Jump to content
IGNORERAD

I Buriram tycker man om faranger!


Långrygg

Recommended Posts

Intressant artikel i Bangkok Post: http://www.bangkokpo...2008_news05.php

Jag rycker ur sammanhanget loss lite godbitar:

"Foreigners married to local women in Buri Ram generate a capital inflow to the country of 230 million baht a year"

"a better life and financial security were the main reasons why many northeastern women said "I do" to farang men."

"On average, Thai women who stayed with their farang husbands overseas sent 10,000 to 20,000 baht each month to their families"

"she suggested that women thinking of marrying a foreigner do a check on the backgrounds of their husband-to-be and their health records"

Drick gärna lite fredags-öl och diskutera ;)

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu något som tyder på att thaitjejerna till stor del gillar faranger på grund av pengarna

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Genom att taga en yngre mö så har man ju ålderdommen finansiellt tryggad, mitt val av fru är helt baserat på ekonomiska faktorer.

[move]Blivande Förtidspensionären Arne[/move] 

Link to comment
Dela på andra sajter

:surprised:

Quote

Tur att frugan inte ær från Buriram!

SAME SAME!!  :D:D

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

En intressant artikel...

Inte konstigt att thaidamerna är intresserade om farangen har en inkomst på THB 50000-80000 per månad! Inte många thaimän som har den inkomsten...

En märklig sak dock: Ms Sajit råder thaidamer sugna på en farang att först kolla upp farangens bakgrund (OK, rimligt) och farangen hälsohistoria (varför det?).

Nu är jag väl hemsk, men är det inte bra om farangen man gift sig med dör så fort som möjligt? Eller var det den aspekten som skulle kollas upp? Alternativt är man rädd för att alla farangens pengar går till sjukvård för han själv?

Ja, jag är en cyniker.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra funderingar Herr Chang.

Quote

En intressant artikel...

Nu är jag väl hemsk, men är det inte bra om farangen man gift sig med dör så fort som möjligt? Eller var det den aspekten som skulle kollas upp? Alternativt är man rädd för att alla farangens pengar går till sjukvård för han själv?

Tänkte på samma själv.  :whistle:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

En intressant artikel...

Inte konstigt att thaidamerna är intresserade om farangen har en inkomst på THB 50000-80000 per månad! Inte många thaimän som har den inkomsten...

En märklig sak dock: Ms Sajit råder thaidamer sugna på en farang att först kolla upp farangens bakgrund (OK, rimligt) och farangen hälsohistoria (varför det?).

Nu är jag väl hemsk, men är det inte bra om farangen man gift sig med dör så fort som möjligt? Eller var det den aspekten som skulle kollas upp? Alternativt är man rädd för att alla farangens pengar går till sjukvård för han själv?

Herr Chang har talat.

Nu förstår jag inte riktig vad som menas med en inkomst av 9 800-17 600 kronor/månaden. Menar de att männen bor i Europa med denna lön eller i Thailand? I artikeln nämns det att 66% av kvinnorna flyttar till utlandet. Detta tyder på att männen också bor i Europa. I sådant fall har de inte sådana höga inkomster. Vilka 50-60 åringar i Sverige tjänar 9 800 kr/mån?

Det är också intressant att de har räknat ut att kvinnan skickar hem 1/4 av mannens inkomst. Kan det vara sant?

HC!

Rolig tolkning av behovet att kolla upp gubbarnas hälsostatus! Är det så att Anna Nichole Smith gjorde?

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Svarten, jag tänkte exakt samma.  :yes:

Quote

Rolig tolkning av behovet att kolla upp gubbarnas hälsostatus! Är det så att Anna Nichole Smith gjorde?

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är också intressant att de har räknat ut att kvinnan skickar hem 1/4 av mannens inkomst. Kan det vara sant?

Ja eller kanske de skickar hem 1/5 del av sin egen lön :glasses:

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle detta va nått specifikt bara med Buriram?

Nej tror inte det.

MVH ThaiJanne med fru från Buriram. :he:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte själv det var ganska intressant att det bland alla dom 967 paren inte fanns någon enda kille under 51 år. Och ingen över 60. :)

Och väldigt låga inkomster hade dom som sagt.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hänger med Kim här!  :crazy:

Quote

Tyckte själv det var ganska intressant att det bland alla dom 967 paren inte fanns någon enda kille under 51 år. Och ingen över 60. :)

Och väldigt låga inkomster hade dom som sagt.

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...