Jump to content
IGNORERAD

Barägare, hur mycket är vinsten ?


Burken

Recommended Posts

Quote

Visst, men endast seriösa spekulanter. Jag behöver: någon som kan avlasta så att man kan åka iväg någon eller några dagar när det blir föör mycket; någon vettig person man kan använda som bollplank, thaiarna är mycket men absolut inte bra att diskutera idéer med, de andra svenskarna som har verksamheter här nere gillar inte att man tar kunder så de är det ingen idé att diskutera med; någon som kan vara med och driva lite nya projekt som man inte ensam orkar med, jag har inte ens orkat öppnat kök och restaurang trots att jag har i stort sett all utrustning som behövs, har till och med haft kock här som hjälpt till med meny och vi har letat fram bra inköpsställen, provlagat allt etc, men bara tanken på att få en till sak och mer personal att hantera själv har fått mig att avvakta. Jag är helt hundra procent säker på att den/de som går in tillsammans med mig kommer att få hygglig ränta på pengarna, allt går upp som attan här omkring och således också värdet på verksamheten min. Men jag vill göra mer av det än det som finns idag, även om det går runt och ger lite över.

Varför inte använda oss medlemmar som bollplank. Vi är ju hundratals medlemmar och troligtvis är vi tillsammans väldigt lika dina gäster.

Kanske en kul grej att testa ? :idea2:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 96
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Farang

    10

  • wickeh

    8

  • banphe

    6

  • Sangwal

    4

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Hej

Jag känner ingen som har blivit rik på att ha en bar, men flera som har fått alkoholproblem. Jag tror att man kan hanka sig fram om man inte dricker för mycket själv, men några stora pengar ska man nog inte räkna med. Det är oftast mördande konkurens på populära ställen, och utanför turistorterna är det för lite pengar i omlopp. Men trivs man i den miljön kan det vara ett sätt att ha roligt och träffa en massa olika människor.

Mvh Isan Lover

Kanske svårt att bli rik, men ägaren till Ciao på Lamai, han går det riktigt bra för...

Fast han har haft stället väldigt länge dock.

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ciao är väl ändå inte en bar det är väl mat han sysslar med, och då blir det annorlunda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ciao är väl ändå inte en bar det är väl mat han sysslar med, och då blir det annorlunda.

Jepp...Men ville bara visa att det finns ställen som går runt...

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Min erfarenhet är att de flesta svenskar som startar något i Thailand inte har en aning om vad de sysslar med.

Villjan att bo och leva i Thailand är mycket mycket större än kunskaperna i att driva företag.

Ingen annan stans har jag sett så många restaurangägare som aldrig har lagat mat tidigare, men som tror att det är enkelt att driva en krog.

Det vanligaste resultatet av att svenskar startar bar eller krog i Thailand är helt säkert "trasig lever och tom plånbok"

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå. Men även dom som har restaurant är låsta något förjävligt... Jag har ett horn i sidan till Lasse på Globertrotter i Pattaya, men för i tiden var vi goda vänner och jag kan lova dig vad han mös när han kunde smita ifrån, en gång var vi ut till Koh Larn ett par timmar, och jag har aldrig sett karln le så mycket som då. Har själv haft en bar, man kan väl säga att man drack upp förtjänsten och var jävligt glad när buddha dagarna kom så man kunde ta ledigt..

Mvh Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jodå. Men även dom som har restaurant är låsta något förjävligt... Jag har ett horn i sidan till Lasse på Globertrotter i Pattaya, men för i tiden var vi goda vänner och jag kan lova dig vad han mös när han kunde smita ifrån, en gång var vi ut till Koh Larn ett par timmar, och jag har aldrig sett karln le så mycket som då. Har själv haft en bar, man kan väl säga att man drack upp förtjänsten och var jävligt glad när buddha dagarna kom så man kunde ta ledigt..

Mvh Johan

Känner en heldel folk som har bar/restaurant i Thailand...Finns inte många av dessa som inte har problem med spriten...hade nog själv haft så att lyssna på alla fulla bargäster i nyktert tillstånd..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest yodden

Quote

Min erfarenhet är att de flesta svenskar som startar något i Thailand inte har en aning om vad de sysslar med.

Villjan att bo och leva i Thailand är mycket mycket större än kunskaperna i att driva företag.

Ingen annan stans har jag sett så många restaurangägare som aldrig har lagat mat tidigare, men som tror att det är enkelt att driva en krog.

Det vanligaste resultatet av att svenskar startar bar eller krog i Thailand är helt säkert "trasig lever och tom plånbok"

jo det märks att dom flesta inte har lagat mat  :ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Quote

Varför inte använda oss medlemmar som bollplank. Vi är ju hundratals medlemmar och troligtvis är vi tillsammans väldigt lika dina gäster.

Kanske en kul grej att testa ? :idea2:

Jodå, vissa utbyter jag lite tankar och problem med. Dessutom handlar det ofta om dagliga frågor som man vill ha lite mothugg så man får slipa till tanken eller någon annans synvinkel på ett problem. Det är ganska ofta privata funderingar som man behöver bolla och det oftast väldigt snabbt. Ingen dum idé för en del allmändagliga saker som kan ta lite tid att bestämma sig för, eller när man har lite allmänna problem och funderingar så kan många personer ge nya infallsvinklar på dem. Jag skrev en grej om problem med anställda på TT som jag blev väldigt hjälpt av när jag fick en hel del gensvar, mest hjälp fick jag genom att jag fick en gripbar struktur på problemet för mig själv och sen ta tag i det från flera olika håll. Väldigt mycket hade jag redan gjort och provat, men jag hade glömt att sätta ihop det till en enhet... Vad svårt det där låter då...

Nåja, jag ska försöka ta hjälp av er lite oftare. Men oftast har jag inte tid att sitta vid datorn tillräckligt länge.

Ha det bra och tills vi ses här nere: SKÅL PÅ ER!

Det kommer mer regn på Phuket än i Bergen i Norge! 
Håkan, X-LA CHIQUITA, Soi Buakhao, Pattaya, Thailand

Numera ( för tillfället) Mora, Dalarna, Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Thailand

Hej,

Viking Bar på Soi Green Mango i Chaweng, Koh Samui är ett exempel på en bar som gick mycket bra när två trevliga, driftiga svenskar killar hade den.

CT in Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Vikingen73

Har en polare som har Viking Bar i Kata, Phuket och den rullar då runt enligt honom, men hans hyra är extremt låg för att vara på Phuket, tror det var nånstans mellan 7-8000 bath i månaden och då är det enda utgiften, ingen annan deg som ska betalas.Han har haft baren i flera år och det verkar ju rulla på någorlunda, han kan leva på det men så mycket mer blir det inte.det blir väl inge sparkapital över direkt.men dom har hus, moppe,bil osv och det täcker alla kostnader.

Sen har jag kompisar som har bar i Pattaya, soi10, hon thai och han Spanjor, det går rätt bra för dom.där blir det även pengar över, men dom lever som thai gör i stort sett och han är så gott som nykterist.

Finns både bra och dåligt med barer...beroende på läge, hyra osv...

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Thailand

Sant,

Vissa barer gör 100,000 baht (och mer) i vinst i månaden. Andra går rejält back. Jag vågar påstå att alternativ två är vanligare än situation ett.

Allt beror väl på läge/ort, annonsering, dragningskraft/tema/musik, ägarnas kapacitet/skicklighet/karisma samt utbud.

CT in Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

En arbets kamrat åkte ner till los (andra gången han  :thumbsup: besöker LOS) på flyget träffar en trevlig kille som lockar med honom till pattya. För fira jul på hans hotel/bar dom var visst ett Svenskt par ägde det hade haft det i många år.

Måste vara ovanligt med att ett Svenskt par driver hotel/bar i Pattya.

Jag själv skulle aldrig försöka starta en bar i LOS, bättre testa något annat som ingen annan har  :morgon: .

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag själv skulle aldrig försöka starta en bar i LOS, bättre testa något annat som ingen annan har   

Man borde kanske start ett konvalescenthem för sjuka buffalon ?  :crazy:

:wai:

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag funderar på att starta ett företag i Sverige och undrar vad kan man tänkas tjäna per månad som företagare?

[move]Direktörsaspirant Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

mr-noodles

Jadu Arne som företagare kan du räkna med 35-40 rent i mån :crazy:

Är du då Direktör Åxå så har du dubbelt ansvar &

kan lätt Plocka ut 50-60 + alla moms pengar som går rakt ner i fickan :D

Personligen föredrar jag att vara "löntagare"  :thumbsup:

jobba nån dag ibland men ändå håva in stålar som kräsfan! :D

Link to comment
Dela på andra sajter

mr-noodles

Jag tror det är svårt att driva nått mä vinst :crazy:

Dom flesta som har nån krog gömmer sej i Thai med cash :kort:

Ska man driva nått så får man räkna med hårt arbete :crazy:

För det är bara några få månader som Das Tourist kommer med stålar :thumbsup:

Men har man pension etc,osv så kan man ha det som hobby (semester)

Bara kolla vad en thaiare har i lön :laugh:

Blir det dyrt så Tourist gå annat ställe :D

Visst vore det trevligt med en krog :crazy: men man måste ha intresse :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur ligger det till med hotellverksamhet i form utav ex. Guesthouse och restaurang, är det lika "knappert" att driva det som bar? Någon som har erfarenhet av egen restaurang eller "hotellverksamhet" i Thailand?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pain is temporary - glory is forever

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hur ligger det till med hotellverksamhet i form utav ex. Guesthouse och restaurang, är det lika "knappert" att driva det som bar? Någon som har erfarenhet av egen restaurang eller "hotellverksamhet" i Thailand?

Det finns säkert de som tjänar pengar på sitt guesthouse men då har de oftast en klar bild av vad de håller på med och arbetar hårt. Möjligtvis så finns det guesthouse i Bangkok som inte är så säsongsberoende men annars så är det nog svårt att dra in pengar hela året.

Det finns restauranger som omsätter väldigt mycket pengar likaså finns det små nudelstånd som drar in massor av pengar på en dag. Jag tror att de bästa är de som inriktar sig på thailändska gäster. Ska du inrikta dig på faranger så måste du vara beredd att betala mycket i hyra.

Jag är själv ingift i en familj som driver restauranger men de har valt att öppna i England iställer för Thailand. Anledningen är att det är lättare att tjäna pengar här och att konkurrensen är mindre.

Link to comment
Dela på andra sajter

HALLÅÅÅÅÅ.HYRDE UT BUNGAR PÅ lilla KOH PHANG GANG,,,,,Å DE GICK KALAS!!!!!!!!...de blir ju inte mycke vinst men man klarar sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bungalows???bambuhyddor med sprängsäng,36 timmar står sig än  :40: Mvh Andra sidan

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Kronofogden på post office var väl lite hård på kemikalierna oxå men han var definitivt en man med många ideer,Erik på Ciao där har man både ätit och druckit mycket gott,även hos Patrik på Eldorado har det slunkit ner ett och annat.Men jag tror nog merparten som försöker driva bar i Thailand får räkna med ett kostsamt fritidsnöje,själv är jag för törstig för att det skulle funka  :17: Men jag är en jävel på att besöka barer  :2: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag och min fru i Buxen Bar har varit i gang i tre ar nu och vi snittar val 35-40.000 THB i vinst per manad trots att laget ar lite off, men det gar att leva pa. Dock har man alltid tiden med sig, dvs ju langre baren finns ju mer kunder far man. Forsta aret var det tufft!!! (speciellt nar de som kallade sig mina kompisar oppnade sin bar bredvid var.)

Jag brukar knalla ner till baren vid 8 pa kvallen och sedan stanger vi vid 2 pa natten, frugan oppnar dock vid 3 pa eftermiddagen och nu rullar det pa ganska bra. Risken ar den att man super ner sig, men om man ger faan i aterstallare sa gar det faktiskt riktigt bra, drick aldrig innan solen gatt ner ar ett bra rad! Man kan aka hem till Sverige ibland och jobba men det ser iaf jag mer som en halsoresa an bara for pengarna, for man gar upp i vikt nar man sitter pa en barstol, det ska ni veta. Senast jag akte hem vagde jag 104 kilo och efter tre manader i Norge vagde jag 91 kilo, korde lastbil dar och forsta veckan pa jobbet orkade jag knappt upp pa flaket men efter tre manader var jag som en javla chimpans.  ;D Laget ar viktigt men "good management" ar minst lika viktigt, om inte viktigare, se pa Buffalo Bar tex som ligger helt fel men ar en av de barer som gar bast i Pattaya. Talamod och disciplin ar det som galler om man vill driva bar i Pattis, men det galler val all business over hela varlden skulle jag tro!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Tommy

Buxen, tackar för ett intressant inlägg! Var ligger din bar?

Har sett den nämnas många gånger, men aldrig varit där.

Jag spenderar väldigt lite tid i Pattaya men det kul är med ett besök då och då :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...