Jump to content
IGNORERAD

Dags för nytt kort i plånboken i vinter


Guest jfk_68

Recommended Posts

Guest jfk_68

Från The Nation:

Thailand to issue new immigration card

Bangkok: -- A new immigration card will be introduced for use by those going in and out of Thailand by the end of this year, said Immigration Police chief Pol. Lt-Gen. Chatchawan Suksomchit.

Holders of the Immigration Card will include those who travel in and out of the country three to five times in a year, regardless of their nationality.

The Immigration Card holders, Thai and foreign alike, will bypass normal procedures of the Immigration Police which include scanning for criminal suspects or those on the police and immigration Watch List.

Instead, the Immigration Card holders will have the privileges to go through fast passage at airports, the Immigration Police chief said.

The Immigration Card, which will be issued to tourists and others by the end of this year, marking the advent of a fresh tourist season, was part of the efforts to promote tourism and investment in the country.

Meanwhile, the Immigration Police will open Call Centre 1178 early next year to provide tourism-related information in eight languages. Besides, the Immigration Police will take part in the crackdown on the exploitation of foreign labour and flesh trade throughout the country.

-- TNA 2008-10-02

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Quote

Kanske vill de ha bättre kolla på vad vi pysslar med... och hur ofta...  :glasses:

/jfk

Och hur lång den ær. 19cm eller 9,5cm bør ju finnas med på kortet :intello:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul. Det låter ju inte så sannolikt att det kommer att gynna turismen, dom flesta turister nöjer sej definitivt med en - kanske två resor om året. Bra för oss som fladdrar lite mer dock. Men innan jag har kortet i handen tror jag inte på det.

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta var ju ett intressant påhitt...

Själv åker jag heller inte så frekvent numera, så det spelar väl just ingen roll för min del. Men tidigare åkte jag ganska ofta till Chiang Mai. Det hade för all del varit trevligt med en gräddfil i passkontrollen. Men jag kan inte påstå att jag upplevde väntan där som besvärande. Oftast inte mycket kö i Chiang Mai, och även om det gick snabbt med passet fick man i regel stå och vänta på incheckat bagage.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

Detta var ju ett intressant påhitt...

Själv åker jag heller inte så frekvent numera, så det spelar väl just ingen roll för min del. Men tidigare åkte jag ganska ofta till Chiang Mai. Det hade för all del varit trevligt med en gräddfil i passkontrollen. Men jag kan inte påstå att jag upplevde väntan där som besvärande. Oftast inte mycket kö i Chiang Mai, och även om det gick snabbt med passet fick man i regel stå och vänta på incheckat bagage.

Herr Chang har talat.

Aldrig köer i Nan heller, men du måste väl dock oftast köa ganska länge när du anländer Thailand och hur kul är det...  :grrrrrr:

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Greven,

"men du måste väl dock oftast köa ganska länge när du anländer Thailand"

Nej... förstår inte vad du menar?

Har anlänt Chiang Mai för passkontroll mer än trettio gånger. Uppskattar genomsnittlig väntetid till 10 minuter. Är det länge?

Senaste gången var det dock så att man kollade passet i Bangkok och slapp kolla det i Chiang Mai. Men det tog bara fem minuter.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Var i los 3gånger förra året upplever dock inte köandet som ett besvär,phuket första gången i Bangkok var dock jobbigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...