Jump to content
IGNORERAD

Nyhet: Thaksin firar Songkran i Laos och Kambodja


MPR Nyheter

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Att S ville strypa informationsflödet rör inte dig i ryggen? Vilken demokrati vill du ha?

Hej

Ja jag tycker nog faktiskt att paraboler är en liten fråga jämfört med allmänn rösträtt, skola, sjukvård, a-kassa, sjukkassa, o.s.v

Och det här med paraboler var nog mer att se som ett olycksfall i arbetet, och det blev ju inget av med det förslaget.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 250
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    40

  • Tallviking

    26

  • MaiChai

    20

  • Poffa

    18

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det är väl inte historien som man väljer vid val. Det är framtiden och vägen framåt som man väljer, hoppas jag.

Vill man titta bakåt finns det mycket i alla partier som är skit. Vad säger du t.ex om att S ville förbjuda parabolantenner på 80-talet?

Nu har jag tittat bakåt och hittat följande. Det var Socialdemokratiska kvinnoförbundet som på sossarnas kongress lade fram förslaget om förbud mot parabolantenner. Men där tog det stopp och förslaget hamnade aldrig på riksdagens bord.

. http://sv.wikipedia.org/wiki/Parabolantenn

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nu har jag tittat bakåt och hittat följande. Det var Socialdemokratiska kvinnoförbundet som på sossarnas kongress lade fram förslaget om förbud mot parabolantenner. Men där tog det stopp och förslaget hamnade aldrig på riksdagens bord.

. http://sv.wikipedia.i/Parabolantenn

Fritz..

Hej

Tack för det, det var bra att få det klarlagt för det var ju en tokig ide som passade bäst i papperskorgen.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

IL bara drog från tråden. Det var inget kul att diskutera välfärdssystem och Puea Thai/Thaksin verkar det som. :)

Hej

Önsketänkande ifrån din sida, men det finns ju annat än MPR här i livet också.

Mvh Isan lover

På bättre humör att diskutera välfärdssystem och Puea Thai/Thaksin idag eller har du annat att göra idag med? ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

På bättre humör att diskutera välfärdssystem och Puea Thai/Thaksin idag eller har du annat att göra idag med? :wink:

Förstår inte vad det är Du vill diskutera. Välfärssystemet för PT har ju som mål att berika Thaksin, på folkets bekostnad. Och det har det visat sig vara bra på!

Inte mycket att diskutera. Snarare konstatera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte vad det är Du vill diskutera. Välfärssystemet för PT har ju som mål att berika Thaksin, på folkets bekostnad. Och det har det visat sig vara bra på!

Inte mycket att diskutera. Snarare konstatera.

IL delar ju inte riktigt den synen. Så som gräsrötternas självpåtagne företrädare försöker han ju lura alla att tro att Thaksin vill utjämna ekonomiska klyftor i landet.

Därför vill jag mest höra ILs syn på att Thaksin/PT inte vill införa ett välfärdssystem i Thailand. Medan Demokraterna och andra vill. Thaksin själv säger att välfärdssystem förstör människor och är riskfyllda experiment som inga länder i världen lyckats införa.

Och så vill jag höra hans syn på Thaksins uttalande att bästa ekonomiska system i Thailand är ett rent kapitalistiskt sådant där man ger små microbidrag till de fattiga (bidrag som förutom att de garanterar röster också garanterar billig arbetskraft och håller de fattiga på mattan).

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

IL bara drog från tråden. Det var inget kul att diskutera välfärdssystem och Puea Thai/Thaksin verkar det som. :)

Hej

Önsketänkande ifrån din sida, men det finns ju annat än MPR här i livet också.

Mvh Isan lover

Tror att jag får ägna mig åt önsketänkande idag också.

Och då önskar jag mig att IL berättar för oss andra varför dom fattiga i Thailand inte förtjänar att få ta del av ett välfärdssamhälle.

Men IL har kanske för mycket annat att göra idag med? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Men om du förstår att dina påståenden om att vi som inte gillar Thaksin skulle vara onda demokratimotståndare som vill motarbeta de fattiga är fel; varför fortsätter du då att upprepa dessa påståenden i tråd efter tråd?

Hej

Det är ju ett faktum att demokraterna har både militären, kungliga rådgivarna, PAD och överklassen i Bangkoks stöd, så om man som Svensk också stöder demokraterna så allierar man ju sig samtidigt med landets odemokratiska krafter som styr landet bakom kulisserna och med militärens hjälp, och detta gör ju att man hamnar i deras tvivelaktiga sällskap vilket man vill eller inte, och detta även om man själv säger sig vara emot dessa, och enligt mig leder det dessutom ibland till att vissa förmodligen känner sig tvingade att försvara dessa och sådant som dom normalt skulle ta avstånd ifrån.

Precis som att jag som gör gemensam sakmed befolkningen i norr, nordost och Bangkoks slum får dras med vad UDD ställer till med ibland, och dessutom förväntas förklara och stå för Thaksins affärer och misstag, vi får dom på köpet vare sig vi vill eller inte eftersom vi befinner oss på samma sida i denna konflikt, och det är nog något som man får försöka leva med vare sig man vill eller inte i.o.m att man tar ställning för en av parterna i konflikten.

Att man säger sig vara för demokrati, reformer, utjämning av klyftor, m.m, och mot miliärkupper, odemokratisk påverkan och partiskt domstols fiffel, men samtidigt ställer sig på samma sida politiskt som dom grupper som avskaffar demokratin när dom har lust, upplöser landets största och populäraste partier, och som kämpar för att behålla landets traditionella orättvisor, och som kallar landets fattiga för lata och dumma och för bråkmakare och terrorister när dom protesterar mot militärkupper, orättvis behandling och kämpar för ett jämlikare och bättre samhälle för alla och inte bara en elit, detta kan vara svårt att förstå för byborna och även för mig.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

@Atom,

de raden av floskler hade du inte väntat dig... :14:

Det IL nog försöker framföra är att älskar du inte Thaksin och klanen Shinawatra förutsättningslöst så är du en fascist, diktaturälskare, demokratimotsåndare, utsugare, issanföraktare, osv, osv.

Hur enkelt som helst egentligen...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är ju ett faktum att demokraterna har både militären, kungliga rådgivarna, PAD och överklassen i Bangkoks stöd, så om man som Svensk också stöder demokraterna så allierar man ju sig samtidigt med landets odemokratiska krafter som styr landet bakom kulisserna och med militärens hjälp, och detta gör ju att man hamnar i deras tvivelaktiga sällskap vilket man vill eller inte, och detta även om man själv säger sig vara emot dessa, och enligt mig leder det dessutom ibland till att vissa förmodligen känner sig tvingade att försvara dessa och sådant som dom normalt skulle ta avstånd ifrån.

Precis som att jag som gör gemensam sakmed befolkningen i norr, nordost och Bangkoks slum får dras med vad UDD ställer till med ibland, och dessutom förväntas förklara och stå för Thaksins affärer och misstag, vi får dom på köpet vare sig vi vill eller inte eftersom vi befinner oss på samma sida i denna konflikt, och det är nog något som man får försöka leva med vare sig man vill eller inte i.o.m att man tar ställning för en av parterna i konflikten.

Att man säger sig vara för demokrati, reformer, utjämning av klyftor, m.m, och mot miliärkupper, odemokratisk påverkan och partiskt domstols fiffel, men samtidigt ställer sig på samma sida politiskt som dom grupper som avskaffar demokratin när dom har lust, upplöser landets största och populäraste partier, och som kämpar för att behålla landets traditionella orättvisor, och som kallar landets fattiga för lata och dumma och för bråkmakare och terrorister när dom protesterar mot militärkupper, orättvis behandling och kämpar för ett jämlikare och bättre samhälle för alla och inte bara en elit, detta kan vara svårt att förstå för byborna och även för mig.

Mvh Isan Lover

Anser du att PT har något stöd från militären, kungliga rådgivarna, överklassen i Bangkok ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Anser du att PT har något stöd från militären, kungliga rådgivarna, överklassen i Bangkok ?

Hej

En egen gissning är att det skulle se ut ungefär så här.

Militären Demokraterna 80% och PT 20%.

Kungliga rådgivarna Demokraterna 90% och PT 10%.

Överklassen Demokraterna 75% och PT 25%.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

En egen gissning är att det skulle se ut ungefär så här.

Militären Demokraterna 80% och PT 20%.

Kungliga rådgivarna Demokraterna 90% och PT 10%.

Överklassen Demokraterna 75% och PT 25%.

Mvh Isan lover

Det var väl ungefär vad du vågar erkänna utan att totalt förlora ansiktet själv

Dina floskler om "Demokraternas stöd från militären, kungliga rådgivarna och Bangkoks överklass" känns bara pinsamma med tanke på att PT troligen har minst lika stort stöd som demokraterna. Troligen högre med tanke på hur senaste tidens maktmissbruk fått fortsätta.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det var väl ungefär vad du vågar erkänna utan att totalt förlora ansiktet själv

Dina floskler om "Demokraternas stöd från militären, kungliga rådgivarna och Bangkoks överklass" känns bara pinsamma med tanke på att PT troligen har minst lika stort stöd som demokraterna. Troligen högre med tanke på hur senaste tidens maktmissbruk fått fortsätta.

Hej

Den dag när det är Thaksins regeringar som rådgivarna, rojlisterna och militären kuppar in och det är demokratiska väljare dom skjuter och fängslar ska jag tro på dig i denna fråga.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Den dag när det är Thaksins regeringar som rådgivarna, rojlisterna och militären kuppar in och det är demokratiska väljare dom skjuter och fängslar ska jag tro på dig i denna fråga.

Mvh isan lover

Är det kriteriet för att du skall tro att PT har stöd i militären, rojalisterna och överklassen ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Är det kriteriet för att du skall tro att PT har stöd i militären, rojalisterna och överklassen ?

Hej

Ett bättre sätt för dessa odemokratiska krafter att tydligt visa vilket parti dom stöder är nog svårt att komma på än militärkupper, beställningsjobb i domstolarna och i EC med ett gemensamt syfte att få demokraterna till makten, och att t.ex låta landets högsta general framträda i landets samtliga statliga tv kanaler i direktsändning mitt i valrörelsen och kräva att folk ska rösta på demokraterna annars är dom inga riktiga Thailändare och att det kan tvinga militären att ställa till problem, det råder ingen som helst tvekan om att militärledningen, PAD och dom kungliga rådgivarna föredrar demokraterna framför PT .

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ett bättre sätt för dessa odemokratiska krafter att tydligt visa vilket parti dom stöder är nog svårt att komma på än militärkupper, beställningsjobb i domstolarna och i EC med ett gemensamt syfte att få demokraterna till makten, och att t.ex låta landets högsta general framträda i landets samtliga statliga tv kanaler i direktsändning mitt i valrörelsen och kräva att folk ska rösta på demokraterna annars är dom inga riktiga Thailändare och att det kan tvinga militären att ställa till problem, det råder ingen som helst tvekan om att militärledningen, PAD och dom kungliga rådgivarna föredrar demokraterna framför PT .

Mvh isan lover

Jaså. Det kan man inte tro när man läser uttalande från Sondhi om demokraterna

Sondhi Limthongkul's People's Alliance for Democracy (PAD) last night issued a statement telling Premier Abhisit Vejjajiva to: "Get out!" over his failure to meet the three demands submitted earlier by PAD.

http://suthichaiyoon.blogspot.com/2011/02/pad-wants-abhisit-outwho-does-it-want.html

http://www.thailandqa.com/forum/showthread.php?34929-Sondhi-slams-Abhisit-s-phone-in-campaign-as-a-Thaksin-style-publicity-stunt

http://prachatai.com/english/node/2114

Finns hur många artiklar som helst. Orkar inte leta rätt på uttalandet strax före valet när han säger rent ut att han föredrar att samarbeta med Thaksin. Och i valet drev en kampanj mot demokraterna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jaså. Det kan man inte tro när man läser uttalande från Sondhi om demokraterna

Sondhi Limthongkul's People's Alliance for Democracy (PAD) last night issued a statement telling Premier Abhisit Vejjajiva to: "Get out!" over his failure to meet the three demands submitted earlier by PAD.

http://suthichaiyoon...es-it-want.html

http://www.thailandq...publicity-stunt

http://prachatai.com/english/node/2114

Finns hur många artiklar som helst. Orkar inte leta rätt på uttalandet strax före valet när han säger rent ut att han föredrar att samarbeta med Thaksin. Och i valet drev en kampanj mot demokraterna.

Hej

Du kopierade konstigt nog inte in några länkar till PAD,s flygplatsockupationer och ockupationen av goverment house, eller stämde dessa inte in med din beskrivning av var PAD har sin lojalitet?

Och det resonemanget du för skulle innebära att både UDD och PAD står på samma sida i denna konflikt och att så inte är fallet vet vi ju alla, och PAD hade ju ministerposter i Apishits regering, hur många har dom i Yinglucks regering?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

.och just där satte IL igång den stora lögnmaskinen igen!

Målarkludden från Wien måste gjort ett stort intryck på dig.

“Make the lie big, make it simple, keep saying it, and eventually they will believe it”

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du kopierade konstigt nog inte in några länkar till PAD,s flygplatsockupationer och ockupationen av goverment house, eller stämde dessa inte in med din beskrivning av var PAD har sin lojalitet?

Och det resonemanget du för skulle innebära att både UDD och PAD står på samma sida i denna konflikt och att så inte är fallet vet vi ju alla, och PAD hade ju ministerposter i Apishits regering, hur många har dom i Yinglucks regering?

Mvh isan lover

Och innan Sondhi bildade PAD så var han och Thaksin bästa polare. Och Thaksin's mentor. Det finns ett tidsperspektiv Du missat.

PAD demonstrerade dygnet runt i flera månader före valet. Mot Abhisit. Eftersom att alla försök från Sondhi att samarbete med honom hade misslyckats kapitalt.

I ett sista desperat försök att inte bli fullständigt marginaliserad försökte han sig på en kovändning och flörtade öppet mot Thaksin! Och drev i valet en kampanj till stöd för PT.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Och innan Sondhi bildade PAD så var han och Thaksin bästa polare. Och Thaksin's mentor. Det finns ett tidsperspektiv Du missat.

PAD demonstrerade dygnet runt i flera månader före valet. Mot Abhisit. Eftersom att alla försök från Sondhi att samarbete med honom hade misslyckats kapitalt.

I ett sista desperat försök att inte bli fullständigt marginaliserad försökte han sig på en kovändning och flörtade öppet mot Thaksin! Och drev i valet en kampanj till stöd för PT.

Hej

Ja du får gärna fortsätta påstå att PAD och UDD kämpar på samma sida, men enligt mig är det så uppenbart felaktigt att man nog inte ens behöver svara.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ett bättre sätt för dessa odemokratiska krafter att tydligt visa vilket parti dom stöder är nog svårt att komma på än militärkupper, beställningsjobb i domstolarna och i EC med ett gemensamt syfte att få demokraterna till makten, och att t.ex låta landets högsta general framträda i landets samtliga statliga tv kanaler i direktsändning mitt i valrörelsen och kräva att folk ska rösta på demokraterna annars är dom inga riktiga Thailändare och att det kan tvinga militären att ställa till problem, det råder ingen som helst tvekan om att militärledningen, PAD och dom kungliga rådgivarna föredrar demokraterna framför PT .

Mvh isan lover

Men eftersom PT redan sitter vid makten så ingen militärkupp behövs och inga terrorliknande demonstrationer/ockupationer behövs. Innebär det då att inte militären, de rika och rojalisterna därmed kan bevisas stödja PT enligt dig ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja du får gärna fortsätta påstå att PAD och UDD kämpar på samma sida, men enligt mig är det så uppenbart felaktigt att man nog inte ens behöver svara.

Mvh Isan lover

Varför ljuger DU.

Jag har aldrig påstått att PAD och UDD kämpar på samma sida. Man kan ha samma fiende utan att vara vänner!

Så varför ska Du alltid komma med dina lögner.

Djävligt irriterande!!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför ljuger DU.

Jag har aldrig påstått att PAD och UDD kämpar på samma sida. Man kan ha samma fiende utan att vara vänner!

Så varför ska Du alltid komma med dina lögner.

Djävligt irriterande!!!!!!

Av samma anledning som han duckar och gömmer sig varje gång en debatt blir för svår, det är helt enkelt sådan han är.

Hederlig i sin debatteknik, ärlig i sitt informationssökande och genuint respektfull. ;)

En riktig förebild för alla företrädaraspiranter! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Du kopierade konstigt nog inte in några länkar till PAD,s flygplatsockupationer och ockupationen av goverment house, eller stämde dessa inte in med din beskrivning av var PAD har sin lojalitet?

Och det resonemanget du för skulle innebära att både UDD och PAD står på samma sida i denna konflikt och att så inte är fallet vet vi ju alla, och PAD hade ju ministerposter i Apishits regering, hur många har dom i Yinglucks regering?

Mvh isan lover

Du missade att kommentera någon av de länkar som skickades. Vad kan det bero på? Stämmer dom inte med din teoretiska bild?

För mig visar det just hur komplex Thailändsk politik. Det är inte som du vill tro; svart eller vitt (eller mer rött eller gult) utan mycket mer komplext än så.

Det är just denna diskussion visar. Din fanatiska syn på politiken i Thailand är så fel att varje diskussion vi har slutar på samma sätt; du måste falla tillbaka på schabloner vilka helt saknar värde för diskussionen.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...