Jump to content
IGNORERAD

Avloppssystemet i Pattaya


Joe

Recommended Posts

Så här på måndag kvällen kom frugan och jag in på den fascinerande frågan hur avloppssystemet fungerar i Pattaya!

Hur kopplar de vanliga husen sina toaletter?? Finns det ett kommunalt system som i Sverige eller har alla hus egna system? Det låter ju inte rimligt i en så pass stor stad att alla har egna system med tre-kammarbrunnar eller septitankar...

Dessutom alla de stora hotellen, hur gör dom?

Någon som vet?

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

Så här på måndag kvällen kom frugan och jag in på den fascinerande frågan hur avloppssystemet fungerar i Pattaya!

Hur kopplar de vanliga husen sina toaletter?? Finns det ett kommunalt system som i Sverige eller har alla hus egna system? Det låter ju inte rimligt i en så pass stor stad att alla har egna system med tre-kammarbrunnar eller septitankar...

Dessutom alla de stora hotellen, hur gör dom?

Någon som vet?

/ Joe

Slapper skiten ratt ut i dagvattnet,vanliga villor har septitank,min har aldrig behovts tommas pa nastan 6 ar,m.a.o gar det ut i dagvattnet.

mvh

Chan 2011

Link to comment
Dela på andra sajter

skiten forsvinner ut genom botten i brunn ,där är det ju bara jord

om den är tillräckligt stor så blir den inte full

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var nog många år sedan det var septi.

Mig veterligen har dom väl ett utbyggt kommunalt avloppsnät som fungerar som i sverige.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

På 2:nd road i höjd med soi Diana ställde jag mig samma fråga, eller snarare - hur det INTE fungerar. Helt fruktansvärd doft där som handlarna "åtgärdat" genom att lägga mattor över brunnslocken! =O)

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

har presis kommit hem håller med luktar inte hallon vid soi diana ...å ja man kan undra vart skiten tar vägen i bland ????

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är lite osäker, kan ju vara olika i olika områden,

men vad jag sett på byggen runt om i Pattaya så har dom någon form av 2 eller 3 kammarbrunnar där

fekalierna separeras och sedan går ut halvrenat i dagvattnet,

sedan luktar det därefter i dagvattenrännorna längs gatorna.

men vad dom inte verkar fatta är att dessa brunnar måste tömmas ibland för att göra avsedd funktion,

blir dom fulla så går allt ut i dagvattenrännorna

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

har presis kommit hem håller med luktar inte hallon vid soi diana ...å ja man kan undra vart skiten tar vägen i bland ????

Det vill du nog inte veta :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Avloppen för toaletterna är avskiljda från övrigt avlopp, det renas på något av de reningsverk som finns runt om Pattaya. Men däremot duschvatten och vatten från handfat och golvbrunnar inomhus går ut i dagvattenavloppen. Avskiljarna blir fulla förr eller senare med avsköljd sand och annat skräp och måste rensas med något eller några års mellanrum. Under tider med översvämmningar så går vattnet bakvägen in på många ställen, alltså via dagvattenavloppen och in i husen, vilket kommer som en överraskning för en hel del människor som trodde de var safe för att de byggt upp barriärer utanför sitt ställe.

Det kommer mer regn på Phuket än i Bergen i Norge! 
Håkan, X-LA CHIQUITA, Soi Buakhao, Pattaya, Thailand

Numera ( för tillfället) Mora, Dalarna, Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...