Jump to content
IGNORERAD

Varning för Thai Airs


PK132

Recommended Posts

Se upp med Thai Air. Följande har utspelat sig. I maj bokade vi biljett i min frus namn för resa i oktober.Min fru hade i maj ett annat efternamn. Vi gifte oss i augusti och min fru tog mitt efternamn. Vi ringer för att få biljetten ändrad till hennes nya namn hon fick i samband med vigseln. Svaret blir att du kan inte ändra något på biljetten trots att det är samma person.Vi måste alltså köpa en helt ny biljett Trots att hennes förra efternamn finns i det pass som blev makulerat i och med namnbytet och det nya passet visar hennes nya namn Man kan följa hela händelseförloppet gammalt pass mackulerat,nytt pass med nya namnet, vigselbevis,personbevis från skatteverket men ändå får man inte ändra namnet på bijetten utan måste köpa ny biljett. Horribelt.

Till alla er som tänker gifta Er köp inte biljett förrän ni gift er och fått ert nya namn. Det är enbart SAS som tillåter ändring vid giftermål. Där tog det för oss 2 minuter att få biljetten ändrad, men Inte hos THAI Air.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    7

  • måne

    6

  • PK132

    6

  • Babysnake

    3

Mest aktiva i denna tråd

Guest 113BOM

Är inte säker men har för mig att man kan skriva in det gamla namnet i passet på ngt ställe

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Teyo,

Ja, det är ju tradition att kvinnan tar mannens namn när man gifter sig.

Jag och fru Chang har ju inte gift oss på riktigt, dvs ej registrerat äktenskapet hos amphur. Men jag ser ingen anledning till att hon i så fall skulle byta till mitt efternamn. Ställer bara till en massa besvär, och vad är fördelarna?

Att eventuella barn per automatik får mitt efternamn? Att hotellpersonal inte tittar på oss misstänksamt då vi checkar in? Att frugan kan bli kallad till jobbintervju då hon har ett svenskt efternamn? Man slipper sätta upp dubbla namn på brevlådan alternativt lägenhetsdörren?

Är dessa möjliga orosmoment värt allt trassel?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Quote

Är inte säker men har för mig att man kan skriva in det gamla namnet i passet på ngt ställe

Det stämmer för så har tjejen i sitt pass och då ska det väl inte vara några problem

Link to comment
Dela på andra sajter

Min fru har tidigare varit gift och hade sin ex.makes efternamn och det ville hon inte ha kvar. Det snabbaste sättet var att ta mitt efternamn , så därför. Det hade varit bättre om hon haft kvar sitt flicknamn.

Det är inte bara vi som gått på denna mina det finns fler.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle ni åka både SAS och Thai  :bad: Själv hade frugan inskrivet i sitt pass det nya efternamnet nån sida bakom sidan med hennes passfoto,inga problem hos Thai.Hjälpte även en thaitjej i April att komma iväg,hon blev nobbad för att hon lagt till ett förnamn och biljetten stod i hennes thaiförnamn,pratade med folkbokföringen och de skrev ut ett personbevis med alla förnamnen,visade upp detta för thaiair och påtalade att dom gjort fel ,hon fick ny resa två dagar senare,så där blev det happy ending iallafall :great::great: Mvh Måne :wai:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

konsultnisse

Hej alla,

När jag och min fru gifte oss (i Thailand, med allt pappersarbete som det medför

om det skall gälla i Svedala..)fixade vi nytt IDkort, körkort och pass, i passet klistrade man in

en extra sida där det stod att före giftemålet hette hon ...

Detta accepterade Thai air utan minsta knussel..

Det gäller att ha koll på alla papper... många blir det...

stämplingar.. översättningar och "legaliseringar"...

MVH

/Anders & Tien

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte vad som skulle vara det egentliga problemet. Min fru ville ha mitt efternamn, varför vet jag inte eftersom jag själv lika gärna hade bytt till hennes och delat namn med 100+ personer i trakten av hemmet, det hade ju retat gallfeber på våra Svenska myndigheter. Hur som helst så skrevs det in i Sverige, när vi kom till Thailand knallade vi iväg till Amphur och där fick hon nya papper inom loppet av 30 minuter. När vi tog en sväng till Bkk så knallade vi in på passmyndigheten och fick ett nytt pass åt henne. Ambassaden flyttade snällt över alla klisterlappar, Thai noterade att hon hade gift sej och ändrade namn på billetten hem.

Hade vi bara en jävla tur?

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Måne,

"så där blev det happy ending iallafall"

Jaså, blev det happy ending...? Ja, det är väl bara att gratulera!

Nej usch, nu har jag druckit för mycket öl!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej changen.Har frugan stängt butiken,tycker att flera svar från dig har lite anspelningar ;) Damen ifråga har aldrig intresserat mig det minsta även om hon inte är"omöjlig",umgås oxå med frugan så det skulle definitivt vara fel "språng". :great: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Måne,

"tycker att flera svar från dig har lite anspelningar"

Hehe, jo jag är väl på det humöret idag. Menar dock inget illa, tyckte bara det var roligt att du använde just det uttrycket.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

För den som eventuellt undrar vad som menas med "happy ending" ska jag förklara.

Män som får thailändsk massage har svårt att undvika ofrivillig erektion. Det kan ju till exempel vara en äldre thailändsk man som utför massagen, och då är det ju inte så mycket att bli upphetsad över. Lik förbannat kan man få erektion när till exempel lårens insidor masseras.

Rutinerad massagepersonal ignorerar detta, låtsas helt enkelt inte se det. Det är inget att skämmas för. För all del mer sannolikt att det händer när en ung söt tjej utför massagen.

Girig massagepersonal ser här en möjlighet att tjäna mer pengar. Man erbjuder i avslutningen av massagen en "happy ending" mot ytterligare ersättning. Dvs rent krasst en avrunkning, eller mer.

Jag har varken blivit erbjuden eller utnyttjat en sådan tjänst, men jag vet mycket väl att det förekommer.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Herr Chang!

Får man ofrivillig erektion när en äldre thailändsk man masserar lårens insidor ska man kanske börja fundera över sin sexuella fantasi.

Eller snabbt som attan gå till närmsta bar och betala en tusenbating för en ordentlig rensning av vissa kanaler i kroppen.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Quote

Hej Teyo,

Ja, det är ju tradition att kvinnan tar mannens namn när man gifter sig.

Jag och fru Chang har ju inte gift oss på riktigt, dvs ej registrerat äktenskapet hos amphur. Men jag ser ingen anledning till att hon i så fall skulle byta till mitt efternamn. Ställer bara till en massa besvär, och vad är fördelarna?

Att eventuella barn per automatik får mitt efternamn? Att hotellpersonal inte tittar på oss misstänksamt då vi checkar in? Att frugan kan bli kallad till jobbintervju då hon har ett svenskt efternamn? Man slipper sätta upp dubbla namn på brevlådan alternativt lägenhetsdörren?

Är dessa möjliga orosmoment värt allt trassel?

Exakt min åsikt oxå!

Vad i hela fridens namn vinner man på att vara reggade?

Herr Chang har talat.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr chang.Jag tar definitivt inte illa upp,tvärtom,jag gillar dina inlägg och berättelser :great: men som du förstår så står hon inte på min önskelista ;) och en happy ending är väl aldrig fel :mdr: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

Jag har svarat på många inlägg och skrivit en massa,senast idag,svarat på Herr Chang. När jag tryckt på posta så har inte mina inlägg kommit fram?Vad är problemet? Väldigt irriterande när man skrivit långa inlägg.Detta har hänt många gånger.

Link to comment
Dela på andra sajter

TJENIXEN THAILOVERS

Var i ligger problemet, frugan har mitt och sitt eget efternamn.

När vi beställer av thaiair så använder vi namnet i passet.

Du får ju beställa efter vad som står i passet antar jag.

Frugan har svenska id handlingar och thaipass.

Och kan när hon vill bli Nysvensk när hon känner för det, men tror inte hon vill.

Kanske då med dubbla pass.

Ser inga fördelar med det.

Snake

Bättre ringla än vingla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Larbejo,

"Vad är problemet? Väldigt irriterande när man skrivit långa inlägg."

Jag vet inte vad som är problemet, däremot har jag sedan länge alltid kopierat den text jag avser att skicka in till forumet. Om det misslyckas kan jag då skicka samma text igen efter att ha klistrat in den. Inte för att det händer så ofta, men det är otroligt skönt att kunna göra det.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej BTT,

"Får man ofrivillig erektion när en äldre thailändsk man masserar lårens insidor ska man kanske börja fundera över sin sexuella fantasi."

Du har uppenbarligen aldrig upplevt en äkta thailändsk massage. Det har inget med fantasi att göra. Det är ofrivilliga kroppsliga reaktioner.

Och du inbillar dig att du kan kontrollera huruvida din penis erigeras eller inte?

Rensning kan jag åstadkomma med fru Chang...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

Herr Chang! Jag håller med dej fullständigt. Det kanske är pinsamt  när organet reagerar,vid manlig massage, onekligen pinsamt,men mänskligt.vad ska man göra? Det finns ju vissa punkter som reagerar oavsett manlig ,kvinnlig beröring.Är massören kvinnlig är det väl inget problem, det känns något,så när normalt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

Herr Chang! Jag vet inte varför men jag har haft svårt att posta meddelanden. För säkerhetsskull måste jag trycka på spara utkast för att vara säker att få fram mina meddelanden. Jag vet inte om det är bara jag som har problem med detta. Vissa inlägg bara försvinner ut i rymden, väldigt frusterande när man skrivigt ett långt inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

Herr Chang! Jag tror att stavade fel! Du menade väl resning! I så fall förstår jag dej! :party:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har ni väl hamnat lite utanför frågan angående Thai Air.

Och Changen skärp till dig och gå inte på gubbmassage. :drunk:

Gå på massage utanför Chiang Mai. :party:

Snake

Bättre ringla än vingla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

TJENIXEN THAILOVERS

Var i ligger problemet, frugan har mitt och sitt eget efternamn.

När vi beställer av thaiair så använder vi namnet i passet.

Du får ju beställa efter vad som står i passet antar jag.

Frugan har svenska id handlingar och thaipass.

Och kan när hon vill bli Nysvensk när hon känner för det, men tror inte hon vill.

Kanske då med dubbla pass.

Ser inga fördelar med det.

Snake

Vi använder ocså passet när vi beställer biljett, men eftersom biljetten beställts 5 månader innan avresa och under den tiden har hon gift sig och fått nytt efternamn. Detta var inte planerat när biljetten inköptes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Snake,

"Gå på massage utanför Chiang Mai."

Vadå? Är det något fel på Sayuri?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...