Jump to content
IGNORERAD

Trettio bilder från Chaweng igår


Captain Thailand

Recommended Posts

Vilka härliga färger. Nästan så att man blev sugen att återse Chaweng igen efter några års frånvaro. Har många härliga minnen därifrån från slutet av 90-talet.

Bra gjort!

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej CT,

Härliga bilder! Kan nästan förstå att folk vill ligga på beachen hela dagen...

Det är väl bara reklam på parasollen, men för ett ögonblick trodde jag Western Union öppnat kontor på stranden ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Falang

Fina bilder CT.  :great:

Du fick till och med in en bra bild på Roffe...

Skönt att höra att du är tillbaka på ön.

Hörde att du varit i Svedala ett tag.

Slå en signal nån dag, så tar vi några bira.  :drunk:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena...

Tack för fina bilder, kan du möjligtvis lägga in bilder på hur det ser ut längst med vägen som går parallellt med Chaweng beach??

Vore väldigt intressant att se förändringen...var där sist 94 tror jag.en beach är ju en beach...mer eller mindre... :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra jobbat Captain Thailand.  :wai:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fina foton CT!

Inte utan att man blir badsugen. Blev ju inte så många dopp sommarn som var i Sverige.

Sista bilden var lite kul. Ser nästan ut som om thaigubbförsäljaren bär omkring på farangen likt en känguru.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Ja, fina färger men helhetsintrycket blir att bilderna är av dokumentär art. Och det är i mitt tycke ingen trevlig bild som ges. Knökad strand med horder av försäljare. Men som tur är har vi olika smak och det finns uppenbarligen många som tycker att utvecklingen av Chaweng gått åt rätt håll. Var på Samui första gången för drygt 12 år sedan och har sedan dess återkommit 5-6 ggr. Hoppas verkligen att inte alla turistorter i Thailand kommer att gå samma väg...

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Suck, träffar ofta människor som berättar att de varit på Samui för x antal år sedan och när de återvänder

så är allt förstört.

Skitsnack är det enda jag kan säga om det sättet att beskriva ön.

Att det blivit avsevärt mycket fler människor på ön råder det väl ingen tvekan om.

Bebyggelsen har också ökat i enorm takt.

Men, tittar man på chaweng beach - så är det ingen större skillnad idag jämfört med för 10-15 år sedan,

med undantag från de 3-400 meterna runt Ark Bar.

Finns även ett ställe, färlängningen mot Soi Reggae, där det går en väg hela vägen ned till stranden.

Där samlas också en del människor när det är bra väder.

Men, kom ihåg att Chaweng är dryga sju kilometer lång - gnäller man då över några hundra meter av den

sträckan så tycker jag man missar helheten.

Samma sak gäller i Lamai - resorterna blir lyxigare och dyrare, precis vad kunderna kräver, men enklare och

billigare är också tillgängligt.

Men även där är det marginell skillnad på stranden jämfört med 'förr i tiden'.

Vill man se Samui som det såg ut på 'den gamla goda tiden' så behöver man bara åka några kilometer

till den södra/västra sidan av ön.

Eller varför inte testa Koh Som, ca 300 meter från Samui, gammaldags och genuint.

Men det är väl lättare att sitta på Burger King o gnälla över hur bra det var 'förr i tiden'...    :kort:

[attachment=1]

Trampade jag på en känslig tå? Varför du anser det vara skitsnack att jag tycker Chaweng förändrats förstår jag inte. Man måste lida av svårt störd verklighetsuppfattning om man inte märkt de gigantiska skillnader som skett de senaste 10 åren. Att alla inte tycker om det utvecklingen borde du väl förstå, eller? Är det kanske så att du blir utskälld av besvikna "det var bättre förr turister", eller så kanske det är så att det är du som är Chaweng, eller kanske Chawengs mamma? :lol:

Om så är fallet ber jag så mycket om ursäkt för mina personliga och totalt felaktiga åsikter :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...