roger. har vart i baren nagra ggr men aldrig traffat han.

ja har bara vart dar pa eftermiddagarna iofs..

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...